ELÄMÄSTÄ EI SELVIÄ HENGISSÄ.

Anonyymi-ap

30

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärryshäiriösi vuoksi et sitten vieläkään ymmärtänyt tuota rengasasiaa.

      Hayabusa tuli markkinoille 1999. Täysin uusi malli jollaista ei ollut aiemmin olemassa.

      Siihen ei ollut olemassa muuta rengasta kuin se joka siinä oli ja se oli Bridgestonen kehittämä täysin uudenlainen ja uuden nopeusluokan rengas.

      Kyse ei siis ollut renkaan hankinnasta tai valinnasta, vaan siitä että ei ollut vaihtoehtoja.

      Jokohan meni perille?

      2010

      • Anonyymi

        Kyllä minä ymmärsin täysin mitä sinä yrität selittää, mutta sun busas ei ollut yhtään sen kummempi kuin xx, kunhan nyt se huippunopeus oli hieman suurempi, ei mitään muuta eroa, sekä asialla ei ole hitusen vertaa tekemistä sen kanssa, että sinä olisit tarvinnut alppireissuillas yhtään sen kummempia renkaita kuin xx, sekä hymyilyttään eniten pisti sun tarpees hinnoitella rengas tonnin hintaiseksi.

        Sun juttus myös muuttui, aiemmin ostit busasi kaverilta joka toi sen suomeen yk-hommistaan ja myi sen sitten kun laki salli verottomana.

        Mutta yhdentekevää, olet sinä tosi motoristi, vaan asentees ja juttus sopii edelleenkin vain esson baariin, joten voit jatkaa juttujas, minä olen morotisti erilaisella asenteella.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin täysin mitä sinä yrität selittää, mutta sun busas ei ollut yhtään sen kummempi kuin xx, kunhan nyt se huippunopeus oli hieman suurempi, ei mitään muuta eroa, sekä asialla ei ole hitusen vertaa tekemistä sen kanssa, että sinä olisit tarvinnut alppireissuillas yhtään sen kummempia renkaita kuin xx, sekä hymyilyttään eniten pisti sun tarpees hinnoitella rengas tonnin hintaiseksi.

        Sun juttus myös muuttui, aiemmin ostit busasi kaverilta joka toi sen suomeen yk-hommistaan ja myi sen sitten kun laki salli verottomana.

        Mutta yhdentekevää, olet sinä tosi motoristi, vaan asentees ja juttus sopii edelleenkin vain esson baariin, joten voit jatkaa juttujas, minä olen morotisti erilaisella asenteella.

        > § <

        Kyrvånsyylå on Suomi24 motoristi, että sellainen asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin täysin mitä sinä yrität selittää, mutta sun busas ei ollut yhtään sen kummempi kuin xx, kunhan nyt se huippunopeus oli hieman suurempi, ei mitään muuta eroa, sekä asialla ei ole hitusen vertaa tekemistä sen kanssa, että sinä olisit tarvinnut alppireissuillas yhtään sen kummempia renkaita kuin xx, sekä hymyilyttään eniten pisti sun tarpees hinnoitella rengas tonnin hintaiseksi.

        Sun juttus myös muuttui, aiemmin ostit busasi kaverilta joka toi sen suomeen yk-hommistaan ja myi sen sitten kun laki salli verottomana.

        Mutta yhdentekevää, olet sinä tosi motoristi, vaan asentees ja juttus sopii edelleenkin vain esson baariin, joten voit jatkaa juttujas, minä olen morotisti erilaisella asenteella.

        > § <

        Sinä olet pelkkä pasasenpuhuja.
        Kymppi on kuvat laittanut todisteeksi pyöristään,
        sinä et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet pelkkä pasasenpuhuja.
        Kymppi on kuvat laittanut todisteeksi pyöristään,
        sinä et.

        Kymppi saa laitella ihan mitä kuvia tahtoo, en väitä että hänellä ei olisi ollut pyöriä, minä olen kommentoinut hänen asennettaan ja sitä ylitse pursuavaa alppiansa, kuin myös antanut palautetta takaisin koska hän on niin ylivertainen ja tietäväinen minusta, jopa niin paljon että minua ei ole edes olemassa.
        Toiseksi kun Kympilläsi on sinut syylittäjä jne. muut fanit ja kloonit, niin ei tule kuvaa arvosteltavaksi, olihan viimeisinkin kuva väitteellä face ja seksuaalisuuskin tuli mainittua.
        Joten tämä tässä.
        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin täysin mitä sinä yrität selittää, mutta sun busas ei ollut yhtään sen kummempi kuin xx, kunhan nyt se huippunopeus oli hieman suurempi, ei mitään muuta eroa, sekä asialla ei ole hitusen vertaa tekemistä sen kanssa, että sinä olisit tarvinnut alppireissuillas yhtään sen kummempia renkaita kuin xx, sekä hymyilyttään eniten pisti sun tarpees hinnoitella rengas tonnin hintaiseksi.

        Sun juttus myös muuttui, aiemmin ostit busasi kaverilta joka toi sen suomeen yk-hommistaan ja myi sen sitten kun laki salli verottomana.

        Mutta yhdentekevää, olet sinä tosi motoristi, vaan asentees ja juttus sopii edelleenkin vain esson baariin, joten voit jatkaa juttujas, minä olen morotisti erilaisella asenteella.

        > § <

        Kas kuinka hauska morotisti, siinäpä rakkaalle toistamisen aihe propellin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärsin täysin mitä sinä yrität selittää, mutta sun busas ei ollut yhtään sen kummempi kuin xx, kunhan nyt se huippunopeus oli hieman suurempi, ei mitään muuta eroa, sekä asialla ei ole hitusen vertaa tekemistä sen kanssa, että sinä olisit tarvinnut alppireissuillas yhtään sen kummempia renkaita kuin xx, sekä hymyilyttään eniten pisti sun tarpees hinnoitella rengas tonnin hintaiseksi.

        Sun juttus myös muuttui, aiemmin ostit busasi kaverilta joka toi sen suomeen yk-hommistaan ja myi sen sitten kun laki salli verottomana.

        Mutta yhdentekevää, olet sinä tosi motoristi, vaan asentees ja juttus sopii edelleenkin vain esson baariin, joten voit jatkaa juttujas, minä olen morotisti erilaisella asenteella.

        > § <

        Et kyllä selvästikään ymmärtänyt. Luki- ja ymmärryshäiriösi lisäksi muistisi on identtisen huono Saariripulin kanssa. Muistatte aina väärin, yhdistelette eri asioita kuin sokkona poimisitte bingopalloja.

        Se oli se ensimmäinen pyörä Libanonin mieheltä ostettu, eikä suinkaan Busa. Se tapahtui armeijan jälkeen 1988 ja siis 11 vuotta ennen Busaa ja se pyörä oli 1983 mallin 1100 GSX-E. Olen laittanut siitäkin kuvan.

        Miten kummassa kukaan olisi vuonna 1999 tuoda YK:sta Hayabusan, joka ensiesiteltiin samana vuonna?

        Ostin sen suoraan MP-messuilta Hartwall Areenalta kevättalvella 1999, maahantuoja oli Frank Nyman. Maksoin käteisellä ja annoin vaihdossa 1995 mallin ysisatasen Firebladen, josta myös olen postittanut kuvat.

        Pyörä tuli toukokuun puolella ja oli katseiden kääntäjä täysin uudenlaisena ja muhkealla 1300 kuutioisella aikansa parhaalla ja suurimmalla ja tehokkaimmalla myllyllä.

        Vaikka Hayabusaa markkinoitiin myös rata-ajoon kelpaavaksi, en ole samaa mieltä. Vaatisi melkoisia muutoksia jousitukseen ja painoa pitäisi saada pois.

        Siinä ei yksinkertaisesti vaan ollut vakiona tuntoa mutkiin tarpeeksi, että pitoa olisi voinut arvioida äärirajoilla. Ammattilainen varmaan silläkin vetäisi komeita kierrosaikoja, mutta ei amatöörit. Amatöörejä on kaikki kenellä ei ole laajaa ratakokemusta.

        Ensinnäkään en usko että sinulla on ollut mitään isoa pyörää ja toiseksi XXX Blackbird on kaikilla mittapuilla vielä huonompi rata-ajoon kuin Hayabusa. Kumpaakaan ei ole siihen tarkoitettu.

        Sanoit Blackbirdisi olleen mallia 1993. Valitettavasti se tuli markkinoille vasta 1996. Blackbirdissä1996 mallissa on vakiona noin 11 hevosta vähemmän kuin 1999 mallin Hayabusassa.

        Painot on lähes identtiset. Haybusan vääntömomentti on 25% suurempi ja tehokas kierrosalue huomattavasti laajempi. Ajo-ominaisuudet Busassa nykyaikaisemmat, vaikkakaan kummastakaan ei mielestäni ole radalle.

        Tunnokkain pyörä radalla minun pyöristäni on ollut ylivoimaisesti se 900 Fireblade. Sillä tunsit hiekanjyvätkin kurveissa, äärimmäisen nopea ja tarkka ohjattava joka istui kuin hanska käteen.
        https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cbr900rr_95.html

        Kuvan pyörä on tuossa samoilla väreillä kuin se minun yksilö. Se on todistanut nopeutensa ja oli monta vuotta ylivoimainen Man-saarten ajoissa ja Superbikessa.

        Kisaputki toi siihen jotakin 15 heppaa lisää. En muista enää varmasti, mutta sitä oli tunattu jo jotenkin ennen sitä. Ostin sen 1997 Riku Motorsilta Lahdesta ja ajelin Busaan saakka.

        Renkaita ei juu Busaan oltu tehty kuin yksi. Seuraava versio tuli 2001. Aika nopeasti Busan jälkeen tuli tonniset superpyörät, jotka pesee Busan rata-ajossa 6-0 teho-painosuhteensa vuoksi.

        Suzuki säilytteli johtoasemaansa 1000 R:n ansiosta, mutta skaba oli tasaista Yamahan ja Hondan kanssa. Se oli kuskista kiinni mikä niistä oli nopein tuossa 2003 paikkeilla.

        Kun vertaat tehoa ja painoa:
        Hayabusa 1999: 174 hp / 230 kg kuivapaino
        1000 R 2024: 199 hp / 164 kg kuivapaino

        Siinä on poika kehitystä tapahtunut niin paljon... Tosin pyörät ovat eri käyttötarkoituksiin, mutta 56 kilon painoero ja 25 hepan tehoero ovat musertavia eroja.

        On todennäköistä että kisakuski joka ajaa 1000R: llä, ajaa nopeampia kierrosaikoja vaikka kyydissään istuisi 80 kiloinen kyytiläinen, verrattuna ensimmäiseen Busaan.

