Vaimoni

Onnellinen MIES

Haluan kertoa tarinan.

Olen 45-vuotias mies ja onnellisesti naimisissa thaimaalaisen naisen kanssa. Päädyin ulkomaalaiseen vaimoon, koska suomalainen nainen ei enää tunne paikkaansa. Vaimoni on hieman yli kahdenkymmenen. Hän hyvin kaunis ja ennenkaikkea nöyrä nainen.

Kun tulen töistä kotiin, on vaimoni tehnyt jotain eksoottista ja hyvää ruokaa minulle. Minun ei tarvitse laisinkaan huolehtia kotitöistä. Vaimoni huolehtii kaikista kodin askareista. Hän tekee työnsä ilolla ja on tyytyväinen omaan osaansa. Olihan hänellä kotimaassaan paljon huonommat olot.

Vaimoni ei käy ansiotyössä. Koska olen henkilöstöpäällikkö keskisuuressa firmassa, tuloni riittävät hyvin tarpeisiimme. Valvon vaimoni rahankäyttöä ankarasti, kuten kunniallisen miehen kuuluukin. Valvon myös vaimoni ajanviettoa. Hän ei juokse kylillä baareissa, vaan viettää kunnialliselle naiselle sopivaa elämää.

Kun itse käyn kavereiden kanssa baarikierroksella, on vaimoni nöyrästi odottamassa minua kotona. Kun saavun kotiin, olinpa sittewn missä kunnossa tahansa, hän on aina valmis tyydyttämään tarpeeni, olipa kyse sitten kyse nälästä tai jostakin aivan muusta.

Hän ymmärtää tehtävänsä: palvella minua. Sängyssä hän yrittää aina ensisijasesti noudattaa minun toiveitani ja halujani. Ottaen huomioon sen, että hän oli neitsyt hääyönämme, on hän taidoiltaan kehittynyt loistavasti.

Toisinaan, jos vaimoni on ollut tottelematon, on minun velvollisuutenani kurittaa häntä. Hän ei kanna tästä kaunaa, vaan ymmrtää sen että kunniallisen miehen on pidettävä vaimonsa ojennuksessa.

Ei olisi suomalaisista pilalle menneistä femakoista samaan kuin minun vaimostani!

T: Mies

69

2912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

hyvä provo! Melkein voisi uskoa todeksi, mutta ei ihan kuitenkaan!

• Vähän sellanen isäntä ja koira -suhde sitten...

Koirat on kyllä ihan kivoja minunkin mielestä.

• Justiina

Min oon sanonu siulle sadat kerrat, jotta jätät nuo turhanpäiväset unelmoinnit työpäivän aikana ja keskityt asiaan.

Selkääs saat, jahka tuut kotia.

• jorojukka-kukka

Älä päästä sitä enää nettiin! :D

• ave.maria

Nyt vastata tähän. Olen nimittäin itsekin ulkomaanelävä ja kasvatettu olemaan kiltti rakastamalleni miehelle. Minut on kasvatettu myös kunnioittaan puolisoani kuten itseänikin. Kotomaassani ja kotonani.

Varmaan tuo mitä kerrot pitää paikkansa. En epäile yhtään. Mutta annas olla, jos et ole luottamuksen arvoinen. Ainakin meillä ei kertaa enempää käytäisi vieraissa eikä kertaa enempää sipaistaisi minua poskelle, kun minä pakkaisin kamppeeni ja muuttaisin pois. En tosiaan ole kuin suomalainen nainen joka vaan odottaa että joku pelastaa väkivallalta...

Vaimosi on sinusta taloudellisesti riippuvainen ja tuntee varmasti olonsa melkoisen eristyneeksi kielenkin vuoksi. Mikäli ei lähimailla ole samaa kieltä puhuvia, taikka jos hän ei ole jo oppinut suomea...

Minä opettelin sisulla kielen ja olen ansiotyössä. En ole samoin riippuvainen.

Kyllä meilläkin seksi pelaa, mutta meillä kyllä mies myös miellyttää minua. En ainoastaan minä häntä.

Jos vaan totta puhut tuntuu vähäsen pahalta, minusta ainakin, kun olen tuon suomalaisten rasismin kokemut nahoissani. Siihen vielä lisää se, että oma puolisokin olisi kayttänyt hyväkseen...tuskin olisin jaksanut.

• Ihmettelijä

..ihmetellä tuota katkeruuttasi ja vihaasi suomalaisia naisia kohtaan. Nytkin puhutaan ulkomaalaisesta naisesta, joka on tuossa todennäköisesti kuvitteelisessa tilanteessa ja sinun on silti tungettava mukaan jotain negatiivista suomalaisista naisista. Olisitko ystävällinen ja kertoisit hiukan, mikä sinut on noin katkeraksi saanut suomalaisia naisia kohtaan.

• ave.maria
        Ihmettelijä kirjoitti:

..ihmetellä tuota katkeruuttasi ja vihaasi suomalaisia naisia kohtaan. Nytkin puhutaan ulkomaalaisesta naisesta, joka on tuossa todennäköisesti kuvitteelisessa tilanteessa ja sinun on silti tungettava mukaan jotain negatiivista suomalaisista naisista. Olisitko ystävällinen ja kertoisit hiukan, mikä sinut on noin katkeraksi saanut suomalaisia naisia kohtaan.

Jos sinulla ei muuta tekemistä ole. Asia on niin, että kirjoitan mitä haluan, silloin kun haluan. Ei voi lähteä siitä, että sen on miellytettävä sinua.

• jorojukka-kukka
        Ihmettelijä kirjoitti:

Että joku pettyykin suomalaisiin naisiin noin pahasti.

• jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

Jos sinulla ei muuta tekemistä ole. Asia on niin, että kirjoitan mitä haluan, silloin kun haluan. Ei voi lähteä siitä, että sen on miellytettävä sinua.

Mutta vastaa nyt esitettyyn kysymykseen. Olisin myös itse halukas kuuntelemaan vastauksesi.

• ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Mutta vastaa nyt esitettyyn kysymykseen. Olisin myös itse halukas kuuntelemaan vastauksesi.

Et lukenut riittävän tarkasti.

• ave.maria

Että joku pettyykin suomalaisiin naisiin noin pahasti.

Minulle on aivan sama kuinka idioottimaisesti suomalainen nainen käyttäytyy, mutta on raukkamaista syyttää aina sitä muuta kuin itseään. Ja siihen sorrutaan tällä palstalla erittäin usein. Minun (ja eräiden muiden) käyttämänä tälläinen huomataan, mutta ei itsessä.
        Siihen olen erittäin pettynyt. Ja on syytä.

• Sanelma
        Ihmettelijä kirjoitti:

katkeruuden johtuvan siitä, että tavanomaista näyttävämmän ulkomuodon vuoksi naiset ovat nimittäneet häntä huoraksi.

• ave.maria
        Sanelma kirjoitti:

katkeruuden johtuvan siitä, että tavanomaista näyttävämmän ulkomuodon vuoksi naiset ovat nimittäneet häntä huoraksi.

Mutta en ihan myönnäkään. Sillä en ole katkera. Vanhemmiten se on muuttunut sääliksi, joka tietty on sairaus.
        Oikeassa olet siinä mielessä, että nimittely on tapahtunut fakta, ja siitäpä olenkin päässyt käsitykseen että suomalainen nainen on "kova mimmi". Mutta eipäs olekaan, kun pitäisi ITSEÄÄN puolustaa ja omaa itseään tarkastella. Siihen hän on yleensä liian heikko ja kykenemätön.

