Pojasta polvi paranee.

Anonyymi-ap

Moottoripyöräilyssä on polvitoppaukset.
Toisilla maailman parhaat vermeet ja puku jossa polvitoppaukset.
Polvitoppausmiehet reteesti pistää parkkiin maailman parhaan pyörän ja kävelee kaffille robottikävelyään kansan ollen aivan ooh ja wuuf nähdessään motomannekiinin.
Selittää ummet ja lammet alpeista lähtien ja kun tulee puhe polvista, niin johan alkaa tarinat, jotka kuuluu esson baariin.
==========================================
Taas kerran joudun sanomaan että älä opeta isääsi naimaan. Olet vakavasti sairas mies.

" jotenkin tuntuu että senssu on täysin oikeassa"?

Oikeassa missä? Eihän tuolla sivupersoonallasi ole ollut koskaan yhtäkään isoa pyörää eikä ensimmäistäkään ajokilometriä sellaisilla. Haaveilua on ollut kovasti leikkiä miestä vaikka oikeasti barbiet kiinnosti enemmän.

Autoilla olen sen miljoona kilometriä taittanut työmatkojen ansiosta ja matkailuautoilla myös on tehty Euroopan retkiä muutamia prätkäretkien lisäksi.

En ole koskaan ikinä nähnyt kenenkään motoristin ajavan polvi maassa siviililiikenteessä. Ei Alpeilla eikä missään muuallakaan.

Nürburgringilla ajoin kahdesti vanhan radan (28km pitkä), kierros maksoi silloin tasan 20 euroa. Rata on varsin nopea ja en sielläkään nähnyt kenenkään ajavan polvi maassa.

Polvi maassa ajetaan vain GP-kisoissa siihen tarkoitetuilla kisapyörillä ja renkailla, eikä suinkaan Kuopiossa.

Oltiin kerran Etelä-Saksassa matkalla kohti Alppeja ekan tulevan vaimoni kanssa 1983 mallin GSX-E 1100 Suzukilla. Vuosi oli todennäköisesti 1990.

Oli tankkilaukku, takalaukku ja sivulaukut, joiden päällä oli makuupussit ja teltta, sekä putkikassi. Arvotavarat oli aina magneettikiinnitteisessä tankkilaukussa, jonka sai helposti mukaan kun mentiin syömään jne.

Matkanopeutta oli bahnalla noin 160 kmh kun ohitsemme ajoi yli kahtasataa kolme sen aikaista superpyörää. Kundeilla oli vain pienet muovipussit mustekalalla kiinni satulan takana ja pojat oli selvästi matkalla serpentiineille.

En muista enää tarkkaa paikkaa, mutta todennäköisesti oltiin jo Sveitsin puolella saavuttu syheröille ja päästiin asiaan. Ajelin ihan tasaisen turvallisesti mutkat ja kiihdytin suorilla reippaasti.

Varttia myöhemmin edessä oli tuttu näky. Ne kolme kundia siellä painoi peräkanaa ja omasta mielestään olivat vähintään Agostineja. Pojat yrittivät tosissaan matkia rata-ajoa ja Senssun ohjeita liiallisine painonsiirtoineen.

Loikkivat satulassa puolelta toisella, vaikka vauhti ei antanut siihen mitään syytä. Kohtapa mentiin tulevan vaimon kanssa pojista ohi kaikessa rauhassa täysi poka päällä vuosia vanhemmalla kömpelöllä Suzukilla.

Muistan kerran kun lähdettiin Italiasta leirintäalueelta samaisella pyörällä kohti Suomea yhtä matkaa toisen suomalaispariskunnan kanssa. Meillä oli reilusti takapainoinen lasti, kun oltiin shoppailtu tuliaisia kaiken muun kuorman lisäksi.

Kaverilla oli ZX-10 Kawa ja tykkäsi vähän kilvoitella. Autobahnan rampilla meni sitten kiihdytyskilpailuksi. Vauhtia oli jo valmiiksi joku 120 kmh kun laitoin kakkosta tai kolmosta sisään ja käänsin kahvan pohjaan.

En ollut uskoa silmiäni kun keula alkoi nousta maasta, mutta niin se teki. Vaimo ja lasti oli niin takana, että tuli kiire höllätä kaasua. Suzukissa oli sama moottori kuin legendaarisessa Katanassa.

Muistaakseni 123 hevosta vakiona ja 4-1 putkella 135 hevosta. Ihan kunnioitettavat lukemat kun ajo-ominaisuudet oli olemattomat nykyisiin verrattuna. Jarrutkin tykkäsi kiehahtaa Alpeilla ja piti vuorotella sitä käyttääkö etu- vai takajarrua.

