Ainakin itse pidät itseäsi pitkänä, mutta mulle jokainen sentti on puhdasta kauneutta ja ihanuutta. Ulkokuoren alla on sitten se parhain osa, ihastuttava ja iloa tuottava luonne. Saisinpa joskus nauttia seurastasi, elämäni haave.
Pitkälle naiselle, luonnon ihmeelle
118
2237
Vastaukset
- Anonyymi
Pidä itsestäsi hyvää huolta. Hymyä huuleen ja eteenpäin!
- Anonyymi
Minne päin?
- Anonyymi
Häneen päin tietysti. Ihanalle.
- Anonyymi
Häme?
- Anonyymi
En pidä itseäni kauniina ja se on tullut täällä palstallakin selväksi että en sitä ole mutta kiitos. Kiitos siitä miten kauniisti aina puhut minulle. Se on korvaamatonta oikeesti… Niin ja eiköhän se toteudu ehkä joskus jos uskalletaan vain toteuttaa. Öitä sinulle ihanalle.
- Anonyymi
Jospa olisit hän. 💔
- Anonyymi
Pidäthän sinä kun omit tämän aloituksenkin,. Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikunnii unohin… Olinki se jokapaikassa tyrkyttäjä. Jeps.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulka on naisparka todella katastrofaaliseksi huono itsetunto jos kuvittelet tämän itselleen kirjoittelevan miehen olevan nainen. Kerää itsesi ja kateutesi ja rakenna jotain omaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulka on naisparka todella katastrofaaliseksi huono itsetunto jos kuvittelet tämän itselleen kirjoittelevan miehen olevan nainen. Kerää itsesi ja kateutesi ja rakenna jotain omaa
Katastrofaaliseksi mennyt* säälittävää on
- Anonyymi
miksi on luonnon ihme?
- Anonyymi
Hän on kaunis joka suhteessa. Luonne on niiiiin puoleensavetävä, salaperäinen, kutsuva ja riemastuttava, ettei mitään rajaa. Hän on haluttava. Haluaisin viettää aikaa hänen kanssaan, jutella ja hassutella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on kaunis joka suhteessa. Luonne on niiiiin puoleensavetävä, salaperäinen, kutsuva ja riemastuttava, ettei mitään rajaa. Hän on haluttava. Haluaisin viettää aikaa hänen kanssaan, jutella ja hassutella.
Kuluneita juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluneita juttuja.
Negatiivisuus on kulunutta, siis sä olet kulunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää? Missä päin nainen asuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää? Missä päin nainen asuu?
Ei ihan kävelymatkan päässä minusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vtun hassutella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vtun hassutella?
Etkö ymmärrä mitä hassuttelu on, etkö ole hassutellut koskaan, aika vakavalta kuulostaa.
sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin haluat, ku täällä huutelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan kävelymatkan päässä minusta.
Ehkä pyörämatkan päässä ?
- Anonyymi
Istuttais autossa, laiturilla , piknikillä...olisivathan nuo hetkiä! Järjestettävissä.
- Anonyymi
Ai friikillekö?
- Anonyymi
Ajattele, jos olis vielä sillai ihanasti kokeilunhaluinen friikki tämä abstrakti lööperipuheen kohde jota kautta projisoit jotain kstkerewden kohdettasi. Palaisit kateudesta jos…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele, jos olis vielä sillai ihanasti kokeilunhaluinen friikki tämä abstrakti lööperipuheen kohde jota kautta projisoit jotain kstkerewden kohdettasi. Palaisit kateudesta jos…
Vastenmielinen beta, joka seksualisoi ja halventaa naisia pakonomaisesti peittääkseen kokemuksien puutteen ja muun puutteen
- Anonyymi
Olisipa kivaa olla pitkä.
T.pätkä- Anonyymi
Sanos muuta 😔
- Anonyymi
Ei oo kivaa olla pitkä ja honkkelo. Miehet tykkää lyhyistä! Olkaa onnellisia vaa. -sivusta
- Anonyymi
Pitkänä olet yks äijjist.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotai sellasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo kivaa olla pitkä ja honkkelo. Miehet tykkää lyhyistä! Olkaa onnellisia vaa. -sivusta
Oon mies ja sanoisin sulle että katso ympärilles. Varmasti tykkää.
