Hienosti toimii hoivakotiin tuominen.
Erittäin hyvä palvelu kaupalta.
Tilasin omaiselleni 6x24 kpl = 144 pientä pulloa, sokeritonta jaffa/ananas juomaa.
Ilmoittivat tarkkaan tekstiviestillä kellonajan milloin tulevat ja laittoivat vielä kartan mitä reittiä ajavat.
Hurjan komea mies kantoi juomat omaiseni huoneeseen.
Hänellä oli maksupääte mukana ja omaiseni kuittasi juomat.
Saattelin hänet mielelläni ovista ja hissistä ulos.
On ollut parisen viikkoa hoivalla ovet auki, niin että pääsee tapaamiseen ilman hoitajalle soittoa.
Korona on hävinnyt jonnekin.
Nyt ei tarvitse raahata itse niitä juomisia olka vääränä.
Myös hoitajat kantoivat niitä silloin kun ei päästy ulko-ovea pidemmälle.
Heille siitä kumarrus.
Päivänjatkoja
Hyvä palvelu
29
346
Vastaukset
Aina täällä kitistään että on niin negatiivista tekstiä.
Nyt kehuin juomakuskin ja hoitajat.
Ei hiiskahdustakaan.
Taitaa olla niin vieras asia kaikille.
Kenelläkään ei ole hoivassa omaisia.
Hyvähän se on, kun kotona porukat selviytytyvät.- Anonyymi
Hieno homma, mutta mitä ihmeellistä siinä on ? Tottakai yrittäjä palvelee
asiakkaansa hyvinja jo jonkun aikaa jokainen kuljetusfirma on laittanut linkin,
mistä voi seurata kuljetuksen etenemistä. Se on yleinen käytäntö.
Taksitkin laittavat linkin, mistä voi seurata taksin saapumista.
Samoin kaikkien eri alojen nettikauppojen kuljetusfirmat.
Taitaa olla vieras asia itsellesi ? Nythän tuli sitten sinäkin tietämään.Ano 15:25
Ei se linkki niin ihmeellistä ollut.
Vaan se, että koskaan kukaan ei ollut tilannut 100 paikkaiseen hoivakotiin yhtään mitään.
Ei kenellekään.
Ei kukaan omainen koskaan.
Hoitajatkin olivat huuli pyöreänä.
Ja se, että omaisellani on pankkikortti itsellään, ei siellä ole ihan joka mummolla.
Ja hän vielä muistaa miten sitä käytetään ja pinnin.
Omaiseni on ollut yli 5 vuotta talossa ja on puoliksi halvaantunut.
Hänellekin se oli ihmeellistä, että kun hän ei pääse kauppaan ostamaan ja maksamaan, juomat ja maksulaitteet tulevat hänen luokseen.
- Anonyymi
Kyllä täällä on porukkaa paljonkin, joilla on omaisia hoivakodeissa. Mitä sitten?
Ei niistä muut jaksa jauhaa kuin sinä.
Ja kuljetusfirmat ovat olleet arkipäivää jo pitkään. Olis tuo homma hoitunut noin korona-aikanakin.Ano 15:33
Korona-aikana ovet olivat lukossa.
Kaikki asukit suurimman osan ajasta eristyksessä yksin huoneessa.
Sinne ei päässyt omaiset eikä sivulliset.
Juomakuljettajista puhumattakaan.
- Anonyymi
Hienoa et homma pelaa kaikin puolin. Ehkä Päivkirjamerkinnöstäsi ei selvunnyt mikä oli aloituksen aihe.
Tiesitkö että myös sokerittomien limsojen sanotaan tutkitustikin olevan pahasta hammaskiilteelle. Mutta voihan olla et veljelläsi on jo tekarit.
Siili- Anonyymi
Ano/Siili
Kyllä olen tietoinen limsojen huonosta
puolesta.
Vien hänelle lähdevettä, kivennäisvettä ja sokeritonta tiivistemehua.
Hän ei juo niitä.
Hän päättää ihan itse mitä haluaa.
En lähde Oinasmiehen kanssa turhaan taistoon.
Vie kaikki energiat.
Veljelläni on omat hampaat.
Hammaslääkäriasema on onneksi samassa pihapiirissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano/Siili
Kyllä olen tietoinen limsojen huonosta
puolesta.
Vien hänelle lähdevettä, kivennäisvettä ja sokeritonta tiivistemehua.
Hän ei juo niitä.
Hän päättää ihan itse mitä haluaa.
En lähde Oinasmiehen kanssa turhaan taistoon.
Vie kaikki energiat.
Veljelläni on omat hampaat.
Hammaslääkäriasema on onneksi samassa pihapiirissä.Mineraalivedet syövyttää myös ja tottakai ihmisellä on itsemääräämisoikeus. Juo mitä haluaa ja mutta ei sille kiilteen kulumiselle hampilääkärikään mitään voi.
Siili
- Anonyymi
Minäkin huomasin että palvelu pelaa. Pankki pyysi henkilötodistuksestani kuvan. Menin kirjastoon sitä skannaamaan. Virkailija pystyy lähettämään viestin kirjaston koneelta pin-koodiaan käyttäen vain omaan meiliinsä. Niin hän teki ja sitten lähetti omasta meilistään minun meiliini, josta pääsin kuvani liittämään pankin viestiin. Olisikohan virkailija isossa kaupungissa tehnyt samoin. Kiitin ja kiitin.
Jos tarkkoja ollaan niin kyllä toinen palvelu pelaa hoitokotiin. Yo:n apteekki lähettää annoksiin paketoidut lääkkeet asukkaille. Näin laskussa että esim, d-vitamiitabletin annostus maksaa 5 e/kk. Ja muut lääkkeet päälle. Eli ei ihan halpaa, mutta jos olisi hoitajien varassa annostella lääkkeitä purkeista itse, niin miten olisi tarkkuuden laita. Tai että omaisten pitäisi viedä lääkkeet.Ano18:24
Pankki pyysi minultakin kuvaa.
Otin selfien ja lähetin mobilipalvelulla pankin viesteihin.
Pankki kiitti ja vastasi että pitää ottaa myös henkkarin toiselta puolelta kuva.
Niinpä tietysti.
Omaiseni hoitokodissa annokset tulevat yksittäispakattuina jokaiselle.
Veloitus toimii suoramaksuna kuukausittain.
- Anonyymi
Aika pahoja nuo sokerittomat keinomakeutetut juomat, ainakin diabeetikoille :/
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 18;53
Omaiseni on diabeetikko.
No mitä ostaisit tilalle?Itse juon sokeroimattomia marjamehuja ja omppumehua, vettä ja maitoa. Vettä maustan nyt välillä kuusenkerkillä ja sitruunalla.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 18;53
Omaiseni on diabeetikko.
No mitä ostaisit tilalle?Janojuomaksi vesi, ruokajuomana vesi, maito tai piimä. Silloin tällöin voi juoda sokerittomia limsoja tai mehuja mutta eivät päivittäin käytettynä ole terveellisiä.
Siili Anonyymi kirjoitti:
Janojuomaksi vesi, ruokajuomana vesi, maito tai piimä. Silloin tällöin voi juoda sokerittomia limsoja tai mehuja mutta eivät päivittäin käytettynä ole terveellisiä.
SiiliAno/Siili 06.06
Kun on tilanteita toispuolisella halvauspotilaalla, että ruoka ja juoma menevät väärään kurkkuun.
Seuraa suuria vaikeuksia niiden suhteen.
Ruoka muussataan, maito ja piimä pois ruokalistalta.
Leipää ei ollenkaan.
Ruokahalu tipotiessään ja sokeriarvo laskee.
Vähennetään insuliinia.
Isketään antibioottia suoneen, kun nousee korkea kuume ja cerpi on pilvissä.
Ei ole korona.
Tällaisissa vaiheissa on vitsit aika vähissä hoitohenkilökunnalla ja lääkärillä.
Annetaan sitä juomaa joka menee asukkaan kurkusta alas.
Tai sitä helppoa ruokaa.
Tällaisesta kun selviää jollakin tavoin, ei paljon hampaiden kiilteet tai normisäännöt iske.
Kun asukkaan ainoa toive on yksi pieni pullo päivässä sokeriton jaffa/ ananas, sen suonen ja toimitan ilomielin.
Pääasia on että hän pystyy juomaan edes jotain.Anonyymi kirjoitti:
Itse juon sokeroimattomia marjamehuja ja omppumehua, vettä ja maitoa. Vettä maustan nyt välillä kuusenkerkillä ja sitruunalla.
Ano 06.06 20:04
Noita kun viet omaisellesi hoivakotiin, on hyvä juttu.
Ja kun asukas vielä juo niitä, aina parempi.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/Siili 06.06
Kun on tilanteita toispuolisella halvauspotilaalla, että ruoka ja juoma menevät väärään kurkkuun.
Leipää ei ollenkaan.
Vähennetään insuliinia.
Ei ole korona.
Tällaisissa vaiheissa on vitsit aika vähissä hoitohenkilökunnalla ja lääkärillä.
Tai sitä helppoa ruokaa.
Tällaisesta kun selviää jollakin tavoin, ei paljon hampaiden kiilteet tai normisäännöt iske.
Kun asukkaan ainoa toive on yksi pieni pullo päivässä sokeriton jaffa/ ananas, sen suonen ja toimitan ilomielin.
Pääasia on että hän pystyy juomaan edes jotain.Sanoinhan tuolla aiemmin, itsemääräämisoikeus. Ja olihan tuossa perusteluja limpparin juonnille 😁.
Tiesitkö että aspiroinnin ehkäusemiseksi on olemassa nesteille sakeuttamisaineita?
Mites menee kahvittelureissuillanne pulla?
Sanoinhan tuolla aiemmin, itsemääräämisoikeus. Ja olihan tuossa perusteluja limpparin juonnille 😁.
Tiesitkö että aspiroinnin ehkäusemiseksi on olemassa nesteille sakeuttamisaineita?
Mites menee kahvittelureissuillanne pulla?
SiiliAno/Siili
Ei ole mitään kahvittelureissuja.
Omaistani ei voi enää istuttaa pyörätuolissa.
Hän on huoneessaan ja sängyssä.
Pullakahvit ovat historiaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Janojuomaksi vesi, ruokajuomana vesi, maito tai piimä. Silloin tällöin voi juoda sokerittomia limsoja tai mehuja mutta eivät päivittäin käytettynä ole terveellisiä.
SiiliMiksi sokeroimaton mehu ei ole terveellistä? Olen vuosikymmenet juonut sokeroimatonta puolukkamehua josta ei ole mitään haitta ollut, päinvastoin hyötyä.
DB2 - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/Siili 06.06
Leipää ei ollenkaan.
Vähennetään insuliinia.
Ei ole korona.
Tai sitä helppoa ruokaa.
Pääasia on että hän pystyy juomaan edes jotain.Tilasit sitten hänelle melkein puolen vuoden limut.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sokeroimaton mehu ei ole terveellistä? Olen vuosikymmenet juonut sokeroimatonta puolukkamehua josta ei ole mitään haitta ollut, päinvastoin hyötyä.
DB2Ano 12:47
Valmistatko sen itse ja miten?
Vai ostatko kaupasta?
Tuntuu niin hirveän happamalta.Anonyymi kirjoitti:
Tilasit sitten hänelle melkein puolen vuoden limut.
Ano 12:50
Joo niin tein.
Näitä pieniä pulloja ei ole irtomyynnissä.
Vain näissä 24 kpl/laatikko.
Kun samalla kuljetusmaksulla, 12,90€
tuodaan 6 laatikkoa , niin mitä sitä yhtä tilaamaan.
Huoneen nurkkaan mahtuu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sokeroimaton mehu ei ole terveellistä? Olen vuosikymmenet juonut sokeroimatonta puolukkamehua josta ei ole mitään haitta ollut, päinvastoin hyötyä.
DB2Epäterveellinen ainesmjatkuvasti käytettynä lienee makeutusaine.
Siili - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/Siili
Ei ole mitään kahvittelureissuja.