Näitä on ihan mukava muistella. Ekalla vaimollani oli niin hyvät unenlahjat, että hän nukkui noin puolet matkasta, jopa serpentiineillä. Siihen auttoi se että takalaukkuun oli kiinnitetty tarvikkeena ostettu selkänoja käsinojineen. Hän oli kuin turvakaukalossa.

Huomasin siitä hänen aina nukkuvan, kun kypäränsä pyöri lapaluitteni välissä.

2010

PS: Jotenkin minusta Saarisairas tuntuu, ettei sinun ongelmiasi saada Suomessakaan korjattua. Olet liian syvällä.

7

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei rakas.

Ai että minäkö olen ohjeistanut ohjaamaan perseellä, ok.

Olen kommentoinut aihetta, että sinä et ole mitään harjoitellut.
      Et ole nähnyt polvi maassa ketään liikenteessä, et niin en minäkään mutta siitä ei olekaan kyse.

Oletko nähnyt jonkun keulivan kuten poikasi väärinpäin .... liikenteessä?
      En minäkään?

Onko mahdollista että poikasi on harjoitellut jollain alueella jossa ei ole liikennettä?

Keskustele oman poikasi kanssa niin huomaat että isukkia opettaa oma poika naippaseen.

• Anonyymi

Mikä tämä kummallinen tarve sinulla on tehdä aina uusi aloitus ja katkaista keskusteluketju?

Minä olen sen aikoja sitten jo todennut, että pojasta ja tytöstä polvi paranee. Kaikki lapseni ovat parempia kuin isänsä.

Pärjänneet paremmin koulussa, ovat kehittyneet paljon nopeammin, ovat nokkelampia, fiksumpia, taitavampia ja älykkäämpiä.

Taloudellisesti he ovat samalla tiellä kuin isänsä. Olinhan kuitenkin markkamiljonääri jo 28 vuotiaana. Suhteellisesti pojat ovat myös jo ylittäneet tuon rajapyykin. Tyttö ehtii sitten myöhemmin, kun valmistuu ensin.

En kiistä sen osuutta asiaan että heidän geenipooli on hyvä, rehti ja turvallinen urheiluun kannustava tervehenkinen ympäristö lapsuudessa on saanut heidät ymmärtämään sen että terve sielu terveessä kropassa.

He tekevät sen terveissä raameissa, kuten minäkin. Kehoa on kuunneltava ja elettävä sen mukaan mikä parhaalta tuntuu.

Kun aloitin karaten 13 vuotiaana, se oli vuosia melkoisen maanista treenaamista. Lukiosta lintsatessani saatoin treenata kuusi tuntia päivässä. Kasettinauhurista soi kannustavaa musiikkia.

Armeijan aikoihin pystyin potkaisemaan saksipotkulla normaalin huonekorkeuden kattoon pienellä vauhdinotolla ja katkaisemaan puisen pesäpallomailan sivupotkulla. Olin ainoa teini 1983 joka sai kehuja maailman korkea-arvoisimmalta silloiselta karatekalta vyökokeessa.

Poikani odottaa sitä päivää kun voittavat isänsä kädenväännössä. Vielä ei se päivä ole koittanut, mutta ehkä ensi vuonna jo. Viimeksi kokeiltiin viime elokuussa.

Summa summarum: -Nämä asiat liittyy yhtä vähän moottoripyöräilyyn siviililiikenteessä kuin keuliminen taikka polvi maassa ajaminen.

Normaali liikenne ja ajoneuvon kuljettaminen ei ole GP- kisa eikä superbike- osakilpailu. Siellä mennään liikenteen mukana turvavälejä ja nopeusrajoituksia noudattaen.

Mielestäni Suomessa ei ole edes mitään järkeä omistaa prätkää. Tiet on paskoja, kylmää ja liukasta. Ainoastaan siinä on järkeä jos käy joka kesä ajamassa prätkäilyn Mekassa Alpeilla.
        Kaikki muu on homostelua.

2010

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä tämä kummallinen tarve sinulla on tehdä aina uusi aloitus ja katkaista keskusteluketju?

Minä olen sen aikoja sitten jo todennut, että pojasta ja tytöstä polvi paranee. Kaikki lapseni ovat parempia kuin isänsä.

Pärjänneet paremmin koulussa, ovat kehittyneet paljon nopeammin, ovat nokkelampia, fiksumpia, taitavampia ja älykkäämpiä.

Taloudellisesti he ovat samalla tiellä kuin isänsä. Olinhan kuitenkin markkamiljonääri jo 28 vuotiaana. Suhteellisesti pojat ovat myös jo ylittäneet tuon rajapyykin. Tyttö ehtii sitten myöhemmin, kun valmistuu ensin.

En kiistä sen osuutta asiaan että heidän geenipooli on hyvä, rehti ja turvallinen urheiluun kannustava tervehenkinen ympäristö lapsuudessa on saanut heidät ymmärtämään sen että terve sielu terveessä kropassa.