En laajenna tätä kaikkiin, mutta valitettava usein näin on.

• ave.maria kirjoitti:

Mutta en ihan myönnäkään. Sillä en ole katkera. Vanhemmiten se on muuttunut sääliksi, joka tietty on sairaus.
        Oikeassa olet siinä mielessä, että nimittely on tapahtunut fakta, ja siitäpä olenkin päässyt käsitykseen että suomalainen nainen on "kova mimmi". Mutta eipäs olekaan, kun pitäisi ITSEÄÄN puolustaa ja omaa itseään tarkastella. Siihen hän on yleensä liian heikko ja kykenemätön.

Olen keskustellut maahanmuuttaja naisten kanssa, he ovat kokeneet myös asiatonta käytöstä naisten taholta. Huorittelua, alentuvaa suhtautumista, vähättelyä tms, olen ihmetellyt miksi naiset suhtautuvat toisiinsa näin? Miksi he haluavat tehdä toisten olon vaikeaksi? Venäläiset naiset kertovat, etteivät saa juurikaan seuraa suomalaisista naisista, he joutuvat eriytymään. Tälläinen käytös on ikävää monestakin syystä. Väheksyvästi ulkomaalaisiin suhtautuvia naisia on varmaan vähän. Olisi hyvä miettiä, mitä tälle ilmiölle olisi tehtävissä. Ulkomaalaisten naisten määrän yhä lisääntyessä, toivoisi myös heidän viihtyvän maassamme.

• Sanelma
        ave.maria kirjoitti:

Huorittelua saa kyllä osakseen tässä maassa. Varsinkin, jos hiukankin näyttää joltain ja omaa terveen itsetunnon. Mutta ainoastaan kerran nainen on väittänyt minua huoraksi. Tosin sitäkin näyttävämmin. Uhosi baarissa soittaneensa poliisille ja tehneensä ilmoituksen. Hänen kaverinsa pakottivat tulemaan pyytämään anteeksi.

Miesten taholta useammin mutta kesymmin. Yhteenveto; naiset tekevät harvoin mutta tekevät kunnolla ;)

• Sanelma kirjoitti:

Huorittelua saa kyllä osakseen tässä maassa. Varsinkin, jos hiukankin näyttää joltain ja omaa terveen itsetunnon. Mutta ainoastaan kerran nainen on väittänyt minua huoraksi. Tosin sitäkin näyttävämmin. Uhosi baarissa soittaneensa poliisille ja tehneensä ilmoituksen. Hänen kaverinsa pakottivat tulemaan pyytämään anteeksi.

Miesten taholta useammin mutta kesymmin. Yhteenveto; naiset tekevät harvoin mutta tekevät kunnolla ;)

Huorittelu on varsin tavallista. Miehet, etenkin huorittelevat helposti, ellei heidän seuransa kiinnosta. Maahanmuuttaja naiset kokovat varmasti nimittelyä vielä runsaammin -miestenkin taholta. Tympeää on kuitenkin, syyttä joutua kuuntelemaan asiattomuuksia.

• ave.maria
        Tittelityy kirjoitti:

Huorittelu on varsin tavallista. Miehet, etenkin huorittelevat helposti, ellei heidän seuransa kiinnosta. Maahanmuuttaja naiset kokovat varmasti nimittelyä vielä runsaammin -miestenkin taholta. Tympeää on kuitenkin, syyttä joutua kuuntelemaan asiattomuuksia.

Ovat suhtautuneet minuun aina asiallisesti, jos ovat huoritelleet, eivät ole tehneet sitä julkisesti, jotta sen olisin kuullut.
        Toisaalta, kun alkuun täällä asuin, en oikein missään liikkunut ilman miestäni. Oli se kielivaikeus ja tämä minun temperamentikas luonne, jotka olisivat saattaaneet minut ehkä todellisiin hankaluuksiinkin.

Kun opin kielen hyvin ja aloitin työt siellä, missä edelleenkin olen, ei näitä tapauksia ole enää paljon esiintynyt. Jos nykyään olen jossain tapaamisessa, josta sitten mennään lounaalle, olen yleensä herraseurassa, ja olen kyllä naapuripöydistä kuullut huomauttelua, että "huora se varmasti on"... Mutta enää se ei niin sapeta. Kai se huoran merkki on usean suomalaisnaisen mielestä hyvä pukeutuminen (pukeudun hyvin värikkäästi, koska se sopii minulle) hyvä meikki päiväsaikaan ja kampaus sekä herraseura, varsinkin jos herroja on pari kolme ja minä ainoana naisena.

Miehistä on varmasti se totta, että huorasana tulee huulilta helposti jos lähentely-yritykset torjuu. Varsinkin humalaiselta mieheltä. Mutta ei siihen varmaan tarvita maahanmuuttajanaista, siihen riittänee ihan perussuomalainen nainen. En tiedä mitä olisin heidän taholtaan kokenut, JOS olisin käynyt iltasellakin ravintolassa yksin. Mutta tämmöistä tapaa minulla ei ole.

Tämä nyt oli vain oma kokemukseni, eikä sillä sillä tavoin ole mitään tieteellistä merkitystä, paitsi että se on tympeää, kuten sanoit.

• ave.maria kirjoitti:

Ovat suhtautuneet minuun aina asiallisesti, jos ovat huoritelleet, eivät ole tehneet sitä julkisesti, jotta sen olisin kuullut.
        Toisaalta, kun alkuun täällä asuin, en oikein missään liikkunut ilman miestäni. Oli se kielivaikeus ja tämä minun temperamentikas luonne, jotka olisivat saattaaneet minut ehkä todellisiin hankaluuksiinkin.

Kun opin kielen hyvin ja aloitin työt siellä, missä edelleenkin olen, ei näitä tapauksia ole enää paljon esiintynyt. Jos nykyään olen jossain tapaamisessa, josta sitten mennään lounaalle, olen yleensä herraseurassa, ja olen kyllä naapuripöydistä kuullut huomauttelua, että "huora se varmasti on"... Mutta enää se ei niin sapeta. Kai se huoran merkki on usean suomalaisnaisen mielestä hyvä pukeutuminen (pukeudun hyvin värikkäästi, koska se sopii minulle) hyvä meikki päiväsaikaan ja kampaus sekä herraseura, varsinkin jos herroja on pari kolme ja minä ainoana naisena.

Miehistä on varmasti se totta, että huorasana tulee huulilta helposti jos lähentely-yritykset torjuu. Varsinkin humalaiselta mieheltä. Mutta ei siihen varmaan tarvita maahanmuuttajanaista, siihen riittänee ihan perussuomalainen nainen. En tiedä mitä olisin heidän taholtaan kokenut, JOS olisin käynyt iltasellakin ravintolassa yksin. Mutta tämmöistä tapaa minulla ei ole.

Tämä nyt oli vain oma kokemukseni, eikä sillä sillä tavoin ole mitään tieteellistä merkitystä, paitsi että se on tympeää, kuten sanoit.

Ajattelin, tuota ketjun alussa esitettyä asetelmaa. Alistava, kontrolloiva mies. Jos vielä on tilanne sellainen, että ympärillä olevat naiset vieroksuvat. Elämästä tulee helposti helvettiä.