        Sillekin on omat ystävänsä ja kyllä minäkin huolisin sellaisen, jos asuisin Saksan lähettyvillä. En näe Busan ostossa Suomeen edelleenkään mitään järkeä. Nuorempana odotin sitä innolla markkinoille kun olin lukenut lehdestä kaiken siitä.

        Sinä voisit noiden loputtomien asennehöpinöiden sijaan koettaa kertoa jotakin joka osoittaa sinun tietävän edes jotakin moottoripyöräilystä.

        Toistaiseksi olet törissyt ympäripyöreitä juttuja jotka antavat vaikutelman että sinulla on saman verran kokemusta kuin meidän äitillä oli. Tai voi olla että äitillä oli enemmän, sillä hän istui isän kyydissä nuorena. Olisiko ollut Jawa isällä ennen lapsia jo, en muista tarinaa.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä selvästikään ymmärtänyt. Luki- ja ymmärryshäiriösi lisäksi muistisi on identtisen huono Saariripulin kanssa. Muistatte aina väärin, yhdistelette eri asioita kuin sokkona poimisitte bingopalloja.

        Se oli se ensimmäinen pyörä Libanonin mieheltä ostettu, eikä suinkaan Busa. Se tapahtui armeijan jälkeen 1988 ja siis 11 vuotta ennen Busaa ja se pyörä oli 1983 mallin 1100 GSX-E. Olen laittanut siitäkin kuvan.

        Miten kummassa kukaan olisi vuonna 1999 tuoda YK:sta Hayabusan, joka ensiesiteltiin samana vuonna?

        Ostin sen suoraan MP-messuilta Hartwall Areenalta kevättalvella 1999, maahantuoja oli Frank Nyman. Maksoin käteisellä ja annoin vaihdossa 1995 mallin ysisatasen Firebladen, josta myös olen postittanut kuvat.

        Pyörä tuli toukokuun puolella ja oli katseiden kääntäjä täysin uudenlaisena ja muhkealla 1300 kuutioisella aikansa parhaalla ja suurimmalla ja tehokkaimmalla myllyllä.

        Vaikka Hayabusaa markkinoitiin myös rata-ajoon kelpaavaksi, en ole samaa mieltä. Vaatisi melkoisia muutoksia jousitukseen ja painoa pitäisi saada pois.

        Siinä ei yksinkertaisesti vaan ollut vakiona tuntoa mutkiin tarpeeksi, että pitoa olisi voinut arvioida äärirajoilla. Ammattilainen varmaan silläkin vetäisi komeita kierrosaikoja, mutta ei amatöörit. Amatöörejä on kaikki kenellä ei ole laajaa ratakokemusta.

        Ensinnäkään en usko että sinulla on ollut mitään isoa pyörää ja toiseksi XXX Blackbird on kaikilla mittapuilla vielä huonompi rata-ajoon kuin Hayabusa. Kumpaakaan ei ole siihen tarkoitettu.

        Sanoit Blackbirdisi olleen mallia 1993. Valitettavasti se tuli markkinoille vasta 1996. Blackbirdissä1996 mallissa on vakiona noin 11 hevosta vähemmän kuin 1999 mallin Hayabusassa.

        Painot on lähes identtiset. Haybusan vääntömomentti on 25% suurempi ja tehokas kierrosalue huomattavasti laajempi. Ajo-ominaisuudet Busassa nykyaikaisemmat, vaikkakaan kummastakaan ei mielestäni ole radalle.

        Tunnokkain pyörä radalla minun pyöristäni on ollut ylivoimaisesti se 900 Fireblade. Sillä tunsit hiekanjyvätkin kurveissa, äärimmäisen nopea ja tarkka ohjattava joka istui kuin hanska käteen.
        https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cbr900rr_95.html

        Kuvan pyörä on tuossa samoilla väreillä kuin se minun yksilö. Se on todistanut nopeutensa ja oli monta vuotta ylivoimainen Man-saarten ajoissa ja Superbikessa.

        Kisaputki toi siihen jotakin 15 heppaa lisää. En muista enää varmasti, mutta sitä oli tunattu jo jotenkin ennen sitä. Ostin sen 1997 Riku Motorsilta Lahdesta ja ajelin Busaan saakka.

        Renkaita ei juu Busaan oltu tehty kuin yksi. Seuraava versio tuli 2001. Aika nopeasti Busan jälkeen tuli tonniset superpyörät, jotka pesee Busan rata-ajossa 6-0 teho-painosuhteensa vuoksi.

        Suzuki säilytteli johtoasemaansa 1000 R:n ansiosta, mutta skaba oli tasaista Yamahan ja Hondan kanssa. Se oli kuskista kiinni mikä niistä oli nopein tuossa 2003 paikkeilla.

        Kun vertaat tehoa ja painoa:
        Hayabusa 1999: 174 hp / 230 kg kuivapaino
        1000 R 2024: 199 hp / 164 kg kuivapaino

        Siinä on poika kehitystä tapahtunut niin paljon... Tosin pyörät ovat eri käyttötarkoituksiin, mutta 56 kilon painoero ja 25 hepan tehoero ovat musertavia eroja.

        On todennäköistä että kisakuski joka ajaa 1000R: llä, ajaa nopeampia kierrosaikoja vaikka kyydissään istuisi 80 kiloinen kyytiläinen, verrattuna ensimmäiseen Busaan.

        Sillekin on omat ystävänsä ja kyllä minäkin huolisin sellaisen, jos asuisin Saksan lähettyvillä. En näe Busan ostossa Suomeen edelleenkään mitään järkeä. Nuorempana odotin sitä innolla markkinoille kun olin lukenut lehdestä kaiken siitä.

        Sinä voisit noiden loputtomien asennehöpinöiden sijaan koettaa kertoa jotakin joka osoittaa sinun tietävän edes jotakin moottoripyöräilystä.

        Toistaiseksi olet törissyt ympäripyöreitä juttuja jotka antavat vaikutelman että sinulla on saman verran kokemusta kuin meidän äitillä oli. Tai voi olla että äitillä oli enemmän, sillä hän istui isän kyydissä nuorena. Olisiko ollut Jawa isällä ennen lapsia jo, en muista tarinaa.

        2010

        Jaahas että silleen.
        Ensinnäkään en ole puhunut äxxien vuosimalleista mitään ja minulla on ollut niitä kolme.
        Ensimmäinen kaasarilla ja kaks muuta ruiskulla, viimeisimmän vuosimalli oli 2000.
        En ole aliarvioinut busaa vaan päinvastoin. Olisin jopa tahtonut sellaisen itselleni mutta vaihtohyvitykset oli parempia merkkiliikkeessä.
        Jaa että nyt sitä onkin tunnusteltu hiekanjyviä radalla, hienoa, tuliko harjoiteltua muuta kuin hurjaa vauhtia suorilla?
        Sorry en osallistu tarinoiden kertomisiin koska palaute on jo selviö.
        Sinä olet rakastunut Pattayaan ja alppeihin, se on sun juttus, joten jatka sinä niitä.
        Kerrot että pyörät on tarkoitettu eri tarkoituksiin mutta vertaat omiasi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään.
        Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta.
        Niin, eri tarkoituksiin on tehty myös inkkarit ja harrikat, kuten sun Ducati myös, mutta sulle on oikeita vain ne joita sulla on ollut tai on.
        Jos asuisin tällä hetkellä suomessa, niin melko varmaan jopa ostaisin Busan ja laittaisin siihen sivulaukut ja takalaukun selkänojalla ja herkuttelisin Corbineilla kuten tein viimeisen äxän kanssakin.
        Ei nämä meidän laatupyörät sen kummempia ole, kunhan nyt ovat vain sopivampia nykyisille olosuhteille.
        Sun juttus siis on aina ollu alpit ja yleensäkin etelään suuntaaminen suomesta, mutta sulta on jääny kokematta esimerkiksi se turun suunnan saaristo, ahvenanmaa ja siitä ruotsiin vaikka veneellä olet sittemmin alueeseen tutustunut.
        No Vääksyn seutuhan toki sulle on tuttu, mutta suomessa on paljon muutakin.
        En viitsi googlettaa enkä muista tyyppiä, mutta Kawalla on tai ainakin oli myös vähän saman sortin tehopakkaus jota koeajoin.
        Myyjä sanoi että jos tahdot tehoja missä vauhdissa tahansa, niin kakkonen silmään ja hanaa.
        Vaimo takana ja vauhtia reippaat 100 en muista kuinka paljon, mutta toimin ohjeitten mukaan klaukkalan sillan kohdalla ja niin mentiin takapyörällä ja pitkään vauhtia varmaan ollen reippaat 150.
        Muuten siinä samassa kohdin kaupungin suuntaan tuli kerran pariskunta ja otti lipat menettäen henkensä ( en ole varma muistanko oikein henkiasian ) mutta juttu oli se, että asfaltin railoa oli korjattu sulalla pikimassalla.
        Niitä raitoja oli niinä kesinä todella paljon ympäri maata ja liukkaita kuin jää kun tie oli märkä.
        Moni poika lippas pyöränsä niiden takia, jos sattui tilanteeseen vielä mutkassa.
        Koita nyt jo pikkuhiljaa järkiintyä ymmärtämään ensinnäkin että minä olen Senssu, en Numba, sekä voisit jo omalta osaltasi ohjeistaa fanejasi lopettamaan nuo typeryydet, koska tällä palstalla ei mistään asioista keskustella asianmukaisesti kenenkään toimesta niin kauan kuin nykyinen käytäntö on voimassa, se vain ruokkii lisää närää.
        Harkitse myös omia kirjoituksiasi mitä lataat ensimmäisille riveillesi ihan vakiona.
        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas että silleen.
        Ensinnäkään en ole puhunut äxxien vuosimalleista mitään ja minulla on ollut niitä kolme.
        Ensimmäinen kaasarilla ja kaks muuta ruiskulla, viimeisimmän vuosimalli oli 2000.
        En ole aliarvioinut busaa vaan päinvastoin. Olisin jopa tahtonut sellaisen itselleni mutta vaihtohyvitykset oli parempia merkkiliikkeessä.
        Jaa että nyt sitä onkin tunnusteltu hiekanjyviä radalla, hienoa, tuliko harjoiteltua muuta kuin hurjaa vauhtia suorilla?
        Sorry en osallistu tarinoiden kertomisiin koska palaute on jo selviö.
        Sinä olet rakastunut Pattayaan ja alppeihin, se on sun juttus, joten jatka sinä niitä.
        Kerrot että pyörät on tarkoitettu eri tarkoituksiin mutta vertaat omiasi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään.
        Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta.
        Niin, eri tarkoituksiin on tehty myös inkkarit ja harrikat, kuten sun Ducati myös, mutta sulle on oikeita vain ne joita sulla on ollut tai on.
        Jos asuisin tällä hetkellä suomessa, niin melko varmaan jopa ostaisin Busan ja laittaisin siihen sivulaukut ja takalaukun selkänojalla ja herkuttelisin Corbineilla kuten tein viimeisen äxän kanssakin.
        Ei nämä meidän laatupyörät sen kummempia ole, kunhan nyt ovat vain sopivampia nykyisille olosuhteille.
        Sun juttus siis on aina ollu alpit ja yleensäkin etelään suuntaaminen suomesta, mutta sulta on jääny kokematta esimerkiksi se turun suunnan saaristo, ahvenanmaa ja siitä ruotsiin vaikka veneellä olet sittemmin alueeseen tutustunut.
        No Vääksyn seutuhan toki sulle on tuttu, mutta suomessa on paljon muutakin.
        En viitsi googlettaa enkä muista tyyppiä, mutta Kawalla on tai ainakin oli myös vähän saman sortin tehopakkaus jota koeajoin.
        Myyjä sanoi että jos tahdot tehoja missä vauhdissa tahansa, niin kakkonen silmään ja hanaa.
        Vaimo takana ja vauhtia reippaat 100 en muista kuinka paljon, mutta toimin ohjeitten mukaan klaukkalan sillan kohdalla ja niin mentiin takapyörällä ja pitkään vauhtia varmaan ollen reippaat 150.
        Muuten siinä samassa kohdin kaupungin suuntaan tuli kerran pariskunta ja otti lipat menettäen henkensä ( en ole varma muistanko oikein henkiasian ) mutta juttu oli se, että asfaltin railoa oli korjattu sulalla pikimassalla.
        Niitä raitoja oli niinä kesinä todella paljon ympäri maata ja liukkaita kuin jää kun tie oli märkä.
        Moni poika lippas pyöränsä niiden takia, jos sattui tilanteeseen vielä mutkassa.
        Koita nyt jo pikkuhiljaa järkiintyä ymmärtämään ensinnäkin että minä olen Senssu, en Numba, sekä voisit jo omalta osaltasi ohjeistaa fanejasi lopettamaan nuo typeryydet, koska tällä palstalla ei mistään asioista keskustella asianmukaisesti kenenkään toimesta niin kauan kuin nykyinen käytäntö on voimassa, se vain ruokkii lisää närää.
        Harkitse myös omia kirjoituksiasi mitä lataat ensimmäisille riveillesi ihan vakiona.
        > § <