He tekevät sen terveissä raameissa, kuten minäkin. Kehoa on kuunneltava ja elettävä sen mukaan mikä parhaalta tuntuu.

Kun aloitin karaten 13 vuotiaana, se oli vuosia melkoisen maanista treenaamista. Lukiosta lintsatessani saatoin treenata kuusi tuntia päivässä. Kasettinauhurista soi kannustavaa musiikkia.

Armeijan aikoihin pystyin potkaisemaan saksipotkulla normaalin huonekorkeuden kattoon pienellä vauhdinotolla ja katkaisemaan puisen pesäpallomailan sivupotkulla. Olin ainoa teini 1983 joka sai kehuja maailman korkea-arvoisimmalta silloiselta karatekalta vyökokeessa.

Poikani odottaa sitä päivää kun voittavat isänsä kädenväännössä. Vielä ei se päivä ole koittanut, mutta ehkä ensi vuonna jo. Viimeksi kokeiltiin viime elokuussa.

Summa summarum: -Nämä asiat liittyy yhtä vähän moottoripyöräilyyn siviililiikenteessä kuin keuliminen taikka polvi maassa ajaminen.

Normaali liikenne ja ajoneuvon kuljettaminen ei ole GP- kisa eikä superbike- osakilpailu. Siellä mennään liikenteen mukana turvavälejä ja nopeusrajoituksia noudattaen.

Mielestäni Suomessa ei ole edes mitään järkeä omistaa prätkää. Tiet on paskoja, kylmää ja liukasta. Ainoastaan siinä on järkeä jos käy joka kesä ajamassa prätkäilyn Mekassa Alpeilla.
        Kaikki muu on homostelua.

2010

Miksi teen uuden aloituksen?

Siksi että on aihe mikä tahansa niin sinä alkaat bablaamaan aivan täysin muuta.

Kyse on siitä että sulla on fobia edes kokeilla pyöräsi ominaisuuksia, siis pelkotila kallistaa pyörää lähes äärirajoilleen, mutta polleilet olevasi Ducan kutsuvieras.

No allasi on ollut maailman paras ratapyörä ratarenkaineen, mitä teit?

Kuules sun kaltaisia 300 kerholaisia ei ole sun lisäksi ainuttakaan, olet ihan omaa luokkaasi asenteesi kanssa.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Miksi teen uuden aloituksen?

Siksi että on aihe mikä tahansa niin sinä alkaat bablaamaan aivan täysin muuta.

Kyse on siitä että sulla on fobia edes kokeilla pyöräsi ominaisuuksia, siis pelkotila kallistaa pyörää lähes äärirajoilleen, mutta polleilet olevasi Ducan kutsuvieras.

No allasi on ollut maailman paras ratapyörä ratarenkaineen, mitä teit?

Kuules sun kaltaisia 300 kerholaisia ei ole sun lisäksi ainuttakaan, olet ihan omaa luokkaasi asenteesi kanssa.

Kun ostat minkä tahansa kulkuneuvon uutena. Saat sieltä mainoksia ja tarjouksia jatkossa.
        Tuleeko tämä sinulle yllätyksenä?

Esiinnyt jahtikipparina ja rantahuvilamiljonäärinä, mutta kutsut 24000 euron prätkän ostamista "polleiluksi". Johtuu siitä että sinulla on vain tuulen huuhtoma perse.

Suomessa on tuhansia superpyöriä ihan tavallisilla ihmisillä. Ei niiden tarkoitus ole testata äärirajoja henkeään vaarantaen.

336 kmh oli hieman viritetyn Hayabusan huiput suljetulla pätkällä, että sen verran on rajoja kokeiltu. Enää ei riittäisi kantti siihen. Minulla on siitä video todisteena. En nyt ymmärrä miten tämä liittyy asenteisiin vai pelkotilako laittoi ajamaan?

Sekoilet laidasta laitaan, kuten aina, eikä sinulla ole hajuakaan mistä puhut. "Maailman parasta pyörää" ei ole olemassakaan. On vain eri käyttötarkoituksiin soveltuvia. Hayabusa on moottoritien nielijä, radalle siitä ei ole.

Ratarenkaita minulla ei ole ollut missään pyörässä, eikä tarvetta niille. Radoilla käy ihan tavallisia motoristeja kokeilemassa ajolinjoja, eikä sitä varten tarvita ratarenkaita. Rata-ajoa harrastajat on sitten aivan erikseen.

Maantieliikenteessä mennään aina turvallisuus edellä ja kokemuksen myötä siinä kehittyy, eikä suinkaan Tekniikan Maailmaa lukemalla. Olet erittäin vakavasti sairas mies.

