Pakonomainen syöminen

Täällä kirjoitetaan alkoholismista. Joka on pakonomainen tunne juojalla.
Syömiseen voi tulla myös riippuvuus.
Pakonomainen syöminen voi aiheuttaa merkittäviä fyysisiä ja psyykkisiä terveyshaittoja.
Mitä siis tehdään ahmijalle?
Joka syö suklaata, jäätelöä, karkkia kilokaupalla.
Herkuttelee itsensä sairaaksi.
Huomautellaanko hänelle rasvaisista ruuista ja valtavasta ylipainosta.
Perheessä voi siis olla syömäri ja juomari.
Esimerkkejä jälkikasvulle.

20

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai, olen ns. sairaalloisen lihava, mutten mitään ”ahmi”. En syö pitsaa, en hampurilaisia, en pullaa, en karkkia. En juo virvoitusjuomia jne…… Mitä aina lekurissakin kysellään, eikä ole vastausta löydetty😂

• Ano 12:10
        Olen itsekin ylipainoinen. En syö minäkään pizzoja enkä syö karkkia.
        Mutta ei ne tyhjästä kilot minulle tule.
        Kun jokin aika sitten sain jonkin ruokamyrkytyksen aloin oikeasti seuraamaan mitä minä todellakin syön.
        Ja kuinka väärin.
        Mieheni kuoleman jälkeen en ole useinkaan viitsinyt tehdä itselleni lämmintä ruokaa.
        Eli napostelen pitkin päivää.
        Kahvia ja juustosämpylöitä ym.
        En ole viitsinyt tehdä jumppaliikkeitä.
        Olen laiskistunut ja sen huomaa.
        Se on itsestä kiinni.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 12:10
        Olen itsekin ylipainoinen. En syö minäkään pizzoja enkä syö karkkia.
        Mutta ei ne tyhjästä kilot minulle tule.
        Kun jokin aika sitten sain jonkin ruokamyrkytyksen aloin oikeasti seuraamaan mitä minä todellakin syön.
        Ja kuinka väärin.
        Mieheni kuoleman jälkeen en ole useinkaan viitsinyt tehdä itselleni lämmintä ruokaa.
        Eli napostelen pitkin päivää.
        Kahvia ja juustosämpylöitä ym.
        En ole viitsinyt tehdä jumppaliikkeitä.
        Olen laiskistunut ja sen huomaa.
        Se on itsestä kiinni.

En ”napostele pitkin päivää”! Syön aamupalan, johonkin aikaan päivällä itsetehtyä ja ehkä iltapalan, riippuu siitä, mihin aikaan olen päiväruuan syönyt.
        Siinä se!
        Syön myös ravintolaruuan tilanteen eteen sattuessa, mutta en välttämättä edes joka viikko.

• Anonyymi kirjoitti:

En ”napostele pitkin päivää”! Syön aamupalan, johonkin aikaan päivällä itsetehtyä ja ehkä iltapalan, riippuu siitä, mihin aikaan olen päiväruuan syönyt.
        Siinä se!
        Syön myös ravintolaruuan tilanteen eteen sattuessa, mutta en välttämättä edes joka viikko.

Ano 17:37
        Eihän sinulla ole sitten yhtään liikakiloja.
        Noin hienosti menee.

• Anonyymi

En osaa sanoa, kyllä karkki on hyvää.

• Ano 13:30
        Kaikki rasvainen ja makea koukuttaa ja lihottaa. Valitettavasti.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 13:30
        Kaikki rasvainen ja makea koukuttaa ja lihottaa. Valitettavasti.

Minua nuo ällöttää,olen miettinyt,että vaaniiko sokeritauti?

• Anonyymi

Kyllä heille huomautellaan, naljaillaan ja hämmästellään liiasta syömisestä tai napostelusta.
      Heitä myös usein sorretaan työpaikan saannissa vaikka meriitit olisivat paremmat kuin laihemmalla hakijalla.

• Ano 13:51
        Kirjoitat heistä.
        Olet ilmeisesti itse solakka.

