Irakilaisvankien nöyryyttäjä tunnustaa syytteet
30.04.2005 09:28 (MTV3-STT)
Sotavankien kidutuksesta Irakissa syytetty amerikkalaissotilas aikoo myöntää suurimman osan syytteistä.
Irakilaisessa Abu Ghraibin vankilassa palvellut amerikkalainen naissotilas Lynndie England aikoo tunnustaa seitsemän häntä vastaan sotilastuomioistuimessa nostetuista yhdeksästä syytteestä. Pisimmillään häntä odottaa 11 vuoden vankeusrangaistus.
England tuli tunnetuksi sen jälkeen, kun maailmalla levisivät kuvat, joissa hän nöyryyttää alastomia irakilaisvankeja.
Feministi ei enää olekkaan "kova jätkä"
34
1552
Vastaukset
Minusta erittäin hyvä todiste siitä ristiriidasta naisen biologian ja heidän tavoittelemansa "tasa-arvon" välillä.
vom- Hertha
Naisen biologia?
Millainen solumuodostelma esim. äitisi on? Hertha kirjoitti:
Naisen biologia?
Millainen solumuodostelma esim. äitisi on?Mitä omaan äitiini tulee, Hän on maatunut jo 19 vuotta enkä tiedä Hänen nykyistä solumuodostusta! Ymmärrän, että provosoiduit. Tarkoita sitä ristiriitaa, missä naiset joutuvat elämään yrittäessään olla samalla kertaa kovia jätkiä, ja helliä äitejä! En muuta!
vom- Hertha
vom kirjoitti:
Mitä omaan äitiini tulee, Hän on maatunut jo 19 vuotta enkä tiedä Hänen nykyistä solumuodostusta! Ymmärrän, että provosoiduit. Tarkoita sitä ristiriitaa, missä naiset joutuvat elämään yrittäessään olla samalla kertaa kovia jätkiä, ja helliä äitejä! En muuta!
vomJaha. Minä olen ihminen, jolla on monenlaisia tunnetiloja ja menettelytapoja. En ole mikään ennustettavissa oleva tohvelieläin, jollaiseksi te miehet (jos sinut voi lukea mieheksi) niin kovasti toivotte - jopa vaaditte - naisen olevan.
Ja sitten, kun totuus ei käy yksiin keskiaikaisten unelmienne kanssa, tulette feminismi-palstalle puputtamaan romanttisia traumojanne. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos pitäisimme miehiä ei-ihmisinä? - Kurre_Orava
Hertha kirjoitti:
Jaha. Minä olen ihminen, jolla on monenlaisia tunnetiloja ja menettelytapoja. En ole mikään ennustettavissa oleva tohvelieläin, jollaiseksi te miehet (jos sinut voi lukea mieheksi) niin kovasti toivotte - jopa vaaditte - naisen olevan.
Ja sitten, kun totuus ei käy yksiin keskiaikaisten unelmienne kanssa, tulette feminismi-palstalle puputtamaan romanttisia traumojanne. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos pitäisimme miehiä ei-ihmisinä?No mutta Hertha...
Ainahan sinä olet jokseenkin kärtyisä, mutta miksikäs näin vappuna noin oikein erikoisen kitkerää kommentointia.
Otahan sinäkin simaa ja pari tippaleipää, niin eiköhän se maailma parane edes yhdeksi päiväksi. :) - Hertha
Kurre_Orava kirjoitti:
No mutta Hertha...
Ainahan sinä olet jokseenkin kärtyisä, mutta miksikäs näin vappuna noin oikein erikoisen kitkerää kommentointia.
Otahan sinäkin simaa ja pari tippaleipää, niin eiköhän se maailma parane edes yhdeksi päiväksi. :)Etkö tajunnut tuota keskustelua?
- haituva
Sinä se et näytä tietävän biologiasta yhtään mitään joten vaihda joku toinen levy päälle.
- Kurre_Orava
Hertha kirjoitti:
Etkö tajunnut tuota keskustelua?
No oikeastaan en.
