Laivahotelli ei mahdu Helsinkiin

Anonyymi

Laivahotelli ei sovi Helsingin hallinnollisten rajojen sisäpuolelle. Tähän tulokseen päätyi Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunta torstaina.

Hilton International Co olisi halunnut sijoittaa kelluvan hotellin Helsingin pohjoisrannan T-laiturin ulkopuolelle.

Hotellin pituus olisi 108 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 20. Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”-risteilijää.

Hotellissa olisi 300 vierashuonetta. Ravintola olisi erillisellä lautalla, jonka pituus olisi 73 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 11 metriä. Tässä osassa olisi useita ravintolasaleja, keittiö, baari, uima-allas ja tarpeelliset aulatilat.

Hilton International Co:n mukaan pyrkimyksenä on välttää korkeita tonttikustannuksia. Laituriin kiinnitysoikeuden pituudeksi anoja toivoi 50:ttä vuotta.

31

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tekemistä asian Laivamatkat ja risteilyt kanssa?

    • Anonyymi

      Aika pieni. Kyllä siihen pitäisi vähintään Oasis-luokan laivahotelli saada.

    • Anonyymi

      Diibadaabaa:)) Ei ole stadin viskaalit käsitelleet.

      ''Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”..''

      Tuon kiulun syväys oli 6,9m joten Halkolaituriin ei pääsisi, Tervasaaren rantaan loppuisi seilaus:)

    • Anonyymi

      Millaisia risteilyjä se tekisi?

    • Anonyymi

      Ruoppaa Vuosaaren väylän leveämmäksi, niin mahtuu.

    • Anonyymi

      Tulisko Länsisatamaan? Sinne kun pääsee ilmatteks ratikalla.

      • Anonyymi

        Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.

        Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.

        Todella älykästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.

        Todella älykästä!

        Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?

        Vaihtelun vuoksi. Esimerkiksi 9 kuukautta kestävällä risteilyllä alkaa sama hytti jo tympimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''

        Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.

        Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.

        15.08.2021 Mein Schiff 1 kävi Helsingissä, ihan nyöreillä ommeltiin kiinni laituriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.

        ''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
        Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
        Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
        Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
        Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 m

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        Junalaiva missä 50 metriä pitkiä toisiinsa kytkettyjä kelluvia vaunuja luikertelisi helposti salmen läpi vaikka kilometrin pituisena. Jostain syystä vaan eivät ole käytössä täällä päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        ''Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.''

        Tai mennä Länsisatamaan;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.

        Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''

        Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))

        Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.

        Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.

        Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.

        Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.

        Kaasuturbiinikoneet, mutta jotain poltettiin;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.

        Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.

        Tietty kaasulöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty kaasulöpöä.

        Höyrystettyä dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyrystettyä dieseliä.

        Muistaakseni flambeerattiin.


    • Anonyymi

      Malmin lentokenttä on tyhjänä. Sinne mahtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      1005
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      922
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31
      764
    Aihe