Vai lintsasinko biologitunneilta ;)?
Onko se pelkkä myytti, että ajattelemme eri tavalla, ettei toista tarvi edes yrittää ymmärtää? Vai oletko samaa mieltä että naiset nalkuttavat ja miehet sanovat asiasta? Tai että miehet ovat juroja ja naiset ymmärtäväisiä?
Onko miehen ja naisen välissä eroja?
39
1844
Vastaukset
- quistis
erot vain selkeitä.Muutoin erot vain eri yksilöiden välisiä.Sorry miehet:o)))
- tuffe
... sorry ;)) Päätteletkö sillä että miehet ovat naismaisia ;)? Vai luuletko että miehet haluavat pitää kiinni tästä erilaisuudesta?
- quistis
tuffe kirjoitti:
... sorry ;)) Päätteletkö sillä että miehet ovat naismaisia ;)? Vai luuletko että miehet haluavat pitää kiinni tästä erilaisuudesta?
pitää kiinni erilaisuudesta!!Mä vähän kyl kiusasin miehiä!!
- tuffe
quistis kirjoitti:
pitää kiinni erilaisuudesta!!Mä vähän kyl kiusasin miehiä!!
ymmärsin kiusaksi, ja se on ihan oikein niille ;))
Sorry, taisin kiusata sinua, ei ollut pahalla kuitenkaan, se on toinen luontoni... :/
- Sanat*oN
pitäisi yrittää ymmärtää toista sukupuolta, hemmetin vaikeaa se vaan on. Miehillä on putkiaivot ja sille asiallehan ei kukaan voi yhtikäs mitään..
- pitäisi opettaa
biologiassa, ettei tule yllätyksiä sitten aikuisena avioliitossa.
- käsiteltiin enemmänkin
sitä mitä miehen ja naisen JALKOJEN välissä on erilaista..
Noi nalkutusasiat olis kuulunu ehkä johonkin terveysoppi/kotitalous/yhteiskuntaoppi-kategoriaan. Mua ei aikoinaan niistä mikään kiinnostanu sanottavammin, joten lintsailin sitten niiltä tunneilta.
Anyway, käytännössähän nämä asiat opitaan, niinkuin muukin, eikö? Ja käytäntöhän taas on opettanut, että naisten puhe = nalkutusta miesten mielestä. Pääsevät miehet siten ylentämään itsensä tämän yläpuolelle, ja kuittaamaan mokansa yleisesti hyväksytyllä tavalla. Miehethän ainoastaan sanovat
asiasta, tai sitten ne ei puhu ollenkaan.
Helppoa! Naiset ymmärtää enemmän paitsi ei miehiään (omia), vieraita miehiä kyllä, hahhah! Miehet on juroja, varsinkin kotona, vieraassa naisseurassa ja kaveriporukassa taas ei.
Ei se mikään myytti ole. Eikä haittaa vaikka olisit lintsannut bilsantunneilta. Elämä opettaa...- tuffe
opettaa, kantapään kautta taisin oppia minäkin että pöntöllä pitää nimenomaan istua...
Jos se ei ole myytti, onko se sitten koodattu DNA:n kautta, vai enemmänkin opittua? Perintönä äidiltä tyttärelle tyyliin... Kuinka paljon siirrämme omiin lapsiin näitä käyttäytymismalleja? Jos ne ovat opittuja, eikö niistä voi oppia pois? Vai onko erilaisuudesta enemmän hyötyä kuin haittaa...
Noh, menipä jaaritteluksi... tuffella taitaa olla kyselyikä... :/ - kysellä saa,
tuffe kirjoitti:
opettaa, kantapään kautta taisin oppia minäkin että pöntöllä pitää nimenomaan istua...
Jos se ei ole myytti, onko se sitten koodattu DNA:n kautta, vai enemmänkin opittua? Perintönä äidiltä tyttärelle tyyliin... Kuinka paljon siirrämme omiin lapsiin näitä käyttäytymismalleja? Jos ne ovat opittuja, eikö niistä voi oppia pois? Vai onko erilaisuudesta enemmän hyötyä kuin haittaa...
Noh, menipä jaaritteluksi... tuffella taitaa olla kyselyikä... :/eihän sitä epätietoisuudessakaan ole mukava olla!
Pahoista tavoista on mahdollista todellakin päästä eroon!
Onko sulla ongelmana että sä nalkutat?
