Kierroslukumittari temppuilee

ajskjkdasjdk

Auton kierroslukumittari näyttää välillä mitä sattuu. Se pomppailee näyttämään välillä esim tyhjäkäynnillä 2000rpm jne. Välillä toimii ok. Onko vika paskaisissa liitoksissa vai itse kiekkamittarissa.

14

6512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole kierroslukumittaria autossasi ollenkaan.
      Kierroslukumittari ei näytä yksikköä rpm vaan r.
      Opettele erottamaan itsestäänselvyydet äläkä sotke niitä keskenään.

      • t.bone

        No nyt tuli kyllä OIKEAN asiantuntijan kommentti. vaan R? Oletko sokaistunut sitikkasi digitaalimittaristosta?

        R = Round = Kierros / kierrosta

        Yleensä mittaristossa lukee x1000r/min = RPM

        RPM = Rounds Per Minute = kierroksia minuutissa

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä meni väärin?

        ***

        Valitettavasti en osaa vastata kysyjälle että missä vika.


      • ajskjkdasjdk
        t.bone kirjoitti:

        No nyt tuli kyllä OIKEAN asiantuntijan kommentti. vaan R? Oletko sokaistunut sitikkasi digitaalimittaristosta?

        R = Round = Kierros / kierrosta

        Yleensä mittaristossa lukee x1000r/min = RPM

        RPM = Rounds Per Minute = kierroksia minuutissa

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä meni väärin?

        ***

        Valitettavasti en osaa vastata kysyjälle että missä vika.

        Tuo että kiekkamittarissa lukis muka vaan "r", taitaa sitikkakuski olla varsinainen Esson baarissa höpöttävä asiantuntija :)


      • ajskjkdasjdk
        t.bone kirjoitti:

        No nyt tuli kyllä OIKEAN asiantuntijan kommentti. vaan R? Oletko sokaistunut sitikkasi digitaalimittaristosta?

        R = Round = Kierros / kierrosta

        Yleensä mittaristossa lukee x1000r/min = RPM

        RPM = Rounds Per Minute = kierroksia minuutissa

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä meni väärin?

        ***

        Valitettavasti en osaa vastata kysyjälle että missä vika.

        Puhistin puolalle menevät liitokset, mutta ei auttanut...eikö se kiekkamittari kuitenkin jossain siinä puolassa ole kiinni? Noh, taitaa mittarissa sit olla jotain vikaa eikä liitoksissa.


      • antisitroen

        Olipa taas harvinaisen älykäs kommentti...


      • t.bone kirjoitti:

        No nyt tuli kyllä OIKEAN asiantuntijan kommentti. vaan R? Oletko sokaistunut sitikkasi digitaalimittaristosta?

        R = Round = Kierros / kierrosta

        Yleensä mittaristossa lukee x1000r/min = RPM

        RPM = Rounds Per Minute = kierroksia minuutissa

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä meni väärin?

        ***

        Valitettavasti en osaa vastata kysyjälle että missä vika.

        se kaikki pitää vääntää?

        Kierroslukumittari mittaa nimensä mukaisesti kierrosLUKUA eli sitä, kuinka monta kierrosta joku on kiertänyt eli pyörinyt. Se nimenomaan EI huomioi sitä AIKAA, mikä kierrosten tekemiseen on kulunut. Näin siis toimii kierroslukumittari, se on sama luin kierroslaskuri. Väitän, että sinulla ei ole autossasi sellaista, tuskin muillakaan.

        Jos mittari huomioi myös kierrosten kiertämiseen kuluneen AJAN, se onkin pyörimisnopeusmittari eikä kierroslukumittari. Ihan eri aparaatti siis!

        Kierroslukumittarin lukema on paljas luku tai r (tai z) eli kierrosta tai joku kerroin siinä edellä.
        Pyörimisnopeusmittarin lukema on esimerkiksi rpm eli kierrosta minuutissa ja joku kerroin siinä edellä.

