Olen tuossa keskustellut J-K:n kanssa useaan otteeseen sp:n välisestä yhteistyöstä suhteessa siihen, edistäisikö se sp:n tasa-arvoa paremmin kuin feministien nykyinen (vallitseva) linja. Mitä mieltä sinä olet tästä noin yleensä ja mitkä olisivat mielestäsi yhteistyön vaikutukset?
Yhteistyö ja sp:n tasa-arvo
33
1132
Vastaukset
- Nari Säre
...suomalaiset ihmiset tulevat ihan hyvin keskenään toimeen, ja osaavat keskustella yhteiskuntamme kehittämisestä? En näe asiassa mitään ongelmaa.
Feministit (ne äänekkäät ääriainekset, nimittäin) itse puolestaan sulkevat meuhkaamisellaan itsensä ulos konstruktiivisesta kehittämishommasta. Eihän semmoisten kanssa nyt kukaan mihinkään yhteistyöhön voi ruvetakaan?- nari narisee
"suomalaiset ihmiset" ja "yhteiskuntamme" Sinä pösilöhän olet jaksanut mainostaa sitä miten olet uppoavan sossulaivan jättänyt!! Mitä helkattia tuolla tavalla sitten enää puhut????
- Nari Säre
nari narisee kirjoitti:
"suomalaiset ihmiset" ja "yhteiskuntamme" Sinä pösilöhän olet jaksanut mainostaa sitä miten olet uppoavan sossulaivan jättänyt!! Mitä helkattia tuolla tavalla sitten enää puhut????
...ole ihan kirvestä kaivoon kansamme osalta heittänyt.
Esim. mönkärekin alkoi puhua jo vähän järkevämpiä tuossa taannoin.
Samaten uskon, että mm. asiallinen ja rakentavakin väkivaltakeskustelu on mahdollista, kun feministiset provokaatiot osataan jättää sikseen.
Tosin sossuvalta huolestuttaa - esim. yrittäjien, kansakuntamme selkärangan, määrä on huolestuttavassa laskussa.
Kyllähän sitä tietysti täältä ulkomailta näkee jotkut asiat kotomaata koskien selvemmin - ikään kuin metsän puilta. - jorojukka-kukka
Normaalit ihmiset. Joo-o. Nähty on, mihin ne normaalit ihmiset ovat meillä ja muualla pystyneet. "Keskusteluun" ja vähän muuhunkin.
Asiallinen keskustelu lähtee siitä, että todennetaan käsillä oleva asia, jota lähdetään muuttamaan ja parantamaan. Se on huono aloitus keskustelulle ja muutokselle, jos pitää lähteä kiistelemään onko sellaista asiantilaa olemassa, jota voitaisiin lähteä muuttamaan.
- nuttu
Palstalla se kuulostaa mahdottomalta ;)
Mitä konkreettista sinä tarkoitat tuolla yhteistyöllä?
Olen sitä mieltä, että yleensä kaikenlainen yhteistyö tuottaa hedelmää. Asiat menee vain takapakkia, jos pakkosyötetään tai yritetään jyrätä jotain asiaa läpi.
Milläs tavalla nainen vois tehdä yhteistyötä miehen kanssa, joka inhoaa naisia. Miten siis päästäis lopputulokseen, että hän voisi ehkä sietää naisia, eikä hauku niitä jokaisessa viestissä/lauseessa. Mitä keinoja ehdotat?- Nari Säre
...kuten sovinistit ja äärifeministit eivät muutenkaan kykene yhteistyöhön.
Noin yleensä kannattaa verkostoitua semmoisten ei-niin-kiihkoisten ihmisten kanssa yhteisten asioiden tiimoilta. Eiköhän tuo vielä onnistu.
En usko siihen, että misogyynien, sen enempää kuin äärifeministienkään kanssa, kannattaa sitten hirveästi keskustella. - jorojukka-kukka
Nari Säre kirjoitti:
...kuten sovinistit ja äärifeministit eivät muutenkaan kykene yhteistyöhön.
Noin yleensä kannattaa verkostoitua semmoisten ei-niin-kiihkoisten ihmisten kanssa yhteisten asioiden tiimoilta. Eiköhän tuo vielä onnistu.