Sinulla on ollut paremmat lähtökohdat jo kielenkin puolesta. Ruotsi on kuitenkin toinen kotimainen. Luultavasti värikäs tempperamentti myös auttaa sopeutumisessa.

Thaimaalaiset naiset jäävät helposti kotiin ja yksin. On ikävää, kun vieroksuva ja rasistinen asenne, lisää ihmisen eriytymistä entisestään.

• Kokemuksia
        ave.maria kirjoitti:

Minulla on puolestaan aivan erilaisia kokemuksia. Olen itse muuttanut suomeen, tosin jo yli kymmenen vuotta sitten. Puhun suomea lähes täydellisesti mutta ehkä hiukan murtaen. Käytän ehkä hiukan erilaisia ja rohkeampia vaatteita, kuin mitä suomessa on tapana. En ole kertaakaan joutunut huorittelun tai epäystävällisen käytöksen kohteeksi naisten osalta mutta sen sijaan suomalaiset miehet ovat kyllä osoittaneet hunomman puolensa monin kerroin (tosin tähän samaan olen törmännyt myös muualla, en vain suomessa).
        Ehkä syynä on se, että vaikka olen kyllä naimisissa, mutta en ole niin riippuvainen miehestäni kuin sinä, eli liikun paljon myös yksinäni. Olen monia kertoja esim. puistossa ja kahvilassa yksin ollessani joutunut miesten naureskelun ja vihjailun kohteeksi, ja monesti olen saanut kuulla myös tuon huora nimityksen, etenkin sen jälkeen kun olen kieltäytynyt seurasta.

Itselläni on muutama suomalainen nainen ystävänä ja tulemme hienosti juttuun ja olen erittäin iloinen ystävyydestäni. Aluksi tutustuminen ei ollut niin helppoa, suomalaiset ovat hiukan varautuneita, mutta nyt kun tunnemme, voin luottaa heidän ystävyyteensä. Minä uskonkin, että omalla käytöksellä voi vaikuttaa asioihin paljon. Oma käytös ja toisten kohtelu vaikuttaa heti siihen, kuinka toiset naiset suhtautuvat. Olemalla itse ystävällinen ja tutustumishaluinen saa varmasti ystäviä.

• ave.maria
        Tittelityy kirjoitti:

Ajattelin, tuota ketjun alussa esitettyä asetelmaa. Alistava, kontrolloiva mies. Jos vielä on tilanne sellainen, että ympärillä olevat naiset vieroksuvat. Elämästä tulee helposti helvettiä.

Sinulla on ollut paremmat lähtökohdat jo kielenkin puolesta. Ruotsi on kuitenkin toinen kotimainen. Luultavasti värikäs tempperamentti myös auttaa sopeutumisessa.

Thaimaalaiset naiset jäävät helposti kotiin ja yksin. On ikävää, kun vieroksuva ja rasistinen asenne, lisää ihmisen eriytymistä entisestään.

Täsmälleen mitä mieltä minäkin alkuasetelmasta olin.

Mutta kuten aina, sanomisestani pitää etsiä jotain poikkipuolisesti tulkittavaa ja jolla puukottaa.
        Onneksi olet olemassa ja Sanelmaa muistan myös iltarukouksessani...:)
        Nimittäin te olitte niitä, jotka tarttuivat siihen seikkaan joka todellisuudessa maahanmuuttajanaista syrjii ja jonka jo kirjoitinkin.

Tästä tuskin saa suurempaa keskustelua täällä aikaan, sillä joutuisimme keskustelemaan asiasta, joka ei kiinnosta feministejä, Suomessa. Jukka on kova tekemään aloituksia, jospa hän sitten joskus paneutunee näihinkin ongelmiin.

Hyvää Vappua, Titteli ja Sanelma!

• Nari Säre
        Tittelityy kirjoitti:

...totta kai liittyvät asiaan.

Esim. kesäfestareilla käydessä tuskin kuulet yhdellä niistä suurimmista (Suviseurat) huorittelua keneltäkään?

...eli kyllä se paikkojen valinta, joissa tapaa aikansa viettää, usein vaikuttaa myös seuraan jota saa osakseen... Ns. "seuranhakupaikoissa", niissä sekulaareissa, on sitten monenlaista hiihtäjää, joilla ei aina ole tapoja.

Mutta totta kai jaan huolesi - nykyisin ei tosin tule enää ns. iskuravintoloissa ja "yökerhoissa" käytyä. Päiväkerhoissa ei kuule sitten tuota huorittelua niinkään.

• ave.maria
        Kokemuksia kirjoitti:

Minulla on puolestaan aivan erilaisia kokemuksia. Olen itse muuttanut suomeen, tosin jo yli kymmenen vuotta sitten. Puhun suomea lähes täydellisesti mutta ehkä hiukan murtaen. Käytän ehkä hiukan erilaisia ja rohkeampia vaatteita, kuin mitä suomessa on tapana. En ole kertaakaan joutunut huorittelun tai epäystävällisen käytöksen kohteeksi naisten osalta mutta sen sijaan suomalaiset miehet ovat kyllä osoittaneet hunomman puolensa monin kerroin (tosin tähän samaan olen törmännyt myös muualla, en vain suomessa).
        Ehkä syynä on se, että vaikka olen kyllä naimisissa, mutta en ole niin riippuvainen miehestäni kuin sinä, eli liikun paljon myös yksinäni. Olen monia kertoja esim. puistossa ja kahvilassa yksin ollessani joutunut miesten naureskelun ja vihjailun kohteeksi, ja monesti olen saanut kuulla myös tuon huora nimityksen, etenkin sen jälkeen kun olen kieltäytynyt seurasta.

Itselläni on muutama suomalainen nainen ystävänä ja tulemme hienosti juttuun ja olen erittäin iloinen ystävyydestäni. Aluksi tutustuminen ei ollut niin helppoa, suomalaiset ovat hiukan varautuneita, mutta nyt kun tunnemme, voin luottaa heidän ystävyyteensä. Minä uskonkin, että omalla käytöksellä voi vaikuttaa asioihin paljon. Oma käytös ja toisten kohtelu vaikuttaa heti siihen, kuinka toiset naiset suhtautuvat. Olemalla itse ystävällinen ja tutustumishaluinen saa varmasti ystäviä.

"Oma käytös ja toisten kohtelu vaikuttaa heti siihen, kuinka toiset naiset suhtautuvat. Olemalla itse ystävällinen ja tutustumishaluinen saa varmasti ystäviä."

Mitä sinä sitten sanoit/teit niille miehille ensin, jotka sinua kävivät huorittelemaan? Omalla käytökselläsi voit vaikuttaa asioihin paljon. :DD
        Olehan vappu ihmisiksi - saat ystäviä.

• ave.maria
        Nari Säre kirjoitti:

Esim. kesäfestareilla käydessä tuskin kuulet yhdellä niistä suurimmista (Suviseurat) huorittelua keneltäkään?

...eli kyllä se paikkojen valinta, joissa tapaa aikansa viettää, usein vaikuttaa myös seuraan jota saa osakseen... Ns. "seuranhakupaikoissa", niissä sekulaareissa, on sitten monenlaista hiihtäjää, joilla ei aina ole tapoja.

Mutta totta kai jaan huolesi - nykyisin ei tosin tule enää ns. iskuravintoloissa ja "yökerhoissa" käytyä. Päiväkerhoissa ei kuule sitten tuota huorittelua niinkään.

Juuri näin. Mutta kaikilla ei ole sitä lahjaa että osaisivat ajatella asiaa ja asiayhteyksiä.

Hyvää valpuria sinnekin. :)

• Sanelma
        ave.maria kirjoitti:

Mutta kuten aina, sanomisestani pitää etsiä jotain poikkipuolisesti tulkittavaa ja jolla puukottaa.
        Nimittäin te olitte niitä, jotka tarttuivat siihen seikkaan joka todellisuudessa maahanmuuttajanaista syrjii ja jonka jo kirjoitinkin.

Tästä tuskin saa suurempaa keskustelua täällä aikaan, sillä joutuisimme keskustelemaan asiasta, joka ei kiinnosta feministejä, Suomessa. Jukka on kova tekemään aloituksia, jospa hän sitten joskus paneutunee näihinkin ongelmiin.

Maahanmuuttaja-kysymys on kiinnostava. Olen ollut maahanmuuttaja muualla ja sitten paluumuuttaja Suomessa. Oma ulkomaillaoloni oli hauskaa, siellä ulkomaalaisia katsottiin hyvällä. Paluumuutto oli ankeampaa, vastaanotto oli sangen vaihtelevaa. Mutta uskon päässeeni jo tasapainoon.

Jokinaika sitten uutisoitiin HUOLESTUTTAVANA uutisena yhä useamman koululaisen olevan ulkomaalaistaustainen. Tämmöinen uutinen herätti tosiaan ristiriitaisia tunteita. Kymmenen vuotta kun ehti vierähtää "ulkomaalaistaustaisena". Onkhan proffa törmännyt samanlaisin tuntemuksiin?

• Nari Säre
        Sanelma kirjoitti:

Maahanmuuttaja-kysymys on kiinnostava. Olen ollut maahanmuuttaja muualla ja sitten paluumuuttaja Suomessa. Oma ulkomaillaoloni oli hauskaa, siellä ulkomaalaisia katsottiin hyvällä. Paluumuutto oli ankeampaa, vastaanotto oli sangen vaihtelevaa. Mutta uskon päässeeni jo tasapainoon.

Jokinaika sitten uutisoitiin HUOLESTUTTAVANA uutisena yhä useamman koululaisen olevan ulkomaalaistaustainen. Tämmöinen uutinen herätti tosiaan ristiriitaisia tunteita. Kymmenen vuotta kun ehti vierähtää "ulkomaalaistaustaisena". Onkhan proffa törmännyt samanlaisin tuntemuksiin?

...tähän kysymykseen, kun mullannii kokemusta asiasta.

Vasta oli meillä juttua, että huippuarvosanoin valmistunut psykologi, jolla oli espanjalais/latinalaisamerikkalainen nimi ei saanut millään töitä. Ei pyydetty haastatteluihinkaan (kymmeniä hakemuksia).

Muutti nimensä paikalliseksi "Villevirtaseksi" -> kutsuja haastatteluihin alkoi sataa -> kaveri sai työpaikan pian (kun huomasivat, että osaa alkuasukkaiden kieltäkin, peijuuni).

Heti, kun työpaikka oli boksissa, vaihtoi nimensä takaisin.

Paikallinen pastori oli antanut vinkin asiasta.

Meillä rouva pohtii parhaillaan samaa problematiikkaa... hankala suomalaisnimi ei liene houkuttelevin CV:ssä...

Eli täällä esiintyypi tämmöistä. Suomessa havaitsin, että esim. suomessa koulutettu vastaväitellyt nigerialaisystäväni ei saanut duunia. Nyt on miljoonapalkalla jenkeissä (ja onnellinen nykyjään, ettei jäänyt suomeen kituuttelemaankaan).

• Nari Säre
        Tittelityy kirjoitti:

Olen keskustellut maahanmuuttaja naisten kanssa, he ovat kokeneet myös asiatonta käytöstä naisten taholta. Huorittelua, alentuvaa suhtautumista, vähättelyä tms, olen ihmetellyt miksi naiset suhtautuvat toisiinsa näin? Miksi he haluavat tehdä toisten olon vaikeaksi? Venäläiset naiset kertovat, etteivät saa juurikaan seuraa suomalaisista naisista, he joutuvat eriytymään. Tälläinen käytös on ikävää monestakin syystä. Väheksyvästi ulkomaalaisiin suhtautuvia naisia on varmaan vähän. Olisi hyvä miettiä, mitä tälle ilmiölle olisi tehtävissä. Ulkomaalaisten naisten määrän yhä lisääntyessä, toivoisi myös heidän viihtyvän maassamme.

...etenkin vaimoni iranilaisystävätär (joka pukeutuu näyttävästi jne.) omaa paikallisista naisista samanlaisia kokemuksia - omaa tosin myös ystäviä paikallisista naisista, kun on mukiinmenevä ja sosiaalinen persoona kerrassaan.

Kertoi, että naiset ovat pahempia - miehistä sanoi sen verran, että paikalliset miehet tuntuivat kovin ujoilta tekemään tuttavuutta, suorastaan pakenivat, jos hän yritti lähestyä.

Omalla rouvalla on kokemusta puolestaan siitä, että jos joku mies, jolla on seuralainen mukana, sattuu juttelemaan, niin naiset julmistuvat hänelle asiasta (ja ehkäpä myös seuralaiselle) - nimenomaan suomesta. Rouva ei muuten ole järin kova flirttailemaan, edustavan ja huolitellun näköinen liikkuessaan ulkona, tosin.

• jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

Et lukenut riittävän tarkasti.

En osaa purkukoodiasi. :)

• jorojukka-kukka
        Tittelityy kirjoitti:

Ovatko suomalaiset siis rasisteja? Suomalaiset miehet hakkaavat ulkomaalaisia naisia ja suomalaiset naiset suhtautuvat vähätellen.

• jorojukka-kukka kirjoitti:

Ovatko suomalaiset siis rasisteja? Suomalaiset miehet hakkaavat ulkomaalaisia naisia ja suomalaiset naiset suhtautuvat vähätellen.

Kyllä, osa suomalaisista on rasistisesti ajattelevia. Ulkomaalaisten naisten asema on sikäli tukala, jos naiset suhtautuvat karttelevasti ja vähättelevästi, turvaverkko on todella olematon, jos mies on vielä väkivaltainen. Apua on lähes mahdoton saada, itsetunto romahtaa myös nopeammin. Turvakodeissa näkee ikäviä esimerkkejä riittämiin.

• ave.maria kirjoitti:

Kiitos Maria.

• Nari Säre kirjoitti:

Suviseuroissa en ole todellakaan huutelu kuullut, käynyt toki olen sieläkin. Harvoin minäkin kansankapakoissa käyn, joten tämä ongelma ei ole -minulle- päivänpolttava. Käytöstapojen puute on kuitenkin ikävää. Ulkomaalaisena on varmaan hankalaa ymmärtää suomessa niin yleistä nimittelyä ja haistalleluja.

• Vakioveikkaaja
        ave.maria kirjoitti:

"Oma käytös ja toisten kohtelu vaikuttaa heti siihen, kuinka toiset naiset suhtautuvat. Olemalla itse ystävällinen ja tutustumishaluinen saa varmasti ystäviä."

Mitä sinä sitten sanoit/teit niille miehille ensin, jotka sinua kävivät huorittelemaan? Omalla käytökselläsi voit vaikuttaa asioihin paljon. :DD
        Olehan vappu ihmisiksi - saat ystäviä.

"Mitä sinä sitten sanoit/teit niille miehille ensin, jotka sinua kävivät huorittelemaan?"

..ilmeisesti sitä samaa mitä sinä sanoit niille naisille...

• exLotta
        Nari Säre kirjoitti:

"eli kyllä se paikkojen valinta, joissa tapaa aikansa viettää, usein vaikuttaa myös seuraan jota saa osakseen.."

Vaikka nyt niin innokkaana olettekin rajaamassa tuota naisen elinpiiriä (Maria nyt sentään onneksi uskaltaa miehensä kanssa vielä liikkua) niin pakko kysyä tähän väliin, että mitä teen, kun olen useammankin kerran kuullut känniläisiltä tuota huorittelua ihan normaalilla jalkakäytävällä ja mm. ratikkapysäkillä? Pitääkö minun välttää nyt jalkakäytäviä, ja jos, niin lentämälläkö poistun kotoani?

• exLotta
        Tittelityy kirjoitti:

Itse joitakin vuosia ulkomailla asuneena ja muutenkin varsin paljon matkustaneena en osaa nähdä Suomessa mitenkään hirvittävän suurta eroa muihin valtioihin verrattuna. Itse olen omalta kohdaltani kohdannut varsin reilusti ennakkoluuloja, alentuvaa/kummaksuvaa suhtautumista ja vähättelyä niin miesten kuin naistenkin osalta, etenkin Lähi-idässä ja E-euroopassa reissatessani; miehet ovat ovat käyneet suoraan kiinni olettaen ettei minulla ole mitään sitä vastaan ja naiset ovat huudelleet ja sylkeneet perään huoraksi kutsuen , vaikka olisin pukeutunut aivan kulttuurin vaatimalla tavalla.

Itse en ole osannut ottaa tätä kovin henkilökohtaisesti, vaan olen ajatellut, että suurin syy tähän on yleensä ollut oman taustani erilaisuus ja outous heidän silmissään. Kaikenlainen toisiin kulttuureihin laajassa mittakaavassa tutustuminen ja kulttuurien kohtaaminen on vielä suhteellisen uutta, joten on selvää, että murrosvaiheessa erilaisilta konflikteilta ei voida välttyä. Toki jokainen voi omalta osaltaan pyrkiä parantamaan tilannetta ja osaltaan auttaa maahanmuuttajia sopeutumaan uuteen ympäristöön, mutta on melko sinisilmäistä keneltäkään kuvitella, ettäkö kahden erilaisen kulttuurin sulautuminen onnistuisi noin vain ilman kommelluksia.

• exLotta kirjoitti:

Itse joitakin vuosia ulkomailla asuneena ja muutenkin varsin paljon matkustaneena en osaa nähdä Suomessa mitenkään hirvittävän suurta eroa muihin valtioihin verrattuna. Itse olen omalta kohdaltani kohdannut varsin reilusti ennakkoluuloja, alentuvaa/kummaksuvaa suhtautumista ja vähättelyä niin miesten kuin naistenkin osalta, etenkin Lähi-idässä ja E-euroopassa reissatessani; miehet ovat ovat käyneet suoraan kiinni olettaen ettei minulla ole mitään sitä vastaan ja naiset ovat huudelleet ja sylkeneet perään huoraksi kutsuen , vaikka olisin pukeutunut aivan kulttuurin vaatimalla tavalla.

Itse en ole osannut ottaa tätä kovin henkilökohtaisesti, vaan olen ajatellut, että suurin syy tähän on yleensä ollut oman taustani erilaisuus ja outous heidän silmissään. Kaikenlainen toisiin kulttuureihin laajassa mittakaavassa tutustuminen ja kulttuurien kohtaaminen on vielä suhteellisen uutta, joten on selvää, että murrosvaiheessa erilaisilta konflikteilta ei voida välttyä. Toki jokainen voi omalta osaltaan pyrkiä parantamaan tilannetta ja osaltaan auttaa maahanmuuttajia sopeutumaan uuteen ympäristöön, mutta on melko sinisilmäistä keneltäkään kuvitella, ettäkö kahden erilaisen kulttuurin sulautuminen onnistuisi noin vain ilman kommelluksia.

Naivia on odottaa kaiken sujuvan jouhevasti, kun vieraaseen kulttuuriin on sopeutumassa. Omalta osaltaan voi kyllä miettiä, kuinka voisi hieman asiantilaa muuttaa. Elämänpiirin kaventuessa syrjintäkokemuksien vuoksi, elämästä voi tulla todella ikävää. Etenkin jos itsetunto on jo valmiiksi heikko ja perheeltä ei tukea saa. Turhan paljon on ikäviä kokemuksia. Maahanmuuttajanaisten asemaa olisi hyvä miettiä yhteiskunnassa laajenminkin.

• ave.maria
        exLotta kirjoitti:

Että sinun olisi pitänyt jäädä sinne, missä olit vain käymässä? Että siitä olisi ollut tullut sinulle elämä?
        Minä en ole kohdannut E-Euroopassa mitään tuollaista, muuta se johtunee siitä, etten erotu ulkoisesti paikallisista, ainakaan Italiassa, enkä Espanjassa.

Suomalaisnaisten aiempi pioneerityö etelänmatkoilla on tuottanut tulosta. Ukot siellä luulee, että suomityttö antaa kaikki, aina ja heti.

• ave.maria
        Nari Säre kirjoitti:

...tähän kysymykseen, kun mullannii kokemusta asiasta.

Vasta oli meillä juttua, että huippuarvosanoin valmistunut psykologi, jolla oli espanjalais/latinalaisamerikkalainen nimi ei saanut millään töitä. Ei pyydetty haastatteluihinkaan (kymmeniä hakemuksia).

Muutti nimensä paikalliseksi "Villevirtaseksi" -> kutsuja haastatteluihin alkoi sataa -> kaveri sai työpaikan pian (kun huomasivat, että osaa alkuasukkaiden kieltäkin, peijuuni).

Heti, kun työpaikka oli boksissa, vaihtoi nimensä takaisin.

Paikallinen pastori oli antanut vinkin asiasta.

Meillä rouva pohtii parhaillaan samaa problematiikkaa... hankala suomalaisnimi ei liene houkuttelevin CV:ssä...

Eli täällä esiintyypi tämmöistä. Suomessa havaitsin, että esim. suomessa koulutettu vastaväitellyt nigerialaisystäväni ei saanut duunia. Nyt on miljoonapalkalla jenkeissä (ja onnellinen nykyjään, ettei jäänyt suomeen kituuttelemaankaan).

Minulla taas ei ole sellaista kokemusta, koska oma nimeni on ruotsalaisperäinen kokonaan (on vain Suomessa etu), se ei vaikuta vielä hakuvaiheessa, mutta alussa kyllä kohtasin niitä työnantajia, joiden naama venähti, kun en ollutkaan vaalea suomenruotsalainen viikinki! :))

• ave.maria
        Vakioveikkaaja kirjoitti:

"Mitä sinä sitten sanoit/teit niille miehille ensin, jotka sinua kävivät huorittelemaan?"

..ilmeisesti sitä samaa mitä sinä sanoit niille naisille...

Että syy niiden naisten käytökseen OLI MINUSSA. Ei niissä naisissa. Niiden kuuluu saada huoritella, jos huoriteltava ei osaa tarpeeksi mielistellä. Joten vedin saman verran takaisin. Jotainhan hänenkin sitten on pitänyt niille miehille sanoa, jotka häntä huorittelivat! Olisi toiminut omien sääntöjensä mukaan, niin olisi saanut pelkkiä ystäviä.

• ave.maria
        exLotta kirjoitti:

"eli kyllä se paikkojen valinta, joissa tapaa aikansa viettää, usein vaikuttaa myös seuraan jota saa osakseen.."

Vaikka nyt niin innokkaana olettekin rajaamassa tuota naisen elinpiiriä (Maria nyt sentään onneksi uskaltaa miehensä kanssa vielä liikkua) niin pakko kysyä tähän väliin, että mitä teen, kun olen useammankin kerran kuullut känniläisiltä tuota huorittelua ihan normaalilla jalkakäytävällä ja mm. ratikkapysäkillä? Pitääkö minun välttää nyt jalkakäytäviä, ja jos, niin lentämälläkö poistun kotoani?

Että kyse on siitä, mitä kohtaa ja missä. Minä en ole miesten huorittelua kohdannut, kun en ole liikkunut sellaisissa paikoissa, joissa se olisi ollut todennäköistä. Mutta jos istusin yökerhoissa niin varmasti sen kuulisin vaikka tänä iltana, jos en jonkun tahdon mukaan tekisi.

Siitä oli kyse. Ei elinpiirin rajaamisesta. Minä haluan elää näin. Yöelämää en vietä.

• jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

Että sinun olisi pitänyt jäädä sinne, missä olit vain käymässä? Että siitä olisi ollut tullut sinulle elämä?
        Minä en ole kohdannut E-Euroopassa mitään tuollaista, muuta se johtunee siitä, etten erotu ulkoisesti paikallisista, ainakaan Italiassa, enkä Espanjassa.

Suomalaisnaisten aiempi pioneerityö etelänmatkoilla on tuottanut tulosta. Ukot siellä luulee, että suomityttö antaa kaikki, aina ja heti.

Onko suomalaisessa naisessa mitään hyvää?

• Referee

Onko suomalaisessa naisessa mitään hyvää?

Kerroppa sinä onko suomalaisessa miehessä mitään hyvää?

• suomalainen nainen

Jos vaimosi on onnellinen ja sinä olet onnellinen, niin olette täydellinen pari.

Mitäpä tuohon voi muuta sanoa!

• Hyvin onnistuit !
      vom

• duunari

Itsekkin toimisin samoin, jos tuloni riittäisivät ylläpitämään thaivaimon. Elän tällä hetkellä avoliitossa suomalaisen naisen kanssa, ja ei ole herkkua ei. Seksi ei oikein jaksa kiinnostaa, ym. jostain syystä en kiihotu tasa-arvosta vaahtoavista naisista. mutta olosuhteet huomioon ottaen on parempi elää näin kuin yksin.

jos olisin menestyvä mies, ottaisin kyllä itselleni oikean vaimon, mielellään aasialaisen. Ne ovat uskomattoman kauniita ja siroja.

• Onnellinen Nainen

Olen 45-vuotias mies ja onnellisesti naimisissa pohjoisafrikkalaisen miehen kanssa. Päädyin ulkomaalaiseen aviomieheen, koska suomalainen mies ei enää tunne paikkaansa. Mieheni on hieman yli kahdenkymmenen. Hän hyvin kaunis ja ennen kaikkea nöyrä mies.

Kun tulen töistä kotiin, on Mieheni tehnyt jotain eksoottista ja hyvää ruokaa minulle. Minun ei tarvitse laisinkaan huolehtia kotitöistä. Mieheni huolehtii kaikista kodin askareista. Hän tekee työnsä ilolla ja on tyytyväinen omaan osaansa. Olihan hänellä kotimaassaan paljon huonommat olot.

Mieheni ei käy ansiotyössä, paitsi tienaa taskurahaa siivoamalla 8 tuntia päivässä. Koska olen henkilöstöpäällikkö keskisuuressa firmassa, tuloni riittävät hyvin tarpeisiimme. Valvon Mieheni rahankäyttöä ankarasti, kuten kunniallisen miehen kuuluukin. Valvon myös Mieheni ajanviettoa. Hän ei juokse kylillä baareissa, vaan viettää kunnialliselle miehelle sopivaa elämää.

Kun itse käyn kavereiden kanssa baarikierroksella, on Mieheni nöyrästi odottamassa minua kotona. Kun saavun kotiin, olinpa sitten missä kunnossa tahansa, hän on aina valmis tyydyttämään tarpeeni, olipa kyse sitten kyse nälästä tai jostakin aivan muusta.

Hän ymmärtää tehtävänsä: palvella minua. Sängyssä hän yrittää aina ensisijasesti noudattaa minun toiveitani ja halujani. Ottaen huomioon sen, että hän oli melko kokematon hääyönämme, on hän taidoiltaan kehittynyt loistavasti.

Toisinaan, jos Mieheni on ollut tottelematon, on minun velvollisuutenani kurittaa häntä. Hän ei kanna tästä kaunaa, vaan ymmrtää sen että kunniallisen naisen on pidettävä miehensä ojennuksessa.

Ei olisi suomalaisista pilalle menneistä shovinisteista samaan kuin minun miehestäni!

T: Nainen    

• Nari Säre

...mistä pohjois-Afrikan maan kulttuurista löytyy tämmöisiä miehiä?

...tiedä, vaikka olet tehnyt antropologisesti merkittävän löydöksen, uuden heimon?

• *Kostaja*

"Olen 45-vuotias mies ja onnellisesti naimisissa pohjoisafrikkalaisen miehen kanssa."

Mistä lähtien feministi on tuntenut itsensä mieheksi?

• ..Enkä vaihda

Olen kyllä samaa mieltä noiden afrikkalaisten miesten paremmuudesta. Luonnetta ja suoraselkäisyyttä löytyy huomattavasti enemmän kun suomalaisilta vänisköiltä ja petihommissa afrikan pojat peittoaa suomalaiset tumpelot mennen tullen.

• taru
        ..Enkä vaihda kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä noiden afrikkalaisten miesten paremmuudesta. Luonnetta ja suoraselkäisyyttä löytyy huomattavasti enemmän kun suomalaisilta vänisköiltä ja petihommissa afrikan pojat peittoaa suomalaiset tumpelot mennen tullen.

mulla on afrikkalainen mies, ja sitä ei kyllä pysty mitenkään alistamaan! Suoraselkäinen mies, isolla M:llä!

Suomalaiset nyhverömiehet lähinnä naurattaa.

• Kiiklanteri
        taru kirjoitti:

mulla on afrikkalainen mies, ja sitä ei kyllä pysty mitenkään alistamaan! Suoraselkäinen mies, isolla M:llä!

Suomalaiset nyhverömiehet lähinnä naurattaa.

jos on masokisti. Mutta kaikki eivät haluakaan oikeasti olla - on harkinta paikallaan.

• Mies

Tuossa kurittamisessa et usko olevan järkeä itsekään.

Onnellisempi olisit jos ottaisit vaimon mukaan kapakkakierrokselle. Ainakin minä olen. Siis yhdessä sinne. Yhdessä takaisin.

Naisilla on paljon annettavaa elämälle. Se kumpuaa heiltä sydämestään. Sitä ei ole hyvä peittää.

Nainen ei ole miehen orja.

Itse en valvo vaimoa. Minun ei tarvitse.