        TÄMÄKÖ se niin vaikeaa oli ymmärtää?
        Mitenkähän vähän vaativampi ajatustyö?


      • t.bone
        sitroen kirjoitti:

        se kaikki pitää vääntää?

        Kierroslukumittari mittaa nimensä mukaisesti kierrosLUKUA eli sitä, kuinka monta kierrosta joku on kiertänyt eli pyörinyt. Se nimenomaan EI huomioi sitä AIKAA, mikä kierrosten tekemiseen on kulunut. Näin siis toimii kierroslukumittari, se on sama luin kierroslaskuri. Väitän, että sinulla ei ole autossasi sellaista, tuskin muillakaan.

        Jos mittari huomioi myös kierrosten kiertämiseen kuluneen AJAN, se onkin pyörimisnopeusmittari eikä kierroslukumittari. Ihan eri aparaatti siis!

        Kierroslukumittarin lukema on paljas luku tai r (tai z) eli kierrosta tai joku kerroin siinä edellä.
        Pyörimisnopeusmittarin lukema on esimerkiksi rpm eli kierrosta minuutissa ja joku kerroin siinä edellä.

        TÄMÄKÖ se niin vaikeaa oli ymmärtää?
        Mitenkähän vähän vaativampi ajatustyö?

        Tiedät varmaan mistä aparaatista tässä on koko ajanb puhuttu joten turha alkaa paasaamaan tollasta soopaa.

        Kierroslukumittari tai pyörimisnopeusmittari - AIVAN SAMA! Tarvi mennä jotain sanojen syväanalyysejä tekemään kun sillä ei itse asian kannalta ole mitään merkitystä.


      • AE111
        ajskjkdasjdk kirjoitti:

        Puhistin puolalle menevät liitokset, mutta ei auttanut...eikö se kiekkamittari kuitenkin jossain siinä puolassa ole kiinni? Noh, taitaa mittarissa sit olla jotain vikaa eikä liitoksissa.

        Jälkiasennettavat kiekkamittarit laitetaan yleensä puolaan kiinni. Vakiovarusteena olevat voivat olla kytketty muuallekin. Varsinkin jos on ruiskukone, niin signaali voidaan ottaa vaikka mistä. Ota mittari irti ja putsaa liitokset sieltä päästä. Ja voithan samalla yrittää jäljittää piuhaa. Jos kerrot mikä auto sinulla on, voi joku autosta perillä oleva kertoa mistä signaali otetaan.


      • t.bone kirjoitti:

        Tiedät varmaan mistä aparaatista tässä on koko ajanb puhuttu joten turha alkaa paasaamaan tollasta soopaa.

        Kierroslukumittari tai pyörimisnopeusmittari - AIVAN SAMA! Tarvi mennä jotain sanojen syväanalyysejä tekemään kun sillä ei itse asian kannalta ole mitään merkitystä.

        kyllä mitä juuri tässä asiassa tarkoitetaan, mutta jos asioista ei opetella puhumaan niiden omilla nimillä, ei puheissa ole päätä eikä häntää. Vertaa vaikka "kaksi kertaa halvempi", missä jo yksi kertaa halvempi tarkoittaa ilmaista. Toinen älyttömyys on puhua iskunvaimentimista silloin, kun tarkoitetaan heilahduksenvaimenninta. Jousethan ne iskuja vaimentavat ja muuttavat ne korin heilahduksiksi. Heilahduksenvaimentimet nimenomaan vaimentavat (korin) heilahduksia, iskut niiden pitää päästää läpi. Muutakin hölmöyttä kuulee liian usein näiltä Esson baarin viisailta.


