Laimeat tunteet parisuhteessa

Anonyymi-ap

Onko muilla kokemuksia siitä, ettei osaisi tulkita omia rakkauden tunteitaan tai että tunteet on jotenkin laimeat, varsinkin jos on ollut "huonompi kausi" parisuhteessa?

Miehelläni on diagnosoitu ADHD ja vuoden aikana hän on pari kertaa ottanut puheeksi ettei mikään tunnu miltään eikä osaa sanoa rakastaako tai muutenkaan selittää tunteitaan, mutta tietää ettei tahdo erota. Nämä korostuu, jos on ollut riitoja tai muuten vaikeaa. Samaan aikaan on myös kiinnostuksen ja jaksamisen puutetta kaikkeen muuhunkin esim. töihin ja harrastuksiin.
Ei osaa myöskään sanoa onko aiemmissakaan suhteissa ollut mitään valtavia rakkauden tunteita.

Silloin kun menee hyvin ja on stressittömämpää, on onnellinen ja tunnistaa tunteet ja halun olla kanssani. Hän on edelleen on minua kohtaan iloinen ja energinen, haluaa tehdä asioita yhdessä, on läheisyyttä jne. eli todella ristiriitainen tilanne.. Varsinkin kun ei ole ADHD:sta kokemusta aiemmista suhteista.

1

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sivusta seuraamalla tilanne voi tuntua, että puolisolla voisi olla ADHD, Mutta se voi johtua siitä, että vaatii täydellistä parisuhdetta, tai olet perehtynyt ADHD sairastavien potilaiden elämän. Kukaan meistä ei ole täydellinen.
      Kannatta asiaa katsoa muultakannalta, eikä ADHD sairauteen verraten. Sulla on varmaan ihan hyvä aviopuoliso, kunhan et vertaa häntä ADHD potilaisiin.
      Jatkantästä omakohtaisesti kokemaan ADHD diaknosoituun koululaiseen.
      Ennen kun hän sai AD diaknosin, oli hyvin läheinen häneen. Esim. Kävimme sienessä, kalassa ja pelattiin monia ulkopelejä.
      Diakoni jälkeen lapsesta on tullut hyvin apaattinen, ja poissaoleva. Aina kun pitäisi tehdä jotain, niin häntä ei kiinnosta mikään. Nukkuu paljon Iloisesta nauravasta lapsesta tehtiin tylsä, mitäänsanomaton. Minusta diaknosi on väärä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1168
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      94
      673
    Aihe