Mutta mutta, ilmeisesti sinulle on melkoinen punainen vaate kun viitataan naisen ja miehen välisiin biologisiin ja sitä kautta syntyviin käyttäytymis eroihin.
Itse en ala asiasta vääntämään, mutta kehottaisin tutustumaan muiden kädellisten yhteiskuntiin.
Kannattaa muistaa, että tämä meidän ns. sivistys on vain hyvin ohut pintasilaus erään apinalajin nimeltä Homo sapiens pinnalla. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
No mutta Hertha...
Otahan sinäkin simaa ja pari tippaleipää, niin eiköhän se maailma parane edes yhdeksi päiväksi. :)Tuleekohan tähän minun näytölle aivan erilaista tekstiä kuin sinulle? *ihmettelee maailman kummallisuutta*
- Hertha
Kurre_Orava kirjoitti:
No oikeastaan en.
Mutta mutta, ilmeisesti sinulle on melkoinen punainen vaate kun viitataan naisen ja miehen välisiin biologisiin ja sitä kautta syntyviin käyttäytymis eroihin.
Itse en ala asiasta vääntämään, mutta kehottaisin tutustumaan muiden kädellisten yhteiskuntiin.
Kannattaa muistaa, että tämä meidän ns. sivistys on vain hyvin ohut pintasilaus erään apinalajin nimeltä Homo sapiens pinnalla.Tarkoitatko, että nainen olkoon apina, kun mies keksii suhteellisuusteorioita ja ratsastaa hevoisella taisteluun vääräuskoisia vastaan?
---
Puhutaan kohta Einsteinin ensimmäisestä vaimosta. Mikä oli hänen osuutensa Einsteinin tieteelliseen työhön? Palataan asiaan. - Sanelma
Kurre_Orava kirjoitti:
No oikeastaan en.
Kannattaa muistaa, että tämä meidän ns. sivistys on vain hyvin ohut pintasilaus erään apinalajin nimeltä Homo sapiens pinnalla.iki-ihana sarja, viikonloppuni vakioavaus, Vaimoni on noita. Eilen Samantha selvitti Darwinin evoluutioteoriaa äidilleen, ihminen on kehittynyt apinasta. Äiti tiesi paremmin, "se oli kyllä toisin päin" :)
- Kurre_Orava
Hertha kirjoitti:
Tarkoitatko, että nainen olkoon apina, kun mies keksii suhteellisuusteorioita ja ratsastaa hevoisella taisteluun vääräuskoisia vastaan?
---
Puhutaan kohta Einsteinin ensimmäisestä vaimosta. Mikä oli hänen osuutensa Einsteinin tieteelliseen työhön? Palataan asiaan.No, kyllä minä olen sitä mieltä, että ihminen on eläin siinä missä muutkin luontokappaleet.
Einsteinin vaimosta en osaa sanoa mitään, ja kyllä niillä apinoillakin niitä reviiririitoja on. Eivät nämä homo sapiensin kahakat niistä juurikaan eroa.
Naisista nyt tulee ekana mieleen Marie Curie ja Lady Lovelace, noin jos tieteitä kehittäneistä puhutaan.
Ihan omassa tuttava piiristäkin löytyy itseäni etevämpiä naisia. - Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
iki-ihana sarja, viikonloppuni vakioavaus, Vaimoni on noita. Eilen Samantha selvitti Darwinin evoluutioteoriaa äidilleen, ihminen on kehittynyt apinasta. Äiti tiesi paremmin, "se oli kyllä toisin päin" :)
Linnunradan käsikirja liftareille taasen osaa kertoa, että puusta pois tulemista pidetään laajalti huonona ideana.
Eräitten filosofien mielestä jo se merestä maalle rämpiminen oli äärimmäisen typerä teko. - Hertha
Kurre_Orava kirjoitti:
No, kyllä minä olen sitä mieltä, että ihminen on eläin siinä missä muutkin luontokappaleet.
Einsteinin vaimosta en osaa sanoa mitään, ja kyllä niillä apinoillakin niitä reviiririitoja on. Eivät nämä homo sapiensin kahakat niistä juurikaan eroa.
Naisista nyt tulee ekana mieleen Marie Curie ja Lady Lovelace, noin jos tieteitä kehittäneistä puhutaan.
Ihan omassa tuttava piiristäkin löytyy itseäni etevämpiä naisia.oli muistaakseni Serbiasta kotoisin ollut nuori, lahjakas nainen, jolla (naisena) ei ollut oikeutta kotimaassaan saada korkeampaa opetusta rakastamallaan fysiikan alalla. Sveitsissä opiskellessaan hän tutustui Albert Einsteiniin. He opiskelivat ja työskentelivät yhdessä vuosikausia. Mileva tuli raskaaksi, mikä oli siihen aikaan tietenkin iso skandaali, koska nuoret eivät olleet naimisissa. Mileva lähti synnyttämään lapsensa, ja jätti sen kotiseudulleen, koska siihen aikaan ei muuta mahdollisuutta ollut. Lapsen myöhemmistä kohtaloista ei liene tietoa. Pariskunnan mentyä naimisiin heille syntyi kaksi poikaa. Milevan mahdollisuudet tieteelliseen työskentelyyn hupenivat näin. Kun pariskunta muutti Saksaan, Einstein oli jo kyllästynyt vaimoonsa, ja alkoi suhtautua häneen kuin mitättömään piikaan; vaati mm. että Mileva sai puhua vain, jos häntä puhuteltiin! Einstein löysi uuden rakkauden toisesta naisesta, jonka kanssa myöhemmin avioitui.
Milevan loppuelämäkin oli raskas - mm. sairaan pojan takia. Einstein sen sijaan saattoi jatkaa tieteellistä työtään ja maineessaan paistattelemista. Tutkijat ovat kiistelleet, miten paljon Milevan panos loppujen lopuksi aikanaan vaikutti Einsteinin nimissä julkaistuun tieteelliseen työskentelyyn. On löytynyt tietoja, joidne mukaan joissakin julkaisuissa on ollut myös Mileva Marecin nimi, mutta se on myöhemmin poistunut. - Kurre_Orava
Hertha kirjoitti:
oli muistaakseni Serbiasta kotoisin ollut nuori, lahjakas nainen, jolla (naisena) ei ollut oikeutta kotimaassaan saada korkeampaa opetusta rakastamallaan fysiikan alalla. Sveitsissä opiskellessaan hän tutustui Albert Einsteiniin. He opiskelivat ja työskentelivät yhdessä vuosikausia. Mileva tuli raskaaksi, mikä oli siihen aikaan tietenkin iso skandaali, koska nuoret eivät olleet naimisissa. Mileva lähti synnyttämään lapsensa, ja jätti sen kotiseudulleen, koska siihen aikaan ei muuta mahdollisuutta ollut. Lapsen myöhemmistä kohtaloista ei liene tietoa. Pariskunnan mentyä naimisiin heille syntyi kaksi poikaa. Milevan mahdollisuudet tieteelliseen työskentelyyn hupenivat näin. Kun pariskunta muutti Saksaan, Einstein oli jo kyllästynyt vaimoonsa, ja alkoi suhtautua häneen kuin mitättömään piikaan; vaati mm. että Mileva sai puhua vain, jos häntä puhuteltiin! Einstein löysi uuden rakkauden toisesta naisesta, jonka kanssa myöhemmin avioitui.
Milevan loppuelämäkin oli raskas - mm. sairaan pojan takia. Einstein sen sijaan saattoi jatkaa tieteellistä työtään ja maineessaan paistattelemista. Tutkijat ovat kiistelleet, miten paljon Milevan panos loppujen lopuksi aikanaan vaikutti Einsteinin nimissä julkaistuun tieteelliseen työskentelyyn. On löytynyt tietoja, joidne mukaan joissakin julkaisuissa on ollut myös Mileva Marecin nimi, mutta se on myöhemmin poistunut.Kappas vain. Eipä olisi uskonut, että humanistinakin tunnettu Alpertti olikin todellisuudessa kovan luokan sovinistisika...
Noh, alkaapa nuo pikkuhiljaa rakoilla ne Alpertinkin teoriat. E ei ehkä sittenkään ole aivan mc².
Oletkos jo ehtinyt penkaamaan minun mielestäni suurimman fyysikon avioelämän? Kyseessähän on Stephen Hawkings. - Hertha
Kurre_Orava kirjoitti:
Kappas vain. Eipä olisi uskonut, että humanistinakin tunnettu Alpertti olikin todellisuudessa kovan luokan sovinistisika...
Noh, alkaapa nuo pikkuhiljaa rakoilla ne Alpertinkin teoriat. E ei ehkä sittenkään ole aivan mc².
Oletkos jo ehtinyt penkaamaan minun mielestäni suurimman fyysikon avioelämän? Kyseessähän on Stephen Hawkings.Eittämättä Hawkings on ollut naisten mieleen.
Fiksussa miehessä on "sitä jotakin".
Miksei siis fiksussa naisessakin? - Kurre_Orava
Hertha kirjoitti:
Eittämättä Hawkings on ollut naisten mieleen.
Fiksussa miehessä on "sitä jotakin".
Miksei siis fiksussa naisessakin?Minäkin pidän vaimoani kovasti fiksuna ihmisenä.
- Colli.
Kurre_Orava kirjoitti:
Kappas vain. Eipä olisi uskonut, että humanistinakin tunnettu Alpertti olikin todellisuudessa kovan luokan sovinistisika...
Oletkos jo ehtinyt penkaamaan minun mielestäni suurimman fyysikon avioelämän? Kyseessähän on Stephen Hawkings.Nyt kyllä Hertta antoi melko yksipuolisen ja väritetyn kuvan Albertista. Tässä ei oo nyt aikaa ruveta oikomaan, mutta kannattaa lukea joku elämänkerta tai netistäkin löytyy paljon tietoa. Ja aina kannattaa lukea rivienvälititkin.
- Hertha
En etsimälläkään löytänyt tekstistä mainintaa, että mainittu sotilas olisi olut feministi. Paitsi tietysti otsikosta...
- jorojukka-kukka
Sinä et siis hallitse sitä "naisille ominaista" lukutapaa, jossa luetaan tekstistä tai ymmärretään miehen puheessa paljon selllaistakin, mitä siinä ei oikeasti ole.?
Minä olen aina ihmetellyt noita naisia, että heillä on joku kolmas naisellinen kyky, jota minulla ei ole. :) - Hertha
jorojukka-kukka kirjoitti:
Sinä et siis hallitse sitä "naisille ominaista" lukutapaa, jossa luetaan tekstistä tai ymmärretään miehen puheessa paljon selllaistakin, mitä siinä ei oikeasti ole.?
Minä olen aina ihmetellyt noita naisia, että heillä on joku kolmas naisellinen kyky, jota minulla ei ole. :)Höh. Minulle on useasti sanottu, että olen hyvin tarkka.
Eikö se juuri ole "naisellinen" ominaisuus? - jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
Höh. Minulle on useasti sanottu, että olen hyvin tarkka.
Eikö se juuri ole "naisellinen" ominaisuus?Luulenpa että tarkkuus on vähäsen eri asia kuin tuo "naisellinen lukutapa", joka toimii seuraavanlaisesti:
Jos mies haukkuu naissukupuolta, niin "naislukutavalla" luetaan että ei mies tosissaan tarkoita, mitä sanoo tai kirjoittaa tai että mies peräti tarkoittaa aivan jotakin muuta asiaa.
Tässä esimerkkitapauksessa "naislukutapa" olisi olisi jollakin tavalla liittänyt feministeihin tuon aloituksen, vaikka ko. soturi ei nyt feministi olisi suoranaisesti (tunnetusti) ollutkaan.
Joo, minäkin olen tarkka ja pilkunviilaajaksi täällä sopivassa yhteydessä moitittu, riippuen aina asiayhteydestä! :) Mutta tuota "naislukutapaa" en onnistu käyttämään koskaan tai oikeastaan en halua käyttää sitä. Olen sitä mieltä, että jokainen vastaa sanomistaan, mieskin. - Hertha
jorojukka-kukka kirjoitti:
Luulenpa että tarkkuus on vähäsen eri asia kuin tuo "naisellinen lukutapa", joka toimii seuraavanlaisesti:
Jos mies haukkuu naissukupuolta, niin "naislukutavalla" luetaan että ei mies tosissaan tarkoita, mitä sanoo tai kirjoittaa tai että mies peräti tarkoittaa aivan jotakin muuta asiaa.
Tässä esimerkkitapauksessa "naislukutapa" olisi olisi jollakin tavalla liittänyt feministeihin tuon aloituksen, vaikka ko. soturi ei nyt feministi olisi suoranaisesti (tunnetusti) ollutkaan.
Joo, minäkin olen tarkka ja pilkunviilaajaksi täällä sopivassa yhteydessä moitittu, riippuen aina asiayhteydestä! :) Mutta tuota "naislukutapaa" en onnistu käyttämään koskaan tai oikeastaan en halua käyttää sitä. Olen sitä mieltä, että jokainen vastaa sanomistaan, mieskin.Monille miehille on kova pala, että heiltä edellytetään samaa kuin ihmisiltä.
- Colli.
Hertha kirjoitti:
Höh. Minulle on useasti sanottu, että olen hyvin tarkka.
Eikö se juuri ole "naisellinen" ominaisuus?Naisellinen lukutapa on vähän sellainen, että hän kyllä lukee nopeasti, mutta ei ymmärrä lukemastaan mitään. Samoin hän myös voi opetella jonkin tekstin ulkoa, mutta ei osaa soveltaa sitä käytännössä. Täten, vaikka nainen saisi kuusi ällää ylioppilaskirjoituksissa, ne ovat todellisuudessa kuusi ämmää.
- Hertha
Colli. kirjoitti:
Naisellinen lukutapa on vähän sellainen, että hän kyllä lukee nopeasti, mutta ei ymmärrä lukemastaan mitään. Samoin hän myös voi opetella jonkin tekstin ulkoa, mutta ei osaa soveltaa sitä käytännössä. Täten, vaikka nainen saisi kuusi ällää ylioppilaskirjoituksissa, ne ovat todellisuudessa kuusi ämmää.
Minulla oli L ainekirjoituksessa. Ei M. Puhu mitä puhut.
---
Aion ymmärtää sinutkin (miehen) kirjaimellisesti. Tekeekö se sinut neuvottomaksi?
---
Mihin tutkimukseen voit viitata puhuessaasi "naisellisesta lukutavasta"? Miten yleinen "naisellinen lukutapa" on miesten keskuudessa? Ymmärtääksenihän pojilla on enemmän oppimisvaikeuksia kuin tytöillä. - Colli.
Hertha kirjoitti:
Minulla oli L ainekirjoituksessa. Ei M. Puhu mitä puhut.
---
Aion ymmärtää sinutkin (miehen) kirjaimellisesti. Tekeekö se sinut neuvottomaksi?
---
Mihin tutkimukseen voit viitata puhuessaasi "naisellisesta lukutavasta"? Miten yleinen "naisellinen lukutapa" on miesten keskuudessa? Ymmärtääksenihän pojilla on enemmän oppimisvaikeuksia kuin tytöillä.No, en minäkään aivan älliin asti päässyt kirjoituksissa. Siis "älliin" tajuatko? Tärkeintä oli, että pääsin läpi. Vai puhuinko läpiä päähäni?
- Hertha
Colli. kirjoitti:
No, en minäkään aivan älliin asti päässyt kirjoituksissa. Siis "älliin" tajuatko? Tärkeintä oli, että pääsin läpi. Vai puhuinko läpiä päähäni?
Life Is a Cabaret...
- Colli.
Hertha kirjoitti:
Life Is a Cabaret...
Yritän jopa alkukielellä lukea Shakespearea, mutta nyt pitää sanoa, että en minäkään ymmärrä kaikkea lukemaani. Todellisuudessa hyvin harvoin tulee luettua enää, kun tuo aika ei riitä.
- Sohvi
Colli. kirjoitti:
Naisellinen lukutapa on vähän sellainen, että hän kyllä lukee nopeasti, mutta ei ymmärrä lukemastaan mitään. Samoin hän myös voi opetella jonkin tekstin ulkoa, mutta ei osaa soveltaa sitä käytännössä. Täten, vaikka nainen saisi kuusi ällää ylioppilaskirjoituksissa, ne ovat todellisuudessa kuusi ämmää.
Naislukutapa, jaha. Kunpa miehilläkin olisi tapana lukea, edes jotain, liikaa pyydetty? Jos ei Shakespearea, niin vaikkapa manuaaleja. Omatekoiset inssit lähtevät kuin lukkari sotaan, suoraan "käytäntöön" eli kasaamaan rakkineita kokoon ostopaketissa olevista osasista geenitiedon varassa. Motto: purkamalla perehtyy. Naiset lukevat ohjeet ja tekevät kerralla kuntoon, tai teettävät. Näin on, syytä en tiedä (vaikkakin arvaan).
- muoriska
Sohvi kirjoitti:
Naislukutapa, jaha. Kunpa miehilläkin olisi tapana lukea, edes jotain, liikaa pyydetty? Jos ei Shakespearea, niin vaikkapa manuaaleja. Omatekoiset inssit lähtevät kuin lukkari sotaan, suoraan "käytäntöön" eli kasaamaan rakkineita kokoon ostopaketissa olevista osasista geenitiedon varassa. Motto: purkamalla perehtyy. Naiset lukevat ohjeet ja tekevät kerralla kuntoon, tai teettävät. Näin on, syytä en tiedä (vaikkakin arvaan).
Siis meillä ainakin asiat on tasan tarkkaan juuri toisinpäin!! Minä en ikinä viitsi lukea ohjeita, vaan teen yrityksen kautta. Joskus erehdyksen myös. Ja jos en onnistu, harvinaista tosin :-)), luovutan. Mies ei taas ala millekään ennekuin on lukenut ohjeet. Onkohan meillä mennyt vehkeet sekaisin jossakin vaiheessa??
- Sohvi
muoriska kirjoitti:
Siis meillä ainakin asiat on tasan tarkkaan juuri toisinpäin!! Minä en ikinä viitsi lukea ohjeita, vaan teen yrityksen kautta. Joskus erehdyksen myös. Ja jos en onnistu, harvinaista tosin :-)), luovutan. Mies ei taas ala millekään ennekuin on lukenut ohjeet. Onkohan meillä mennyt vehkeet sekaisin jossakin vaiheessa??
Menen ylimalkaisesta heitostani takuuseen yhtä vähän, kuin Colli omastaan ;). Itse asiassa myös minun ja manuaalien välillä vaikuttaa luontainen hylkimisreaktio. Mutta kun en osaa kerrassaan mitään ilman niitä, on ne aina ensiksi lukaistava, huokaus.
Luulen, että "osaajat" (tai sellaisiksi itsensä kuvittelevat), syöksyvät innoissaan heti tekemään, se kun on kivempaa kuin suomenkieltä muistuttavan tekstin tankkaaminen ohjevihkosista. Olen lisäksi havainnut, että ohjeista yllättävän usein puuttuu jokin vaihe, joka ohjeen laatijalle kai on ollut itsestään selvä. Mutta ei minulle. - kappale 2
Ei enää hymyile mielisairas feministi:
http://i.a.cnn.net/cnn/2005/LAW/05/02/england.plea/top.england.arrival.06.ap.jpg - femisnistikö?
Olikos tämä?
http://i.cnn.net/cnn/interactive/world/0405/gallery.iraq.prison.abuse/04.ap.jpg - femisnistikö?
femisnistikö? kirjoitti:
Olikos tämä?
http://i.cnn.net/cnn/interactive/world/0405/gallery.iraq.prison.abuse/04.ap.jpgFeministi hymyilee. Kyseinen vanki tuotiin vankilaan elävänä ja hyvissä kunnossa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:AbuGhraibScandalHarmon55.jpg
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1133091- 121996
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371875Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3981742Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211651Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681467- 1201301
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049