• minä_vain

Ei kenenkään tarvitse ottaa toisesta orjaa. Ei ihmissuhteiden tarvitse perustua siihen, että taloudellisesti heikommalla pohjalla olevia ihmisiä käytetään hyväksi, aviopuolisoa etsittäessä, pätkätyöläisiä käytettäessä ynnä muissa suhteissa joissa tavoitellaan toisesta hyötymistä.

Mielestäni suomalainenkin nainen on hyvä kumppani, jos häntä ei pakoteta mihinkään. Itseäni ärsyttää se, että pakolla pitäisi hoitaa kaikki kodin askareet. Miksei niitä voisi hoitaa omalla ajallaan ja aikatauluillaan. Mielestäni motivaationi kotiaskareita tehdessäni on alentunut kun kuulen huomautuksia, mitä minun pitäisi tehdä ja mitä ei.

Mielestäni tasapainoon ja sopusointuun suhteessa päästäisiin todella helposti, jos jokainen osaisi unohtaa itsensä, ja palvella vain toista, tämä koskee molempia sukupuolia. Itse olen valmis tekemään kaikki kotityöt vielä nyt kun ei ole lapsia, mutta sitten kun tulee, niin voisin uupumukseltani vaatia jopa aviomieheni osallistumista taloudenhoitoon.

• Nari Säre

...niin miehessä kuin naisessakin on luonnevika, joka saa aikaan paljon pahaa.

Oikea rakkaus lähtee siitä, että ihmiset haluavat sitoutua toiseen ihmiseen omaasta vapaasta halustaan ja heillä on näkemys siitä, että yhteisen asian ja suhteen eteen tehdään töitä.

Siihen kuvioon ei toisen kontrollointi kuulu sinänsä mitenkään.

Toisaalta - jos ihminen haluaa huorata, niin eihän toinen aikuinen ihminen oikeasti voi toista siitä estää - oli mustasukkainen tai ei. Jälkeenpäin siinä ei myöskään mustasukkaisuus auta, vaan ihan sitten selkeä harkinta, että mitenkäs semmoisesta eteenpäin.

Mustasukkaisuudessa häviää eniten se mustasukkainen osapuoli, joskin se on varmaankin rankkaa myös sille toiselle (etenkin silloin, kun ei ole aihettakaan).

Toisen ihmisen "kurittaminen" on sairaalloinen juttu myös - joko mustasukkaisuuden tai sitten ihan sadistisuuden ilmentymä. Semmoisen kanssa ei kyllä kannata suhdetta jatkaa - naisen eikä miehen. Mikäli mustasukkaisuus on ohimenevien tunteiden tasolla, ei tämä nyt vielä ole epänormaalia (ihminenhän tuntee surua, vihaa jne. ja se menee ohi) - tällä tekstilläni tarkoitan, että, mikäli se on krooninen jatkuva tunnetila (jollainen sen täytyy olla, jos paisuu vaikkapa väkivallaksi tai vaikkapa toisen nimittelyksi asti), kannattaa siihen kyllä ja hakea jonkinlaista hoitoa.

• Vaimosi

en enaa suostu imee karvaista mulkkuasi!1

• jorojukka-kukka

Miksihän suomalainen mies käyttäytyy vielä väkivaltaisemmin aasialaisia vaimojaan ja yleensä ulkomaalaisia naisia kohtaan kuin suomalalaisia? Onko sinulla mitään ideaa tähän?

• Jep, hyvä Jöröjukka- kukka. Olen ihmetellyt samaa. Mikä on se syy, että tuodaan tänne kivoja ja nöyräksi opetettuja naisia ja kohdellaan heitä kaltoin? Miksi, käyttäydytään huonosti ihmistä kohtaan, kun hänellä ei ole mahdolliksuuksia itseään puolustaa. Inhottava tapa toimia. Mitä voisimme tehdä?

• Miessakkilainen
        Tittelityy kirjoitti:

Jep, hyvä Jöröjukka- kukka. Olen ihmetellyt samaa. Mikä on se syy, että tuodaan tänne kivoja ja nöyräksi opetettuja naisia ja kohdellaan heitä kaltoin? Miksi, käyttäydytään huonosti ihmistä kohtaan, kun hänellä ei ole mahdolliksuuksia itseään puolustaa. Inhottava tapa toimia. Mitä voisimme tehdä?

Lyömätön linja on ratkaisu!!

• jorojukka-kukka
        Tittelityy kirjoitti:

Jep, hyvä Jöröjukka- kukka. Olen ihmetellyt samaa. Mikä on se syy, että tuodaan tänne kivoja ja nöyräksi opetettuja naisia ja kohdellaan heitä kaltoin? Miksi, käyttäydytään huonosti ihmistä kohtaan, kun hänellä ei ole mahdolliksuuksia itseään puolustaa. Inhottava tapa toimia. Mitä voisimme tehdä?

Tähän jonkinlainen psykologinen selitys, koska itselläni on sellainen selitys, jota en viitsi kirjoittaa palstalle, koska siitä ajatuksesta ei tultaisi lainkaan pitämään. :I

"Mitä voisimme tehdä?" Keskustella aiheesta yleisellä tasolla, sillä se varmasti herättää jonkun ajattelmaan ja oikeastaan keskustelulla on suuri voima.

• Referee

No onko sinulla mitään todistetta väittämällesi? Ei riitä että turvakodissa olet joskus kuullut olleen aasialaisen näköisen naisen. Onko mitään todistetta sille että ulkomaalaiset naiset joutuisivat suomalaisen miehen väkivallan kohteeksi useammin kuin suomalaiset naiset?

Toisaalta voidaan samalla kysyä miksi monet suomalaisnaiset hakeutuvat suhteisiin esim. turkkilaisten ja marokkolaisten miesten kanssa, vaikka on selvää näyttöä ko. kansallisuuksien korkeammista rikos- ja väkivaltataipumuksista.

• Referee kirjoitti:

No onko sinulla mitään todistetta väittämällesi? Ei riitä että turvakodissa olet joskus kuullut olleen aasialaisen näköisen naisen. Onko mitään todistetta sille että ulkomaalaiset naiset joutuisivat suomalaisen miehen väkivallan kohteeksi useammin kuin suomalaiset naiset?

Toisaalta voidaan samalla kysyä miksi monet suomalaisnaiset hakeutuvat suhteisiin esim. turkkilaisten ja marokkolaisten miesten kanssa, vaikka on selvää näyttöä ko. kansallisuuksien korkeammista rikos- ja väkivaltataipumuksista.

YK vähemmistökansallisuuksista vastaava komitea on antanut suomalaisille huomautuksen, venäläisten naisten kokeman parisuhdeväkivallan runsaasta määrästä. Suomi ei ole tehnyt mitään merkittävää, vaikka pahoinpitelyjen määrä on ollut tiedossa. Thai naisten lukuisat pahoinpitelyt eivät ylittäneet käsittelykynnystä, maassamme olevien naisten vähäisen määrän vuoksi. Kansallisuuksia ei voi yhdistää, filippiiläisien naisten kokeman väkivallan määrä olisi, ehkä yhdistettynä, riittänyt käsittelyyn ottamiseen.

