Laivahotelli ei sovi Helsingin hallinnollisten rajojen sisäpuolelle. Tähän tulokseen päätyi Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunta torstaina.
Hilton International Co olisi halunnut sijoittaa kelluvan hotellin Helsingin pohjoisrannan T-laiturin ulkopuolelle.
Hotellin pituus olisi 108 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 20. Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”-risteilijää.
Hotellissa olisi 300 vierashuonetta. Ravintola olisi erillisellä lautalla, jonka pituus olisi 73 metriä, leveys 22 metriä ja korkeus 11 metriä. Tässä osassa olisi useita ravintolasaleja, keittiö, baari, uima-allas ja tarpeelliset aulatilat.
Hilton International Co:n mukaan pyrkimyksenä on välttää korkeita tonttikustannuksia. Laituriin kiinnitysoikeuden pituudeksi anoja toivoi 50:ttä vuotta.
Laivahotelli ei mahdu Helsinkiin
31
73
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tekemistä asian Laivamatkat ja risteilyt kanssa?
- Anonyymi
Aika pieni. Kyllä siihen pitäisi vähintään Oasis-luokan laivahotelli saada.
- Anonyymi
Diibadaabaa:)) Ei ole stadin viskaalit käsitelleet.
''Mittasuhteiltaan hotelli vastaisi Helsingissä rakennettua ”Song of Norway”..''
Tuon kiulun syväys oli 6,9m joten Halkolaituriin ei pääsisi, Tervasaaren rantaan loppuisi seilaus:) - Anonyymi
Millaisia risteilyjä se tekisi?
- Anonyymi
Ruoppaa Vuosaaren väylän leveämmäksi, niin mahtuu.
- Anonyymi
Tulisko Länsisatamaan? Sinne kun pääsee ilmatteks ratikalla.
- Anonyymi
Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinne sopii parhaiten. Samalla siirretään autolautat Vuosaareen, niin loppuu kyläläisiä rassaava läpiajoliikenne. Jäljelle jäävät vain raharikkaat turistit, joilta jää murusia myös kylälle.
Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.
Todella älykästä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että hotellivieraita tuovat laivat jahotelli eri puolilla kaupunkia.
Todella älykästä!Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolautoilla tulevat jättävät vain pakokaasut kyläläisille. Ei niitä kiinnosta hotellit, vaan ajelevat suoraan kotio. Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin. Heiltä jää pierukaasujen lisäksi myös murusia kyläläisille.
''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''
Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''
Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?Vaihtelun vuoksi. Esimerkiksi 9 kuukautta kestävällä risteilyllä alkaa sama hytti jo tympimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Risteilyaluksilla tulevat raharikkaat turistit menevät hotelleihin''
Miksi menisivät hotelliin kun on uiva hotelli satamassa ?Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.
Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mein Schiff 1 käy silloin tällöin kurkkimassa Turussa onko Costa Toscana jo valmis. Ei se ikinä satamissa käy Suomen puolella pistäytyessään.
15.08.2021 Mein Schiff 1 kävi Helsingissä, ihan nyöreillä ommeltiin kiinni laituriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo raharikkaat vieraat eivät useinkaan tiedä eivätkä edes välitä tietää minkä maan satamassa he ovat. Isoille risteilylaivoille ei ole Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää päästä kiinnittymään kaupungin kaijaan. Alus on päivän muutaman mailin päässä satamasta ja jatkaa sitten toiseen mielenkiintoisen kaupunkiin. Parikymmentä uskaliasta käy venekyydillä Kauppatorilla ja Aleksilla. Joulupukkikin on kesälomalla.
''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Hellsingissä edes laituripaikkoja tai kyllin syvää väylää...''
Länsisatamaan johtaa 11m väylä, mahtuu hieman isommallakin purtilolla.
Mitoitus (matkustajaja sekä risteilyalus): pituus: 330 m, leveys: 35 m, syväys:10,8 mMutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.
Junalaiva missä 50 metriä pitkiä toisiinsa kytkettyjä kelluvia vaunuja luikertelisi helposti salmen läpi vaikka kilometrin pituisena. Jostain syystä vaan eivät ole käytössä täällä päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.
''Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.''
Tai mennä Länsisatamaan;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vain yksi kerrallaan. Tarkoitin kylläkin ihan tuota Eteläsatamaa / Skattaa. Kustaanmiekka on muutenkin hieman haastavampi kuin Länkkäri eli ei siitä kukaan tuo 300 metrin botskia läpi ilman maalivaurioita. Halvempaa on myös jäädä lillumaan ja nostaa pallo kahveliin.
Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miekasta on tullut yksi 260 m. leveä, ''M/S Oriana'' nykyisin ''Piano Land''
Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hupsis....piti olla 260m pitkä;)))
Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnjetistä tehtiin sen vuoksi pitkä, että se nousisi kevyemmin plaaniin. Vesilinjan pituus ratkaisee laivan ekonomisen maksiminopeuden.
Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoh hoijaa. Taas yksi kaatopaikan asiantuntija.
Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnjetissä oli myös tavallista suuremmat vanavesitankit ja niissä normaalia isommat vanaveden poistoon tarkoitetut suuttimet. Nämä innovaatiot laivan pituuden lisäksi mahdollistivat plaaniin nousun.
Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenköhän kapteeni Svinhuvud sitä Finnjettiä oikein kenki, kun polttoainekulut oli muka liian kovat? Nimittäin 9 kuukautta kestävällä risteilylläkin on kannattavaa käyttää kaasuturbiineja.
Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.
Kaasuturbiinikoneet, mutta jotain poltettiin;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli hyvin edistyksellinen laiva. Jo tuolloin kaasua. Nyt touhutaan taas kaasun kanssa.
Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnjetissä piti käyttää mukamas kallista erikoislöpöä. Ei kelvannut tavallinen 2-tahtibensa.
Tietty kaasulöpöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietty kaasulöpöä.
Höyrystettyä dieseliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höyrystettyä dieseliä.
Muistaakseni flambeerattiin.
- Anonyymi
Malmin lentokenttä on tyhjänä. Sinne mahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764