Saako apteekista lääkkeen

Katselin Kanta.fi reseptejä, missä on jäljellä vielä lääkettä.
On resepti missä on lääkettä hakematta ja voimassaoleva.
Mutta reseptin kirjoittanut lääkäri on sivussa 2 vuotta. Määrätystä päivästä lähtien
Hänen kirjoittamiaan reseptejä ei saa enää ulos apteekista.
Mutta koskeeko sääntö lääkärin kirjoittamia reseptejä ennen viralta poislaittoa?
Eli saako lääkkeen vielä ulos apteekista?

26

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Soita apteekkiin.

• Ano 12:13
        Joo voinhan minä niinkin tehdä.
        Ajattelin, jos jollain olisi ollut vastaava tapaus.
        Ja kun oli/on niin hemmetin mukava lääkäri.
        Mikähän lie syy viralta poislaittoon?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano 12:13
        Joo voinhan minä niinkin tehdä.
        Ajattelin, jos jollain olisi ollut vastaava tapaus.
        Ja kun oli/on niin hemmetin mukava lääkäri.
        Mikähän lie syy viralta poislaittoon?

Ei ole vastaavaa tapahtunut, mutta yleensä virkavirheestä joutuu lääkäri pois viraltaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vastaavaa tapahtunut, mutta yleensä virkavirheestä joutuu lääkäri pois viraltaan.

Ano 12:46
        Ko tapauksessa lääkäri saa toimia julkisen palvelun lääkärinä mutta ei yksityisenä.
        Yhtään reseptiä hän ei saa kirjoittaa ainakaan kahteen vuoteen.

• Anonyymi

kysymys taas kuin kääriäisen tupaillassa, et saa jos on kulunut yli kaksi vuotta
      saat jos haet ennen viraltapanoa
      nj

• Anonyymi

tääläpäin yksi kaveri oli menossa sunnuntaina kioskille, hälle kyllä sanottiin että
        kioski on kiinni, kaveri tuumasi, nooh mä nyt ainakin käyn kokeilemassa.
        nj

• ano/nj
        Resepti vanhenee kahdessa vuodessa.
        Hänet on jo heivattu. Kuulin sen vasta nyt.

• Anonyymi kirjoitti:

tääläpäin yksi kaveri oli menossa sunnuntaina kioskille, hälle kyllä sanottiin että
        kioski on kiinni, kaveri tuumasi, nooh mä nyt ainakin käyn kokeilemassa.
        nj

Ano/nj
        Pääseehän sinne saranapuolelta.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/nj
        Pääseehän sinne saranapuolelta.

joo omaan intuitiohon kannattaa luottaa, asiaan varmaan vaikutta viraltapanon syy
        aika ja lääkeen käytön tarkoitus
        nj

• Anonyymi

Kannattaa käyttää lääkäreitä jotka eivät saa reseptoida vaan jotka on resetoitu

Tilaan ruoat laihalta kokilta tai lokilta

Sijoitusneuvot otan köyhiltä

Turpaan naisilta

Kysymykst kysyn täältä palstalta

Näillä mennään ja lujaa

• Anonyymi

Resetti voimassa mitä omassa kannassa merkitty, resetin uusiminseen ei vaikuta lääkäri jos tämä vaikka olisi kuollut.

• Anonyymi

Ei ole kokemusta mutta päättelisin että saat lääkkeen, koska on kirjoittaessaan reseptin ollut virassa. Ja sitä suuremmalla syyllä jos saa jatkaa kunnallisella puolella.
      Poikkeus voisi olla tämä:Jos lääkäri on irtisanottu yksityiseltä sen vuoksi että on kirjoittanut liikaa huumetta/vahvaa kipulääkettä/rauhoittavaa sisältävää lääkettä ja sinulla on jotain samantapaisilla aineosilla varustettua lääkettä saatavana, niin voisi olla apteekissa syytä evätä annostuksen tarkastusta varten. Jos kaikki kunnossa niin saat lääkkeen viiveellä.
      Yhtään en tiedä onko tässä lausumassani perää, mutta joskus harvoin on aika johdonmukainen järjenjuoksu.

• Anonyymi

Nyt on oikeaa tietoa. Saat lääkkeesi apteekista.

• Anonyymi

Mun piti anoa kelalta kalliin erikois lääkkeen korvattavuutta, huomasin mennä viikolla kelalta tullut hyväksyttävä päätös, nyt ilmoitettava lääkärille kirjoitas resetti, sitten soitettava apteekkiin onko sitä lääkettä varastossa, jos ei nii koittakaas tilata etten tuu turhaan norkoilemaan.

• Anonyymi

mää uusin resptin omakannassa pian tuli tieto että piää käydä laboratooria kokeissa
      ja sen jälkeen varata aika lääkärille ennen kuin respti uusittiin
      nj

• Anonyymi

Niin siis SINÄ et uusinut reseptiä vaan sen teki lääkäri!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin siis SINÄ et uusinut reseptiä vaan sen teki lääkäri!

joo omakannassa

• Anonyymi

Lääkkeisiin lyödään leima lähtiessä
      Lääkäri ole vale / kuollut / ole maton
      Nauti varoen / omalla vatsalla

Sitten vain ottamaan

• Anonyymi

Pitkä sairausloma 80-luvulla, muistaakseni 100mk, lyhyt 50 markkaa.

• Anonyymi

Aloittajalle sanoisin että ei tulisi mieleenkään kysyä asiaa esim. apteekista...Yksi puhelinsoitto...

• Ano 12:16
        En soita yleensä koskaan yhtään mihinkään jos ei ole pakko.
        Eräs farmaseutti käyttäytyi hyvin omituisesti ko lääkkeen kohdalla.
        Se on 20 kpl nukahtamislääke.
        Hän sanoi minulle, että en saa sitä ulos.
        Olin hämmästynyt.
        Hän sanoi että soita reseptin kirjoittaneelle lääkärille.
        Ja näki päätteeltään tasan tarkkaan, että lääkärin resepteille oli annettu myyntikielto.
        Sitähän minä en tiennyt silloin.

• Anonyymi

Mitä siinä mitään kyselemään. Apteekkiin vaan ja reseptijonoon. Kysäisin muina mihinä yleisesti proviisorilta. Kyllä lääke myydään. Vastasin silloin heti tuon 06.02.2022 20:41

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siinä mitään kyselemään. Apteekkiin vaan ja reseptijonoon. Kysäisin muina mihinä yleisesti proviisorilta. Kyllä lääke myydään. Vastasin silloin heti tuon 06.02.2022 20:41

Kävit siis aloittajan puolesta jossain reseptijonossa vieraan asioita kyselemässä? Proviisorikin suostui vastailemaan sinulle ihan muiden asioista, melkoista menoa kun huomioidaan apteekin väen vaitiolosalaisuudet ja sellaiset.

• Anonyymi

Olisit mennyt sinne apteekin kysyy asiasta. Olisit Saanut heti oikean vastauksen asiallesi!

• Anonyymi

Tilaan lääkeet yliopiston apteekista. Katson kanta. fi missä lääkkeissä on resepti voimassa eli SAAMATTA esim 100tbl.

• Anonyymi

Vieläkö joku jonottaa apteekeissa?
      Olen jo pari vuotta (kiitos k-taudin) tilannut resepti- ja muut lääkkeet netistä. Suosittelen bonusapteekkia, kotiinkuljetettuna vitosen ja tulevat vuorokaudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe