Tänään on siis päivä jota juhlittiin vuoteen 1994 saakka Suomen itsenäisyyspäivänä.
No jokatapauksessa sain päähäni valmistaa etnistä ruokaa juhlapäivänä.
Kyseessä on kaalikeitto (Суп из капусты) alkuperäiseen reseptiin on lisätty lihaa, mieluiten lammasta..
Valko kaali - 300 g Porkkana - 1-2 kpl. Sipuli - 1 kpl. Perunat - 5-6 kpl. Sitruunamehu - 3-5 rkl. Kasviöljy - 30 ml Suola, mustapippuri ja chili, laakerin lehti
Tomaattikastike - 1-2 rkl.
Itsenäisyyden muistopäivän ateria
5
180
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, öyhöttäjä tekee ”etnistä ruokaa”, johon laittaa tomaattia ja chiliä...juhlitko tällä Amerikoiden etnisyyttä? Entä sitruuna...Välimerellinen etnisyys?
- Anonyymi
Mausteiden käyttö on vasta viimeaikoina yleistynyt Suomessa.
Muualla maalmassa se on satojen vuosien perinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mausteiden käyttö on vasta viimeaikoina yleistynyt Suomessa.
Muualla maalmassa se on satojen vuosien perinne.Löysin vanhan avaukseni jota moitittiin.
Venäläisen keittiön kaalikeittoa, Суп из капусты ei siis ole suomalaista vaan Venäläistä tai Ukrainalaista kansallisruokaa.
Öyhöttäjä siis moittii minua öyhöttäjäksi en tiedä millä perusteella, menisit neuvomaan Venäläisiä Venäläisen keittiön resepteistä.
Kapea on sivistysphja etnisistä ruuista.
- Anonyymi
Uskon, että maistui!
- Anonyymi
vodka polkalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881419Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231208- 50948
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51808- 56792
- 102774
- 69748
- 33712