On olemassa monenlaista teistististä juhlaa. On vappu, pääsiäinen, juhannus ja joulu, sekä näiden välijuhlat. Osassa juhlallisuuksia liputetaan teisminpäivän kansallisen merkityksen tähden.
Mitä mieltä asiasta ollaan, tulisiko ateimille olla oma liputuksen päivä? Päivän aikana teemoina voisivat olla kansallisateimin merkityksen pohtiminen, kansainvälisen ateismin asiat ja aatteenmukaisen leivoksen syöminen.
Tulisiko ateisminpäivän olla kansallispohjainen vai olisiko tavoittelemisen arvoisempi asia kansainvälinen ateismi ja sen asiat? Miten palsta-ateistit näkevät asian?
Ateisminpäivä
13
181
Vastaukset
- Anonyymi
”On olemassa monenlaista teistististä juhlaa. On vappu, pääsiäinen, juhannus ja joulu, sekä näiden välijuhlat.”
Nämä ovat maatalousyhteiskunnan vuodenkiertoon liittyviä juhlia, ei teistisiä juhlia. - Anonyymi
Ateisteilla on joka päivä syytä juhlaan ja liputukseen, koska heidän ei tarvitse olla kahlittuna taikauskoon ja sen elämää invalidisoivaan vaikutukseen. Sen sijaan uskovaiset ovat ohjelmoituja robotteja, jotka toistavat samaa jargoniaan päivästä toiseen tajuamatta olevansa ohjelmointinsa vankeja.
Onko kukaan koskaan kuullut kenenkään Suomessa viettävän vappua kristillisenä juhlana?
- Anonyymi
Joo, kerran kuulin, että Jeesus lauloi vappumarssilla: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: tää on viimeinen taistoooooooo!"
- Anonyymi
Ilmeisesti on jonkinlainen Jeesus-marssi, sekä muuta menoa. Mutta joku niistä varmaan tietää tarkemmin?
- Anonyymi
Ehdotan ateismin päiväksi pääsiäislauantaita. Perjantaina Jeesus tuo kapinallinen juutalainen ristiinnaulittiin joten seuraava lauantai sopii ateismin päiväksi.
Varma Tieto - Anonyymi
Uskovaisten määrä vähenee koko ajan joten ateistien elämä on yhtä juhlaa jo muutenkin
- Anonyymi
Runsas pakolaisten maahanmuutto pitää huolen siitä, että teistien suhteellinen osuus pysyy samana tai kasvaa, sillä pakolaiset ovat järkiään muslimeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Runsas pakolaisten maahanmuutto pitää huolen siitä, että teistien suhteellinen osuus pysyy samana tai kasvaa, sillä pakolaiset ovat järkiään muslimeja.
Ja sitten kristityt uskikset voivat tapella muslimiuskisten kanssa ja ateistit nauraa vieressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten kristityt uskikset voivat tapella muslimiuskisten kanssa ja ateistit nauraa vieressä.
ja aatteenmukaisen leivoksen syöminen on uskovaisten mielessä vaikka oltais juoksuhiekassa palleja myöten
t. avaaja
- Anonyymi
AVAAJA LISÄÄ.
MISTÄ Kristitty saa Jeesuksenlihaa ja aatteenmukaisen leivoksen tekemiseen.
Katkaiseeko hän Jeesuksen niskat yhdellä kraksauksella ja jauhaa Hänestä myllyllä jauho josta saadaan ja aatteenmukaisen leivoksen raaka aineita
Uskovaiset, ovat kovia valehtelemaam ja lisäävät korvikejauhoja jeesuksenlihaansakin kirkossa. ja viinaa päälle - sekin korviketta
t. avaaja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979