Mullakin on ollut sellaista ongelmanpoikasta, vaikka omasta mielestäni sanoin asiasta.. hmm.
Siten kerran päätin etten sano enää mitään. En kengistä keskellä lattiaa, en vaatteista hujanhajan, en paskasista astioista olkkarin pöydällä, en mistään! Mutta en myöskään itse korjannut niitä pois! Kämppä alkoi muistuttaa kaaosta parissa päivässä..
Kuinka ollakaan, mies alkoi natkuttaa mulle niistä! Ei se osannut itsekään korjata epäkohtia, vaan siis odotti että mä huolehdin, ja huolehdin myös nalkutuksesta, joka todistetusti tuotti kuitenkin tuloksia.
En edellenkään korjaile sen kamoja mistään, paskaset kuteet lojukoot lattialla, niitä en pese!
Mut en myöskään nalkuta.
Jaa siis olikos tää sun ongelma?
Mitä tule taipumusten periytyvyyteen, niin käytännössähän on sekin vanha vinha totuus nähty:
Tyttäret ovat äitiensä kaltaisia, pojat taas isiensä kaltaisia!
Katsopa vain! Ei mikään ylläri! - tuffe
kysellä saa, kirjoitti:
eihän sitä epätietoisuudessakaan ole mukava olla!
Pahoista tavoista on mahdollista todellakin päästä eroon!
Onko sulla ongelmana että sä nalkutat?
Mullakin on ollut sellaista ongelmanpoikasta, vaikka omasta mielestäni sanoin asiasta.. hmm.
Siten kerran päätin etten sano enää mitään. En kengistä keskellä lattiaa, en vaatteista hujanhajan, en paskasista astioista olkkarin pöydällä, en mistään! Mutta en myöskään itse korjannut niitä pois! Kämppä alkoi muistuttaa kaaosta parissa päivässä..
Kuinka ollakaan, mies alkoi natkuttaa mulle niistä! Ei se osannut itsekään korjata epäkohtia, vaan siis odotti että mä huolehdin, ja huolehdin myös nalkutuksesta, joka todistetusti tuotti kuitenkin tuloksia.
En edellenkään korjaile sen kamoja mistään, paskaset kuteet lojukoot lattialla, niitä en pese!
Mut en myöskään nalkuta.
Jaa siis olikos tää sun ongelma?
Mitä tule taipumusten periytyvyyteen, niin käytännössähän on sekin vanha vinha totuus nähty:
Tyttäret ovat äitiensä kaltaisia, pojat taas isiensä kaltaisia!
Katsopa vain! Ei mikään ylläri!jos nalkutan? Lähinnä miehen ;)
En nalkuta, teen mieluummin itse. Mutta tuo on varmaan monelle tuttua :) Paras tapa hoitaa sitä on varmaan tuo sun tapasi...
- deepthinker
Yes, it surely seems that men and women differ!...From the very start...the male sends out an army of millions of sperm, all in competition for the one and only one egg of the female. Is this a clue? Could we possibly relate this simply biological truth to our behaviour? Are men creatures of action whom strive to achieve the desired goal? Do women have a more waiting, receiving nature? Do men stay focused on one issue at a time, while women see the whole picture? It seems to me that these are both useful traits and such a shame that we exhaust ourselves in wanting each other to be something else. Why not embrass the difference; love, laugh, respect and live together?
- Difference is all right
and that's the way it should be!
A man is The King, but a woman is The Queen!!!
Could you write all that in finnish? You see, most of us understand finnish better than english..
Eller på svenska? - tuffe
Olishan se poikaa jos voisi vaan hyväksyä sitä erilaisuutta. Kumma kyllä se vaan usein johtaa valtataisteluun, yritykseen hallita toista...
Difference is all right kirjoitti:
and that's the way it should be!
A man is The King, but a woman is The Queen!!!
Could you write all that in finnish? You see, most of us understand finnish better than english..
Eller på svenska?ponimaju po Angliski ili Svetski jesik!
Nje toze Russki jesik.
Patom gavarjum po Finskij?- kielinero
sitroen kirjoitti:
ponimaju po Angliski ili Svetski jesik!
Nje toze Russki jesik.
Patom gavarjum po Finskij?Parce que nous sommes Finlandaises, vaikka niin eurooppalaisia nyt ollaankin.
Och därför att vi bor i Finland, så talar vi finska också.