• Anonyymi

toisilla on taas tapa olla syömättä mitään, mitas heille tehdään.
      eräät taas ryyståvåt syödessään
      jotkut kuorsaavat nukkuessaan

• Ano 15:12
        Anorektikot välttävät syömistä ja ovat letkuruokinnassa.
        Ryystäjille ei parane antaa keittoruokaa.
        Kuorsaajille ommellaan paidanselustaan tennispallo.

• Anonyymi

Niin,,olen kyllä aikojen kuluessa huomannut että aikalailla joka päivä on syötävä.
      Muuten käy kuin sille mustalaisen hevoselle,,oppihan se olemaan syömättä, mutta pahkeinen kuoli viikon päästä.

• Ano 15:22
        Syöminen on yhtä hienosäätiö kuin juominen.
        Jotkut vain ovat läpipaskoja.
        Voivat syödä mitä vain lihoamatta.

• Anonyymi

Mikä aiheen tarkoitus perä? Luuletko tosiaan syömishäiriöiset lukee aiheesi?

• Ano 17:12
        En luule. Tiedän että eivät lue.
        Täällä on pari vakikirjoittaa, joilla on ratkaisu kaikkeen.
        Huomenna ollaan viisaampia.

• Anonyymi

Juttelin kerran herkuttelija-tuttavan kanssa. Hänellä syöminen rauhoittaa pahaa oloa ja ahdistusta. Nimenomaan syömisen aikana on hyvä olo kunnes on ahminut vatsan liian täyteen. Sitten tulee itseinho ja syyllisyys ja vielä pahempi olo. Hän ei pysty käsittelemään vaikeaa asiaa tai ei ole mahdollisuutta muuttaa sitä paremmaksi ja helpottaa sitä hetkeksi ahmimisella. Voi olla että terapia auttaisi ja se että saisi mieltä painavan ongelman ratkaistuksi.
      Jos minulle tulee paha olo, vatsa kääntää eikä ota oikein mitään ruokaa vastaan.
      Joskus tilapäisesti ja onneksi ohimenevästi on niin, että syön koko ajan. Jos on turhautunut, en löydä mielekkyyttä elämälle, en oikein tiedä mihin ryhtyisin. Kun vuosikymmeniä sitten jonkin aikaa tupakoin, näiden turhautumisten aikana röyhyytin lähes koko joutoajan, pikkusikareita.
      Toinen on jos on syönyt pidempään huonosti, liian vähän tai kovin köyhäravinteista ruokaa. Silloin elimistöön tulee puutteellinen olo, sanon sitä ikinäläksi. Ei tiedä mitä söisi mutta koko ajan on kaapilla ja napsii palan sitä toisen tätä.
      Tuolla joku kysyi, uskooko aloittaja, että tälle palstalle tulee ongelmasyöjä. Tietenkin tulee, yleensä palstalle tulee ne joilla ongelma on, ne jotka tuomitsee ja jumakauta ne jotka ohjeistaa miten pitää elää. Ja malliin että se on itsestä kiinni, otat vaan itseäsi niskasta kiinni etkä syö..

• Anonyymi

Se on just niin, että on hyvä, kun laihduttaa ja laihtuu. Aikoinaan laihdutin itseni n. 50kiloiseksi. Ihmiset kehuivat, mutta itse voin huonosti. Kärsin raudanpuutteesta, palelin aina ja kaikki taudit tarttuivat ja tuntui, että olin kipeä koko ajan.

Lopetin ”terveellisen” syömisen ja aloin lihoa ja pikkuhiljaa olokin parani. Nykyisin olen tosin liian lihava ja ehkä pitäisi olla vähän laihempi. Mutta en kyllä sairastakaan. En tiedä!

• Anonyymi

Molemmat on riippuvaisuuksia, onneksi syömisriippuvaisten addikti ei kuitenkaan aiheuta voimakkaita ympäristöhaittoja samoin kuin liiallinen alkoholinkäyttö, joka sairastuttaa koko lähipiirin.

• Anonyymi

Ihminen on aikalailla ”syömisriippuvainen”😂 Kävis aika huonosti, jos ei olis😳

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on aikalailla ”syömisriippuvainen”😂 Kävis aika huonosti, jos ei olis😳

Näin juuri, ja kohtuus kaikessa, niin syömisessä, juomisessa kuin alkoholin käytössäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1849
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1414
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1171
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe