Valokuitu Sysmässä

Anonyymi

www.ess.fi/paikalliset/4503284

Päijät-Hämeessä valokuitu keskimäärin 72%:lla asukkaista. MUTTA Sysmässä vain 6:lla prosentilla asukkaista. On tiedossa, että valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Pisteenä i:n päälle on 5G:nkin kattavuus ala-arvoinen.
Onko parannusta tulossa?

8

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todettava sen verran, kun olen kokeillut 5G liittymää puhelimessa, ja kotona mokkulalla, niin en minkäänlaista hyötyä kokenut moisesta yhteydestä. Soitin DNA:lle ja asiakaspalvelijakin totesi ettei tavan kuluttaja kyl tarvitse 5Gtä mihinkään.
      Onhan se hieno sanoa että joo mulla on 5G, mutta en pysty perustelemaan syytä.

• Anonyymi

So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

Eihä siinä muuta ku tilaat valokuidun ittelles ja maksat laskun. Vai pitäskö muitten maksaa se sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos en ihan väärässä ole niin kuitu on joko dna tai telian oma koska pävittivät uutta rautaa tukiasemaan

• Anonyymi

Kiva jos joku oikea asiantuntija osais vastata.

• Anonyymi

Heinolassa on se kaikkien alojen huippuasiantuntija. Siksi hän esittää ja vastaa itse hölynpölykysymyksiä ja tekee niihin jatkoja. Dyhmää...

• Anonyymi

>valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?

Ihan kuule tällänen arvaus, että ei kestä perse maksaa sitä kuidun vetoa tontille asti.
      Ei muutaku nimilistaa keräämään kadunvarrelta ja yhteistuumin makselemaan.
      Mitään järkeä ei kuidussa ei ole kun maksat 30-60e/kk verraten parinkympin 4g boksiin, ja nyt tarkoitan yksityisiä, aikuisia ihmisiä. Lapset ja yritykset sitte erikseen.

• Anonyymi

Mitään järkeä mobiilissa ei ole muuten kuin liikkuessa, maksat sen 20-50e riippuen liittymästä, mutta ulos tulee ajoittain radiokeleistä, käyttäjämääristä, säästä tai puidenlehdistä riippuen jopa alle 1mbps.

Se että tien varressa on kuitua, ei automaattisesti tarkoita että siitä saisi kotiin kuidun vedettyä. Kuidun kyljestä ei voi ottaa t-liitoksella yhteyttä samalla tavalla kuin vesijohdossa.
        Lähin liityntäpiste voi olla kilometrien, tai kymmenien kilometrien päässä.

Jos alueelle ei ole suunnitteilla kuituhanketta, niin ei muuta kuin virittelemään hanketta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32