Ruåtsinkieli on toinen virallinen kieli Suomessa, ja ruåtsinkieliset ovat vähemmistönä Suomessa.
It's great that finnish people can speak so many foreign languages, isn't it? N'est-ce pas?
Empä tiedä, onko erot ulkoisestikkaan niin suuret, takaapäin ollaan samanlaisia ja edestäpäinkin sovitaan hyvin yhteen.
Jotain eroja kyllä olen ollut huomaavinani nainen on sitkeämpi, 39 asteen kuume jo kaataa miehen, mutta nainen jatkaa menoaan.
Nainen voi olla julmempi toiselle ihmiselle kuin mies, joka taas on enemmän luovuttajatyyppiä, hän ei lyö lyötyä.
Lyhyttä ja ytimekästä kommenttia naiselta on vaikeampi saada, mutta jos tarvitsee tarkkoja toimintaohjeita, niitä on turha edes kysyä mieheltä, hän jättää omasta näkökulmastaan itsestäänselvyydet mainitsematta.
Tietysti tämä on hyvin karkeaa yleistystä ja verrattavissa eri horoskooppimerkkien väliseen eroavaisuuksien hakuun.- tuffe
takaapäin samanlaisia, vai tarkoititko kun ei enää käytetä korsetteja ;)
Karkeasti yhteenvetäen tuosta sun kirjoituksesta voi päätellä että naisissa on enemmän aivoja ;)
"Nainen on julmempi" -> käyttää aivoja, ei lihaksia
"Lyhyttä ja ytimekästä kommenttia naiselta on vaikeampi saada" -> käyttää aivoja
vai... ;) tuffe kirjoitti:
takaapäin samanlaisia, vai tarkoititko kun ei enää käytetä korsetteja ;)
Karkeasti yhteenvetäen tuosta sun kirjoituksesta voi päätellä että naisissa on enemmän aivoja ;)
"Nainen on julmempi" -> käyttää aivoja, ei lihaksia
"Lyhyttä ja ytimekästä kommenttia naiselta on vaikeampi saada" -> käyttää aivoja
vai... ;)Karkeita yleistyksiähän nämä ovat, mutta minusta tuntuu, että nainen on järkevämpi. Sitä en osaa sanoa, kumpi on viisaampi.
Miehellä nyt sattuu olemaan enemmän lihaksia ja naisilla kauneutta. Tietysti sitä ominaisuutta on helpompi käyttää, minkä sattuu omistamaan.
Älystä nyt minun henkisillä voimavaroillani ei kannata puhua mitään, voisi keskustelu kääntyä siihen suuntaan, että onko rumempi nainen viisaampi kuin kauniimpi.- jpntar
muutama asia kirjoitustasi lukiessa..ensinnäkin kyllä mies lyö lyötyä ja, oliko horoskooppeihin vertaamisesi totta vai tarua? Kirjoitit yleistämisestä..
jpntar kirjoitti:
muutama asia kirjoitustasi lukiessa..ensinnäkin kyllä mies lyö lyötyä ja, oliko horoskooppeihin vertaamisesi totta vai tarua? Kirjoitit yleistämisestä..
Niin, kaikkihan tämä on yleistämistä ja erittäin karkeaa sellaista. Poikkeuksia on varmaan enemmän kuin tarpeeksi ja kaikkihan me ollaan erilaisia -onneksi.
- jpntar
zepponen kirjoitti:
Niin, kaikkihan tämä on yleistämistä ja erittäin karkeaa sellaista. Poikkeuksia on varmaan enemmän kuin tarpeeksi ja kaikkihan me ollaan erilaisia -onneksi.
olisikin tylsä paikka elää silloin...:)Kiitti vastauksesta..
- jpntar
varmaankin naiset ja miehet on alkujaan luotu erilaisiksi. Nainen on vahvempi, sitkeämpi, ja varmaan näin on lastenkin takia parempi...tosin nostan hattua yh-isille! Naisen ja miehen roolit ovat myös muuttuneet ajan myötä..mies tekee kotona usein sitä, mitä nainenkin:) Tosin itse en hyväksy miestä keittiöön..se alue on minun:))Miestä tarvitsee kuitenkin monessa..siis ei kaksimielisesti..lasten kasvatus on mielestäni yksi tärkeä alue!
