Presidentin koronanyrkki jäi Sannan vastustuksesta toteutumatta, oli niin ylimielisenä, että kyllä hänosaa koronan hoitaa.
Hallitus käynnistää hätäjarrumekanismin, koronapassi osittain pois käytöstä
Koronarajoitukset kiristyvät ja koronapassi otetaan osittain pois käytöstä väliaikaisesti, hallitus päätti tiistai-iltana.
Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd) kertoi, että hallitus käynnistää käytännössä koronaepidemian varalta laaditun hätäjarrumekanismin. Hallitus tekee asiasta periaatepäätöksen myöhemmin keskiviikkona. ”Kaikki kriteerit täyttyvät selvästi”, Kiuru sanoi.
”Me ostamme nyt kansallisesti lisää aikaa sille, että omikron ei aiheuta vakavaa kansallista uhkatilaa ja saamme rokotuksia edistymään”, hän perusteli.
”Tämän takia kokonaisuuteen kuuluu myös elementtejä, joissa koronapassin käyttöä väliaikaisesti rajoitetaan korkean ja keskiriskin tilaisuuksiin liittyen.”
Jouluaatosta alkaen ravintoloissa anniskelu päättyy kello 21, eikä tästä voi poiketa koronapassilla. Ravintolat joutuvat sulkemaan ovensa jouluaatosta alkaen kello 22.
Myöhemmin rajoitukset kiristyvät lisää. Joulukuun 28. päivä ravintoloissa on lopetettava anniskelu kello 17, ja pääasiallisena toimintanaan alkoholia anniskelevien ravintoloiden on suljettava ovet kello 18. Ruokaravintolat voivat olla koronapassilla auki iltakahdeksaan.
Ravintolarajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa joulukuun 28. päivästä eteenpäin.
Hallitus varautuu suorien ja välttämättömien rajoitustoimista aiheutuvien kustannusten korvaamiseen. Jatkovalmistelu on käynnistymässä ja tarkempia linjauksia tulee lähiaikoina, kertoi tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen.
Tilaisuuksien ja erilaisten tilojen osalta rajoitukset voivat käytännössä vaihdella huomattavasti alueittain.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008491724.html
OLISI KYLLÄ SYYTÄ demerein katsoa uusi puheenjohtaja ja pääministeri.
Tämä oleva ei ole pääministeri ainesta alkuunkaan.
Aika vaihtaa pääministeri, töpeksii jatkuvasti oleva
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olet oikeassa. Samasta asiasta on kirjoitettu paljon suomi24 palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa792545En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101674
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711606Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181214
- 131156
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201019