En usko siihen, että misogyynien, sen enempää kuin äärifeministienkään kanssa, kannattaa sitten hirveästi keskustella.Nuttu esitti selvän kysymyksen. Vastaapa tuohon kysymykseen. (Hän ei puhunut ääääääääärifeministeistä eikä sovinisteista mitään.)
- P.e.p.e.
"Olen sitä mieltä, että yleensä kaikenlainen yhteistyö tuottaa hedelmää. Asiat menee vain takapakkia, jos pakkosyötetään tai yritetään jyrätä jotain asiaa läpi."
Jos on puhtaat jauhot pussissa, aina kannattaa katsastella mahdollisia yhteistyökumppaneita. Jos esim. määrättyjen miesten ja määrättyjen naisten tavoitteena on sp:n tasa-arvo, niin ei tuon yhteistyön luulisi niin kovin vaikeaa olevan. Ääriainekset eivät luonnollisestikaan halua tai voi tehdä yhteistyötä, koska heidän motiivinsa ovat jossain muualla.
Minä en nyt todellakaan yritä tehdä tästä palstasta mitään sp:n yhteistyöelintä ;D, eikä siitä olisi mitään hyötyäkään. - exLotta
P.e.p.e. kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että yleensä kaikenlainen yhteistyö tuottaa hedelmää. Asiat menee vain takapakkia, jos pakkosyötetään tai yritetään jyrätä jotain asiaa läpi."
Jos on puhtaat jauhot pussissa, aina kannattaa katsastella mahdollisia yhteistyökumppaneita. Jos esim. määrättyjen miesten ja määrättyjen naisten tavoitteena on sp:n tasa-arvo, niin ei tuon yhteistyön luulisi niin kovin vaikeaa olevan. Ääriainekset eivät luonnollisestikaan halua tai voi tehdä yhteistyötä, koska heidän motiivinsa ovat jossain muualla.
Minä en nyt todellakaan yritä tehdä tästä palstasta mitään sp:n yhteistyöelintä ;D, eikä siitä olisi mitään hyötyäkään."Jos esim. määrättyjen miesten ja määrättyjen naisten tavoitteena on sp:n tasa-arvo, niin ei tuon yhteistyön luulisi niin kovin vaikeaa olevan."
Yksi suuri ongelma tuossa on se, että yleensä tasa-arvoasiat kiinnostavat huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Monet miehet ovat aivan tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseen, eikä heillä näin ollen ole mitään tarvetta lähteä muuttamaan mitään, joten heitä on vaikea saada mukaan yhteistyöhön. - nuttu
P.e.p.e. kirjoitti:
Minä en nyt todellakaan yritä tehdä tästä palstasta mitään sp:n yhteistyöelintä ;D, eikä siitä olisi mitään hyötyäkään.Sielläkin on ihmisiä, jotka ei halua tehdä yhteistyötä. Miten niitä lähestytään?
Minulla on omat konstini, ja hyvin on toiminut, mutta haluaisin vähän miesnäkökulmaa asioihin.
Aina kun ei oikein ymmärrä, miten mies ajattelee ;)
Miten ääriaineksen omaavat henkilöt siis saataisiin tekemään sitä yhteistyötä?
Koska, jos yhteistyötä ei tehdö, he vain etääntyvät ja kasvattavat vihaansa ja saavat lisää porukkaa mukaansa jne,,, Joten, miten tälläinen pysäytetään? - P.e.p.e.
nuttu kirjoitti:
Sielläkin on ihmisiä, jotka ei halua tehdä yhteistyötä. Miten niitä lähestytään?
Minulla on omat konstini, ja hyvin on toiminut, mutta haluaisin vähän miesnäkökulmaa asioihin.
Aina kun ei oikein ymmärrä, miten mies ajattelee ;)
Miten ääriaineksen omaavat henkilöt siis saataisiin tekemään sitä yhteistyötä?
