On ollut samankokoisia pyöriä parhaat nastat ja kitkat samaan autoon joita olen vaihdellut saman päivä aikana. Ajanut tammikuista/helmikuista - 5c keliä hiekkatiellä jossa on noin 5cm kovettunut kerros ja päällä vähän lunta.
Nastapyörällä voi ajaa saman pätkän kovemmin ja auto pysyy hallinnassa, kovempia jarrutuksia.
Sitten kestävyydessä eli nastat pysyy hyvänä erittäin pitkään jos ei kiihdyttele paikaltaan päällysteellä joka vääntää nastoja irti ja väljistyttää kiinnityksen. Tähän syyllistyy moni kun katsoo miten risteyksestä ja muualta lähdetään.
Nastapyörän kumiseos kestää ajamista päällysteellä ja sulalla hiekkatiellä pidempään luin kitkan.
Nastapyörillä ajaa enemmän vuosia ja kilometrejä kuin kitkapyörillä joissa kumi kuluu nopeammin. Eli säästyy rahaa.
—-----------------------------------------------------
Kitkapyörien etu on selvästi hiljaisemmat päällysteillä joissa ei ole lunta ja asfaltti kuluu paljon vähemmän jos sitä arvostaa. Jos revittelette isojen kaupunkien teillä niin kitkoista ei irtoa ja pyörähtele nastat.
Nastarengas voittaa näissä kitkan
7
103
Vastaukset
- Anonyymi
Hauska tarina ja niin paljon mielikuvitusta ja valhetta että oikein naurattaa.
- Anonyymi
Älä muuta sano, kaikkihan nyt vähänkin tai paljonkin autolla ajaneet tietää kitkarenkaiden olevan huomattavasti äänekkäämmät kuin nastarenkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä muuta sano, kaikkihan nyt vähänkin tai paljonkin autolla ajaneet tietää kitkarenkaiden olevan huomattavasti äänekkäämmät kuin nastarenkaat.
Juu ja joku vaihtelee yhtenään parhaita uusia renkaita edestakaisin ja käy ajelemassa pikataipaletta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja joku vaihtelee yhtenään parhaita uusia renkaita edestakaisin ja käy ajelemassa pikataipaletta.
Tiedä vaikka ottaisi siinä renkaanvaihtotauolla pieniä näkäräisiä.
- Anonyymi
Ostin ekat kitkat alle saksantuontiin, Conti Viking 7. Aikaisempi kokemus muutaman vuoden takaa koeajoautosta: yrittämällä yritin saada renkaita luistelemaan mutta pitivät kuin tauti. Nyt ei ole vielä rengas joutunut tosi testiin, mutta mielenkiinnolla odotan. Autoilen Helsingissä jossa tiet on ison osan vuodesta sulat. Kokemusta on nasterenkaista jotka liukuvat märällä sulalla asfaltilla siinä missä kitkat ottavat kiinni. Toisaalta maantiellä ei jaksa enää kuulla nastojen laulua. Nämä kitkat ovat hiljaiset ja mukavat. Talven jälkeen ollaan viisaampia. Jos en asuisi ruuhka-Suomessa, olisin pysynyt nastarenkaissa.
- Anonyymi
Osta auto , jossa on äänieristys vakiona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta auto , jossa on äänieristys vakiona.
Ei tarvitse maksaa äänieristyksestä jos ei aja nastoilla. Itsellä on vielä pari viikon ajan nastat alla ennen kuin vaihtuu kitkoihin, kestän sen kuulosuojaimilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690