2010

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ostat minkä tahansa kulkuneuvon uutena. Saat sieltä mainoksia ja tarjouksia jatkossa.
        Tuleeko tämä sinulle yllätyksenä?

Esiinnyt jahtikipparina ja rantahuvilamiljonäärinä, mutta kutsut 24000 euron prätkän ostamista "polleiluksi". Johtuu siitä että sinulla on vain tuulen huuhtoma perse.

Suomessa on tuhansia superpyöriä ihan tavallisilla ihmisillä. Ei niiden tarkoitus ole testata äärirajoja henkeään vaarantaen.

336 kmh oli hieman viritetyn Hayabusan huiput suljetulla pätkällä, että sen verran on rajoja kokeiltu. Enää ei riittäisi kantti siihen. Minulla on siitä video todisteena. En nyt ymmärrä miten tämä liittyy asenteisiin vai pelkotilako laittoi ajamaan?

Sekoilet laidasta laitaan, kuten aina, eikä sinulla ole hajuakaan mistä puhut. "Maailman parasta pyörää" ei ole olemassakaan. On vain eri käyttötarkoituksiin soveltuvia. Hayabusa on moottoritien nielijä, radalle siitä ei ole.

Ratarenkaita minulla ei ole ollut missään pyörässä, eikä tarvetta niille. Radoilla käy ihan tavallisia motoristeja kokeilemassa ajolinjoja, eikä sitä varten tarvita ratarenkaita. Rata-ajoa harrastajat on sitten aivan erikseen.

Maantieliikenteessä mennään aina turvallisuus edellä ja kokemuksen myötä siinä kehittyy, eikä suinkaan Tekniikan Maailmaa lukemalla. Olet erittäin vakavasti sairas mies.

2010

Ok, siis että harjoittelee suljetulla alueella, kuten radalla, niin täytyy olla kisarenkaat, että voi kokeilla uskaltaako kallistaa pyöräänsä.

Puhut turvallisuudesta ja samalla väärin pakkaamisesta ja kelvottomalla renkaalla ajamisesta.

Joka poika osaa kahvaa kääntää ja ajaa suoraan niin lujaa kuin uskaltaa tai pyörä menee.
        Minä olen uskaltanut vauhtiin 275 omalla Hondallani.

Sulla on vahva tarve soittaa turpaasi aiheen mausteena ja edelleenkin, varsin olet paljon tietoinen minusta ja pian olen taasen mielikuvitushenkilö.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Ok, siis että harjoittelee suljetulla alueella, kuten radalla, niin täytyy olla kisarenkaat, että voi kokeilla uskaltaako kallistaa pyöräänsä.

Puhut turvallisuudesta ja samalla väärin pakkaamisesta ja kelvottomalla renkaalla ajamisesta.

Joka poika osaa kahvaa kääntää ja ajaa suoraan niin lujaa kuin uskaltaa tai pyörä menee.
        Minä olen uskaltanut vauhtiin 275 omalla Hondallani.

Sulla on vahva tarve soittaa turpaasi aiheen mausteena ja edelleenkin, varsin olet paljon tietoinen minusta ja pian olen taasen mielikuvitushenkilö.

Sinä et ole ajanut yhtään millään koskaan vaan olet mielisairaan superläskin mielikuvitusta.

Supersportin takarengas on niin vahva ilman ilmaakin, että sillä voi ajaa korjaamolle saakka.
        Jokainen oikea motoristi sen tietää.

Kisarenkaat tarvitaan vain kun ajetaan kellotettuja aikoja radalla. Se on aivan homojen hommaa jossakin parkkipaikalla heilua huomioliivi päällä keilojen kanssa. Siinä ei opi mitään.

Se joka ei ole sahannut Alppiteillä tuhansia kilometrejä, ei voi kutsua itseään motoristiksi. Suomessa ei opi ajamaan.

Myöskin muutama ratakierros on yhtä tyhjän kanssa. Niitä vaaditaan satoja ja eri radoilta.

Tältä näyttää ne maisemat johon sporttipyörät on luotu. https://aijaa.com/oDHlUI Mistään muualta et saa sellaista kurssia prätkäilyyn kuin Alpeilta.

Siellä ei ole tutkia, ei peltipoliiseja, ei routavaurioita ja mutkat on sellaisia kuin liikennemerkit osoittaa.

Jokaisessa mutkassa jossa on rotko vieressä on muistopömpeli, jossa on jonkun paikallisen nuorukaisen kuva, uskonnollisia symboleja ja nimi.

Ne nuorukaiset kokeilivat rajojaan tieliikenteessä Senssun ohjeiden mukaan. Rauha heidän sieluilleen.

Jos sinulla ei ole yhtään kuvaa laittaa reissuista tai vehkeistä, niin sinuna pitäisin jo sen turvan kiinni.

Keskity vaikka pankkikortteihin vaihteeksi.

2010

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe