Harju-merkkiset led-valopaneeli 18W ja 24W

Anonyymi

Ostin noita useamman kappaleen pari vuotta sitten. Oikeasti todella tehokkaita katto/seinävalaisimia. Saa mahtavat luxit. Nyt olen joutunut vaihtamaan puolet takuuseen. Yksi alkoi välähtelemään ja toinen paloi himmeänä.

Poistaessani viallisia valaisimia katosta tein huolestuttavan havainnon: Valaisin on kuumentanut katon verhoilulevyn ruskeaksi. :O No näissä valaisimissa yksi kohta kuumenee helvatan kuumaksi.

Näissä on kolmen vuoden takuu ja kuitit tallessa. Saa nähdä kestääkö uudemmat yksilöt vai tuleeko jo tulipalo.

Kiinalaisiahan nämä on ja poweripuoli paukkuu, ei varsinainen led-osa.

6

427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa vastedes asentaa valaisin niin että katon ja valaisimen väliin jää sentin rako ilman kiertämiseksi.

• Anonyymi

En nyt muista, minkä valaisimen asensin isälle kattoon, mutta alta vuoden sen joutui kanssa vaihtamaan - taisi tosin olla eri mallia: Ilmarako katon ja asennusrautojen väliltä löytyi. Oire kuitenkin sama eli alkoi välkkymään. Uusittu on kestänyt varmaankin jo yli vuoden.
      Eikös tämä tarkoita sitä, että että valaisimessa on periaatteessa kaksi ledi-ketjua - yksi kumpaankin vaiheen suuntaan kytkettynä rinnakkain. Jolloin jos ketjusta palaa yksi ledi, menee toinen suunta pimeäksi ja alkaa välkyntä.
      Kuvullinen "hehkulamppu" mallinen valo lakkasi kanssa toimimasta, joten vilkaisin sisälle ja näytti siltä, että yksi ledeistä rapsahtanut rikki.

• Anonyymi

Ei niitä ledejä yleensä suoraan vaihtosähköllä syötetä, kyllä se tasasuunnataan ensin. Pitkiä lediketjuja kyllä käytetään ettei jännitettä tarvitse paljoa alentaa ledeille.

• Anonyymi

Ei taida kiinanlampun hakkuriteholähde olla hyötysuhteeltaan ihan parhaasta päästä. Mietin miten kuumia powerin komponentit ovat muovikuoren sisällä, kun pintakin kuumenee kattoa polttavaksi.... ihmekös hajoavat.

Nämä Harjun lamput on tarkoitettu asennettavaksi ihan kattolevyyn kiinni, ei sinne ilmaväliä jää ellei laita prikkaa tms. kiinnitysraudan alle.

• Anonyymi

Järjen käyttö on kuitenkin sallittua.

• Anonyymi

Sama havainto huonosta hyötysuhteesta. Tokmannin halpis - valonheittimen ottama teho on 30 W ja tuottaa suunnilleen saman verran valoa kuin 16 W tehoinen kierrekantainen 2100 lumenin ledilamppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32