Ylempi viesti - Anonyymi
😘🔥💕
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😘🔥💕
Lisään et oot just hyvä noin 💛🧡❤️💖
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsena(kin) ihailin siron pienikokoisia naisia ja toivoin hartaasti, etten kasvaisi kovin pitkäksi. Toive toteutui: olen lapsuusperheeni ja sukuni lyhyin ja siroin. Mieheni kutsuu minua aina söpöliiniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsena(kin) ihailin siron pienikokoisia naisia ja toivoin hartaasti, etten kasvaisi kovin pitkäksi. Toive toteutui: olen lapsuusperheeni ja sukuni lyhyin ja siroin. Mieheni kutsuu minua aina söpöliiniksi.
Ymmärrän miksi toivoit. Ja kiva kun toteutui. :)
Olen ite pitkä nainen ja kävelin koko lapsuuteni ja etenkin yläasteen lysyssä koska häpesin pituutta ja sain siitä niin paljon huutelua..Yläasteella ikäiseni pojat kasvoi pituutta myöhemmin ja muistan et teki mieli vajota jonnekki syvimpään kuoppaan usein. Aikuisenakin kuulee välillä näitä ”ootpas pitkä” mitkä on siis ihan ok en niitä enää noteeraa. Sen olen huomannut et monille miehille se on oikeesti turn off jos nainen on pitkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon mies ja sanoisin sulle että katso ympärilles. Varmasti tykkää.
Ylempi viestiSinä ”pitkä ja honkkelo” olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Ei pituudella lopultakaan ole merkitystä, etenkään kun ollaan kuitenkin ”normaalin” rajoissa.
Silti on hienoa, että tunnustat, ettei ole kiva olla pitkä ja honkkelo - jos siis noin koet.
Minun enoni ja koko hänen perheensä ovat sellaisia ”hongankolistelijoita”. Lapsuudesta asti muistan heidän LÄHES JOKA AINUT KERTA tavatessamme ottaneen puheeksi pituuden. He puhuvat aina alentavaan sävyyn lyhyistä ihmisistä yleisesti (- tyyliin Vantaan lenkkipoluilla niitä puolimetrisiä ihmisenpätkiä tulee vastaan -) ja ylpeillen mittailevat meidän muiden sukulaisten edessä tuon tuosta, kuinka pitkiä jo heidän jälkikasvunsa ovat.
Olen alkanut jo ajatella, että heille heidän pituutensa taitaakin olla ongelma: jos ongelmaa ei olisi, ei siitä puhuttaisi jatkuvasti. Minusta on ihan ok, että he ovat pitkiä. En ymmärrä, miksei se voisi olla ok myös heille itselleen. Kuin myös yhtä lailla se, että esim. äitini ja etenkin minä olemme pieniä ja siroja.
Mutta sinulle, pitkä kommentoija, sanoisin: ole sinäkin, pituudeltasi näyttävä nainen, onnellinen vain, olet upea❣️ Ja enolle ja serkuille: hellittäkää jo, ihan oikean pituisia olette tekin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään et oot just hyvä noin 💛🧡❤️💖
🙂....
- Anonyymi
Voit pätkä aina päättää kasvaa edes henkisesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin mies kyllä aloituksesi kömpelösti piilotettun funktion murentaa itsetuntoa pituuden perusteella, joka itse et pituutta niin omaa, hyvää yksinpuhelua yksinkertaisten iloksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toverillisesti ns ilmat pihalle siis, tai mihin se sitten niin pitkällä osuukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voih, onko sulla pienen miehen syndrooma, kauheeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit pätkä aina päättää kasvaa edes henkisesti
🙂🙂🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan olla, mutta ei se minua haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän miksi toivoit. Ja kiva kun toteutui. :)
Olen ite pitkä nainen ja kävelin koko lapsuuteni ja etenkin yläasteen lysyssä koska häpesin pituutta ja sain siitä niin paljon huutelua..Yläasteella ikäiseni pojat kasvoi pituutta myöhemmin ja muistan et teki mieli vajota jonnekki syvimpään kuoppaan usein. Aikuisenakin kuulee välillä näitä ”ootpas pitkä” mitkä on siis ihan ok en niitä enää noteeraa. Sen olen huomannut et monille miehille se on oikeesti turn off jos nainen on pitkäKanna vain ylpeästi pituutesi sinä pitkä nainen, olen varma, että olet suoraryhtisenä upea!
Vaikka minä toivoinkin jääväni pieneksi ja toiveeni toteutui, olen silti sitä mieltä, että sekä lyhyissä että pitkissä on puolensa - he ovat vain vähän eri lailla hyvän näköisiä. Ei ole niin, että jompi kumpi olisi jotenkin paremman näköinen, mitä pituuteen tulee.
Minun miespuolinen serkkuni, muuten, avioitui itseään pitemmän naisen kanssa. Että sillä lailla. Kyllä teille pitkillekin naisille on ottajia, sekä pitkissä että lyhyemmissä miehissä. Se minun pitkä cousin-in-law on myös nätti nainen. Mutta ennen kaikkea todella mukava luonteeltaan. Siksi haluankin kutsua häntä serkuksi.😊
Kaikkea hyvää elämääsi!
- Anonyymi
Mua kiehtoo enemmän pitkät naiset mutta makuasioista ei voi kiistellä.
- Anonyymi
Se on totta. Onneksi kaikille löytyy tyyppinsä. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen pienikokoisuuteeni. Ihastun myös aina pieniin, sopivan pyöreisiin ihmisiin.
Juuri tässä pari päivää sitten mietin, että koko aikuisikäni ajalta kaikki muistamani tapaukset, joissa toinen nainen on ollut minulle ilkeän kateellinen, se ilkeilijä on itse ollut huomattavan suurikokoinen. Luulen, että enin osa isoista naisista tosiaan kadehtii pieniä ja sieviä naisia ja ovat katkeria.
Eivät tietenkään kaikki. Nykyään tunnen etäisesti erään todella pitkän naisen, joka ei vaikuta katkeralta, vaikka hänellä on huiman pituutensa lisäksi ollut tavallista enemmän monenlaista vastoinkäymistä elämässä. Mielestäni hän on ihana ja ystävällinen. Melkein luulisi, ettei hän ole suomalainen, kun hän on ventovieraillekin niin ystävällinen.
- Anonyymi
EP asustelee ihana pitkä nainen
- Anonyymi
Tykkään pitkistä naisista. Seksi on mukavampaa.
- Anonyymi
Olen kookas mies
- Anonyymi
Pituus vai pituus… On kookas?
- Anonyymi
Pituus vai leveyssuuntaan ?
- Anonyymi
Yltää syödä lehtiä yläoksistosta, kiitos huomiosta
- Anonyymi
Aika hyvä.😄
- Anonyymi
Tää on sille sukkahousuja käyttävälle hujopille.
- Anonyymi
Just näi.
- Anonyymi
Ai sille miehelle joka kuvittelee sukkapöksyjen tekevän hänestä naisen? Eihän se pitkä edes ole
- Anonyymi
Itse pidän lyhyistä naisista, tai siis yhdestä, en monesta. Hän on jotenkin niin herttainen, kaunis ja hellyttävä, halittava ja lempeä, pehmoinen ja lämmin. Haluaisin niin halailla ja pitää häntä sylissä. Joskus on vaan niin vaikea pitää näppinsä kurissa.
- Anonyymi
kirjoittaja on nainen, joka ei osaa arvostaa itseään mutta haluaa liikaa. ei osaa hyväksyä elämäänsä ja saada siitä elämäänsä iloa. onko väärällä polulla? joskus se mitä haluaa ja viihtyy ei ole se oma tarkoitus. jotain kyllä osuu minuun, kiitos 🥰 olet itsekin kaunis, mutta rumennat itseäsi koska et arvosta itseäsi etkä sitä mitä teet, ja et siksi saa elämääsi onnellisuutta ja hyvää oloa. mitä etsit?
- Anonyymi
Siis naiselta toiselle naiselle vai ??😂
- Anonyymi
Outo viesti,. Yrittää olla kohtelias, mutta jää puolitiehen.
- Anonyymi
Mieheltä naiselle tämä on. Rakastuneelta mieheltä.
- Anonyymi
Rakas…
- Anonyymi
Pitkät naiset ovat epänaisellisia, sehän nyt on selvää. Ei juuri peppua eikä mitään, loiva kaari vain. Sori nyt vain.
Pitkän naisen ei missään nimessä kannata tehdä lapsia toisen pitkän kanssa. Näin ainoastaan jatketaan hongankolistelijageenejä, josta taas tyttölapselle seuraa surua.
Näin evoluutionäkökulmasta. Voi toki olla, että se on ainoa vaihtoehto, koska asenteet.- Anonyymi
175 cm asti ok! EI YLI!
- Anonyymi
Epänaisellisia!? Nyt kyl kannattaa käydä specsaversillä. Ihme jutut sulla muutenkin.
Pitkään ihastunut pätkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epänaisellisia!? Nyt kyl kannattaa käydä specsaversillä. Ihme jutut sulla muutenkin.
Pitkään ihastunut pätkä.Pitkä nainen ei koskaan ota pätkää.
- Anonyymi
Tuli mieleen tilanne Läheltä, jossa Pitkä nuori nainen, joka oli siis haaveillut äidiksi tulemisesta pikkutytöstä saakka alkaa seurustelemaan ja tulee sitten toivotusti raskaaksi. Rakenneultrassa Pitkä Nainen kuitenkin särkyy kyyneliin, kun kuulee esikoisen olevankin tyttö.. Ei sillä että tyttö ei olisi yhtä toivottu ja rakas! Vaan sillä että tiedostaa oman rakkaan pienen kokevan sekä naisilta/miehiltä läpi elämänsä (ohhoh ootpas pitkä, muodoton, perseetön lauta, mitä äijä ..jne kommentteja).
Sinä puolestaan voisit miettiä mitä kirjoitat. Just sun kaltaisten kirjotuksia joutuu tulevaisuudessa aika vtusti korjailemaan, jos sattuisi omat kultaset täydelliset lapset lukemaan ja sen seurauksena kyseenalaistamaan itseään ja haaveitaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkä nainen ei koskaan ota pätkää.
Jos mä olisinkin poikkeus sääntöön?
- Anonyymi
Ei noi geenit usein vaikuta niin paljoa mitä luullaan. Mun isä oli 10 cm mua pitempi, äitikin normaali. Ravinto vaikuttaa eniten. -176 cm mies, tosin en oo koskaan pitänyt itseäni lyhyenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkkä sana ”pätkä” kertoo ennakkoluuloistasi kaikkea kohtaan. Sinä olet sitä mieltä, että joku on pätkä ja hän ei voi saada pitempää naista. Älä tee siitä yleistystä, se on sinun yksinäinen muelipiteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkkä sana ”pätkä” kertoo ennakkoluuloistasi kaikkea kohtaan. Sinä olet sitä mieltä, että joku on pätkä ja hän ei voi saada pitempää naista. Älä tee siitä yleistystä, se on sinun yksinäinen muelipiteesi.
Nii 🙂
- Anonyymi
Joo, kaikki pitkät huippumallit on tosi rumia. Ei mitään naisellista. Kukaan mies ei huolisi sellaista vierelleen. Kyllä Suomi-poika himoitsee ja haluaa mukavan 150 cm palleron, mistä on hyvä puristaa. Taikinaa sitä olla pittää.
Sarkasmia tämä, kun aina on joku, joka ei tajua. - Anonyymi
Mikäli haluat malliksi, niin pituusvaatimus on 170-180.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehdyt, itse olen ihastunut sellaiseen itseäni reilusti lyhyempään naiseen.
- Anonyymi
Et sä kuitenkaan oo hän 😔
-se pätkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-se pätkäKuka tietää, ehkä olen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tietää, ehkä olen.
Niin, ehkä... Mistä päin suomea oot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-se pätkäNaista kaipaan siis. Johonkin hävisi viesti ylempää.
-se pätkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naista kaipaan siis. Johonkin hävisi viesti ylempää.
-se pätkä- lisään vielä oli vastaus poikkeus sääntöön viestiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaikki pitkät huippumallit on tosi rumia. Ei mitään naisellista. Kukaan mies ei huolisi sellaista vierelleen. Kyllä Suomi-poika himoitsee ja haluaa mukavan 150 cm palleron, mistä on hyvä puristaa. Taikinaa sitä olla pittää.
Sarkasmia tämä, kun aina on joku, joka ei tajua.:DDDDDDDDDDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
175 cm asti ok! EI YLI!
Sä mies oot varmaan just sen 175 cm vai?😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mä olisinkin poikkeus sääntöön?
Kyllä olet Rakas.😘
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ehkä... Mistä päin suomea oot?
En pohjoisesta, enkä etelästä. Tarkemmin viitsi kertoa.
- Anonyymi
Ei helevetti😂
- Anonyymi
Pitkät naiset saavat todella paljon vittuilua osakseen. Siitäkö syystä ovatkin vittumaisia. Ihan mietin vain, miten surullinen tämä maailma on.
- Anonyymi
Saitko pakit? 😂
- Anonyymi
Siksi viihdymmekin kaikki täällä palstalla. Pääsee tekemään sitä, missä on ihan paras.
- Anonyymi
Mua aina sanotaan pitkäksi vaikka oon ihan keskiverto, en mitenkään äly pitkä ku oon n. 166
- Anonyymi
Siis jossain Tansaniassa tai Kiinassa on 166 cm pitkä… Kuinka lyhyitä kaverisi sitten ovat???
- Anonyymi
Alta 170 cm.
- Anonyymi
Kylläpä miehet näkyy ihastuvaan pitempäänkin, pätkä jää silloin toiseksi😘
T. 170- Anonyymi
Mun rakas on 169. 💜
- Anonyymi
Miks et sä nainen enää hymyile, etkä moikkaa? 😔
- se pätkä mies- Anonyymi
En välillä tunnista sinua ja se on totuus usko tai älä😢
- Anonyymi
Sori, sitten seuraavalla kerralla ☺️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, sitten seuraavalla kerralla ☺️
jos nähdään... 😔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtiinkö koska viimeks? Kysyn koska haluisin varmuuden siitä ootko sä todellakin hän? Ja jos oot ni anteeks taas ku oon niin epävarma 😔Varmaan huomasit kuinka paljon jännitin ja sydän hakkas kahtasataa. Sä vaan teet sen mulle.
-Se sama pätkä taas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonhan mä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos nähdään... 😔
Nähtiin jo uudestaan eli et taida olla hän 😔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtiin jo uudestaan eli et taida olla hän 😔
-se sama
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-se sama
En ole sitten 🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole sitten 🤭
Ok ☹️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole sitten 🤭
Ehkä oon luullut vain omiani. Mutta se mitä häntä kohtaan tunnen on täyttä totta ja se ei muutu mikskään.
-se sama - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä oon luullut vain omiani. Mutta se mitä häntä kohtaan tunnen on täyttä totta ja se ei muutu mikskään.
-se samaYmmärrän, tiedän tunteen 😔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-se samaMistä päin suomea olet?
- Anonyymi
Vai että oikein luonnonoikku ja friikki...
- Anonyymi
Kiitti vaan ☹️😔
-se sama pätkä
- Anonyymi
Suuri ja lyhyt on kaunista
Ihan vinkkinä sanoisin että jätä se sisin tai ulkokuoren alla oleva rauhaan, älä ota siitä selvää, petyt varmasti. Ulkokuoren alla odottaa vain valtava pettymys. On helpompaa kun keskityt vaan siihen ulkoiseen kauneuteen niin pysyt itse positiivisena ja kaikki sujuu hyvin, älä koettele onneasi liikaa.
- Anonyymi
Vinkkinä kelle? Ja miksi näin?
- Anonyymi
Ollaan, ihmiset, tyytyväisiä näin ja kiitollisia siitä, mitä olemme ja että olemme!
- Anonyymi
” Ainakin itse pidät itseäsi pitkänä, mutta mulle jokainen sentti on puhdasta kauneutta ja ihanuutta. ” Wau mikä isku🤦♀️
- Anonyymi
❤️🔥😘❤️🔥
- Anonyymi
Rakas….
- Anonyymi
💝💙💚💛💝
🔥🔥
💘💘 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
💝💙💚💛💝
🔥🔥
💘💘🌱🌻👫🧡⛅️🌈
- Anonyymi
A-nainen?
- Anonyymi
Hyvää yötä pitkälle naiselle!
- Anonyymi
Hyvää yötä, nuku hyvin pitkä mies!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959