Koska, jos yhteistyötä ei tehdö, he vain etääntyvät ja kasvattavat vihaansa ja saavat lisää porukkaa mukaansa jne,,, Joten, miten tälläinen pysäytetään?Miessukupuolen summittainen, ylistävä syyttely ainoastaan ruokkii näitä ääriaineksia. En kuitenkaan tarkoita tuolla yhteistyöllä sitä, että se voisi kaikkien kanssa onnistua. Mikäli kuitenkin sp:n tasa-arvotyössä olisi mukana myös miehiä, olisi muidenkin miesten helpompi nämä pyrkimykset hyväksyä.
- nuttu
P.e.p.e. kirjoitti:
Miessukupuolen summittainen, ylistävä syyttely ainoastaan ruokkii näitä ääriaineksia. En kuitenkaan tarkoita tuolla yhteistyöllä sitä, että se voisi kaikkien kanssa onnistua. Mikäli kuitenkin sp:n tasa-arvotyössä olisi mukana myös miehiä, olisi muidenkin miesten helpompi nämä pyrkimykset hyväksyä.
-Miessukupuolen summittainen, ylistävä syyttely ainoastaan ruokkii näitä ääriaineksia.-
Näinpä tuo asia on. Omalla kohdallani haluan välttää yleistyksiä. Jokainen ihminen on omanlaisensa, ja toimii itselleen parhaaksi näkemillään tavoilla.
-En kuitenkaan tarkoita tuolla yhteistyöllä sitä, että se voisi kaikkien kanssa onnistua.-
Aina löytyy niitä, jotka pistää vaikka periaatteesta vastaan.
Ja kaikki ei edes halua olla tasavertaisia. Se tieten pitäisi suoda niille.
-Mikäli kuitenkin sp:n tasa-arvotyössä olisi mukana myös miehiä, olisi muidenkin miesten helpompi nämä pyrkimykset hyväksyä.-
Kyllä, koska silloin ne ei koe mies nais asettelua, eikä uhkaa. "Jos kerran joku mieskin on lähtenyt mukaan, ei se sitten voi niin paha asia ollakkaan" ajattelua saattaa ilmetä. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Miessukupuolen summittainen, ylistävä syyttely ainoastaan ruokkii näitä ääriaineksia. En kuitenkaan tarkoita tuolla yhteistyöllä sitä, että se voisi kaikkien kanssa onnistua. Mikäli kuitenkin sp:n tasa-arvotyössä olisi mukana myös miehiä, olisi muidenkin miesten helpompi nämä pyrkimykset hyväksyä.
Ennen aikaan ei naiset uskaltaneet syytellä miehiä, mutta miehet hakkasivat naisia oikein urakalla, joten logiikkasi ei ole pitävä; syyttely ruokkii ääriaineksia.
Jos miehiä on mukana tasa-arvotyössä, miehet voisivat hyväksyä pyrkimykset. Ei pidä paikkaansa. Ruotsalaismiesten toimet ovat tuomitut täällä armaassa junttilassamme ja oikein julmetuin sanoin. Ei päde logiikkasi tässäkään. P.e.p.e. kirjoitti:
Minä en nyt todellakaan yritä tehdä tästä palstasta mitään sp:n yhteistyöelintä ;D, eikä siitä olisi mitään hyötyäkään.Miten kategeroit " määrätyt miehet" / "määrätyt naiset" ? Jos on tarkoitus pohtia miten eri sukupuolten välille voitaisiin saavuttaa parempi yhteistyö, niin eikös sen perustana voisi olla meitä erottavat tekijät. " Vive la differance", vai miten se olikaan!
vom
- jorojukka-kukka
Jos valitsee väärät yhteistyökumppanit, niin homma päätyy seinään. En jaksa kaunistella asiaa tämän enempää, eikä se minulle sopisikaan. :)
- Kurre_Orava
On sinulla ainakin selkeän rehellinen linja, siitä pisteet.
Tuosta yhteistyöhömpötyksestäkin olen samaa mieltä. Onhan noita upeita ideaaleja siitäkin, että susi ja lammas eläisivät rintarinnan rauhassa jne. Mitä vielä. - luotsi
jos kerran et kelpuuta miestä vetämään kanssasi tasa-arvon rekeä niin miksi sitten syyllistät miehiä tekemättömyydestä?
- P.e.p.e.
