ottakaahan ihan rauhallisesti niitte turkkilaisten kanssa..ne o saa ne puhumisjutut jo luonnostaa..jos eivät yhtä saa keihästettyä nii sitte otetaa joku muu sinisilmäsempi..mäkin oon sinne kerran karkanut..ja käyttäny 3-4 konetta..mut enää en tekis samaa..envarmaa käyttäis enää mitää konetta jos pitäis men..musta ne ottaa kauheen vastuun kune houkuttelee sinne meitä tyttöjä misä o heidän vastuuntunto? ja sitkune sanoo et mä tuun sinne tänne suomeensitte myöhemmin onko sekään varmaa seo kyllä sellasta sakkia etten luota yhtää..envoi tietenkään sanoa et kaikki neo samanlaisia..ennen ajattelin et muslimit olis jotenkin siveliäitä mut en enää!
älä luota turkkilaiseen..
19
6538
Vastaukset
- vaimo
Kuule ei näillä miehillä ole islamin kanssa mitään tekemistä...
- Matkaaja
Turkin väestöstä 99,8% on muslimeja. Näin se asia ikävä kyllä on. Olen matkustanut maailmaa ympäriinsä ja ollut monissa muslimimaissa, jopa sellaisissa minne ei tavallinen tallaaja pääse. Jos olet kerran muslimin vaimo, pitäisi sinun tuon verran edes asiasta tietää.
- Muslimin vaimo
Matkaaja kirjoitti:
Turkin väestöstä 99,8% on muslimeja. Näin se asia ikävä kyllä on. Olen matkustanut maailmaa ympäriinsä ja ollut monissa muslimimaissa, jopa sellaisissa minne ei tavallinen tallaaja pääse. Jos olet kerran muslimin vaimo, pitäisi sinun tuon verran edes asiasta tietää.
Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan nuo prosenttiluvut. Olen kuitenkin myös asunut maassa, joten tiedän myös kuinka moni tuosta prosenttiluvusta todellisuudessa uskoo islamin jumalaan ja noudattaa uskontonsa sääntöjä. Suurimmalle osalle varsinkin turistialueiden turkkilaisista islam merkitsee vain sanaa heidän henkilöllisyystodistuksessaan. Sanaa, jonka avulla he lunastavat itselleen hautapaikan kuollessaan. Näin se asia ikävä kyllä on. Taitaa olla asia aika samoin esim. Suomessa, jossa ei kuitenkaan nimikristittyjen takia oikeasti jumalaan uskovia mustamaalata. Ei tällaisten ihmisten toiminnan perusteella voi sanoa että "ennen ajattelin et muslimit olis jotenkin siveliäitä mut en enää".
- Sandra.s
Muslimin vaimo kirjoitti:
Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan nuo prosenttiluvut. Olen kuitenkin myös asunut maassa, joten tiedän myös kuinka moni tuosta prosenttiluvusta todellisuudessa uskoo islamin jumalaan ja noudattaa uskontonsa sääntöjä. Suurimmalle osalle varsinkin turistialueiden turkkilaisista islam merkitsee vain sanaa heidän henkilöllisyystodistuksessaan. Sanaa, jonka avulla he lunastavat itselleen hautapaikan kuollessaan. Näin se asia ikävä kyllä on. Taitaa olla asia aika samoin esim. Suomessa, jossa ei kuitenkaan nimikristittyjen takia oikeasti jumalaan uskovia mustamaalata. Ei tällaisten ihmisten toiminnan perusteella voi sanoa että "ennen ajattelin et muslimit olis jotenkin siveliäitä mut en enää".
olen muslimin vaimon kanssa ja olen siitä jossain ketjussa yrittänyt jo sanoakin.Kuinka moni meistä kuuluu ev.lut.kirkkoon? Kuinka moni on Jumalaa pelkäävä harras uskova? Se on jotenkin niin säälittävää että on paljon ihmisiä jotka näihin yleistyksiin uskovat Paha muslimi,hyvä kristitty.En ole naimisissa tai edes seurustele muslimin kanssa.Heissäkin on tyyppejä jotka vetää lärvät oluella.Olisko tää sopiva tapa sitten kertoa että kaikki muslimit eivät ole samanlaisia.No pitäisihän sen järjenkin jtn. sanoa kun miettii miten paljon heitä on maailmassa.
- Jaana
Matkaaja kirjoitti:
suurin osa kristittyjä ja kymmenessä käskyssä sanotaan että älä te huorin. Kuinkahan moni suomalainen tekee huorin, tai älä tapa, kuinka moni suomalainen tulee täällä, euroopan väkivaltaisimmassa maassa, tapetuksi? Jos muslimi ei saa syödä sian lihaa, kuinka monen uskot olevan syömättä sitä? Jos ei suomalaisetkaan ota ihan vakavasti kymmentä käskyä, ei myöskään muslimi, usko pois. Kivoimmat ja itselle mukavimmat jutut voidaan ottaa, ikävät unohtaa.
- Jaana
Jaana kirjoitti:
suurin osa kristittyjä ja kymmenessä käskyssä sanotaan että älä te huorin. Kuinkahan moni suomalainen tekee huorin, tai älä tapa, kuinka moni suomalainen tulee täällä, euroopan väkivaltaisimmassa maassa, tapetuksi? Jos muslimi ei saa syödä sian lihaa, kuinka monen uskot olevan syömättä sitä? Jos ei suomalaisetkaan ota ihan vakavasti kymmentä käskyä, ei myöskään muslimi, usko pois. Kivoimmat ja itselle mukavimmat jutut voidaan ottaa, ikävät unohtaa.
Suomessa tehdään vuosittain asukasta kohden kaksinkertainen määrä henkirikoksia verrattuna EU-maiden keskiarvoon.
- Muslimin vaimo
Jaana kirjoitti:
"Kivoimmat ja itselle mukavimmat jutut voidaan ottaa, ikävät unohtaa."
Islam ei toimi näin. Tiettyjä sääntöjä on noudatettava jos haluaa olla muslimi. Muuta ei uskoon tulemiseen itse asiassa edes vaadita, toisin kuin kristinuskossa jossa on ensin kuuluttava kirkkoon kasteen kautta. Islamissa sääntöjen noudattaminen ajaa tietyllä lailla saman asian kuin kaste, eli uskoon tulemisen. Se on merkki siitä että ihminen uskoo jumalaan ja sen mukana myös hänen julistamien sääntöjen oikeellisuuteen. Tietysti ihminen on erehtyväinen ja voi tehdä virheitä, mutta jos hän ei edes yritä noudattaa sääntöjä ei hän voi kutsua itseään muslimiksi. Jos hän uskoisi Allahiin ja Koraaniin haluaisi hän myös noudattaa uskonnon sääntöjä.
Olen työni kautta jutellut monen Alanyan gigolon kanssa. Yhtään jumalaan uskovaa ei tähän mennessä ole tullut vastaan. En sano etteikö tällaisiakin voisi jossain olla olemassa, mutta erittäin vähissä he joka tapauksessa ovat. Toisaalta olen tavannut myös paljon ihmisiä turistialueen ulkopuolelta jotka uskovat jumalaan henkeen ja vereen eivätkä koskaan ole juoneet tippaakaan alkoholia saatika sitten maistaneet sianlihaa. Ihan tavallisia, suurkaupungeissa asuvia hauskaa pitäviä, mutta erittäin "siveliäitä" ihmisiä, eivätkä kuitenkaan mitään fundamentalisteja. - Kaisa
Islam ei toimi näin. Tiettyjä sääntöjä on noudatettava jos haluaa olla muslimi. Muuta ei uskoon tulemiseen itse asiassa edes vaadita, toisin kuin kristinuskossa jossa on ensin kuuluttava kirkkoon kasteen kautta. Islamissa sääntöjen noudattaminen ajaa tietyllä lailla saman asian kuin kaste, eli uskoon tulemisen. Se on merkki siitä että ihminen uskoo jumalaan ja sen mukana myös hänen julistamien sääntöjen oikeellisuuteen. Tietysti ihminen on erehtyväinen ja voi tehdä virheitä, mutta jos hän ei edes yritä noudattaa sääntöjä ei hän voi kutsua itseään muslimiksi. Jos hän uskoisi Allahiin ja Koraaniin haluaisi hän myös noudattaa uskonnon sääntöjä.
