On täällä maalla upea kylänraitti.
Jokaisessa talossa on portinpielessä valaistus.
Ja sisäpihoilla upeat lipputangonvalot.
Päätie on valaistu kummaltakin puolelta joululyhdyin ainakin sadanmetrin matkalla.
Toivomukseni oli, että ei mitään jouluruokaa tarjottaisi.
Mies paistoi lettuja.
Ihania, omanmaan mansikkahillon kanssa.
Hänellä on upea koti, jota aina jaksan ihailla.
Takassa loimuaa tuli, korkea hirsirakennus kaikilla mukavuuksilla.
Savusaunakin löytyy.
Tunsin olevani kuin prinsessa, kun pöytään kutsuttiin.
Ja kuljetus kotiovelta kotiovelle.
Harvinaista herkkua.
Rauhallista joulua palstalaisille.
Lämminhenkinen illanvietto
6
120
Vastaukset
- Anonyymi
Se on Jeesuksen syntymäpäivä mitä vietetään. Hän muutti maailman. Osa kieltää Jeesuksen mutta viettää joulua, osa ei. Maailma muuttui kun Jeesus tuli ja kertoi, että loppu on lähellä. Joka hetki lähempänä ja lähempänä. Hyvää Joulua ja Jeesuksen syntymäpäivää kaikille.
- Anonyymi
Hyvää Joulupäivää kaikille. Olipa kiva aloitus eilen. Mistähän päin Suomea. aamun virkkuna ,yksin asuvana tulin näitä lukemaan. Asun pääkaupunki seutu kerrostalossa. Hyvin hiljainen oli aatto iltani yksin. Katselin Tv. Harvakseen käytän Helsingin joukko liikenne ja tajuntani tuli eilen vasta.Julkinen liikenne alkaa kulkemaan vasta noin kello 11. Pitäisi olla kaukoliikenteen matkassa kello 11.25. Takseista en tiedä paljonko maksaa ja kun niin paljon niistä pahaa kirjoitettu lööpit,että mites tässä käy loppu peleissä?Jäänkö vain omaan tupaan ja se oli siinä.Tälläisä mietteitä,kun ei vuorovaikutusta.Laitoin pohdintaani ylös.Oikein hyvää Joulupäivä kaikille ,matkalla vuoteen 2023.
- Anonyymi
Olen muuttanut vuoden aikana eikä enää ole upeaa kylänraittia, jossa oli tapana joku joulunpyhien illasta käyttää ihmisten jouluvalojen katseluun kierrellen talojen välissä kulkevia teitä lähitienoolla. Oli jopa naapurien välistä kilpailua kumpi laittaa enemmän valolja. Toisilla taidokkaat hillityt rustailut.
Ei passannut mies, mutta vävy passasi. Kyllä ne miehet osaa, taikinakuoressa paistettu kinkku, komenlaista kalaa savustettuna ja graavattuna. Tyttäreni näyttää olevan hänelle se prinsessa, hyvä niin.
Kävi minullakin aattoaamuna puuroväki, tässä yksin kauhon riisipuuron ja sekahedelmäsopan rippeitä. Mikäs on ollessa.En syö punaista lihaa enkä graavia kalaa.
Niitähän se mies olisi tarjonnut.
Minulla ei käy ketään, kun ei ole lapsia.
Itse olen valintani tehnyt.
Viihdyn yksin erittäin hyvin.
Mieheni kuolemasta on jo vuosia.
Jouluna silti ajattelen, miten yhdessä valmisteltiin joulua.
Hän oli innokas leipuri.
Vien kynttilän muistolehtoon.
- Anonyymi
Meillä toinen kaupunkijoulu meneillään. Asuttiin yli 30 vuotta maalla isossa omakotitalossa, jossa oli jokaiselle aikuiselle lapsellemme säilytetty huone paljon muutakin tilaa. Pari vuotta sitten päätimme, että talon ja kesämökin hoito on aivan liikaa, muutakin kivaa kun elämässä on.
Muutettiin keskustaan, lapset olivat joulun luonamme ja yllätys, yllätys tykkäsivät kaupunkijoulusta: helppo lähteä joulukirkkoon (yökirkko), helppo tavata kavereita kahviloissa (ei kyytikuvioita) ja ylipäätään kaikki lähellä ja kaupunki on upeasti koristeltu joululookkiin. Kenelläkään ei ole enää omaa huonetta tyhjän panttina vaan meillä on yksi ylimääräinen makuuhuone, joka toimii vierashuoneena ja jokainen vuorollaan majottuu siihen, muut etsivät yöpymispaikan itse, joka sinällään ei ole mikään ongelma nykyisen Airbnb -aikana.
Maailma muuttuu ja onneksi itse pystyy pitkälti vaikuttamaan millaiseksi, siis se oma maailma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009