Kurre_Orava kirjoitti:
On sinulla ainakin selkeän rehellinen linja, siitä pisteet.
Tuosta yhteistyöhömpötyksestäkin olen samaa mieltä. Onhan noita upeita ideaaleja siitäkin, että susi ja lammas eläisivät rintarinnan rauhassa jne. Mitä vielä."Tuosta yhteistyöhömpötyksestäkin olen samaa mieltä. Onhan noita upeita ideaaleja siitäkin, että susi ja lammas eläisivät rintarinnan rauhassa jne. Mitä vielä."
Itse asiassa jos nyt ihan tarkkaan mietit, niin mitään asiaa tässä maassa ei voida viedä läpi ilman sp:n keskinäistä yhteistyötä, eikä ole viety. Julistaminen ja agitointi ovat hiukan eri asioita. Näiden suhteen sp:n välinen yhteistyö saattaisi olla jopa turmiollista. - jorojukka-kukka
luotsi kirjoitti:
jos kerran et kelpuuta miestä vetämään kanssasi tasa-arvon rekeä niin miksi sitten syyllistät miehiä tekemättömyydestä?
Että KAIKKI miehet???
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
"Tuosta yhteistyöhömpötyksestäkin olen samaa mieltä. Onhan noita upeita ideaaleja siitäkin, että susi ja lammas eläisivät rintarinnan rauhassa jne. Mitä vielä."
Itse asiassa jos nyt ihan tarkkaan mietit, niin mitään asiaa tässä maassa ei voida viedä läpi ilman sp:n keskinäistä yhteistyötä, eikä ole viety. Julistaminen ja agitointi ovat hiukan eri asioita. Näiden suhteen sp:n välinen yhteistyö saattaisi olla jopa turmiollista.Aika pitkälti miehet väittävät, että juuri miehet ovat saaneet kaiken kehityksen aikaan, eikä naisille anneta kovinkaan suurta arvoa, kun keskustellaan historiasta vaikkapa pari sataa vuotta taaksepäin.
Miehet ovat kitkeriä naistutkimukselle, joka tekee todeksi naisen historiallista olemusta ja toimia entisinä aikoina, vaikka suurelta osaltaan nykyhistoria on kirjoittettu miehen historiana. Etkö Pepe todellakaan huomioi näitä seikkoja, vaan "huudat" muiden mukana: Naisten vaatimukset ovat kohtuuttomia ja jättävät miehet huomioimatta!
Ja mitä tulee yhteiskunnalliseen yhteistyöhön sp tiimoilla, niin tottakai minäkin HALUAISIN, että kaikki yhdessä voisimme korjata myös naisen asemaa, mutta halu ei riitä. Jos puoli valtakuntaa laittaa hanttiin toisen puolen vaatimuksia, noin karkeasti ilmaistuna, niin kyllä sen muutosta haluavan puolikkaan on koottava rivinsä ja pyrittävä eteenpäin omin keinoin. Mitä ne keinot ovat, niistä ainakin tällä palstalla on ihan vääristynyt kuva. - P.e.p.e.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Aika pitkälti miehet väittävät, että juuri miehet ovat saaneet kaiken kehityksen aikaan, eikä naisille anneta kovinkaan suurta arvoa, kun keskustellaan historiasta vaikkapa pari sataa vuotta taaksepäin.
Miehet ovat kitkeriä naistutkimukselle, joka tekee todeksi naisen historiallista olemusta ja toimia entisinä aikoina, vaikka suurelta osaltaan nykyhistoria on kirjoittettu miehen historiana. Etkö Pepe todellakaan huomioi näitä seikkoja, vaan "huudat" muiden mukana: Naisten vaatimukset ovat kohtuuttomia ja jättävät miehet huomioimatta!
Ja mitä tulee yhteiskunnalliseen yhteistyöhön sp tiimoilla, niin tottakai minäkin HALUAISIN, että kaikki yhdessä voisimme korjata myös naisen asemaa, mutta halu ei riitä. Jos puoli valtakuntaa laittaa hanttiin toisen puolen vaatimuksia, noin karkeasti ilmaistuna, niin kyllä sen muutosta haluavan puolikkaan on koottava rivinsä ja pyrittävä eteenpäin omin keinoin. Mitä ne keinot ovat, niistä ainakin tällä palstalla on ihan vääristynyt kuva."Etkö Pepe todellakaan huomioi näitä seikkoja, vaan "huudat" muiden mukana: Naisten vaatimukset ovat kohtuuttomia ja jättävät miehet huomioimatta!"
