Hei kuopiolaiset :)
Vielä näillä näkymin yritän ensi vuonna päästä opiskelemaan lukion jälkeen Kuopioon. Asuntoasiat askarruttavat. Onko sieltä kovinkin hankalaa saada asuntoa vuokralle? Millainen on vuokrataso?
Kiitos asiallisista vastauksista :)
Asuntoasiaa
12
7209
Vastaukset
- Hansku83
Täällä kuopiossa Kuopas vuokraa opiskelija-asuntoja. Solun vuokra oli itselläni noin 15oeuroa ja siitä on aikaa reilut pari vuotta. Kuopaksella on joitain yksiöitäkin mutta aika vaikee niihin on päästä. Yksityisillä on myöskin asuntoja mutta hinnat ovatkin aika hurjat. Itse maksan yksityisen yksiöstä 290 euroo ja se taitaa olla aika edullinen yksityisen asunnoksi. Toivottavasti pian päästään kaksioon. Mutta kokeile siis kuopasta
- Minä
Kannattaa kysyä asuntoa myös Opiskelijoiden Vuokravälityksen kautta, sieltäkin voi löytyä suhteellisen edullisesti ihan hyvä kämppä (yksiö-kaksio) läheltä kouluja tai keskustaa! Asuntoja on eri puolilla kaupunkia.
- neuuvvoja
Jos kaksio riittäis Puijonlaaksosta? Noin 60 neliötä. Vuokra vaatimattomat 650e/kk plus vesi. Onkohan lievästi kohtuuton vuokra?
- opintonsa aloittava
Juu kyllä on vaikeeta asunnon löytäminen JOS ei halua solussa elää, niitä kyllä kuopakselta ilmeisesti saa, mutta yksiöihin on 2 vuoden jonot ja koska opiskelijoita on kuopiossa niin jumalattoman paljon niin yksityiseltäkin yksiön etsiminen ON VAIKEAA..tarjolla niitä on melko vähän ja jos asuu kauempana ettei pääse esim. samana päivänä asuntoa kattomaan niin ne kyllä menee.
Keskustassa vuokrahinnat yksiöissä on n.380-400 ja siitä ylöspäin, eikä ne taida juurikaan halvempia olla muuallakaan...
Helpompaa olisi varmaan jos muuttaisi jonkun kaverin kanssa niin vuokrata esim. kaksio, joita on huom. enemmän tarjolla..- mun mielestä
ole vaikea saada asuntoa. Riippuu tietenkin mistä mutta me oltiin avopuolison kanssa tasan 2 pv jonossa Niiralan Kúlmalle je ne antoi meille kolmion. Tästä on nyt about vuosi ja silloin oltiin vielä opiskelijoita. Vuokra on todella vähän mutta se riippuu siitä että asutaan petosella. Täällä on oikeasti HYVÄ asua,(etenkin koiran kanssa ja kun on auto) turhaa paskaa jotkut pelotteleee.
- minun mielestä
mun mielestä kirjoitti:
ole vaikea saada asuntoa. Riippuu tietenkin mistä mutta me oltiin avopuolison kanssa tasan 2 pv jonossa Niiralan Kúlmalle je ne antoi meille kolmion. Tästä on nyt about vuosi ja silloin oltiin vielä opiskelijoita. Vuokra on todella vähän mutta se riippuu siitä että asutaan petosella. Täällä on oikeasti HYVÄ asua,(etenkin koiran kanssa ja kun on auto) turhaa paskaa jotkut pelotteleee.
mielenkiintoista. minä olen ollut niiralan kulmalla puolitoista vuotta asuntojonossa, enkä saanut sieltä siinä ajassa minkäänlaista asuntotarjousta. vaikka olin määrittänyt toivomuksiini, että lähes mikä tahansa asunto käy.(kuitenkin yksiö tai kaksio)
no ehkä heidän mielestään yksin elävien asuntotarpeista ei tarvitse välittää paskaakaan. pariskuntien asunnontarpeet ovat vissiin niin paljon tärkeämpiä. - pirkko
minun mielestä kirjoitti:
mielenkiintoista. minä olen ollut niiralan kulmalla puolitoista vuotta asuntojonossa, enkä saanut sieltä siinä ajassa minkäänlaista asuntotarjousta. vaikka olin määrittänyt toivomuksiini, että lähes mikä tahansa asunto käy.(kuitenkin yksiö tai kaksio)
no ehkä heidän mielestään yksin elävien asuntotarpeista ei tarvitse välittää paskaakaan. pariskuntien asunnontarpeet ovat vissiin niin paljon tärkeämpiä.Niiralankulmalle pitää asuntohakemus uusia 3 kk välein, että se olisi voimassa. Olethan muistanut tehdä sen tuon puolentoista vuoden aikana.
Muistaakseni jossakin lehdessä sanottiin, että Niiralankulman asuntoihin olisi noin 1 000 ihmisen jonot ja kiireellisemmille tapauksille annetaan asunto ensin. - minun mielestä
pirkko kirjoitti:
Niiralankulmalle pitää asuntohakemus uusia 3 kk välein, että se olisi voimassa. Olethan muistanut tehdä sen tuon puolentoista vuoden aikana.
Muistaakseni jossakin lehdessä sanottiin, että Niiralankulman asuntoihin olisi noin 1 000 ihmisen jonot ja kiireellisemmille tapauksille annetaan asunto ensin.Kyllä. Muistin uusia hakemuksen riittävän usein, mutta eipä tuo auttanut. Lopulta sain asunnon muualta, enkä uusinut hakemustani enää sen jälkeen. Nykyisestä kämpästäni maksan tosin noin kaksinkertaisen vuokran niiralan kulman vastaaviin kämppiin verrattuna.
Kyllähän se vituttaa, että toiset saa asustella puolella hinnalla uusissa kämpissä, sillä perusteella että ovat pariskuntia. Tai jos on päätetty pyöräyttää vauvoja tyhjätaskuina, niin silloin päästään taas ohi kaikissa jonoissa. - opintonsa aloittava
mun mielestä kirjoitti:
Tarkoitinkin siis yksiön saamista, kyllähän isompia asuntoja on tarjolla ihan riittämiin, mutta YKSIÖN saanti on vaikeaa!
- asunto haussa
OVV (Opiskelijan Vuokranvälitys) ja Kuopas ovat ne mitä nyt kaipaat. Itse sain Kuopakselta yksiön (18,5 neliötä, 232 euroa) 10 kuukauden jonotuksen jälkeen. Siun pitää sumplia itsellesi sopiva yhdistelmä... muutatko ensin soluun ja yrität sieltä yksiöön, vai muutatko ensin yksityiseltä vuokrattuun ja haet sitten Kuopakselta asuntoa. Rahatilanteen ja oman nirsouden mukaan! Minä en soluun lähtisi, jos ei joku puukolla uhkaisi =)
Etuovi.com:sta löytyy silloin tällöin jotain oudonhuokeita kerrostaloasuntoja, kannattaa sinnekin laittaa "Asuntovahti" päälle. - tomi
eti vaikka netistä vuokra-asuntoja... itekin oon ettimässä vuokra kämppää
esim. etuovi.com
keskustasta suunnille 400-600 € ? jos en ihan väärässä ole- - Elämä on?
Kyllähän kauhistuin! :O
Ei ole helppoa olla opiskelija, kun tukien kanssa on elettävä. Nimittäin kalliita nuo vuokra-asunnot, tällaiselle tyhjätaskulle...:´(
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764