Omaistani ei voi enää istuttaa pyörätuolissa.
Hän on huoneessaan ja sängyssä.
Pullakahvit ovat historiaa.Ai tauti on edennyt ja nieleminen heikentynyt. Vuodepotilas osaa käyttää pankkioorttiabja muistaa pinnit. Käykö hammaslääkäri hoivakodissa?
Siili - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 12:47
Valmistatko sen itse ja miten?
Vai ostatko kaupasta?
Tuntuu niin hirveän happamalta.Eipä todellakaan ole hapanta, kun mehun tekee kypsistä puolukoista, pakkasen pikkuisen puremat ovat parhaita.
Höyrystän mehun ja pakastan parin viikon kulutuksen verran/rasia. Anonyymi kirjoitti:
Ai tauti on edennyt ja nieleminen heikentynyt. Vuodepotilas osaa käyttää pankkioorttiabja muistaa pinnit. Käykö hammaslääkäri hoivakodissa?
SiiliAno/Siili
En tiedä mikä tauti on edennyt.
Kun toinen puoli on halvaantunut se tietysti vaikuttaa joka paikkaan.
Kun osastolla oli koronaa, jokainen asukas joutui olemaan omassa huoneessaan eristyksessä.
Oli korona tai ei.
Se pudotti monen kunnon.
Hammashoito on samassa pihapiirissä.
Hoitajat vievät sinne paareilla.
Niin se korttijuttu.
Olin varautunut maksamaan ne juomat omalla kortillani.
Mutta omaiseni kortti haettiin holvista ja hän muisti pinnin.
Olin hämmästynyt.
Hän on käyttänyt korttiaan vuosikaudet.
Jotkut asiat vaan jäävät muistiin.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/Siili
En tiedä mikä tauti on edennyt.
Kun toinen puoli on halvaantunut se tietysti vaikuttaa joka paikkaan.
Kun osastolla oli koronaa, jokainen asukas joutui olemaan omassa huoneessaan eristyksessä.
Oli korona tai ei.
Se pudotti monen kunnon.
Hammashoito on samassa pihapiirissä.
Hoitajat vievät sinne paareilla.
Niin se korttijuttu.
Olin varautunut maksamaan ne juomat omalla kortillani.
Mutta omaiseni kortti haettiin holvista ja hän muisti pinnin.
Olin hämmästynyt.
Hän on käyttänyt korttiaan vuosikaudet.
Jotkut asiat vaan jäävät muistiin.Meillä ei saanut eristää vanhuksia omiin huoneisiin, eristys vain infektiolääkärin määräyksellä. Omaisilla oli alkuun vierailukielto mut sekin kohta purettiin niin että vierailla sai vanhuksen huoneessa mutta yleisiin tiloihin ei saanut mennä.
Paareilla vuodepotilas hammashoitoon, talvellakin? Teillähän siellä hyvin on järjestetty. Meillä kävi hammaslääkäri ja hoitaja välineineen palveluasunnossa.
Meillä ei saanut eristää vanhuksia omiin huoneisiin, eristys vain infektiolääkärin määräyksellä. Omaisilla oli alkuun vierailukielto mut sekin kohta purettiin niin että vierailla sai vanhuksen huoneessa mutta yleisiin tiloihin ei saanut mennä.
Paareilla vuodepotilas hammashoitoon, talvellakin? Teillähän siellä hyvin on järjestetty. Meillä kävi hammaslääkäri ja hoitaja välineineen palveluasunnossa.
SiiliAno/Siili
Paareilla voidaan mennä tunnelin kautta.
Talvellakin.
- Anonyymi
Tänään pelasi palvelu tuttavaperheessä. Tuli soitto että ovat kuumeessa ja miettivät olisko koronaa. Minä fillarin selkään ja kävin viemässä kaupasta testit. Joten heillä pelasi palvelu. Olisin vienyt kaupasta muutakin, mutteivät tarvinneet. Tuli just soitto että tässä vaiheessa ainakin yhdellä on korona. Olivat ylppärijuhlissa lauantaina ja siellä oli joku köhinyt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826