Tottakai huomioin ja olen ne moneen kertaan myöntänyt ja todennut. Sp:n tasa-arvoon pyrkiminen ei ole koskaan kohtuutonta. Ongelma onkin lähinnä siinä, mikä on sitä tasa-arvoa ja millä tavalla siihen pyritään. Tässä asiassa on tasan kaksi osapuolta, miehet ja naiset. Tasa-arvoa pitää siis tarkistella molempien sp:n kannalta.
"Ja mitä tulee yhteiskunnalliseen yhteistyöhön sp tiimoilla, niin tottakai minäkin HALUAISIN, että kaikki yhdessä voisimme korjata myös naisen asemaa, mutta halu ei riitä."
Siitä huolimatta yhteistyön tavoittelu syyttelemisen sijasta voisi olla huomattavasti hedelmällisempää. Pelkkä pyrkimyskin voisi muuttaa asenteita.
- exLotta
Itse olisin sitä mieltä, että feministien nykyinen linja on varsin yhteistyölähtöinen. Toki mukaan mahtuu aina (oli kyseessä mikä aate tahansa) ääriaineksia, niin feminismin puolustajien kuin vastustajien joukoista. Eli kaikenlaiselle yhteistyölle olisi kyllä edellytykset olemassa, mutta se ei aina ole helppoa. Itse olen kokenut suurimmaksi esteeksi tällaiselle yhteistyölle ennakkoasenteet ja yleisen naisten ongelmien väheksymisen. Ennakkoasenteilla tarkoitan sitä, että moni mies suhtautuu tasa-arvoasioihin varsin vahvoilla ennakkokäsityksillä varustettuna. Kun mainitaankin sana tasa-arvo, alkaa papatus siitä, kuinka naiset vaativat kiintiöitä ja naiset vaativat erityiskohtelua jne., eli keskustelu ei edes pääse alkuun kun keskitytään vain ruotimaan tasa-arvon mielekkyyttä yleensä. Tuo toinen ongelma, naisten ongelmien vähättely, taas on melkeimpä suurempi ongelma. Moni mies myöntää, että ok, naisilla on vähän huonommat palkat, mutta eikös meillä täällä Suomessa asiat ole kuitenkin melko hyvin verrattuna moneen muuhun maahan. Tästä lähtökohdasta mikään asioiden muuttaminen ei onnistu, kun jo heti alkumetreillä toinen leimataan turhasta valittavaksi.
Yhteistyö olisi tietenkin se kaikkein paras keino päästä hyvään lopputulokseen, mutta lähtöasetelmista johtuen, homma ei aina onnistu parhaalla mahdollisella tavalla.
Mitä taas tulee tuohon usein kuultuun väitteeseen "naisia ei kiinnosta kuin oma tasa-arvonsa, niin mielestäni se ei kyllä pidä paikkaansa. On totta, että monesti käy niin, että naiset ottavat enimmäkseen esille ongelmia, jotka koskettavat nimenomaan naisen elämää, mutta mielestäni tämä on melko luonnollista: nämä ongelmat ovat naisille tuttuja ja he törmäävät niihin päivittäin, joten luonnollisesti ne tulevat ensin mieleen ja ne koetaan tärkeäksi. Mutta jos otetaan esille jokin miehiä koskettava epätasa-arvoinen asia, on valtaosa naisista valmis keskustelemaan asiasta ja pyrkimään parantamaan tilannetta.- P.e.p.e.
Hyvä kirjoitus.
"On totta, että monesti käy niin, että naiset ottavat enimmäkseen esille ongelmia, jotka koskettavat nimenomaan naisen elämää, mutta mielestäni tämä on melko luonnollista: nämä ongelmat ovat naisille tuttuja ja he törmäävät niihin päivittäin, joten luonnollisesti ne tulevat ensin mieleen ja ne koetaan tärkeäksi."
