-92 OHV "tikkukone" Fiesta 1,3 i olis kyseessä , ajettu noin 180 000 km. Mistä maalikko kuulee , että venttiilit kaipais säätöä, onko asiaan liittyen uusittava osiakin?Auton "venttiilin säädön historista" tämän auton kohdalla ei ole missään merkintöjä.
milloin venttiilin säätö
10
6582
Vastaukset
- arska boy
Ei ventiilejä tarvi säätää ku vasta sitte ku kuuluu selvä naputus. eli jos auto pelaa normaalisti niin ajat vain menemään.
- laura
voisitko kuvailla mitä on naputus, mun mielestä tää yleiskone rouskuttaa vaikka milläsillä äänillä, ajaissa aiankin talvirenkailla sen sortin kolinaa ja raminää,että pitää huutaa melkein.
- tai ei
laura kirjoitti:
voisitko kuvailla mitä on naputus, mun mielestä tää yleiskone rouskuttaa vaikka milläsillä äänillä, ajaissa aiankin talvirenkailla sen sortin kolinaa ja raminää,että pitää huutaa melkein.
Annat moottorin käydä tyhjäkäynnillä. Jos koneesta kuuluu selvä raksutus pyörimisnopeuden mukaan muuttuvana, venttiilit kaipaa säätöä. Mutta, voi olla että joku venttiili kantaa, eli ei ole vaadittavaa välystä nokan ja painimen välissä, sitä et kuule mutta huomaat jossain vaiheessa tehon pudotuksena ja käynnin epätasaisuutena. Vaarana on ko. tapauksessa venttiilin palaminen (eli tuo tehon pudotus kieli siitä)ja kallis remontti. Liian suuret välykset ei ole läheskään niin paha kuin liian pienet välykset.
- jkl
laura kirjoitti:
Naputus ei ole niin vaarallista kuin liian pieni välys jolloin venttiilit kantavat ja voivat palaa jolloin on remontti edessä.Tarkistuta/säädätä venttiilit niin ei tule kalliiksi.
- Jamppa1
ristus tätäkin juttua. Se on sellainen homma että niitä välyksiä ei kuule vaan ne mitataan. Ja ne välykset pienenee ajan mittaan kunnes ne loppuvat ja sitten alkaa venttiilit kantamaan ja seuraavaksi ne palaa ja fiesta ajetaan paalaamoon. Eli se kone pelaa "normaalisti" kunnes siitä hajoaa venttiilit.
Tollainen tappikone rapisee aina enemmän tai vähemmän, siitä ei sinänsä kannata välittää mutta venttiilit kannattaa säädättää vaikka jossain pajalla ettei tule vahinkoa.
- laura
oletteko päässeet yhteisymmärrykseen kuuleeko sen( jos kuulee, niin miten minä sen kuulen,soiko siinä kilikalikellot? ),jos välykset väärät?Yks paja lupas mitata ne 45 e:lla.
- 1.9d
Liian ison välyksen kuulee, liian pientä ei. Kantaminen eli liian pieni välys on vahingollisempi, voi palaa ventiili(t) nopeastikin, liian suuri välys kuormittaa/kuluttaa vaan pikkuhiljaa ventiilikoneistoa.
Tikkukoneisessa Fordissa venat säätää / tarkistaa tunnissa (keinuvivut / ruuvisäätö) vaikka kotikoivun alla.
Jos se 45€ sis. säädön niin ok. - Jamppa1
1.9d kirjoitti:
Liian ison välyksen kuulee, liian pientä ei. Kantaminen eli liian pieni välys on vahingollisempi, voi palaa ventiili(t) nopeastikin, liian suuri välys kuormittaa/kuluttaa vaan pikkuhiljaa ventiilikoneistoa.
Tikkukoneisessa Fordissa venat säätää / tarkistaa tunnissa (keinuvivut / ruuvisäätö) vaikka kotikoivun alla.
Jos se 45€ sis. säädön niin ok.näin eikä siihen tarvita mitään yksimielisyyttä.
1.9d kirjoitti:
Jos se 45€ sis. säädön niin ok.ne venttiilit heti! Työ vie aikaa noin varttitunnin. Seuraava säätö sitten parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen.
Säädön tarvetta EI kuule mistään, välykset pitää mitata ja samalla vaivalla ne säätääkin.- amis
sitroen kirjoitti:
ne venttiilit heti! Työ vie aikaa noin varttitunnin. Seuraava säätö sitten parinkymmenen tuhannen kilometrin jälkeen.
Säädön tarvetta EI kuule mistään, välykset pitää mitata ja samalla vaivalla ne säätääkin.Taitaa olla kentin kone kyseessä, ventiilien säätö on helppoa mutta venttiilikoneistoa ei välttämättä saa hiljaiseksi jos ei myös hio keinuvipuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049