- tuffe
se myytti tuokin, että tasa-arvoisuus kotitöissä on muuttunut? Nimittäin kun keskustelee nuortenkin äitien kanssa, työnjako on yleinen ongelma. Vai onko sekin sitä valtataistelua...
Miestä tarvitaan kyllä kasvatuksessa, silti eronneella isällä saattaa olla parempi suhde lapsiin kuin iskä jonka vaimo aina on paikkailemassa hätätilanteissa. - jpntar
tuffe kirjoitti:
se myytti tuokin, että tasa-arvoisuus kotitöissä on muuttunut? Nimittäin kun keskustelee nuortenkin äitien kanssa, työnjako on yleinen ongelma. Vai onko sekin sitä valtataistelua...
Miestä tarvitaan kyllä kasvatuksessa, silti eronneella isällä saattaa olla parempi suhde lapsiin kuin iskä jonka vaimo aina on paikkailemassa hätätilanteissa.ovat hirmu tarkkoja näkemään asioita, ja erittäin tärkeänä pidänkin sitä, että näkevät äidin ja isän mallin ...minun mielestäni ei ole hyvä asia, että mies tekee kaikkia naiselle "kuuluvia" asioita...kiva on varmasti aina välillä auttaa, mutta kasvatusvastuu kuuluu kuitenkin kummallekin:) Lapsemmekin ovat joskus itse vanhempia...Tuo työnjakokin on mielestäni joku tämän ajan ilmiö...työssäni sekin tulee aina esille...Voi, taas jauhamista..
- todeta
Naiset ja Miehet suhtautuvat kovin eritasoisesti
arkisiin juttuihin.Eihän muuten erotilasto olisi
noinkin korkea.Asioiden merkitys on todella
erilainen ja painoarvot muuttuvat iän myötä.- tuffe
näet että se painoarvo muuttuu iän myötä?
- ehkä
Naisella on tuo hormoonin vaihtelut, mitkä tuo näitä mieliala vaihteluita. Naisella elämä tavallisesti on tunteiden kirjoa laidasta laitaan. Milloin huvittaa mioon ei ja kateus on naisilla ehkä yleisempää kuin miehillä. Miehellä ehkä jyllää aika ajoin sitten herkemmin tuo miessukuhormooni. Toisilla voimakkaamin ja toisilla lievemmin, kuten myös naisillakin. Kun olen nainen niin ajattelen, että miehet ajattelee mielestäni vain sen asian ytimen kun naisilla menee helposti asia ytimestä , vierestä ja vähän ylikin.
- bluepoem
.... niille jotka hyväksyvät erilaisuutta, pahaksi se on niille jotka nauttivat vain omasta seurastaan.
Hyväksi on myös se että, sietää samalaisuutta, se johtaa itsensä terveeseen kunnioittamiseen ja taas toiset ihmiset näyttävät mukavemmilta.
Koitan siis sanoa että, tärkeintä on se kuinka toisiimme suhtaudumme.
Me kyllä ajattelemmme asioista eritavala, mutta se ei varmaan ole pahasta, mitä jurouteen, ja ymmärtäväisyyteen tulee, ne ei ole sukupuolisidonnaisia asioita.
Ai ! että on olemassa umpimykkiä ja yksiniittisiä naisia. Samoin miehiä jotka voi pitää tunninkin puheen sanomatta yhtään mitään.
Kaikkia on hyvä yrittää ymmärtää, se sitten on eri asia päätyykö hvyäksyvälle vai vastustavalle kannalle asiassa, mutta ymmärtää pitää "vihollistakin"
Osa eroavaisuksista on opittu ja osa geneettisiä, luulen että opittujen erilisuukisen tiedostaminen on tärkeämpää kuin biologisten, sillä luonnolla on kumma taipumus hyödyntää jollakin tavala variattioita.
no enpä jatka pitemmästi. - PalNia
Lapsia aletaan sosiaalistaa sukupuolirooleihin hyvinkin varhain. Tyttöjä ja poikia kannustetaan ilmaisemaan erilaisia tunteita, ominaisuuksia ja opettelemaan erilaisia taitoja itselleen. Tyttöjä tuetaan kehittämään ihmissuhde ja hoivaamistaitoja enemmän kuin poikia. Poikia rohkaistaan itsenäisyyteen ja suorituksiin enemmän.
Menin aiheessa *syntyihin syviin*, joista miehen ja naisen ajattelutavan erilaisuus voi johtua. Odotetaan jonkinlaista käyttäytymismallia, joka esim parisuhteessa ei aina toimi millään lailla.
Eiköhän asia ole niin, että naisella on hyvinkin suuri vaikutus miehen jurouteen omalla käyttäytymisellään.;)) En muuten ole vielä tavannut yhtäkään juroa miestä. Mistähän se johtuu.;))))- jpntar
ehkäpä sinunlaisesi vetää puoleensa niitä "ei juroja"..:)))
- PalNia
jpntar kirjoitti:
ehkäpä sinunlaisesi vetää puoleensa niitä "ei juroja"..:)))
Tiedäthän, että nainen pystyy muuttamaan juronkin miehen vähemmän juroksi. *Miettii.....*, loukkuun on jäänyt jurojakin tosin ilman koukkua.;))
- jpntar
PalNia kirjoitti:
Tiedäthän, että nainen pystyy muuttamaan juronkin miehen vähemmän juroksi. *Miettii.....*, loukkuun on jäänyt jurojakin tosin ilman koukkua.;))
*myös hyvin mietteliäänä*..koukut usein tarpeettomia..hmmm
- PalNia
jpntar kirjoitti:
*myös hyvin mietteliäänä*..koukut usein tarpeettomia..hmmm
Koukun tekemä jälki kestää arpeutua....... en suosittele enkä käytä.;))
- jpntar
PalNia kirjoitti:
Koukun tekemä jälki kestää arpeutua....... en suosittele enkä käytä.;))
edes tarvitse..pääsee halvemmallakin..:) Taas tuo kauriin käytännöllisyys..voi..
- PalNia
jpntar kirjoitti:
edes tarvitse..pääsee halvemmallakin..:) Taas tuo kauriin käytännöllisyys..voi..
tuo sinun laskelmoiva käytännöllisyytesi, johon en itse osaa panostaa.;))))
- tuffe
kotosalla hyvä "tutkimispohja" tuohon sun aiheeseen liittyen, kaksoset, tyttö ja poika. Osaksi huomaan itsessäni että ohjaan heidät eri tavalla, mutta osa tulee heissä ihan luontaisestikin. Ja yhteiskunta hoitaa loput. Jos tyllerö hoitaa kuntoaan tanssimalla, hän opettelee taidon, poika taas "suorittaa" futiskentällä..
- kalle-p
se nalkuttaminen ole geeneissä. Kyllähän miehenkin pitää katsoa peiliin jos nainen nalkuttaa. Tuskin se tuottaa naiselle suurtakaan iloa toistaa samoja asioita. Kai näitä asioita toistetaan kun ne eivät miellytä toista osapuolta.
Se on jännä miten mieskin muuttuu papin aamenen jälkeen. Sittenhän ei enää tarvitse olla miellyttävä kun nainen on rengastettu... eikö??? Mihinkäs se muija hellan ja pyykkikorin välistä lähtee....- tuffe
olen miltei sanaton, tai siis silleen "miltei" että se wau pääsi karkaamaan...
Sulla on kyky nähdä asioita myös toisen housuista. Kummaa se on, että kun mennään avioon alkaa saman tien valtataistelu, kuka hallitsee ketä. Ja se ei taida loppua muulla kuin eroamalla, on se vaan sellainen oravanpyörä. Tekiskö sitä enää vanhemmiten, viisaana. Noh, viisastuneena. Eeh, ainakin järkevämpänä.
- MysNa
ketjua, kun herää vastaamaan, ei jaksa lukea sitä kokonaan läpi, joten voi olla että tässä tulee saman toistoa…..
Miehen ja naisen ajattelun välinen ero on yksi ”lempiaiheitani” :)
Olen lukenut aiheesta aika paljon ja yrittänyt soveltaa oppimaani käytäntöön.
Paljon siitä on hyötyä ollut, koska kyllä me ajattelemme erilailla. Tämän, kun tiedostaa välttyy monelta väärinkäsitykseltä ja riidalta. Koska ei luule, että hän sanoo tai tekee noin ilkeyttään tms. vaan siksi että on mies ;))) tai nainen.
On kuitenkin sitten yksilöllisiä eroja, toiset miehet ajattelee enemmän kuin naiset ja toisinpäin :)
Eikä tämä ero tietenkään läheskään kaikkea selitä, mutta auttaa pienen matkan kohti ymmärrystä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039