Näinhän se on. Näin se on myös miehen kohdalla. Miehiseen kulttuuriin ei vaan kuulu ottaa näitä asioita esille. Minä tuon niitä esille lähinnä peilaamaan sp:n tasa-arvon kokonaistilannetta, ettei se mitä tuo termi tarkoittaa, pääsisi unohtumaan.
"Mutta jos otetaan esille jokin miehiä koskettava epätasa-arvoinen asia, on valtaosa naisista valmis keskustelemaan asiasta ja pyrkimään parantamaan tilannetta."
Valtaosa onkin ja se on ihan hyvä. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Hyvä kirjoitus.
"On totta, että monesti käy niin, että naiset ottavat enimmäkseen esille ongelmia, jotka koskettavat nimenomaan naisen elämää, mutta mielestäni tämä on melko luonnollista: nämä ongelmat ovat naisille tuttuja ja he törmäävät niihin päivittäin, joten luonnollisesti ne tulevat ensin mieleen ja ne koetaan tärkeäksi."
Näinhän se on. Näin se on myös miehen kohdalla. Miehiseen kulttuuriin ei vaan kuulu ottaa näitä asioita esille. Minä tuon niitä esille lähinnä peilaamaan sp:n tasa-arvon kokonaistilannetta, ettei se mitä tuo termi tarkoittaa, pääsisi unohtumaan.
"Mutta jos otetaan esille jokin miehiä koskettava epätasa-arvoinen asia, on valtaosa naisista valmis keskustelemaan asiasta ja pyrkimään parantamaan tilannetta."
Valtaosa onkin ja se on ihan hyvä.Vai ei miehiseen kulttuuriin kuulu ottaa esille miesten ongelmia. No ei tämä ainakaan tällä palstalla päde.
- P.e.p.e.
Vai ei miehiseen kulttuuriin kuulu ottaa esille miesten ongelmia. No ei tämä ainakaan tällä palstalla päde.
... että on edes joku paikka, missä miehetkin voi tuoda ongelmiaan esille ja saada tukea esim. sinulta.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
... että on edes joku paikka, missä miehetkin voi tuoda ongelmiaan esille ja saada tukea esim. sinulta.
Jollain toisella palstalla voisin tukea miehiä heidän ongelmissaan, mutta tämä on Feministi-palsta, jossa käsitellään feminismiin liittyviä asioita.
Tuosta yhteistyöstä ja keskustelusta vielä se, että olen useaan kertaan peräänkuuluttanut täällä hyvää ja monitahoista keskustelua, mutta täällä ei juurikaan osata muuta kuin vastakkainasettelu.
- Virallisen tilaston mukaan näyttäisi siltä, että naiset ovat...
- Kyllä miehetkin ovat...
- Miehet tekevät 90 %...
- Kyllä naisetkin tekevät...
- Taas yksi murhaajanainen...
- Miksi nainen tappaa lapsiaan...
- Nainen raiskasi miehen, ensimmäinen tuomio...
- Nainen vankilaan...
- Feministit syyllisiä...
- Kyllä minä miehenä ihmettelen, että naiset eivät suostu tasapuoliseen keskusteluun esim. siitä, miten määritellään tasa-arvo, miksi naisten väkivalta on kasvussa, miesten väkivalta vähentynyt, miesten syrjäytymiseen johtavat syyt löytyvät feminismistä, joka on vallannut julkisen sanan, päättäjät...
- Keskustelkaa te miehet keskenään.
- Voi, ei ole mitään keskusteltavaa!
- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - P.e.p.e.
Jollain toisella palstalla voisin tukea miehiä heidän ongelmissaan, mutta tämä on Feministi-palsta, jossa käsitellään feminismiin liittyviä asioita.
Tuosta yhteistyöstä ja keskustelusta vielä se, että olen useaan kertaan peräänkuuluttanut täällä hyvää ja monitahoista keskustelua, mutta täällä ei juurikaan osata muuta kuin vastakkainasettelu.
- Virallisen tilaston mukaan näyttäisi siltä, että naiset ovat...
- Kyllä miehetkin ovat...
- Miehet tekevät 90 %...
- Kyllä naisetkin tekevät...
- Taas yksi murhaajanainen...
- Miksi nainen tappaa lapsiaan...
- Nainen raiskasi miehen, ensimmäinen tuomio...
- Nainen vankilaan...
- Feministit syyllisiä...
- Kyllä minä miehenä ihmettelen, että naiset eivät suostu tasapuoliseen keskusteluun esim. siitä, miten määritellään tasa-arvo, miksi naisten väkivalta on kasvussa, miesten väkivalta vähentynyt, miesten syrjäytymiseen johtavat syyt löytyvät feminismistä, joka on vallannut julkisen sanan, päättäjät...
- Keskustelkaa te miehet keskenään.
- Voi, ei ole mitään keskusteltavaa!
- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------... minulle noita luettelet?
Ei tuo kuvaa keskustelutyyliäni. Sp:n tasa-arvoa käsiteltäessä pitää kuitenkin huomioida molemmat sukupuolet. Mikäli taas tarkoitus on keskustella puhtaasti naisen asemasta ja ongelmista, siihen ei sitten millään muotoa saisi sekoittaa miehiä. Muuten keskustelu rönsyää. Jos taas käsitellään naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, on aika luonnollista, että keskustelu kääntyy yleiseen pohdiskeluun väkivallasta laajemminkin. Minä nyt kuitenkin tein avauksen naiseen kohdistuvata väkivallasta ja kuten huomaat, keskustelu ei pahemmin rönsyillyt ainakaan ihan alkuunsa. Joku sinne kuitenkin toi mukaan eläimiin kohdistuvan väkivallan ;D - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
... minulle noita luettelet?
Ei tuo kuvaa keskustelutyyliäni. Sp:n tasa-arvoa käsiteltäessä pitää kuitenkin huomioida molemmat sukupuolet. Mikäli taas tarkoitus on keskustella puhtaasti naisen asemasta ja ongelmista, siihen ei sitten millään muotoa saisi sekoittaa miehiä. Muuten keskustelu rönsyää. Jos taas käsitellään naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, on aika luonnollista, että keskustelu kääntyy yleiseen pohdiskeluun väkivallasta laajemminkin. Minä nyt kuitenkin tein avauksen naiseen kohdistuvata väkivallasta ja kuten huomaat, keskustelu ei pahemmin rönsyillyt ainakaan ihan alkuunsa. Joku sinne kuitenkin toi mukaan eläimiin kohdistuvan väkivallan ;DEttä voisinko antaa tukeani ja minä vastasin, miksi en anna tukeani. Ihan kuin meidän kirjoittelu etenisi askel eteen ja toinen taakse. Ensin kirjoitan viestin, jonka jälkeen saan selittää sen sinulle. :)
- P.e.p.e.
Että voisinko antaa tukeani ja minä vastasin, miksi en anna tukeani. Ihan kuin meidän kirjoittelu etenisi askel eteen ja toinen taakse. Ensin kirjoitan viestin, jonka jälkeen saan selittää sen sinulle. :)
Ja "joskus" edetään askel eteen ja useampi askel taakse, mutta ehkä se johtuu tästä aihealueesta. Toisaalta, onhan se hyvä, että jaksat "selittää" ;D Ehkä nämä asiat sillä tapaa joskus avautuvat minnullekin?
Mikä, vallitseva linja? Kyllä feministit tekevät sekä toistensa kanssa yli puoluerajojen yhteistyötä, että myös miesten kanssa. Varmaan tähän lukuisaan miesjoukkoon mahtuu muutama sovinistikin. Yhteistyökumppaneita löytyy yllättävistäkin ryhmittymista, asiasta riippuen. Naiskaupan ja prostitution vastustaminen on tärkeää uskonnollisen vakaumuksen omaaville. Feministien on helppoa tehdä tässä tapauksessa yhteistyötä uskovaisten kanssa, asiapohja yhdistää. Perhe-elämän ja työn yhteensovittaminen on myös tehtäväkenttä, jossa yhteistoiminta on hyvinkin laajasti tarpeen.
Yhteistyöllä, on ainoastaan mahdollista saada nopeasti tuloksia. Vellikupin hämmentäminen kavereiden kannssa on mukavaa puuhaa, harvoin siitä kuitenkaan on suurenpaa hyötyä.- P.e.p.e.
Itse asiassa taisin mainita jossain aikaisemmin, että ensimmäistäkään sp:n tasa-arvoa lisäävää toimenpidettä ei ole saatu kansallisella tasolla läpi ilman sp:n välistä yhteistyötä.
"Yhteistyöllä, on ainoastaan mahdollista saada nopeasti tuloksia. Vellikupin hämmentäminen kavereiden kannssa on mukavaa puuhaa, harvoin siitä kuitenkaan on suurenpaa hyötyä."
Jo pyrkimys yhteistyöhön on hyvä homma. Jotta se toteutuu, pitää huomioida molempien intressit. Kais tiedät, rapsuta sinä mun selkää niin minä rapsutan sun selkää. P.e.p.e. kirjoitti:
Itse asiassa taisin mainita jossain aikaisemmin, että ensimmäistäkään sp:n tasa-arvoa lisäävää toimenpidettä ei ole saatu kansallisella tasolla läpi ilman sp:n välistä yhteistyötä.
"Yhteistyöllä, on ainoastaan mahdollista saada nopeasti tuloksia. Vellikupin hämmentäminen kavereiden kannssa on mukavaa puuhaa, harvoin siitä kuitenkaan on suurenpaa hyötyä."
Jo pyrkimys yhteistyöhön on hyvä homma. Jotta se toteutuu, pitää huomioida molempien intressit. Kais tiedät, rapsuta sinä mun selkää niin minä rapsutan sun selkää.Jep, molenpien intreistähän on kyse. Asia, joka kaipaa oikaisua, voi koskettaa hyvinkin erilaisia intressiryhmiä. Yhteistyö on silloin mahdollinen, näiden yksittäisten kysymyksien kohdalla, vaikka laajenpaa yhteisymmärrystä ei koskaan saavutettaisikaan. Vastavuoroisuuttakaan ei välttämättä tarvita, yhteisen ongelman tiedostaminen riittää.
Demokraattinen päätöksen teko vaatii yllättävän suuren joukon ihmisiä esityksen taakse, jotta asiat etenisivät. Ilman yhteistyötä ei todellakaan, mikään ongelma oikene. On myöskin huomioitava, että harvoin mikään asia koskettaa pelkästään toista sukupuolta, kenttää yhteistyölle siis löytyy.
Selän rapsututtaminen on mukavaa, siinä vastavuoroisuus on oikeassa paikassa.- P.e.p.e.
Tittelityy kirjoitti:
Jep, molenpien intreistähän on kyse. Asia, joka kaipaa oikaisua, voi koskettaa hyvinkin erilaisia intressiryhmiä. Yhteistyö on silloin mahdollinen, näiden yksittäisten kysymyksien kohdalla, vaikka laajenpaa yhteisymmärrystä ei koskaan saavutettaisikaan. Vastavuoroisuuttakaan ei välttämättä tarvita, yhteisen ongelman tiedostaminen riittää.
Demokraattinen päätöksen teko vaatii yllättävän suuren joukon ihmisiä esityksen taakse, jotta asiat etenisivät. Ilman yhteistyötä ei todellakaan, mikään ongelma oikene. On myöskin huomioitava, että harvoin mikään asia koskettaa pelkästään toista sukupuolta, kenttää yhteistyölle siis löytyy.
Selän rapsututtaminen on mukavaa, siinä vastavuoroisuus on oikeassa paikassa.Esimerkki:
Minä autan sinua ongelmassa, josta minulle ei ole suoranaista hyötyä ja sinä autat minua vastaavassa ongelmassa. Se voi mennä jopa niin, että molemmat häviävät auttaessaan toista, mutta toisen avun mukanaan tuoma hyöty on vastaavasti haittaa suurempi, puolin ja toisin. Yhteistyötä voi siis tehdä hyvinkin erilailla ajattelevat ihmiset. Tosin, me taidamme olla kyllä näistä sp:n tasa-arvoasioista aika lailla samoilla linjoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa962738En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101764
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3791648Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191247
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039