https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009929396.html
"Arvoton kiinteistö syrjäseudulla voi muodostua perilliselle pelkäksi työmaaksi.
Asianajajan mukaan pääosin 1965 säädetty perintökaari ei ota huomioon tilanteita, joissa perinnöstä tulee kivi perillisen kenkään, koska perinnöksi jäävä talo tai muu kiinteistö ei mene kaupaksi. Samaan aikaan kiinteistön kulut juoksevat koko ajan.
Omakotitalon purkaminen maksaa vähintään 20 000–30 000 euroa, joten sekään ei pienellä eläkkeellä ja ilman säästöjä onnistu. Toisaalta talon purkaminen voi vaatia purkulupaa, jota kaupunki ei välttämättä myönnä."
Eikö kaikkein helpoin tapa päästä tuollaisesta kiinteistö eroon, eikä aiheudu purkukustannuskia on lahjoittaa/testamentata se seurakunnalle.
Eikös seurakunnat ja kirkonmiehet miellään ota vastaan testamentteja ja lahjoituksia mitä olen kuullut???
Lahjoita arvoton kiinteistö seurakunnalle
Anonyymi-ap
2
501
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno idea. Omaiset voivat vaatia vanhojen talonrötisköjen ja nyt jopa kerrostaloasuntojen testaamista seurakunnalle. Vanhojen kerrostaloasuntojen sijoitusarvo voi olla lähellä nollaa. Joskaan niistä ei jää mitään rasitteita jos taloyhtiö ajautuu konkurssiin kuten tapana on, vaan asunto vain haihtuu tuhka tuuleen vaikka myöhemmin talon joku ostaisi asunto on mennyttä.
- Anonyymi
Ensin kannattaa hakea talolle vielä kova suojelu. Jo erikoiset ovenkahvat tekee siitä "kulttuurihistoriallisesti arvokkaan."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881419Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231208- 50948
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51808- 56792
- 102774
- 69748
- 33712