On hyvä että vetytekniikkaa kehitetään muissa maissa kuin Suomessa. Saadaan paljon oikean elämän dataa missä asioissa se on onnistunut ja missä epäonnistunut. On toivoa että poliitikotkin heräävät että nykytekniikalla vety on kallista ja hankalaa tekniikkaa eikä vetyverkostoa kannata Suomeen rakentaa VERORAHOILLA. Minusta yksityisten rahoilla se on ihan ok juttu, mutta ei verorahoilla.
Kun oikeaa dataa saadaan esim. Kalifornian vetyautoilu, niin mielikuvien sijaan saadaan ihmiset herätettyä ettei vetyautoilu ole toimiva muoto tapa autoilla. Ehkä tulevaisuudessa kun vetytekniikka kehittyy, mutta vaikeata uskoa että lähitulevaisuudessa niin käy.
Vetynarsistikin voisi sitten mennä puhumaan päättäjille "järkeä" ja tuhota nopeasti uskottavuutensa kun aletaan tosiaankin kysymään faktojen perään ihan numeroina tunnekuohujen sijaan eikä millään loputtomilla vähättely höpöttämisillä manipuloimalla.
https://www.facebook.com/groups/703647513136771/posts/2090411464460362/
Poliitikkojen pitäisi ottaa oppia muiden maiden vetykokeiluista
4
69
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin USA:ssa vetyautot ovat nykyisissä polittisissa päätöksissä asetettu samalle viivalle s-autojen kanssa, eli niitä ei vielä ole suinkana kuopattu, mutta aika sitten näyttää mikä on niiden lopputulema.
Shell jatkaa edelleen vetyasemiin panostamista ... aikajänne on hyvin pitkä.
Tokihan vetyinfran bykaaminen on kallista ja haasteellista vs. latausasemien helppous, jotka sitten tarvitsee vain liittää jo valmiisiin runkoverkkoihin.
*
"Bidenin hallinnon asettama tavoite edellyttää, että joka toinen vuonna 2030 myytävä auto on täyssähkö- tai vetykäyttöinen."
"Hallitus pyrkii laajentamaan olemassa olevia veroetuja, joiden tavoitteena on pienentää sähkö- ja polttomoottoriautojen välistä hintaeroa. "
- https://www.hs.fi/talous/art-2000008561147.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
Hiljattain yhdessä dokkarissa tuotiin esille, että peräti noin 50% jenkeistä on ilmastoskeptisiä, eli turha odotella heidän vapaaehtoisesti valitsevan s-autoa sen kummenkin kuin vetyautoakaan.
*
Mitä poliittisiin linjauksiin tulee, niin juurikin niillä on autoteollisuus sidosryhmineen _pakotettu_ pseudo-ekologisten s-autojen valmistukseen.
Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjaus
*
Mutta toivottavasti jokin aidosti ekologinen tai ekologisempi vaihtoehto tuodaan markkinoille ... vaikkapa ekologisesti kestäviksi kehitetyt synteettiset polttoaineet.
* Muhiiko F1:ssä koko autoteollisuuden ja liikenteen mullistava keksintö? ”Tämä on todella iso asia”
F1-autojen tulevaisuuden tekniikka on iso puheenaihe myös koko autoteollisuuden kannalta.
- https://www.is.fi/formula1/art-2000008490094.html
;-)- Anonyymi
Niin, vielä pieni lisäys edelliseen.
Planeetan harvinaiset metallit eivät edes riitä kaikkien autojen akustamiseen, vaan tarvitaan myös muita vaihtoehtoja, ehkä useampiakin.
ps. Greenpeacen tavoite on saada pidemmällä aikajanalla rajoitettua yksitysiautoilua, eli pitkällä aikavälillä tulevaisuudessa politiikka voi johtaa siihenkin, etteivät kaikki saa edes oikeutta ostaa ja omistaa ykstyisautoa.
Mutta ihmiskunta on kollektiivisessä idotismissään menossa joka tapauksessa päin seinää kohdellessaan Planeettaa kuin täystuhoa jatkava rosvojoukko, jossa nämä autotekniikat tulevat olemaan kuin lillukanvarsia ... ei käy kateeksi tulevia sukupolvia, sillä cop26:n linjaukset ovat täysin riittämättömiä ja rajallisia.
Koko ihmiskunnan toimintatavat ja arvomaailma kaikilla mantereilla tulisi koodata kokonaan uudetaan ja lisäksi melko tiiviissä tahdissa, joka vaikuttaa täysin mahdottomalta, eli seinä on vastassa.
"Ecological Footprint"
- https://www.footprintnetwork.org/our-work/ecological-footprint/#worldfootprint
:/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vielä pieni lisäys edelliseen.
Planeetan harvinaiset metallit eivät edes riitä kaikkien autojen akustamiseen, vaan tarvitaan myös muita vaihtoehtoja, ehkä useampiakin.
ps. Greenpeacen tavoite on saada pidemmällä aikajanalla rajoitettua yksitysiautoilua, eli pitkällä aikavälillä tulevaisuudessa politiikka voi johtaa siihenkin, etteivät kaikki saa edes oikeutta ostaa ja omistaa ykstyisautoa.
Mutta ihmiskunta on kollektiivisessä idotismissään menossa joka tapauksessa päin seinää kohdellessaan Planeettaa kuin täystuhoa jatkava rosvojoukko, jossa nämä autotekniikat tulevat olemaan kuin lillukanvarsia ... ei käy kateeksi tulevia sukupolvia, sillä cop26:n linjaukset ovat täysin riittämättömiä ja rajallisia.
Koko ihmiskunnan toimintatavat ja arvomaailma kaikilla mantereilla tulisi koodata kokonaan uudetaan ja lisäksi melko tiiviissä tahdissa, joka vaikuttaa täysin mahdottomalta, eli seinä on vastassa.
"Ecological Footprint"
- https://www.footprintnetwork.org/our-work/ecological-footprint/#worldfootprint
:/Joo, tunnetut mineraalivarat riittävät vain 8 miljardiin sähköautoon. Enempään, jos natrium-akkuja käytetään myös.
- Anonyymi
Siinä voi ihan hyvä siivu verorahoja säästyä, jos ei ryntäillä vety-asiassa aivan siellä eturivissä.
Katsellaan, kuunnellaan ja tutkitaan mitä muut on saaneet aikaan.
Jos Suomi "myöhästyy" pari-kolme vuotta vetybuumista, niin mitä sillä on väliä.
Kuulemma meidän teot ei vaikuta mitään maapallon ilmastohätään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690