...kaasulaitteita ajaessa esim. lämmitystä?
Saako Euroopassa käyttää...
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei saa!
- Anonyymi
Missä niin on sanottu ettei saa liikenteessä käyttää nestekaasua. En löytänyt mistään lakia, ei Suomessa edes tarvitse koeponnistaa auton tai vaunun kaasulaitteita, se ei ole pakollista.
- Anonyymi
Suomessa saa käyttää, mutta aloittaja mahtoi tarkoittaa Euroopalla muuta kuin kotimaata... Ei liene Euroopan kattavia säännöksiä, mutta joissain maissa ei ajaessa saa olla mitään kaasulaitteita päällä ja pullon hanan tulee olla kiinni.
Jos joku osaa tsrkentaa, niin siitä vaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa saa käyttää, mutta aloittaja mahtoi tarkoittaa Euroopalla muuta kuin kotimaata... Ei liene Euroopan kattavia säännöksiä, mutta joissain maissa ei ajaessa saa olla mitään kaasulaitteita päällä ja pullon hanan tulee olla kiinni.
Jos joku osaa tsrkentaa, niin siitä vaan...Ei saa Suomessakaan kaasulaitteita käyttää ajon aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa Suomessakaan kaasulaitteita käyttää ajon aikana.
Vaan kun saa ja olen siitä satavarma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun saa ja olen siitä satavarma.
No laitapas tänne linkki jossa faktaa. Taitaa juttusi olla kuulopuheita ja omia lakeja.
- Anonyymi
Saa kai sitä omalla luvalla käyttää mutta kyllse niio että Suomessa kaasupullon venttiilin oltava kiinni ja tiukasti liikenteessä.
- Anonyymi
Ei löydy kyllä virallista kieltoa netistä vaikka kuinka selasin.
- Anonyymi
On se jääkkaappi ollut kaasulla yli 30 vuotta joka reissulla eikä kukaan kiellä.
Nämä kieltelijät voisivat esittää pykälän mikä muka kieltää.
Autolautoilla ja joissakin Euroopan maissa ei saa käyttää, mutta sitten pitääkin olla jatkuva syöttövirta autosta vaunun akkuun, että pysyy varaus riittävänä.- Anonyymi
Samoin kuten te hyväksyvät voisitte esittää sen että kaasulaitteita saa käyttää ajon aikana.
- Anonyymi
Oikeastaan ainoa paikka Suomessa missä kaasujääkaappi pitää sammuttaa on tankkaus huoltoasemalla. Siellähän on avotulen käyttö kielletty ja jääkaapissa palaa avoliekki. Moniko sammuttaa kaasujääkaapin ennen polttoainepumpulle ajoa?
- Anonyymi
https://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/leirinta-ulkomailla/kaasun-kaytto/
Kun selaa artikkelia alas päin niin löytyy kohta jossa sanotaan että "kaasun käyttö ajon aikana Suomessa ja joissakin Skandinavian maissa ei ole kielletty" ..jotenkin niin tuo sanamuoto oli.
Autojen ja vaunujen myyjät kyllä suosittelee että pullot oltava ajonaikana kiinni.- Anonyymi
Tässähän se, ihan selkokielellä.
Suomessa ja Skandinavian maissa kaasun käyttöä ajon aikana ei ole kielletty eikä rajoitettu. Suurimmassa osassa Keski- ja Etelä-Eurooppaa on kaasun käyttö ajon aikana nykyään kielletty, jos ajoneuvon kaasujärjestelmää ei ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineensäätimellä ja letkurikkoventtiilillä. Kyseisen järjestelmän asentaminen matkailuvaunuihin, ja vanhempiin matkailuautoihin huoltoliikkeessä on hyvin yksinkertaista, eikä maksa maltaita. Uusimmissa matkailuautoissahan järjestelmä on jo oltava vakiona.
Huomaathan, että laivassa kaasupullot on aina pidettävä suljettuina!
Omana huomautuksena: Bensa-asemilla avotuli on kielletty, joten kaasujääkaappi tai lämmitin ei tankatessa saa olla käytössä. Vaan kukahan tuokin muistaa, en ainakaan minä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se, ihan selkokielellä.
Suomessa ja Skandinavian maissa kaasun käyttöä ajon aikana ei ole kielletty eikä rajoitettu. Suurimmassa osassa Keski- ja Etelä-Eurooppaa on kaasun käyttö ajon aikana nykyään kielletty, jos ajoneuvon kaasujärjestelmää ei ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineensäätimellä ja letkurikkoventtiilillä. Kyseisen järjestelmän asentaminen matkailuvaunuihin, ja vanhempiin matkailuautoihin huoltoliikkeessä on hyvin yksinkertaista, eikä maksa maltaita. Uusimmissa matkailuautoissahan järjestelmä on jo oltava vakiona.
Huomaathan, että laivassa kaasupullot on aina pidettävä suljettuina!
Omana huomautuksena: Bensa-asemilla avotuli on kielletty, joten kaasujääkaappi tai lämmitin ei tankatessa saa olla käytössä. Vaan kukahan tuokin muistaa, en ainakaan minä...Moni käyttää tankatessaan myös kännykkää..muutama viikko sitten olin tankkaamassa dieseliä matkailuautooni..viereiselle mittarille tuo vanha Ford Focus, vanha äijänkäppyrä, ..itsekin olen pian...tankkasi bensaa ja oli palava rööki huulessa!! Sanoin että onkohan tuo ihan turvallista, otti tölkin pois ja sormellaan karisti hehkuvan pään maahan ja sanoi että "no minä sytytän sitten autossa uudelleen"😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni käyttää tankatessaan myös kännykkää..muutama viikko sitten olin tankkaamassa dieseliä matkailuautooni..viereiselle mittarille tuo vanha Ford Focus, vanha äijänkäppyrä, ..itsekin olen pian...tankkasi bensaa ja oli palava rööki huulessa!! Sanoin että onkohan tuo ihan turvallista, otti tölkin pois ja sormellaan karisti hehkuvan pään maahan ja sanoi että "no minä sytytän sitten autossa uudelleen"😂
Jossain ohjelmassa, olisko ollut myytinmurtajat, yrittivät saada kännykällä tulipaloa tai ainakin kipinöintiä aikaiseksi. Ei onnistunut..
Jotenkin kännyn käytön lkielto tuntuu turhalta varmuuden maksimoinnilta.
Vaimo onko jollain kokemusta kipinöivästä kännystä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain ohjelmassa, olisko ollut myytinmurtajat, yrittivät saada kännykällä tulipaloa tai ainakin kipinöintiä aikaiseksi. Ei onnistunut..
Jotenkin kännyn käytön lkielto tuntuu turhalta varmuuden maksimoinnilta.
Vaimo onko jollain kokemusta kipinöivästä kännystä?Ehkä on varotoimenpide,onhan niitä tapauksia että kännykkä poksahtanut. Ehkä hyvä keskittyä tankkaamaan eikä rassata kännykkää.
- Anonyymi
Rumatikki on ainoa joka kestää käyttöä ajonaikana..tosin kyllä mulla yksi rumatikki sökähti.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784