      • t.bone
        sitroen kirjoitti:

        kyllä mitä juuri tässä asiassa tarkoitetaan, mutta jos asioista ei opetella puhumaan niiden omilla nimillä, ei puheissa ole päätä eikä häntää. Vertaa vaikka "kaksi kertaa halvempi", missä jo yksi kertaa halvempi tarkoittaa ilmaista. Toinen älyttömyys on puhua iskunvaimentimista silloin, kun tarkoitetaan heilahduksenvaimenninta. Jousethan ne iskuja vaimentavat ja muuttavat ne korin heilahduksiksi. Heilahduksenvaimentimet nimenomaan vaimentavat (korin) heilahduksia, iskut niiden pitää päästää läpi. Muutakin hölmöyttä kuulee liian usein näiltä Esson baarin viisailta.

        Missä olet kenenkään kuullut puhuvan heilahduksenvaimentimista?

        Iskunvaimennin on iskunvaimennin ja jousi on jousi.

        Jousi ottaa iskun vastaan ja iskunvaimennin vaimentaa (hidastamalla sopivalla vastuksella) iskun voiman. Eli se ON iskunvaimennin. Jos iskunvaimennin ei vaimenna iskua, jousi jää pompottamaan kyseisiä voimia edes takaisin eikä se nimenomaan vaimenna sitä iskua millään tavalla. Eikö?


      • Tuollanen se on
        AE111 kirjoitti:

        Jälkiasennettavat kiekkamittarit laitetaan yleensä puolaan kiinni. Vakiovarusteena olevat voivat olla kytketty muuallekin. Varsinkin jos on ruiskukone, niin signaali voidaan ottaa vaikka mistä. Ota mittari irti ja putsaa liitokset sieltä päästä. Ja voithan samalla yrittää jäljittää piuhaa. Jos kerrot mikä auto sinulla on, voi joku autosta perillä oleva kertoa mistä signaali otetaan.

        niin ja tietenkin siinä on alkuperänen kiekkamittari. Ei vissiin sit ole kiekkamittarin liitokset puolassa. Jos joku sanois mistä kiekkamittarille otetaan tieto, niin olis kiva homma.


      • Tomipunkster
        antisitroen kirjoitti:

        Olipa taas harvinaisen älykäs kommentti...

        Ei jumalauta näitä ketjuja täällä, no nauraa saakun joku näitä jaksaa copy/pasteta johonki naamakirjaan, suomi24 tuntuu olevan pätevää porukkaa puhumaan suomeksi sanottuna PASKAA ja itse ongelmaan,ei välttämättä edes tarjota itse ongelmaan ratkaisua, ja kukaan fiksuhan ei aja citikalla;)


      • Vallankumousmittari
        Tuollanen se on kirjoitti:

        niin ja tietenkin siinä on alkuperänen kiekkamittari. Ei vissiin sit ole kiekkamittarin liitokset puolassa. Jos joku sanois mistä kiekkamittarille otetaan tieto, niin olis kiva homma.

        Kyllä se todennäköisesti saa tietonsa vauhtipyörällä olevalta ns.impulssianturilta, joka on yleensä kiinni vaihdelaatikon kytkinkopassa!

        Joissakin autoissa tuolla mittaritaulun takana on semmoinen kalvoon vulkanoitu piirilevy ja siellä saattaa olla huono kontakti, koska niissä on esim. maadoitus hoidettu sellaisella metalli kammalla, jonka väliin se piirilevy puristetaan ja se saattaa vuosien kuluessa vain kontati huonontua yleensä purku jä pikkuin liitinten tiukkaaminen korjaa tilanteen


      • sama vika
        AE111 kirjoitti:

        Jälkiasennettavat kiekkamittarit laitetaan yleensä puolaan kiinni. Vakiovarusteena olevat voivat olla kytketty muuallekin. Varsinkin jos on ruiskukone, niin signaali voidaan ottaa vaikka mistä. Ota mittari irti ja putsaa liitokset sieltä päästä. Ja voithan samalla yrittää jäljittää piuhaa. Jos kerrot mikä auto sinulla on, voi joku autosta perillä oleva kertoa mistä signaali otetaan.

        Almera, 98


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      97
      2821
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1804
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      382
      1670
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1447
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1257
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1146
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe