Kuinka tutustutte uusiin bändeihin?
vai tutustutteko ollenkaan ja pysytte vanhassa hyvässä ja turvallisessa?
Kuunteletteko radion kautta, vaiko lehtien artikkeleja, ostatteko(käytännössä kai imuutatte) kokoelmia joissa on eri bändejä?
Jutteletteko kavereitten(kellä niitä nyt olisi) kanssa musiikista? Sattumalta törmäätte uusiin tuttavuuksiin jotka miellyttääkin korvaa?
Vaiko kaikkea sekaisin?
Miten tutustua uusiin bändeihin
15
1550
Vastaukset
- .,..,..,
Nykyisin kuuntelu rajoittuu melkeinpä vain ja ainoastaan nettiin. Paria nettiradiota käytän. Metal Expressistä olen muutaman uuden tuttavuuden bongannut. Hyvä äänenlaatu ja laaja valikoima. Suosittelen.
http://www.metalexpressradio.com/
Toinen jota kuuntelen on Braingell. Pääasiassa perinteisempää, tyyliin Metallicaa ja Ozzya kerran tunnissa. Aika heikko äänenlaatu tosin hieman haittaa kuuntelua.
http://www.braingell.com/ - kaetsu
Netti, jotkut lehdet(esim. Slayer), järkevämmät asian ympärillä pyörivät keskustelufoorumit, kaverit, divarit, herätetilaukset/ostot, jne.
Keinot ovat monet. Radiota tulee harvemmin enää kuunneltua. Ei riitä kärsivällisyys kuuntelemaan tuntia paria täyttä paskaa siinä toivossa, että seasta löytyisi joku helmi.- kaetsu
http://www.metal-archives.com/
Ihan hyvä tietolähde vaikka sisältääkin paljon virheellistä infoa. - KaamosMaster
kaetsu kirjoitti:
http://www.metal-archives.com/
Ihan hyvä tietolähde vaikka sisältääkin paljon virheellistä infoa.Luen Soundista ja waretan. radiosta ei oikeastaan mitään uutta ja hyvää kuule.
- kaetsu
KaamosMaster kirjoitti:
Luen Soundista ja waretan. radiosta ei oikeastaan mitään uutta ja hyvää kuule.
Ka piratismilta siivet poikki. Surffailu vaikka download.commiin. Vähän vaivaa, että kaivelee paskasta helmet ja avot. Itsellä tulee imuroitua vain kappaleita, jotka yhtyeet itse laittavat jakoon. Ajatus jostain koko levyjen downloadamisesta lähinnä vituttaa.
No sign of life, northern heritage ym distroista löytää paljon hyvää rähinää ja google on edelleen hyvä tapa saada tietoa orkestereista.
- ArchHereticAngelo
yleensä sitä lukee jostain. Suomalaiset metallimediat Imperiumi, Inferno, Miasma nyt omia tarpeita palvelevat oikein hyvin. Sitten sitä tulee selattua Fireboxin (www.firebox.fi) nettikatalogia - siellä kun on yleensä varsin pätevät selostukset levyistä. Ja tottakai kun kaveripiirissä on monenmoista musiikin kuluttajaa niin pakolla sieltä kuulee jonkinlaisia vinkkejä suuntaan taikka toiseen. Ja Free Record Shopin sekä muitten puljujen alennukset ovat hyviä kun harkitsee riskiostosta.
- Blind in texas
suosittelen hakemaan i tunes ohjelman jolla voi kuunnella myös yhdysvaltojen rocki kanavia.
ja sieltä kanava hard rockin 80`s
mahtavaa tätä kautta tutustuin dangerous toys nimiseen mahti bändiin - erszebeth
Lehdistä ja netistä enimmäkseen. Joskus olen johonkin bändiin tutustunut tuttavien avulla, mutta sitä tapahtuu aika harvoin.
Ja kun rahaa joskus löytyy ja/tai näen jotakin alennuksessa, niin menen vain ostamaan. Äärimmäisen huono vaihtoehto kyllä, saattaa saada puhdasta paskaakin, mutta rahat varmasti menee. - mie
Noh, mie luen lehdistä (Soundi yms.) tai van lainaan levyn kirjastosta, jos olen kuullut bändistä puhuttavan. Kuuntelullahan se selviää mistä pitää
Netti on kumman kätevä etsimiseen. En wareta mutta sillointällöin käyn tietyillä levyyhtiöitten sivuilta koekuuntelemassa ja yritän suoltaa sen 90% paskasta pois ja jos jokin kolahtaa niin ostan. tosin yhdestä biisistä on vaikea sanoa mitään mutta riskejä pitää ottaa kun mistään warepaikoissakaan ei aina ole sitä mitä etsin. Radiota en seuraa ja lehtien arvostelutkin luultavasti annetaan artikkelia kirjoittaneen makujen mukaan joten aika turhaa mielestäni.
Ja kokoelmalevyiltäkin saattaa bongata joitain hyviä. tosin tuntuu että niissäkin on aina samat bändit.- hmeöökm
kotiini tulee suomen suurimmat metallilehdet. sitten kun näen jonkun mielenkiintoisen nimen, varetan sen albumin ja kuuntelen levyn läpi. mikäli biisit kolahtaa ostan lätyn kaupasta, mikäli ovat huonoja -> roskakori.
vaikka sitä kritisoidaan että varettaminen vie bändeiltä rahat jne. niin minusta se on vain hyvä että nykyään annan rahaa vain niille pändeille jotka sen oikeasti ansaitsee. hyllyssäni lojuu monia albumeita jotka olen todennut paskaksi ostokerran jälkeen. varsinkin teininä jos meni ostamaan huonon albumin niin kyllä sapetti. muutenkin pieni kuukausiraha niin koko raha menee ihan hukkaan. - Kata
Kun on yksi kaveri jolla on älyttömän hyvä musamaku ja joka aina suosittelee uusia bändejä mitä kannattaa kuunnella.. kiitos vain hänelle:)
Hih:) - pallopää13
ainakin tosi monesta bändistä jotain tietoa.
http://www.tartareandesire.com/index2.html - MiracleMike
kavereilla on hyvä maku ja taipumus löytää uutta musaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959