• Referee
        Tittelityy kirjoitti:

YK vähemmistökansallisuuksista vastaava komitea on antanut suomalaisille huomautuksen, venäläisten naisten kokeman parisuhdeväkivallan runsaasta määrästä. Suomi ei ole tehnyt mitään merkittävää, vaikka pahoinpitelyjen määrä on ollut tiedossa. Thai naisten lukuisat pahoinpitelyt eivät ylittäneet käsittelykynnystä, maassamme olevien naisten vähäisen määrän vuoksi. Kansallisuuksia ei voi yhdistää, filippiiläisien naisten kokeman väkivallan määrä olisi, ehkä yhdistettynä, riittänyt käsittelyyn ottamiseen.

Eli ei mitään todisteita että suomalaiset miehet pahoinpitelevät aasialaisia vaimoja enemmän kuin suomalaisia, pelkkiä olettamuksia vain, ja "ehkää".

Venäläisnaisten (vaikka eivät aasialaisia olekaan)kokema parisuhdeväkivalta voi olla myös venäläismiesten aiheuttamaa - vai mainitsiko YK että juuri suomalaiset miehet pahoinpitelevät venäläisvaimoja runsaasti enemmän kuin suomalaisia vaimoja?

• Referee kirjoitti:

Eli ei mitään todisteita että suomalaiset miehet pahoinpitelevät aasialaisia vaimoja enemmän kuin suomalaisia, pelkkiä olettamuksia vain, ja "ehkää".

Venäläisnaisten (vaikka eivät aasialaisia olekaan)kokema parisuhdeväkivalta voi olla myös venäläismiesten aiheuttamaa - vai mainitsiko YK että juuri suomalaiset miehet pahoinpitelevät venäläisvaimoja runsaasti enemmän kuin suomalaisia vaimoja?

Jeps, totta kait Suomi saa vähemmistökansallisuuden epäasiallisesta kohtelusta huomautuksen siksi, että venäjäläismiehehet pahoinptelevät vaimojaan!!Näinhän se siis on.

Hyvää vappua.

• cisma
        Referee kirjoitti:

"Suomessa asui vakinaisesti vuoden 2002 puolivälissä runsaat 50 000 maahanmuuttajataustaista naista. Suurimman ryhmän muodostavat avioliiton kautta maahan tulleet naiset"

"Suomalaisten miesten kanssa avioituneiden ja turvakoteihin hakeutuneiden naisten ongelmat liittyvät usein miesten liialliseen päihteiden käyttöön. Seurustelusuhde on ollut lyhyt tai vierailuihin, kirjeenvaihtoon, puhelinsoittoihin tai sähköpostiin perustuvaa. Miehen väkivaltaisuus on saattanut paljastua naisille vasta Suomessa. Heidän ystävänsä ja sukulaisensa ovat usein jääneet usein kotimaahan.
        Lisäongelmina on yhteisen kielen, itsetunnon ja oman rahan puuttuminen sekä tietämättömyys,
        mistä hakisi apua. Taustalla on myös miehen harjoittamaa pelottelua karkottamisesta tai lasten menettämisestä."

"Monikulttuurijaos teetti selvityksen maahanmuuttaja-asiakaista turvakodeissa. Selvityksen mukaan noin 14 prosenttia turvakotiasiakkaista oli maahanmuuttajanaisia. Suhteutettuna väestömäärään maahanmuuttajanaiset hakeutuvat noin 8,5 kertaa useammin turvakoteihin kuin suomalaiset"

http://www.rikoksentorjunta.fi/uploads/tdsgj5kto31cu8.PDF

• ave.maria
        cisma kirjoitti:

"Suomessa asui vakinaisesti vuoden 2002 puolivälissä runsaat 50 000 maahanmuuttajataustaista naista. Suurimman ryhmän muodostavat avioliiton kautta maahan tulleet naiset"

"Suomalaisten miesten kanssa avioituneiden ja turvakoteihin hakeutuneiden naisten ongelmat liittyvät usein miesten liialliseen päihteiden käyttöön. Seurustelusuhde on ollut lyhyt tai vierailuihin, kirjeenvaihtoon, puhelinsoittoihin tai sähköpostiin perustuvaa. Miehen väkivaltaisuus on saattanut paljastua naisille vasta Suomessa. Heidän ystävänsä ja sukulaisensa ovat usein jääneet usein kotimaahan.
        Lisäongelmina on yhteisen kielen, itsetunnon ja oman rahan puuttuminen sekä tietämättömyys,
        mistä hakisi apua. Taustalla on myös miehen harjoittamaa pelottelua karkottamisesta tai lasten menettämisestä."

"Monikulttuurijaos teetti selvityksen maahanmuuttaja-asiakaista turvakodeissa. Selvityksen mukaan noin 14 prosenttia turvakotiasiakkaista oli maahanmuuttajanaisia. Suhteutettuna väestömäärään maahanmuuttajanaiset hakeutuvat noin 8,5 kertaa useammin turvakoteihin kuin suomalaiset"

Minun sydän sykkii ihan täysillä. Vaikka en itse olekaan perheväkivallan uhri, enkä ole koskaan edes käynyt turvakodissa, pystyn helpolla kuvittelemaan, mitä on elää vieraassa maassa tuntemattomien armoilla. Ilman yhteistä kieltä ja kulttuuria on aika yksin. Se ainut henkireikä maailmaan on se oma puoliso, ja jos sekin on vain hyväksikäyttäjä...Ei voi kuin toivoa, että kenellekään ei näin kävisi.

Mutta toiveet ovat toiveita.

• cisma
        ave.maria kirjoitti:

Minun sydän sykkii ihan täysillä. Vaikka en itse olekaan perheväkivallan uhri, enkä ole koskaan edes käynyt turvakodissa, pystyn helpolla kuvittelemaan, mitä on elää vieraassa maassa tuntemattomien armoilla. Ilman yhteistä kieltä ja kulttuuria on aika yksin. Se ainut henkireikä maailmaan on se oma puoliso, ja jos sekin on vain hyväksikäyttäjä...Ei voi kuin toivoa, että kenellekään ei näin kävisi.

Mutta toiveet ovat toiveita.

Ääriaineksia?

Oletko katsonut maahanmuuttaja- tai rasismipalstaa?

• Referee
        Tittelityy kirjoitti:

Jeps, totta kait Suomi saa vähemmistökansallisuuden epäasiallisesta kohtelusta huomautuksen siksi, että venäjäläismiehehet pahoinptelevät vaimojaan!!Näinhän se siis on.

Hyvää vappua.

No jos se tapahtuu Suomen rajojen sisäpuolella niin silloin se kuuluu Suomen viranomaisten vastuupiiriin, oli pahoinpitelijöinä ketkä tahansa.

• Referee
        cisma kirjoitti:

Edelleen, tuo ei todista kuinka usein tuon 14%:n pahoinpitelijöinä on suomalainen ja kuinka usein ulkomaalainen mies.

• ---

HALOO. tämä ei ole avioliitto. on tosin mukavaa että sinulla on oma pikku kotioirja, joka on täysin riippuvainen sinusta ja joka on menettänyt identiteettinsä tullessaan sinun vaimoksi. kurittaa. vaimosi on IHMINEN. valitettavasti mitä ilmeisemmin hän ei tiedä paremmasta elämästä. olet vienyt häneltä vapauden. tuollainen pitäisi kieltää lailla. toivon että kuolet tai että hän tulee järkiinsä ja hakee avioeroa. kunnon mies ei tuollaista tekisi. missä on "parisuhteenne" tasa-arvo, kunnioitus. uskomatonta

• Referee

Uskomatonta on vain se millaiset provot täällä menevät läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe