Esko Valtaojaakin ryöpytetään mediassa. Romahtaako pallomaan ja avaruusteoria nyt lopullisesti? Paljastuuko että maa on sittenkin litteä?
Tähtitieteen arvostus romahtamassa
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Esko Valtaojaa puolustetaan paljon enemmän kuin ryöpytetään.
Tähtitieteen arvostukseen tuolla episodilla ei ole mitään vaikutusta. - Anonyymi
Islamin uskoinen kurdi syöksi maapallon radalta allahin syliin -
- Anonyymi
Samalla logiikalla voisi väittää, että lääketieteen arvostus romahtaa, jos joku alan emeritusproffa sanoo mielipiteensä maailmanpolitiikasta.
- Anonyymi
Toisen ajattelun ymmärtäminen on ensimmäinen vaatimus asioita edistävälle ja rakentavalle keskustelulle. Ja tietysti molemminpuolinen aito halu siihen.
Ja sääntö numero kaksi: Asioiden ymmärrys ei vaadi asioiden hyväksymistä. Esimerkkinä melko äärimmäinen, murhaajan toimintamallin tai ajattelumallin voi ymmärtää vaikka sitä ei hyväksy eikä ole tarpeita toimia samoin.
Sääntö kolme: Pidetään agentit erillään asioista. Rakentavan keskustelun saa pidettyä aktiivisena ja asiallisena myös ristiriitaisissa asioissa, kun keskustelu pidetään tiukasti asiassa.
En aina kykene kuvailemaani toimintaan, mutta papukaijana pystyn noita sääntöjäni hienosti silti toistamaan ja toki helposti sitä myös toisilta vaatimaan.
--planeetta - Anonyymi
Mitä väliä. Onhan meillä sentään astrologia vaikka ei olisikaan astronomiaa.
- Anonyymi
Se on ollut romahtamassa lopullisesti jo vaikka kuinka monta vuotta mutta vaan se pystyssä pysyy.
Edelleen valtaosa ihmisistä luulee maan olevan pallo, mutta uskon, että maatietoisuus tulee leviämään ja yhä useampi ihminen saa tulla tietoiseksi maan todellisesta muodosta. Siinä meillä maatietoisilla on tärkeä tehtävä. Pitää tätä tietoisuutta yllä ja levittää tätä tietoutta yhä useammille!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1032944En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361849- 101844
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3881701Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039