Laittomien lakkojen kynnys on madaltunut
ja porvarit vaatii lakkoihin puuttumista.
Ovatko he oikeasti niin tyhmiä, etteivät
ymmärrä omien toimiensa merkitystä lakkojen
syntymisessä... Eivät ole, kyseessä on pelkkä
hämäys, jolla yritetään peitellä koventuneita
otteita tyäväenluokkaa vastaan. Samaan sarjaan
kuuluu kirjoittelu lehdissä, joissa mm vaaditaan
palkan maksua todellisen tyän tuottavuuden mukaan. Vaativatko porvarit nyt vihodoin optioiden ja bonusten ottamista pois johtajilta ja rahojen antamista todellisille tuloksen tekijöille? Ei suinkaan, porvari tarkoittaa
tällä vain työläisten palkkojen laskemista.
porvari näyttelee tyhmää...
9
434
Vastaukset
- Boss
Hyvä Otto_b!
Oletko havainnut varsin ihmeellisen tapahtumaketjun itäisessä naapurissamme, joka muuten oli työväen aatteen mallimaa vuosia? RAHA otti hallinnan ja mitä tapahtuikaan? Toveri ei enää ollutkaan toveri, vaan vain vanha kaveri ja hetken kuluttua tuskin sitäkään. Se on aivan sama mikä luokka on vallankahvassa, sillä valta sumentaa jostain syystä loogisen ajattelutavan ja sen jälkeen ei millään ole yhtikäs mitään väliä. Vallasta ei luovuta, kun se on saavutettu ja nyt elämme kvartaalitalouden aikaa. Tutki historiaa, sillä vahva liike synnyttää aina vastaliikkeen, joten elä toivossa, mutta toivo että elät pitkään, jotta näet mitä toivoit!- t.i.ruskeepaa
Sosialismin määritelmä on se, että teollisuus on yhteisessä hallinnassa. Se korjaa sen, että vauraus määrää kyvyn hallita elämänsä sisältöä ja laatua. Ei tähän kuulu mikään harvainvalta.
- Boss
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Sosialismin määritelmä on se, että teollisuus on yhteisessä hallinnassa. Se korjaa sen, että vauraus määrää kyvyn hallita elämänsä sisältöä ja laatua. Ei tähän kuulu mikään harvainvalta.
Ihan hyvää teoriaa sinultakin, mutta kunnioitan sinunkin tavoitettasi barrikaadeilla, mutta aika haraa vastaan sinunkin unelmissasi!!! Kyllä se sieltä tulee ajallaan.
- t.i.ruskeepaa
Boss kirjoitti:
Ihan hyvää teoriaa sinultakin, mutta kunnioitan sinunkin tavoitettasi barrikaadeilla, mutta aika haraa vastaan sinunkin unelmissasi!!! Kyllä se sieltä tulee ajallaan.
a) Teollisuuden yhteiseen omistukseen siirtyminen saattaa tapahtua harvainvaltaisesti. Demokraattisuus on elintärkeä yhteistyölle
b) Aika ei luo individualistista kilpailujärjestelmää. Kapitalistit sen luovat. Taistelu on käytävä ideatasolla.
c) En käy barrikaadeilla, koska kunnioitan vastustajani oikeuksia. - Boss
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
a) Teollisuuden yhteiseen omistukseen siirtyminen saattaa tapahtua harvainvaltaisesti. Demokraattisuus on elintärkeä yhteistyölle
b) Aika ei luo individualistista kilpailujärjestelmää. Kapitalistit sen luovat. Taistelu on käytävä ideatasolla.
c) En käy barrikaadeilla, koska kunnioitan vastustajani oikeuksia.Maailmassa on nyt vaan meneillään se kausi, jolloin kapitalismi on onnistunut luomaan parhaat lähtökohdat ja saanut mukaansa monia perinteisten vastustajien joukosta (esim. N-liitto, Itä-Saksa jne). Elämme trendien täyttämässä maailmassa, jossa yksilön manipulointi on varsin helppoa. Vähemmistön ääni ei kuulu kauas, ei edes omassa demokratiassamme! Ehkä ei aika luo mitään, mutta sen tahtiin me tässä taaperramme ja tällä hetkellä meitä viedään kuin litran mittaa!! Toivottavasti terve järki voittaa.
- t.i.ruskeepaa
Boss kirjoitti:
Maailmassa on nyt vaan meneillään se kausi, jolloin kapitalismi on onnistunut luomaan parhaat lähtökohdat ja saanut mukaansa monia perinteisten vastustajien joukosta (esim. N-liitto, Itä-Saksa jne). Elämme trendien täyttämässä maailmassa, jossa yksilön manipulointi on varsin helppoa. Vähemmistön ääni ei kuulu kauas, ei edes omassa demokratiassamme! Ehkä ei aika luo mitään, mutta sen tahtiin me tässä taaperramme ja tällä hetkellä meitä viedään kuin litran mittaa!! Toivottavasti terve järki voittaa.
Kapitalismi perustuu sille, että vallankäyttäjät välttävät keskustelemista asioista toisten kanssa. Se on pelkkä kupla ja illuusio, joka johtuu eri tahtojen näkymättömyydestä. Individualistinen kilpailu ei ole tarpeellista hyvinvoinnin edestä.
- Boss
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Kapitalismi perustuu sille, että vallankäyttäjät välttävät keskustelemista asioista toisten kanssa. Se on pelkkä kupla ja illuusio, joka johtuu eri tahtojen näkymättömyydestä. Individualistinen kilpailu ei ole tarpeellista hyvinvoinnin edestä.
Olen samaa mieltä kanssasi teoriassa, mutta käytäntö on osoittanut aivan toista. Piinttyneinkin aatteen puolustaja joutuu pohtimaan valintojaan, kun tarttuu vallan kahvaan ja tuon otteen mukana tulee yleensä vääjäämättömästi raha ja hyvinvointi. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea. Leikillisesti olen todennut useasti esim. uusien kansanedustajiemme kohdalla, että kun Siwa vaihtuu Stockmanniin on kosketus realismiin totaalisesti hukassa!
- t.i.ruskeepaa
Boss kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi teoriassa, mutta käytäntö on osoittanut aivan toista. Piinttyneinkin aatteen puolustaja joutuu pohtimaan valintojaan, kun tarttuu vallan kahvaan ja tuon otteen mukana tulee yleensä vääjäämättömästi raha ja hyvinvointi. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea. Leikillisesti olen todennut useasti esim. uusien kansanedustajiemme kohdalla, että kun Siwa vaihtuu Stockmanniin on kosketus realismiin totaalisesti hukassa!
Mutta eihän se muuta sitä, että kommunikaatio hankaloituu. Jos oma moraali ei kestä houkutuksia, niin silloin sortuu siihen tiedonkulun estämiseen, johon harvainvalta ja kapitalistinen valtajärjestelmäkin perustuu. Teoria osoittaa käytännön tässäkin tapauksessa!
Kirjoituksesi melkein hyväksyttävissä sillä muutoksella, että lihavoitu sana RAHA muutetaan sanaksi KAPITALISMI. Tai jos halutaan sama asia ilmaista toisin, niin tässähän on esimerkki USA:n "demokratian viennin ristiretkestä", jonka Boris "the Simple" otti avosylin vastaan!
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049