Olen työni kautta jutellut monen Alanyan gigolon kanssa. Yhtään jumalaan uskovaa ei tähän mennessä ole tullut vastaan. En sano etteikö tällaisiakin voisi jossain olla olemassa, mutta erittäin vähissä he joka tapauksessa ovat. Toisaalta olen tavannut myös paljon ihmisiä turistialueen ulkopuolelta jotka uskovat jumalaan henkeen ja vereen eivätkä koskaan ole juoneet tippaakaan alkoholia saatika sitten maistaneet sianlihaa. Ihan tavallisia, suurkaupungeissa asuvia hauskaa pitäviä, mutta erittäin "siveliäitä" ihmisiä, eivätkä kuitenkaan mitään fundamentalisteja."Kivoimmat ja itselle mukavimmat jutut voidaan ottaa, ikävät unohtaa."
Sehän on just näin kun joku kirjoitti. Turkkilaiset on paljolti samanlaisia muslimeja kuin me ollaan kristittyjä. Ihan sama mitä Koraanissa tai Raamatussa lukee, me toimitaan tilanteen mukaan niin kuin sattuu itse kullekin sopimaan. Ja lujasti väitämme olevamme kristittyjä/muslimeja. Sinäkään et voi "päättää" kuka on oikea muslimi tai uskoo jumalaan. Niin Raamatusta kuin Koraanistakin on monia tulkintoja, että parasta lienee jättää toisten uskon arviointi yläkerran isännälle. - Muslimin vaimo
Kaisa kirjoitti:
Sehän on just näin kun joku kirjoitti. Turkkilaiset on paljolti samanlaisia muslimeja kuin me ollaan kristittyjä. Ihan sama mitä Koraanissa tai Raamatussa lukee, me toimitaan tilanteen mukaan niin kuin sattuu itse kullekin sopimaan. Ja lujasti väitämme olevamme kristittyjä/muslimeja. Sinäkään et voi "päättää" kuka on oikea muslimi tai uskoo jumalaan. Niin Raamatusta kuin Koraanistakin on monia tulkintoja, että parasta lienee jättää toisten uskon arviointi yläkerran isännälle."Sinäkään et voi "päättää" kuka on oikea muslimi
tai uskoo jumalaan."
Enkä yritäkään. Kyseisessä uskonnossa vain kun on tiettyjä eroavaisuuksia kristinuskoon kuten edellä mainitsin. Kristinuskon säännöt eivät ole edellytys uskossa olemiselle, toisin kuin islamissa. Itse eri uskonnoista kiinnostuneena olen jutellut näistä asioista paljon erilaisten turkkilaisten kanssa, ja ihan heiltä olen nämä tiedot uskonnosta saanut. Koskaan en ole myöskään tavannut ihmistä, joka väittäisi uskovansa islamin jumalaan, mutta ei edes yrittäisi noudattaa uskonnon tärkeimpiä sääntöjä, näistä näkyvimpinä sianlihan ja alkoholin kieltoja. Tietysti ihmiset ovat erehtyväisiä, mutta yritys on tärkeää. Toisaalta ymmärrän myös sen että ihminen voi olla kristitty ja olla edes yrittämättä noudattaa kristinuskon sääntöjä. Nämä kun eivät ole kristinuskossa niin keskeisessä osassa kuin islamissa, ja jopa kirkko on viime vuosina tehnyt tiettyihin sääntöihin tarkistuksia. Islam ja kristinusko kun ovat eri uskontoja eikä niiden kannattajien tai sääntöjen noudattamisen voi matemaattisesti tai muutenkaan yrittää päätellä olevan toisiinsa verrattavissa.
Jos muslimi ymmärretään vain ihmiseksi, joka uskoo islamin jumalaan, ei 99% turkkilaisista ole muslimeja. Jos muslimi puolestaan ymmärretään myös ihmiseksi joka on ilmoittanut uskonnokseen islamin pelkän hautapaikan toivossa, ei muita, jumalaan oikeasti uskovia ja islamin sääntöjä noudattavia voi kutsua "epäsiveellisiksi" näiden henkilöiden toiminnan takia. Toisaalta, islamissa on myös eri lohkoja, yhden Turkissa elelevän mukaan mm. alkoholin juonti ja sianlihan syönti ei ole ehdottomasti kielletty ja muutenkin säännöt ovat erilaiset. Tuskinpa kukaan sentään tällaisen henkilön alkoholin juonnista voi tehdä sellaista johtopäätöstä että kaikki muslimit ovat samanlaisia. Ja toisaalta, sunnimuslimit eivät usein edes kutsu näitä henkilöitä "oikeiksi" muslimeiksi.
http://www.sekl.fi/lahetys/eurooppa/englanti.htm Katso kohta "Kansanislam - Alevit"
Itse en kutsuisi muslimiksi sellaista, joka ei edes yritä noudattaa uskontonsa sääntöjä. Jokainen päättäköön itse oman kantansa, mutta hyvä olisi jos ei tällaisten ihmisten takia muita nimiteltäisi milloin milläkin nimillä.
Keskustelu on omalta osaltani loppuunkäyty. Hyvää kevättä kaikille! Muslimin vaimo kirjoitti:
Olen työni kautta jutellut monen Alanyan gigolon kanssa. Yhtään jumalaan uskovaa ei tähän mennessä ole tullut vastaan. En sano etteikö tällaisiakin voisi jossain olla olemassa, mutta erittäin vähissä he joka tapauksessa ovat. Toisaalta olen tavannut myös paljon ihmisiä turistialueen ulkopuolelta jotka uskovat jumalaan henkeen ja vereen eivätkä koskaan ole juoneet tippaakaan alkoholia saatika sitten maistaneet sianlihaa. Ihan tavallisia, suurkaupungeissa asuvia hauskaa pitäviä, mutta erittäin "siveliäitä" ihmisiä, eivätkä kuitenkaan mitään fundamentalisteja.Pojallani on näitä muslimiystäviä. Nyt on ilmaantunut ikäänkuin jotain "uutta valo", kun he eivät enää saa koskea koiraan!
Miten on? Tietääkö joku?- humaani
Oikein hyvä ratkaisu kaikille naisille joita turkkilaiset, arabit tai afrikkalaiset jne kiinnostaa.
Kiinnostukaa, rakastukaa, naikaa ja avioitukaa, jos niin haluatte.
Pieni pyyntö kuitenkin olisi, nimittäin paljon vähemmän olisi ongelmia, jos ette raahaisi niitä tänne suomeen tuliaisina, vaan jäisitte sinne rikastuttamaan paikallista kulttuuria:) - Muslimin vaimo
humaani kirjoitti:
Oikein hyvä ratkaisu kaikille naisille joita turkkilaiset, arabit tai afrikkalaiset jne kiinnostaa.
Kiinnostukaa, rakastukaa, naikaa ja avioitukaa, jos niin haluatte.
Pieni pyyntö kuitenkin olisi, nimittäin paljon vähemmän olisi ongelmia, jos ette raahaisi niitä tänne suomeen tuliaisina, vaan jäisitte sinne rikastuttamaan paikallista kulttuuria:)Ihan vaan tiedoksi että Suomesta olen muslimini löytänyt. Opiskelut ovat hänet tänne "raahanneet" jo ennen minuun tutustumista. Että se siitä ratkaisusta :)
- . . .
tuossa iän kohdalla numerot väärässä järjestyksessä ? On tullut luettua näitä palstoja, mielikuvitus lähti liikkeelle ja ... ???
- konkursi
milloin opitte käytäytyymän sama kuin ihminen. sinä suomaliset sanoa site saa mitä tilaaa. tule tännä mulkun päräsä sen jälkeen valitta sen nimiksi voi sano vaan huora eli sinä tämä viestin kirjoittaja
- päin
Asiassa on aina kaksi puolta. Olen lohdutellut turkkilaista nuorta miestä joka oli todella ihastunut suomalaiseen tyttöön lomalla. Tyttö oli luvannut olla yhteydessä ja tulla takaisin yms. yms. Kirjettä, korttia tai tekstiviestiä ei sitten ikinä tullutkaan, eli kyseessä oli tytön puolelta lomaromanssi, harmi vaan kun ei ollut sitä selvästi pojalle sanonut. Paha mieli. Näitä tarinoita on tuhansia, myös näin päin että poika jää sinne kaipaamaan, aikanaan oppii pelin säännöt ja alkaa sitten käyttää tyttöjä hyväkseen. Olen myös kauhulla katsonut suomalaisten ja ruotsalaistyttöjen tahtia, kun yhdellä lomaviikolla käydään useita paikallisia läpi. Vaarallista touhua.
- tosi juttu
päin kirjoitti:
Asiassa on aina kaksi puolta. Olen lohdutellut turkkilaista nuorta miestä joka oli todella ihastunut suomalaiseen tyttöön lomalla. Tyttö oli luvannut olla yhteydessä ja tulla takaisin yms. yms. Kirjettä, korttia tai tekstiviestiä ei sitten ikinä tullutkaan, eli kyseessä oli tytön puolelta lomaromanssi, harmi vaan kun ei ollut sitä selvästi pojalle sanonut. Paha mieli. Näitä tarinoita on tuhansia, myös näin päin että poika jää sinne kaipaamaan, aikanaan oppii pelin säännöt ja alkaa sitten käyttää tyttöjä hyväkseen. Olen myös kauhulla katsonut suomalaisten ja ruotsalaistyttöjen tahtia, kun yhdellä lomaviikolla käydään useita paikallisia läpi. Vaarallista touhua.
tätä tapahtuu ja paljon. vahinko pannaan sit kiertämään tällä viisiin.
- Sandra.s
päin kirjoitti:
tässäkin sitten se paljon puhuttu kulttuuriero esiin,eli tytöt on kotimaassa oppineet flirtin jalon taidon ja sitten joku nuori Turkkilaispoika ihastuu tyttöön joka piti vaan viattomasti hauskaa?
- juuri
Sandra.s kirjoitti:
tässäkin sitten se paljon puhuttu kulttuuriero esiin,eli tytöt on kotimaassa oppineet flirtin jalon taidon ja sitten joku nuori Turkkilaispoika ihastuu tyttöön joka piti vaan viattomasti hauskaa?
ja siinä sitten turkkipoika ajattelee suomitytöistä että ovatpa kamalia kun menevät sänkyyn siitä vaan ilman vakavampaa aikomusta. Ja tietysti toisinpäin, suomitytöt itkevät sen ihanan turkkipojan perään, jolla olikin sitten useita tyttöjä. Eli meitä on moneksi Suomessa ja Turkissa, sen vois ihan hyväksyä itsekukin. Olen tavannut "viattomia" kummallakin puolella ja näiden kahden lomaromanssit johtaakin yleensä avioon ja kestävään suhteeseen. Kun toisella puolella on peluri (kummin päin vaan) niin eihän sellaisella tulevaisuutta voi ollakaan. Pelisäännötä pitäis tehdä selväksi alusta asti, jos hakee vain yhden yön seuraa niin se pitäis kyetä sanomaan, ja jos se ei toiselle sovi niin antais sitten olla koko jutun.
- diapam
no kirjoituksestasi päätellen olet todellinen torvelo. miten olenkaan huomannut että kaikki nämä turkissa itseään naitattamassa käyvät mammat ovat aika onnettomia olemukseltaan ja ennenkaikkea aivo toiminnoltaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286