        Puppe yxoikoseen toteaa että tämä Senssu antoi asianmukaisen palautteen Pippelle, jolle kaikki pyörillä liikkuvat on pip pelinsä jatkokappaleita polkupyörästä lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas että silleen.
        Ensinnäkään en ole puhunut äxxien vuosimalleista mitään ja minulla on ollut niitä kolme.
        Ensimmäinen kaasarilla ja kaks muuta ruiskulla, viimeisimmän vuosimalli oli 2000.
        En ole aliarvioinut busaa vaan päinvastoin. Olisin jopa tahtonut sellaisen itselleni mutta vaihtohyvitykset oli parempia merkkiliikkeessä.
        Jaa että nyt sitä onkin tunnusteltu hiekanjyviä radalla, hienoa, tuliko harjoiteltua muuta kuin hurjaa vauhtia suorilla?
        Sorry en osallistu tarinoiden kertomisiin koska palaute on jo selviö.
        Sinä olet rakastunut Pattayaan ja alppeihin, se on sun juttus, joten jatka sinä niitä.
        Kerrot että pyörät on tarkoitettu eri tarkoituksiin mutta vertaat omiasi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään.
        Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta.
        Niin, eri tarkoituksiin on tehty myös inkkarit ja harrikat, kuten sun Ducati myös, mutta sulle on oikeita vain ne joita sulla on ollut tai on.
        Jos asuisin tällä hetkellä suomessa, niin melko varmaan jopa ostaisin Busan ja laittaisin siihen sivulaukut ja takalaukun selkänojalla ja herkuttelisin Corbineilla kuten tein viimeisen äxän kanssakin.
        Ei nämä meidän laatupyörät sen kummempia ole, kunhan nyt ovat vain sopivampia nykyisille olosuhteille.
        Sun juttus siis on aina ollu alpit ja yleensäkin etelään suuntaaminen suomesta, mutta sulta on jääny kokematta esimerkiksi se turun suunnan saaristo, ahvenanmaa ja siitä ruotsiin vaikka veneellä olet sittemmin alueeseen tutustunut.
        No Vääksyn seutuhan toki sulle on tuttu, mutta suomessa on paljon muutakin.
        En viitsi googlettaa enkä muista tyyppiä, mutta Kawalla on tai ainakin oli myös vähän saman sortin tehopakkaus jota koeajoin.
        Myyjä sanoi että jos tahdot tehoja missä vauhdissa tahansa, niin kakkonen silmään ja hanaa.
        Vaimo takana ja vauhtia reippaat 100 en muista kuinka paljon, mutta toimin ohjeitten mukaan klaukkalan sillan kohdalla ja niin mentiin takapyörällä ja pitkään vauhtia varmaan ollen reippaat 150.
        Muuten siinä samassa kohdin kaupungin suuntaan tuli kerran pariskunta ja otti lipat menettäen henkensä ( en ole varma muistanko oikein henkiasian ) mutta juttu oli se, että asfaltin railoa oli korjattu sulalla pikimassalla.
        Niitä raitoja oli niinä kesinä todella paljon ympäri maata ja liukkaita kuin jää kun tie oli märkä.
        Moni poika lippas pyöränsä niiden takia, jos sattui tilanteeseen vielä mutkassa.
        Koita nyt jo pikkuhiljaa järkiintyä ymmärtämään ensinnäkin että minä olen Senssu, en Numba, sekä voisit jo omalta osaltasi ohjeistaa fanejasi lopettamaan nuo typeryydet, koska tällä palstalla ei mistään asioista keskustella asianmukaisesti kenenkään toimesta niin kauan kuin nykyinen käytäntö on voimassa, se vain ruokkii lisää närää.
        Harkitse myös omia kirjoituksiasi mitä lataat ensimmäisille riveillesi ihan vakiona.
        > § <

        Levotonta ja täysin kokemattoman aloittelijan höpinää. Vai tarvitset sinä ohjeet siihen miten keula nousee kaksi päällä?

        Keulimisesta ei ole vauhdin kannalta mitään hyötyä ja kisoissakin sitä tapahtuu vain sellaisista mutkista ulos tullessa, jossa kierrosalue on tehokkaimmillaan sopivalla vaihteella.

        Voittajan tuuletus keulimalla on myöskin hyödytön, samaten kuin käytännössä koskaan suomalainen motoristi ei aja polvi maassa missään olosuhteissa Suomen teillä.

        Jos ääritilanne tulee vastaan jossa pitää todella jyrkkä väistö tehdä, niin silloin se tehdään aggressiivisesti ja kaatuminenkin on parempi vaihtoehto kuin törmääminen.

        Hondamiehet ja HD-miehet ovat kaksi aivan eri asiaa, ja siitäkin huomaa että puhut pelkkää paskaa. Kolme Blackbirdiä parissa vuodessa ja ei yhtään valokuvaa?

        Sanoit että "Vertaat omia pyöriäsi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään"

        -Ohoh... eikö ne ookkaan munny ne "kohteet"? Sinulla on todella ainutlaatuiset aivot. Tuossahan vaan kerroin että Hondan Fireblade hallitsi siihen aikaan katuratoja joka antaa osviittaa siihen että pyörä on erinomainen ja puhdasverinen ratapyörä.

        Sanoit: "Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta"

        -Välillä rauhallisesti, välillä urheilullisesti mutta aina turvallisesti. Ei sieltä takaa ohi tullut montaa kertaa kukaan. Tilaa kun on Alpeilla satojatuhansia kilometrejä.

        Porukalla ajelijat ajoi huomattavasti hiljempaa kuin me. Hieman hävetti ohittaa heidät sellainen poka päällä, kun heillä oli usein tarakalla vain pikkuinen nyytti. Matalilla

        Harlikoilla ei syheröisimmillä Alpeilla tee mitään. Se on tappi maassa joka mutkassa ja sitten ollaan korvallaan jossakin kohtaan. Tiukimmat neulansilmät on sellaisia että niissä joutuu henkilöautollakin vekslaamaan. Ei taivu kerralla.

        Varsinkaan kaksi päällä varusteiden ja laukkujen kanssa ei aleta vetämään verenmaku suussa vaan pyritään mukavaan rytmiin että mutkat sujuu ilman repimistä ja rajuja jarrutuksia.

        Sitten kun oltiin majapaikka löydetty, kaikki ylimääräiset tamineet oli siellä, niin lähdettiin eri meiningillä liikkeelle vauhtia lisäten. Se on hyvä fiilis kun selvittää vaikkapa 15 mutkaa peräkkäin optimaalisesti ja sinulla on mutkasta ulos tullessa oikea vaihde päällä parhaalle tehoalueelle ja näin matka jatkuu reippaasti kohti seuraavaa.

        Minulla on yksi kolmen tunnin VHS-video jossa on koosteita ekasta pyörästä Hayabusaan saakka. Kiinnittelin kameraa pyörien eri paikkoihin etsien hyvää kuvakulmaa ilman tärinää. Sillä kasetilla on myös ne Busalla ajetut omat nopeusennätykset.

        Täytyy pyytää exää lähettämään se kasetti, ellei ole nauha jo kuivunut. En usko että on. On liikkeitä jotka siirtää sisällön VHS:ltä muistitikulle. Oli Busan aikoihin eka pieni videokamera joka käytti MINI DV-kasettia, jonka sai siirrettyä piuhoilla suoraan VHS:lle.

        Ekan pyörän aikoihin oli sellainen 40 cm pitkä, 15cm korkea ja 12cm leveä värkki joka maksoi yli 10 000 markkaa. Kohtuullista kuvalaatua, sellaista sen aikaista VHS- tasoa.
        On tuo tekniikka hieman kehittynyt. Nyt saa tulitikkuaskin kokoisesta laitteesta parempaa jälkeä ja maksaa muutaman kympin euroissa.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levotonta ja täysin kokemattoman aloittelijan höpinää. Vai tarvitset sinä ohjeet siihen miten keula nousee kaksi päällä?

        Keulimisesta ei ole vauhdin kannalta mitään hyötyä ja kisoissakin sitä tapahtuu vain sellaisista mutkista ulos tullessa, jossa kierrosalue on tehokkaimmillaan sopivalla vaihteella.

        Voittajan tuuletus keulimalla on myöskin hyödytön, samaten kuin käytännössä koskaan suomalainen motoristi ei aja polvi maassa missään olosuhteissa Suomen teillä.

        Jos ääritilanne tulee vastaan jossa pitää todella jyrkkä väistö tehdä, niin silloin se tehdään aggressiivisesti ja kaatuminenkin on parempi vaihtoehto kuin törmääminen.

        Hondamiehet ja HD-miehet ovat kaksi aivan eri asiaa, ja siitäkin huomaa että puhut pelkkää paskaa. Kolme Blackbirdiä parissa vuodessa ja ei yhtään valokuvaa?

        Sanoit että "Vertaat omia pyöriäsi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään"

        -Ohoh... eikö ne ookkaan munny ne "kohteet"? Sinulla on todella ainutlaatuiset aivot. Tuossahan vaan kerroin että Hondan Fireblade hallitsi siihen aikaan katuratoja joka antaa osviittaa siihen että pyörä on erinomainen ja puhdasverinen ratapyörä.

        Sanoit: "Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta"

        -Välillä rauhallisesti, välillä urheilullisesti mutta aina turvallisesti. Ei sieltä takaa ohi tullut montaa kertaa kukaan. Tilaa kun on Alpeilla satojatuhansia kilometrejä.

        Porukalla ajelijat ajoi huomattavasti hiljempaa kuin me. Hieman hävetti ohittaa heidät sellainen poka päällä, kun heillä oli usein tarakalla vain pikkuinen nyytti. Matalilla

        Harlikoilla ei syheröisimmillä Alpeilla tee mitään. Se on tappi maassa joka mutkassa ja sitten ollaan korvallaan jossakin kohtaan. Tiukimmat neulansilmät on sellaisia että niissä joutuu henkilöautollakin vekslaamaan. Ei taivu kerralla.

        Varsinkaan kaksi päällä varusteiden ja laukkujen kanssa ei aleta vetämään verenmaku suussa vaan pyritään mukavaan rytmiin että mutkat sujuu ilman repimistä ja rajuja jarrutuksia.

        Sitten kun oltiin majapaikka löydetty, kaikki ylimääräiset tamineet oli siellä, niin lähdettiin eri meiningillä liikkeelle vauhtia lisäten. Se on hyvä fiilis kun selvittää vaikkapa 15 mutkaa peräkkäin optimaalisesti ja sinulla on mutkasta ulos tullessa oikea vaihde päällä parhaalle tehoalueelle ja näin matka jatkuu reippaasti kohti seuraavaa.

        Minulla on yksi kolmen tunnin VHS-video jossa on koosteita ekasta pyörästä Hayabusaan saakka. Kiinnittelin kameraa pyörien eri paikkoihin etsien hyvää kuvakulmaa ilman tärinää. Sillä kasetilla on myös ne Busalla ajetut omat nopeusennätykset.

        Täytyy pyytää exää lähettämään se kasetti, ellei ole nauha jo kuivunut. En usko että on. On liikkeitä jotka siirtää sisällön VHS:ltä muistitikulle. Oli Busan aikoihin eka pieni videokamera joka käytti MINI DV-kasettia, jonka sai siirrettyä piuhoilla suoraan VHS:lle.

        Ekan pyörän aikoihin oli sellainen 40 cm pitkä, 15cm korkea ja 12cm leveä värkki joka maksoi yli 10 000 markkaa. Kohtuullista kuvalaatua, sellaista sen aikaista VHS- tasoa.
        On tuo tekniikka hieman kehittynyt. Nyt saa tulitikkuaskin kokoisesta laitteesta parempaa jälkeä ja maksaa muutaman kympin euroissa.

        2010

        Hei Tyttö.
        Joo olet sinä alppimotoristi hiekanjyvinesi, mutta koska hiekanjyvän kokoinen aivosi toimii valikoivaa huomiokykyä asenteesi johdosta oireillen, niin jatka toki.

        Ai että sitä on hondamies jos on ajellut hondalla ja sitten harrikkamies jne. No sinähän sitten olet busamies parhaasta päästä.
        Minä vain totesin että Kawassa oli tehoja ja sinä muutit asian että minä tarvitsin keulimisohjeita, joo niinhän se oli.

        Kokematon aloittelija, hienoa, joo, nimenomaan kokematon aloittelija, joka VAHINGOSSA HOKSASI olevansa levoton ja kokematon.

        Oikeinko jälleen joku asia on maksanu 10.000 markkaa, niin mikäpä sulla ei jäisi kertomatta ilman hintatietoja.

        TT on motoristi myös, mistä mahtaa johtua että ette vaihda sanaa, kun hänkin on videomiehiä, laittoihan aivan mahtavan kiihdytysvideonsa kerran?

        Turvallisia kilometrejä sinulle Honda-Busa-Ducati-Tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levotonta ja täysin kokemattoman aloittelijan höpinää. Vai tarvitset sinä ohjeet siihen miten keula nousee kaksi päällä?

        Keulimisesta ei ole vauhdin kannalta mitään hyötyä ja kisoissakin sitä tapahtuu vain sellaisista mutkista ulos tullessa, jossa kierrosalue on tehokkaimmillaan sopivalla vaihteella.

        Voittajan tuuletus keulimalla on myöskin hyödytön, samaten kuin käytännössä koskaan suomalainen motoristi ei aja polvi maassa missään olosuhteissa Suomen teillä.

        Jos ääritilanne tulee vastaan jossa pitää todella jyrkkä väistö tehdä, niin silloin se tehdään aggressiivisesti ja kaatuminenkin on parempi vaihtoehto kuin törmääminen.

        Hondamiehet ja HD-miehet ovat kaksi aivan eri asiaa, ja siitäkin huomaa että puhut pelkkää paskaa. Kolme Blackbirdiä parissa vuodessa ja ei yhtään valokuvaa?

        Sanoit että "Vertaat omia pyöriäsi radalle ja Man saariinkin ymmärtämättä että ne ei ole ollut sun moottoripyöräilysi kohteita eikä olosuhteita missään"

        -Ohoh... eikö ne ookkaan munny ne "kohteet"? Sinulla on todella ainutlaatuiset aivot. Tuossahan vaan kerroin että Hondan Fireblade hallitsi siihen aikaan katuratoja joka antaa osviittaa siihen että pyörä on erinomainen ja puhdasverinen ratapyörä.

        Sanoit: "Se on saletti että sinä olet alpeilla ajanu hyvin rauhallisesti vaimosi ollen takanasi, aivan turha esittää mitään muuta"

        -Välillä rauhallisesti, välillä urheilullisesti mutta aina turvallisesti. Ei sieltä takaa ohi tullut montaa kertaa kukaan. Tilaa kun on Alpeilla satojatuhansia kilometrejä.

        Porukalla ajelijat ajoi huomattavasti hiljempaa kuin me. Hieman hävetti ohittaa heidät sellainen poka päällä, kun heillä oli usein tarakalla vain pikkuinen nyytti. Matalilla

        Harlikoilla ei syheröisimmillä Alpeilla tee mitään. Se on tappi maassa joka mutkassa ja sitten ollaan korvallaan jossakin kohtaan. Tiukimmat neulansilmät on sellaisia että niissä joutuu henkilöautollakin vekslaamaan. Ei taivu kerralla.

        Varsinkaan kaksi päällä varusteiden ja laukkujen kanssa ei aleta vetämään verenmaku suussa vaan pyritään mukavaan rytmiin että mutkat sujuu ilman repimistä ja rajuja jarrutuksia.

        Sitten kun oltiin majapaikka löydetty, kaikki ylimääräiset tamineet oli siellä, niin lähdettiin eri meiningillä liikkeelle vauhtia lisäten. Se on hyvä fiilis kun selvittää vaikkapa 15 mutkaa peräkkäin optimaalisesti ja sinulla on mutkasta ulos tullessa oikea vaihde päällä parhaalle tehoalueelle ja näin matka jatkuu reippaasti kohti seuraavaa.

        Minulla on yksi kolmen tunnin VHS-video jossa on koosteita ekasta pyörästä Hayabusaan saakka. Kiinnittelin kameraa pyörien eri paikkoihin etsien hyvää kuvakulmaa ilman tärinää. Sillä kasetilla on myös ne Busalla ajetut omat nopeusennätykset.

        Täytyy pyytää exää lähettämään se kasetti, ellei ole nauha jo kuivunut. En usko että on. On liikkeitä jotka siirtää sisällön VHS:ltä muistitikulle. Oli Busan aikoihin eka pieni videokamera joka käytti MINI DV-kasettia, jonka sai siirrettyä piuhoilla suoraan VHS:lle.

        Ekan pyörän aikoihin oli sellainen 40 cm pitkä, 15cm korkea ja 12cm leveä värkki joka maksoi yli 10 000 markkaa. Kohtuullista kuvalaatua, sellaista sen aikaista VHS- tasoa.
        On tuo tekniikka hieman kehittynyt. Nyt saa tulitikkuaskin kokoisesta laitteesta parempaa jälkeä ja maksaa muutaman kympin euroissa.

        2010

        Otanpa hieman kantaa tämän 2010 kirjoituksiin, ja minulle se on helppoa koska en tiedä asiasta mitään, joten leikitään ajatuksella, että joku antaisi sinulle tehtäväksi osta minulle hyvä moottoripyörä, minulla olisi vastaus nopeasti valmis, osta bmw sama malli mitä saksan poliisi käyttää autobaanoilla, saat hyvän moottoripyörän varmasti, en tiedä mitään busaneista, en harrikoista enkä mistään muustakaan, mutta tiedän että saksan poliisilla on satoja bmw pyöriä kalustossaan samoin briteillä, ranskalla, italialla ja jopa suomesta niitä löytyy, joten pyörä on pakko olla erinomainen... autobaanoilla jossa nopeudet oli rajattomia, eivät ole enää... jo pelkästään työturvallisuus vaatii kunnon pelit, ja kuskin osaamisen, näin joskus kun poliisi ohjasi liikennettä kovassa vauhdissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otanpa hieman kantaa tämän 2010 kirjoituksiin, ja minulle se on helppoa koska en tiedä asiasta mitään, joten leikitään ajatuksella, että joku antaisi sinulle tehtäväksi osta minulle hyvä moottoripyörä, minulla olisi vastaus nopeasti valmis, osta bmw sama malli mitä saksan poliisi käyttää autobaanoilla, saat hyvän moottoripyörän varmasti, en tiedä mitään busaneista, en harrikoista enkä mistään muustakaan, mutta tiedän että saksan poliisilla on satoja bmw pyöriä kalustossaan samoin briteillä, ranskalla, italialla ja jopa suomesta niitä löytyy, joten pyörä on pakko olla erinomainen... autobaanoilla jossa nopeudet oli rajattomia, eivät ole enää... jo pelkästään työturvallisuus vaatii kunnon pelit, ja kuskin osaamisen, näin joskus kun poliisi ohjasi liikennettä kovassa vauhdissa,

        Hyvä kommentti ja oikea näkökanta tuosta näkökulmasta.

        Ensinnäkin kaiken merkkiset moottoripyörät on hyviä ja niitä on eri tarkoituksiin.

        Tytölle tosin hyviä on vain ne joista hän pitää.

        Saksan poliisin merkkivalinta varmaankin perustuu ainakin osittain siihen, että BMW on saksalainen, mutta kautta aikojenhan bemut on ollut maineessaan pitkäkestoisina matkapyörinä.
        Nykyisin niiden mallistosta löytyy myös pyöriä joilla tyttökin busaineen jää kakkoseksi.

        Mitä pyöriä eri maiden poliiseilla sitten on?
        Jenkeissä harrikat ja tottakai paljon muitakin.

        Suomen moottoripyöräpoliisit on todellisia huippuammattilaisia, myös tosimotoristeja siviilissä.
        He ovat harjoitelleet nimenomaan niitä taitoja suljetuilla alueilla, jota Tyttö kutsuu homosteluksi.
        Jokainen jeppe osaa kantata polvensa asfalttiin, osaa jarruttaa tehokkaimmilla tavoilla, osaa um. ym. ja jne.

        Ovat jopa harjoitelleet kaataa moottoripyörän vauhdista mutta tosin heillä on siviiliin verrattuna se etu, että heillä on kaadettavia pyöriä siihen tarkoitukseen.

        Suomessa kalustona moottoripyöräpoliiseilla on huippupyöriä, joista osa myös viritettyjä.
        Tietysti nämä ovat japanilaisia ja väitän että ei yhtään Ducatia.

        Mitä tulee tämän Pattayan palstan motoristeihin, niin erittäin asenneongelmaisia Tyttö2010Neitinen99.9%Vahinossa hoksanneen vanavedessä muutaman fanittamana.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti ja oikea näkökanta tuosta näkökulmasta.

        Ensinnäkin kaiken merkkiset moottoripyörät on hyviä ja niitä on eri tarkoituksiin.

        Tytölle tosin hyviä on vain ne joista hän pitää.

        Saksan poliisin merkkivalinta varmaankin perustuu ainakin osittain siihen, että BMW on saksalainen, mutta kautta aikojenhan bemut on ollut maineessaan pitkäkestoisina matkapyörinä.
        Nykyisin niiden mallistosta löytyy myös pyöriä joilla tyttökin busaineen jää kakkoseksi.

        Mitä pyöriä eri maiden poliiseilla sitten on?
        Jenkeissä harrikat ja tottakai paljon muitakin.

        Suomen moottoripyöräpoliisit on todellisia huippuammattilaisia, myös tosimotoristeja siviilissä.
        He ovat harjoitelleet nimenomaan niitä taitoja suljetuilla alueilla, jota Tyttö kutsuu homosteluksi.
        Jokainen jeppe osaa kantata polvensa asfalttiin, osaa jarruttaa tehokkaimmilla tavoilla, osaa um. ym. ja jne.

        Ovat jopa harjoitelleet kaataa moottoripyörän vauhdista mutta tosin heillä on siviiliin verrattuna se etu, että heillä on kaadettavia pyöriä siihen tarkoitukseen.

        Suomessa kalustona moottoripyöräpoliiseilla on huippupyöriä, joista osa myös viritettyjä.
        Tietysti nämä ovat japanilaisia ja väitän että ei yhtään Ducatia.

        Mitä tulee tämän Pattayan palstan motoristeihin, niin erittäin asenneongelmaisia Tyttö2010Neitinen99.9%Vahinossa hoksanneen vanavedessä muutaman fanittamana.

        > § <

        "Hyvä kommentti ja oikea näkökanta tuosta näkökulmasta" -Jos itse niin sanot.

        Mutu-tuntumalla ei päästä kuitenkaan todellisuuteen käsiksi, ja pojat, te ette tiedä kumpikaan asiasta mitään.

        Kaikki isot pyörät on olleet aivan ylivertaisia kiihtyvyydeltään verrattuna aikakautensa kansanautoihin ja huollettuna kokeneen kuskin kanssa niillä pysytään kyllä takaa-ajoissa perässä.

        Bemarin ainoa varsinainen etu moottoripyöränä oli se boxer- moottori, joka suojasi jalkoja kaatuessa kaatumarautoineen. MP-poliisin koulutukseen kuului kaatumisen harjoittelu myös aikoinaan.

        Bemari ei koskaan ole ollut nopein, tehokkain eikä ketterin, vaan varsin kömpelö verrattuna japseihin. Radalle liian raskas ja tehoton.

        Bemareilla oli oma aikakautensa ja veikkaisin että niitä hankittiin vain eurooppalaisuuden vuoksi boxer-moottorin lisäksi ja siksi että nuoltiin saksalaisten takapuolta.

        Bemut vaihtui 1972 Moto Guzzeihin kunnes 1978 palattiin takaisin Bemuihin. Moto Guzzissa myös boxer- moottori.

        1986 japsit valtasi poliisien pyörämarkkinat. Bemut jäi vähemmistöön, tosin sieltä taisi tulla joku rivinelonen maantiepyörä, jos en väärin muista.

        Vuonna 1992 siviilivalvontapyöräksi tuli Honda CBR 900RR Fireblade. Se olikin tykätty työkalu ja sporttipyörä. Miehet, jotka pitivät näkyviä poliisipyöriä pilkkanaan, hämmästyivät aika monesti kun jäivätkin kiinni.

        MINUN Fireblade oli siis nopea poliisienkin käsissä!

        "Vuonna 1988 Pohjola yhtiö lahjoitti poliisille Valkoisen Harley-Davidson poliisimoottoripyörän. Pyörä oli lainakalustona ympäri maata. Tarina kertoo jossakin maatalousnäyttelyssä poliisin osastolla olleelta MP-poliisilta kysytyn ”kulkeeko tuo harrikka kahtasataa?” ”Kyllä jos sen pudottaa tarpeeksi korkealta”, vastasi Konsta"

        "Kalustoa kevennettiin edelleen, ja käyttöön tuli pääasialliseksi pyöräksi Yamaha FZ1"
        Ketteryys korvasi siis ison koon ja kömpelyyden.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501342/elamasta-ei-selvia-hengissa-

        Summa summarum: Bemarit on osaavissa käsissä hyviä pyöriä, mutta vasta 80- luvulla alkoi pyörien huikea tekninen kehitys ja prätkien moottorit alkoi olla 20 vuotta aikaansa edellä jo tuolloin.

        Kun litrasesta koneesta puristetaan 130 hevosta 80- luvun alkipuolella ja se ujelsi kuin palosireeni 10 000 rpm, niin sellaisia ei siviiliautoissa ole tänä päivänäkään. Autoissa tosin pitää panostaa vääntöön ja kulutukseen enemmän kuin prätkissä.

        Mutta se että se prätkä kestää ilman isompia huoltoja noita litratehoja ja kovaa ajoa, ollen samalla kevyt, niin se tekee siitä ylivertaisen tekniikaltaan ja edelläkävijän.

        Tottakai ammattilaisten pitää harjoitella radalla, koska meillä ei Suomessa ole Alppeja.
        Takaa-ajoissa tarvitaan taitoja, joita ei tarvita missään muualla.

        Minä kävin ajelemassa metsäpoluillakin ja sorakuopalla vielä tonnisatasella. Veikkaisin että ajokokemukseni erikoisissa olosuhteissa on melkoinen, verrattuna myös Suomen MP-poliiseihin.

        Olen myös onnistuneesti paennut poliisia kahdesti prätkällä. Tosin heillä ei ollut mitään mahkuja kun ekalla kerralla paikallisen poliisin Lada koetti tukkia kapean hiekkatien edessäni kurvaamalla eteeni.

        Minä heitin rauhassa U-käännöksen ja sinne se jäi vekslaamaan Ladaansa kahden syvän ojan väliin. 350 kuutioisessa Hondassani kun ei ollut kilpiä, niin ei ongelmaa.

        Toisella kerralla kellotettiin nopeutta kaverin kuvatessa videokameralla. No poliisiautohan se tietenkin tulee vastaan kun viisari lähestyy 300 kmh. Kohtaamisnopeus noin 400 kmh.

        Heillä ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä kilpiä. Jatkoin näkymättömiin, sivutielle ja kaverin pihaan vaihtamaan vaatteet, josta köröttelin rauhassa kotiin. Vastaan tuli kaksi maijaa joista katseltiin perään, mutta tuntomerkit ei enää täsmänneet.

        Jälkikäteen hieman harmitti, sillä olisihan se ollut komeaa olla SM-mies ylinopeudessa.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä kommentti ja oikea näkökanta tuosta näkökulmasta" -Jos itse niin sanot.

        Mutu-tuntumalla ei päästä kuitenkaan todellisuuteen käsiksi, ja pojat, te ette tiedä kumpikaan asiasta mitään.

        Kaikki isot pyörät on olleet aivan ylivertaisia kiihtyvyydeltään verrattuna aikakautensa kansanautoihin ja huollettuna kokeneen kuskin kanssa niillä pysytään kyllä takaa-ajoissa perässä.

        Bemarin ainoa varsinainen etu moottoripyöränä oli se boxer- moottori, joka suojasi jalkoja kaatuessa kaatumarautoineen. MP-poliisin koulutukseen kuului kaatumisen harjoittelu myös aikoinaan.

        Bemari ei koskaan ole ollut nopein, tehokkain eikä ketterin, vaan varsin kömpelö verrattuna japseihin. Radalle liian raskas ja tehoton.

        Bemareilla oli oma aikakautensa ja veikkaisin että niitä hankittiin vain eurooppalaisuuden vuoksi boxer-moottorin lisäksi ja siksi että nuoltiin saksalaisten takapuolta.

        Bemut vaihtui 1972 Moto Guzzeihin kunnes 1978 palattiin takaisin Bemuihin. Moto Guzzissa myös boxer- moottori.

        1986 japsit valtasi poliisien pyörämarkkinat. Bemut jäi vähemmistöön, tosin sieltä taisi tulla joku rivinelonen maantiepyörä, jos en väärin muista.

        Vuonna 1992 siviilivalvontapyöräksi tuli Honda CBR 900RR Fireblade. Se olikin tykätty työkalu ja sporttipyörä. Miehet, jotka pitivät näkyviä poliisipyöriä pilkkanaan, hämmästyivät aika monesti kun jäivätkin kiinni.

        MINUN Fireblade oli siis nopea poliisienkin käsissä!

        "Vuonna 1988 Pohjola yhtiö lahjoitti poliisille Valkoisen Harley-Davidson poliisimoottoripyörän. Pyörä oli lainakalustona ympäri maata. Tarina kertoo jossakin maatalousnäyttelyssä poliisin osastolla olleelta MP-poliisilta kysytyn ”kulkeeko tuo harrikka kahtasataa?” ”Kyllä jos sen pudottaa tarpeeksi korkealta”, vastasi Konsta"

        "Kalustoa kevennettiin edelleen, ja käyttöön tuli pääasialliseksi pyöräksi Yamaha FZ1"
        Ketteryys korvasi siis ison koon ja kömpelyyden.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501342/elamasta-ei-selvia-hengissa-

        Summa summarum: Bemarit on osaavissa käsissä hyviä pyöriä, mutta vasta 80- luvulla alkoi pyörien huikea tekninen kehitys ja prätkien moottorit alkoi olla 20 vuotta aikaansa edellä jo tuolloin.

        Kun litrasesta koneesta puristetaan 130 hevosta 80- luvun alkipuolella ja se ujelsi kuin palosireeni 10 000 rpm, niin sellaisia ei siviiliautoissa ole tänä päivänäkään. Autoissa tosin pitää panostaa vääntöön ja kulutukseen enemmän kuin prätkissä.

        Mutta se että se prätkä kestää ilman isompia huoltoja noita litratehoja ja kovaa ajoa, ollen samalla kevyt, niin se tekee siitä ylivertaisen tekniikaltaan ja edelläkävijän.

        Tottakai ammattilaisten pitää harjoitella radalla, koska meillä ei Suomessa ole Alppeja.
        Takaa-ajoissa tarvitaan taitoja, joita ei tarvita missään muualla.

        Minä kävin ajelemassa metsäpoluillakin ja sorakuopalla vielä tonnisatasella. Veikkaisin että ajokokemukseni erikoisissa olosuhteissa on melkoinen, verrattuna myös Suomen MP-poliiseihin.

        Olen myös onnistuneesti paennut poliisia kahdesti prätkällä. Tosin heillä ei ollut mitään mahkuja kun ekalla kerralla paikallisen poliisin Lada koetti tukkia kapean hiekkatien edessäni kurvaamalla eteeni.

        Minä heitin rauhassa U-käännöksen ja sinne se jäi vekslaamaan Ladaansa kahden syvän ojan väliin. 350 kuutioisessa Hondassani kun ei ollut kilpiä, niin ei ongelmaa.

        Toisella kerralla kellotettiin nopeutta kaverin kuvatessa videokameralla. No poliisiautohan se tietenkin tulee vastaan kun viisari lähestyy 300 kmh. Kohtaamisnopeus noin 400 kmh.

        Heillä ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä kilpiä. Jatkoin näkymättömiin, sivutielle ja kaverin pihaan vaihtamaan vaatteet, josta köröttelin rauhassa kotiin. Vastaan tuli kaksi maijaa joista katseltiin perään, mutta tuntomerkit ei enää täsmänneet.

        Jälkikäteen hieman harmitti, sillä olisihan se ollut komeaa olla SM-mies ylinopeudessa.

        2010

        Tuossa oikeaa tietoa ja oikea linkki
        https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/motoristit/10215/Pala-historiaa-katsaus-poliisin-käytössä-olleisiin-ja-nykyisiinkin-moottoripyöriin-Yamaha-Harley-Davidson-Suzuki-Honda-BMW-KTM-Triumph-Moto-Guzzi.htm

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä kommentti ja oikea näkökanta tuosta näkökulmasta" -Jos itse niin sanot.

        Mutu-tuntumalla ei päästä kuitenkaan todellisuuteen käsiksi, ja pojat, te ette tiedä kumpikaan asiasta mitään.

        Kaikki isot pyörät on olleet aivan ylivertaisia kiihtyvyydeltään verrattuna aikakautensa kansanautoihin ja huollettuna kokeneen kuskin kanssa niillä pysytään kyllä takaa-ajoissa perässä.

        Bemarin ainoa varsinainen etu moottoripyöränä oli se boxer- moottori, joka suojasi jalkoja kaatuessa kaatumarautoineen. MP-poliisin koulutukseen kuului kaatumisen harjoittelu myös aikoinaan.

        Bemari ei koskaan ole ollut nopein, tehokkain eikä ketterin, vaan varsin kömpelö verrattuna japseihin. Radalle liian raskas ja tehoton.

        Bemareilla oli oma aikakautensa ja veikkaisin että niitä hankittiin vain eurooppalaisuuden vuoksi boxer-moottorin lisäksi ja siksi että nuoltiin saksalaisten takapuolta.

        Bemut vaihtui 1972 Moto Guzzeihin kunnes 1978 palattiin takaisin Bemuihin. Moto Guzzissa myös boxer- moottori.

        1986 japsit valtasi poliisien pyörämarkkinat. Bemut jäi vähemmistöön, tosin sieltä taisi tulla joku rivinelonen maantiepyörä, jos en väärin muista.

        Vuonna 1992 siviilivalvontapyöräksi tuli Honda CBR 900RR Fireblade. Se olikin tykätty työkalu ja sporttipyörä. Miehet, jotka pitivät näkyviä poliisipyöriä pilkkanaan, hämmästyivät aika monesti kun jäivätkin kiinni.

        MINUN Fireblade oli siis nopea poliisienkin käsissä!

        "Vuonna 1988 Pohjola yhtiö lahjoitti poliisille Valkoisen Harley-Davidson poliisimoottoripyörän. Pyörä oli lainakalustona ympäri maata. Tarina kertoo jossakin maatalousnäyttelyssä poliisin osastolla olleelta MP-poliisilta kysytyn ”kulkeeko tuo harrikka kahtasataa?” ”Kyllä jos sen pudottaa tarpeeksi korkealta”, vastasi Konsta"

        "Kalustoa kevennettiin edelleen, ja käyttöön tuli pääasialliseksi pyöräksi Yamaha FZ1"
        Ketteryys korvasi siis ison koon ja kömpelyyden.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501342/elamasta-ei-selvia-hengissa-

        Summa summarum: Bemarit on osaavissa käsissä hyviä pyöriä, mutta vasta 80- luvulla alkoi pyörien huikea tekninen kehitys ja prätkien moottorit alkoi olla 20 vuotta aikaansa edellä jo tuolloin.

        Kun litrasesta koneesta puristetaan 130 hevosta 80- luvun alkipuolella ja se ujelsi kuin palosireeni 10 000 rpm, niin sellaisia ei siviiliautoissa ole tänä päivänäkään. Autoissa tosin pitää panostaa vääntöön ja kulutukseen enemmän kuin prätkissä.

        Mutta se että se prätkä kestää ilman isompia huoltoja noita litratehoja ja kovaa ajoa, ollen samalla kevyt, niin se tekee siitä ylivertaisen tekniikaltaan ja edelläkävijän.

        Tottakai ammattilaisten pitää harjoitella radalla, koska meillä ei Suomessa ole Alppeja.
        Takaa-ajoissa tarvitaan taitoja, joita ei tarvita missään muualla.

        Minä kävin ajelemassa metsäpoluillakin ja sorakuopalla vielä tonnisatasella. Veikkaisin että ajokokemukseni erikoisissa olosuhteissa on melkoinen, verrattuna myös Suomen MP-poliiseihin.

        Olen myös onnistuneesti paennut poliisia kahdesti prätkällä. Tosin heillä ei ollut mitään mahkuja kun ekalla kerralla paikallisen poliisin Lada koetti tukkia kapean hiekkatien edessäni kurvaamalla eteeni.

        Minä heitin rauhassa U-käännöksen ja sinne se jäi vekslaamaan Ladaansa kahden syvän ojan väliin. 350 kuutioisessa Hondassani kun ei ollut kilpiä, niin ei ongelmaa.

        Toisella kerralla kellotettiin nopeutta kaverin kuvatessa videokameralla. No poliisiautohan se tietenkin tulee vastaan kun viisari lähestyy 300 kmh. Kohtaamisnopeus noin 400 kmh.

        Heillä ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä kilpiä. Jatkoin näkymättömiin, sivutielle ja kaverin pihaan vaihtamaan vaatteet, josta köröttelin rauhassa kotiin. Vastaan tuli kaksi maijaa joista katseltiin perään, mutta tuntomerkit ei enää täsmänneet.

        Jälkikäteen hieman harmitti, sillä olisihan se ollut komeaa olla SM-mies ylinopeudessa.

        2010

        Päivittäinen impulssi, aktivointi ja oireilu ... MinäääÄÄÄÄ.

        Ei kukaan olekaan väittänyt mitään vertauksia BMW:n suhteen mihinkään pyörään mutta mainittu on sinulle olevan hyviä pyöriä vain sinun mieltymyksesi mukaiset pyörät.

        Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa ja olen täysin varma siitä että sen johdosta sun exäs on pistäny sut raitille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäinen impulssi, aktivointi ja oireilu ... MinäääÄÄÄÄ.

        Ei kukaan olekaan väittänyt mitään vertauksia BMW:n suhteen mihinkään pyörään mutta mainittu on sinulle olevan hyviä pyöriä vain sinun mieltymyksesi mukaiset pyörät.

        Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa ja olen täysin varma siitä että sen johdosta sun exäs on pistäny sut raitille.

        Muutama kommentti, varmaan bemareita on myös muillakin kuin saksan poliisilla, ainakin briteillä ja usa:ssa on paljon myös bemareita, vaikea tarkastaa mistään tuskin mitään tilastoa on, 2010 voisi joskus kuunnella ja miettiä mitä joku toinen yrittää sinulle sanoa, eikä vaan höpistä omiasi, suomen poliisin moottoripyörä asiat on vain kokeiluja, ja harjoittelua kun verrataan mitä on saksan vastaavalla kokemusta, hieman huvitti kun jutussasi kerrottiin että poliisilla pitää olla pyöriä ainakin sen verran että pääsee kuljettamaan arvovieraita poliisisaattueessa, se ei edes ole poliisin tehtävät, vaan valvoa liikennettä... ja puuttua niihin rikkomuksiin.. mitä teillä tapahtuu.
        Surkeaa on että lp lopetettiin vuonna 2014, ja enemmän valvonta perustuu vittumaisiin tolppapoliiseihin, nekin aiheuttavat vaaratilanteita kun gps laitteet kertovat niiden paikat, ja hieman ennen aletaan jarruttelemaan...

        En ole montaa kameraa täällä huahinissä nähnyt tuossa ohikulkutiessä, joka nimi on phetkasem road on ajoittain sellaisia kolmijalan päällä olevia kameroita ja hieman edemmäs kun mennään siellä on ratsia, niitä tapaa muutaman kerran vuodessa, toinen phetkasem road on noin 15 kilsaa rantaan päin, hieman outoa että noin lähellä toisiaan on kaksi saman nimistä tietä, mutta uskomattomia on thaimaan päättäjien ajatelmat.

        Yrittäkää olla muutama päivä riitelemättä.

        By Numball HN 63v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutama kommentti, varmaan bemareita on myös muillakin kuin saksan poliisilla, ainakin briteillä ja usa:ssa on paljon myös bemareita, vaikea tarkastaa mistään tuskin mitään tilastoa on, 2010 voisi joskus kuunnella ja miettiä mitä joku toinen yrittää sinulle sanoa, eikä vaan höpistä omiasi, suomen poliisin moottoripyörä asiat on vain kokeiluja, ja harjoittelua kun verrataan mitä on saksan vastaavalla kokemusta, hieman huvitti kun jutussasi kerrottiin että poliisilla pitää olla pyöriä ainakin sen verran että pääsee kuljettamaan arvovieraita poliisisaattueessa, se ei edes ole poliisin tehtävät, vaan valvoa liikennettä... ja puuttua niihin rikkomuksiin.. mitä teillä tapahtuu.
        Surkeaa on että lp lopetettiin vuonna 2014, ja enemmän valvonta perustuu vittumaisiin tolppapoliiseihin, nekin aiheuttavat vaaratilanteita kun gps laitteet kertovat niiden paikat, ja hieman ennen aletaan jarruttelemaan...

        En ole montaa kameraa täällä huahinissä nähnyt tuossa ohikulkutiessä, joka nimi on phetkasem road on ajoittain sellaisia kolmijalan päällä olevia kameroita ja hieman edemmäs kun mennään siellä on ratsia, niitä tapaa muutaman kerran vuodessa, toinen phetkasem road on noin 15 kilsaa rantaan päin, hieman outoa että noin lähellä toisiaan on kaksi saman nimistä tietä, mutta uskomattomia on thaimaan päättäjien ajatelmat.

        Yrittäkää olla muutama päivä riitelemättä.

        By Numball HN 63v.

        Hei päädyin lukemaan Tytön linkityksen ... oikeaan tietoon ja jälleen huomasin että Tyttösellä on valikoiva huomiokyky.

        No ensin arvovieraiden poliisisaattueista sen verran että nehän on teatteria myös täällä thaimaassa ja ympäri maailmaa, mutta tottakai moottoripyörävalinnoissa päädytään laatupyöriin.

        Koittakaapa nyt ajatella miten hupaisaa olisi jos saattueissa olisikin robottikävelyä harrastavia vimpan päälle kisahaalareissa olevia ... Tyttöjä kyykkypyörineen.

        Mutta Tytön linkittämästä oikeasta tiedosta en havainnut siellä sanakaan Busasta, mutta luki että:

        Kawa olikin nopein virkapyörä 257 km/h.
        Taisi olla vasta Hondan CB 1100 XX joka ylitti lukeman.

        HAUSKAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäinen impulssi, aktivointi ja oireilu ... MinäääÄÄÄÄ.

        Ei kukaan olekaan väittänyt mitään vertauksia BMW:n suhteen mihinkään pyörään mutta mainittu on sinulle olevan hyviä pyöriä vain sinun mieltymyksesi mukaiset pyörät.

        Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa ja olen täysin varma siitä että sen johdosta sun exäs on pistäny sut raitille.

        "Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa"

        Päteminen on eri asia kuin kokemuspohjainen tieto prätkistä. Minulla on se kokemus ja sinulla ei ole.

        Sinä olet tehnyt nyt näistä moottoripyöristä noin 15 uutta aloitusta, niin että kukahan tässä koettaa päteä?

        Minulle tuli aikoinaan kaksi eri MP-lehteä ja opiskelin silloisista isoista pyöristä kaiken. Myös GP-kuskeista.

        Bemarit oli rajoitettu sataan hevoseen pitkään, joka esti sitä pääsemästä superpyörien sarjaan markkinoille.

        Mutta laatua kyllä alusta loppuun ja vakaa kuin juna.

        Saariskootteri on ihan oikeassa että aika symbolinen on MP-poliisien merkitys.

        Antaa ne ainakin sellaisen signaalin että jos sellainen on rikospaikalla niin pakoon tuskin pääset millään vehkeellä.

        Hevospartion merkitys hieman samanlainen.

        Meikäläisen aktiiviajat jäi taakse 17 vuotta sitten mutta kiva niitä on muistella. Ducati on varsin turha kapistus.

        Ainoasta kokoontumisajosta johon osallistuin Chiang Maissa, ajelin kotiin matkan varrelta päivää aikaisemmin ja skippasin iltaohjelman sekä sunnuntain.

        Ei nappaa ei sitten yhtään körötellä jonossa tuntemattomien kanssa ja höpöttää kuin pikkupojat joistakin säädöistä, joilla ei ole vitunkaan merkitystä yhdellekään harrastajalle.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa"

        Päteminen on eri asia kuin kokemuspohjainen tieto prätkistä. Minulla on se kokemus ja sinulla ei ole.

        Sinä olet tehnyt nyt näistä moottoripyöristä noin 15 uutta aloitusta, niin että kukahan tässä koettaa päteä?

        Minulle tuli aikoinaan kaksi eri MP-lehteä ja opiskelin silloisista isoista pyöristä kaiken. Myös GP-kuskeista.

        Bemarit oli rajoitettu sataan hevoseen pitkään, joka esti sitä pääsemästä superpyörien sarjaan markkinoille.

        Mutta laatua kyllä alusta loppuun ja vakaa kuin juna.

        Saariskootteri on ihan oikeassa että aika symbolinen on MP-poliisien merkitys.

        Antaa ne ainakin sellaisen signaalin että jos sellainen on rikospaikalla niin pakoon tuskin pääset millään vehkeellä.

        Hevospartion merkitys hieman samanlainen.

        Meikäläisen aktiiviajat jäi taakse 17 vuotta sitten mutta kiva niitä on muistella. Ducati on varsin turha kapistus.

        Ainoasta kokoontumisajosta johon osallistuin Chiang Maissa, ajelin kotiin matkan varrelta päivää aikaisemmin ja skippasin iltaohjelman sekä sunnuntain.

        Ei nappaa ei sitten yhtään körötellä jonossa tuntemattomien kanssa ja höpöttää kuin pikkupojat joistakin säädöistä, joilla ei ole vitunkaan merkitystä yhdellekään harrastajalle.

        2010

        Impussi, aktivointi ja oireilu, joka päivä 24/7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voimakas on sulla tarve päteä joka asiassa"

        Päteminen on eri asia kuin kokemuspohjainen tieto prätkistä. Minulla on se kokemus ja sinulla ei ole.

        Sinä olet tehnyt nyt näistä moottoripyöristä noin 15 uutta aloitusta, niin että kukahan tässä koettaa päteä?

        Minulle tuli aikoinaan kaksi eri MP-lehteä ja opiskelin silloisista isoista pyöristä kaiken. Myös GP-kuskeista.

        Bemarit oli rajoitettu sataan hevoseen pitkään, joka esti sitä pääsemästä superpyörien sarjaan markkinoille.

        Mutta laatua kyllä alusta loppuun ja vakaa kuin juna.

        Saariskootteri on ihan oikeassa että aika symbolinen on MP-poliisien merkitys.

        Antaa ne ainakin sellaisen signaalin että jos sellainen on rikospaikalla niin pakoon tuskin pääset millään vehkeellä.

        Hevospartion merkitys hieman samanlainen.

        Meikäläisen aktiiviajat jäi taakse 17 vuotta sitten mutta kiva niitä on muistella. Ducati on varsin turha kapistus.

        Ainoasta kokoontumisajosta johon osallistuin Chiang Maissa, ajelin kotiin matkan varrelta päivää aikaisemmin ja skippasin iltaohjelman sekä sunnuntain.

        Ei nappaa ei sitten yhtään körötellä jonossa tuntemattomien kanssa ja höpöttää kuin pikkupojat joistakin säädöistä, joilla ei ole vitunkaan merkitystä yhdellekään harrastajalle.

        2010

        Nythän sinä 2010 teet juuri niin, että höpötät kuin pikkupojat säädöistä pattaya palstalla, mutta hyvä että olet hieman siivonnut suutasi, eikö kuitenkin pyörän tarkoituksena ole päästä paikasta a paikkaan b, ja joskus vielä takaisinkin... Ihan sama on autolla, veneellä ja polkupyörällä sekä kaikella joka liikkuu jonnekin... Kaikki muu on vain koristetta kakun päälle, mitä järkeä on MP joka kulkee 300 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sinä 2010 teet juuri niin, että höpötät kuin pikkupojat säädöistä pattaya palstalla, mutta hyvä että olet hieman siivonnut suutasi, eikö kuitenkin pyörän tarkoituksena ole päästä paikasta a paikkaan b, ja joskus vielä takaisinkin... Ihan sama on autolla, veneellä ja polkupyörällä sekä kaikella joka liikkuu jonnekin... Kaikki muu on vain koristetta kakun päälle, mitä järkeä on MP joka kulkee 300 km/h.

        Erittäin yksinkertainen ja toimiva testi taaperoille heidän sukupuolisesta suuntautumisestaan on laittaa leikkihuoneeseen nukkeja, lastenrattaita, leikkiautoja, kuormureita ja kaivinkoneita.

        Heteropojat hakeutuu välittömästi autojen ja kaivureiden pariin, kun taas heterotytöt hakeutuu hoivaamaan nukkeja.

        Tuo on siis ihan lastenpsykiatrian tekemä tutkimus ja havainto.

        Kuten opettajamme aikoinaan sanoi meille ekaluokkalaisille: "Poikia kiinnostaa kaikki mikä kiiltää, kulkee tai pamahtaa"

        Pojat on poikia aina. Isoja poikia kiinnostaa hienot ja nopeat pelit. Olet varmaan huomannut että mitä enemmän miehellä on rahaa ja valtaa, sitä hienommilla peleillä hän ajelee. Usein ne hienot pelit on myös tehokkaita.

        On myös naisia, joita menopelit kiinnostaa. Kim Kardashianilla on valtava autokokoelma ja useimmat on tehty tilaustyönä. Lukuisia yli 300 kulkevia autoja.

        Jalkapallotähdillä ja formulastaroilla on miljoonien vermeet alla. Kun on tehnyt valtavasti töitä ja luonut komean uran, on ansainnut palkintonsa Räikköset ja Selänteet. Se että kulkupeli kulkee yli 300 kmh, ei tarkoita sitä että sillä pitää koko ajan ajaa 300 kmh.

        Siinä on reserviä myös muuten kuin huippunopeus. Kaarreominaisuudet, kiihtyvyys jne.
        Naiset on aivan mehuissaan urheiluautoista ja hienoista moottoripyöristä.

        Joka ikinen bööna loikkaa Espalla Lamborghinisi kyytin, jos niin haluat. Kokeile samaa 1974 mallin Ladalla, niin sinua syytetään kidnappauksen yrittämisestä.

        Mutta mitä kukaan tekee 1,8 miljoonan euron Rolexilla? Kysy Ronaldolta. Siihen en osaa vastata. Ymmärrän toki, että se ei tunnu hänen rahoissaan missään.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin yksinkertainen ja toimiva testi taaperoille heidän sukupuolisesta suuntautumisestaan on laittaa leikkihuoneeseen nukkeja, lastenrattaita, leikkiautoja, kuormureita ja kaivinkoneita.

        Heteropojat hakeutuu välittömästi autojen ja kaivureiden pariin, kun taas heterotytöt hakeutuu hoivaamaan nukkeja.

        Tuo on siis ihan lastenpsykiatrian tekemä tutkimus ja havainto.

        Kuten opettajamme aikoinaan sanoi meille ekaluokkalaisille: "Poikia kiinnostaa kaikki mikä kiiltää, kulkee tai pamahtaa"

        Pojat on poikia aina. Isoja poikia kiinnostaa hienot ja nopeat pelit. Olet varmaan huomannut että mitä enemmän miehellä on rahaa ja valtaa, sitä hienommilla peleillä hän ajelee. Usein ne hienot pelit on myös tehokkaita.

        On myös naisia, joita menopelit kiinnostaa. Kim Kardashianilla on valtava autokokoelma ja useimmat on tehty tilaustyönä. Lukuisia yli 300 kulkevia autoja.

        Jalkapallotähdillä ja formulastaroilla on miljoonien vermeet alla. Kun on tehnyt valtavasti töitä ja luonut komean uran, on ansainnut palkintonsa Räikköset ja Selänteet. Se että kulkupeli kulkee yli 300 kmh, ei tarkoita sitä että sillä pitää koko ajan ajaa 300 kmh.

        Siinä on reserviä myös muuten kuin huippunopeus. Kaarreominaisuudet, kiihtyvyys jne.
        Naiset on aivan mehuissaan urheiluautoista ja hienoista moottoripyöristä.

        Joka ikinen bööna loikkaa Espalla Lamborghinisi kyytin, jos niin haluat. Kokeile samaa 1974 mallin Ladalla, niin sinua syytetään kidnappauksen yrittämisestä.

        Mutta mitä kukaan tekee 1,8 miljoonan euron Rolexilla? Kysy Ronaldolta. Siihen en osaa vastata. Ymmärrän toki, että se ei tunnu hänen rahoissaan missään.

        2010

        Tuo ei pidä paikkaansa, sukupuolen voi katsoa housuista, kummassakin on maskuliininen ja feminiininen puoli... toki ei tarvitse ajaa, mutta kuitenkin kannattaa miettiä mihin sitä reserviä tarvitaan, olisiko sitten kyse näyttämishalusta vai mistä... en tiedä... lisäksi ihmisten kiinnostuksen on moninaiset. Minua ei ole koskaan kiinnostanut mopot eikä moottoripyörät, eikä sen enempää nuket eikä rattaatkaan, mutta oli mulla matchbox leikkiautoja monta kymmentä. erilaista... samoin legoja oli tuhansia, enemmänkin olen keräilijätyyppi, postimerkkejä oli 20 isoa kansioita, harmittaa ne kun myin pentuna ne pois, ei olisi kannattanut... autokortteja keräilin, sain niitä aikakin konelasta, eikö ikäisesi kerännyt jääkiekkoilijoiden kuvia, minä niitä koskaan kerännyt, enkä mitään muutakaan urheilijoita, koskaan... cd-levyjä kanssa keräilin, samoin lp-levyjä mutta myin nekin pois jossain vaiheessa, niin ja commodore pelejä ne oli 20-25v. välissä, niitä oli satoja, osa kopioituna osa alkuperäisinä. Enpä ole koskaan ollut kauhean kiinnostunut keräämään rahaakaan kaiketi sain lapsena ja teininä kerättyä tarpeeksi, että ei jäänyt mikään tarpeeton vimma päälle, eikä näyttämisen halua.
        By NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa, sukupuolen voi katsoa housuista, kummassakin on maskuliininen ja feminiininen puoli... toki ei tarvitse ajaa, mutta kuitenkin kannattaa miettiä mihin sitä reserviä tarvitaan, olisiko sitten kyse näyttämishalusta vai mistä... en tiedä... lisäksi ihmisten kiinnostuksen on moninaiset. Minua ei ole koskaan kiinnostanut mopot eikä moottoripyörät, eikä sen enempää nuket eikä rattaatkaan, mutta oli mulla matchbox leikkiautoja monta kymmentä. erilaista... samoin legoja oli tuhansia, enemmänkin olen keräilijätyyppi, postimerkkejä oli 20 isoa kansioita, harmittaa ne kun myin pentuna ne pois, ei olisi kannattanut... autokortteja keräilin, sain niitä aikakin konelasta, eikö ikäisesi kerännyt jääkiekkoilijoiden kuvia, minä niitä koskaan kerännyt, enkä mitään muutakaan urheilijoita, koskaan... cd-levyjä kanssa keräilin, samoin lp-levyjä mutta myin nekin pois jossain vaiheessa, niin ja commodore pelejä ne oli 20-25v. välissä, niitä oli satoja, osa kopioituna osa alkuperäisinä. Enpä ole koskaan ollut kauhean kiinnostunut keräämään rahaakaan kaiketi sain lapsena ja teininä kerättyä tarpeeksi, että ei jäänyt mikään tarpeeton vimma päälle, eikä näyttämisen halua.
        By NumBall HHN 63v.

        "Enpä ole koskaan ollut kauhean kiinnostunut keräämään rahaakaan kaiketi sain lapsena ja teininä kerättyä tarpeeksi, että ei jäänyt mikään tarpeeton vimma päälle, eikä näyttämisen halua"

        Kutsut siis "tarpeettomaksi vimmaksi ja näyttämisen haluksi" sitä jos omistaa vaikkapa moottoripyörän tai vähän paremman auton? Siitäkö siis köyhyytesi johtuu? Et pode tarpeetonta vimmaa?

        Yleensä varattomuus kylläkin johtuu heikosta koulumenestyksestä ja siitä ettei oikein pärjää työelämässäkään, vaan venkoilee, vinoilee, viisastelee, laiskottelee, keksii sairaslomia, huutelee AY-liikettä hätiin kun joutuu oikeasti tekemään töitä ja tekee tahallaan sutta.

        Mitä mieltä olet sellaisesta kaverista, jolla on Balle -niminen hissinorsu puumajassaan Chiang Maissa, 5 merenrantahuvilaa joissa kaikissa miljoonajahdit ja muutamassa savusaunat?

        Se sama kaveri nauroi kuksa ja sikari kourassa jahdin kannella, kun koulutti yläosattomia sukelluksenopettajia. Hänellä on myös lukuisia laatupyöriä, T-Rod, Mopar, supervesijetit ja supervespat. Omistaa rakennuksien purkuliikkeen ja osti 15 tarjoilijalle omakotitalot ja on V12 Mersu sekä V12 Jaguar. Sinullahan on se Rolls Royce jo varmaan valmis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Enpä ole koskaan ollut kauhean kiinnostunut keräämään rahaakaan kaiketi sain lapsena ja teininä kerättyä tarpeeksi, että ei jäänyt mikään tarpeeton vimma päälle, eikä näyttämisen halua"

        Kutsut siis "tarpeettomaksi vimmaksi ja näyttämisen haluksi" sitä jos omistaa vaikkapa moottoripyörän tai vähän paremman auton? Siitäkö siis köyhyytesi johtuu? Et pode tarpeetonta vimmaa?

        Yleensä varattomuus kylläkin johtuu heikosta koulumenestyksestä ja siitä ettei oikein pärjää työelämässäkään, vaan venkoilee, vinoilee, viisastelee, laiskottelee, keksii sairaslomia, huutelee AY-liikettä hätiin kun joutuu oikeasti tekemään töitä ja tekee tahallaan sutta.

        Mitä mieltä olet sellaisesta kaverista, jolla on Balle -niminen hissinorsu puumajassaan Chiang Maissa, 5 merenrantahuvilaa joissa kaikissa miljoonajahdit ja muutamassa savusaunat?

        Se sama kaveri nauroi kuksa ja sikari kourassa jahdin kannella, kun koulutti yläosattomia sukelluksenopettajia. Hänellä on myös lukuisia laatupyöriä, T-Rod, Mopar, supervesijetit ja supervespat. Omistaa rakennuksien purkuliikkeen ja osti 15 tarjoilijalle omakotitalot ja on V12 Mersu sekä V12 Jaguar. Sinullahan on se Rolls Royce jo varmaan valmis?

        Just noin, minulla on kaikki mitä tarvitsen... ja paljon enemmän kuin monella muulla tällä palstalla, paljon enemmän... ai jos tarkoitat mitä mieltä olen Senssusta, olen sitä mieltä että saat vain mitä olet tilannut korkojen kanssa, kunhan lapsi rakas ymmärtäisit sen, olisi kirjoituksista paljon hyötyä, tervehtymisesi kannalta. Minulla on varsin hyvä koulumenestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin, minulla on kaikki mitä tarvitsen... ja paljon enemmän kuin monella muulla tällä palstalla, paljon enemmän... ai jos tarkoitat mitä mieltä olen Senssusta, olen sitä mieltä että saat vain mitä olet tilannut korkojen kanssa, kunhan lapsi rakas ymmärtäisit sen, olisi kirjoituksista paljon hyötyä, tervehtymisesi kannalta. Minulla on varsin hyvä koulumenestys.

        Ahaa te molemmat siis annatte korkojen kera takaisin, selvähän se mutta tuohan on ihan vaan lapsellista valehtelua, eikä mitään korkopolitiikkaa? Ei valheilla voi antaa takaisin mitään. Ainoastaan tosiasioilla on merkitystä. Ei se kaverisi Mersu katoa mihinkään, jos kerrot hänelle sinun avaruussukkulasta ja ydinsukellusveneestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa te molemmat siis annatte korkojen kera takaisin, selvähän se mutta tuohan on ihan vaan lapsellista valehtelua, eikä mitään korkopolitiikkaa? Ei valheilla voi antaa takaisin mitään. Ainoastaan tosiasioilla on merkitystä. Ei se kaverisi Mersu katoa mihinkään, jos kerrot hänelle sinun avaruussukkulasta ja ydinsukellusveneestä.

        Ei niin mutta mitä ja ketä sinä ajattelet tänään, huomenna ja loppuelämäsi?

        Eli mistä johtuu päivittäiset ajatuksesi, mikä on saanut aikaiseksi päiväohjelmasi tällä palstalla kyseisestä aiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin mutta mitä ja ketä sinä ajattelet tänään, huomenna ja loppuelämäsi?

        Eli mistä johtuu päivittäiset ajatuksesi, mikä on saanut aikaiseksi päiväohjelmasi tällä palstalla kyseisestä aiheesta?

        Sinun päiväohjelmasi tällä palstalla, onko sinulla mitään muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin mutta mitä ja ketä sinä ajattelet tänään, huomenna ja loppuelämäsi?

        Eli mistä johtuu päivittäiset ajatuksesi, mikä on saanut aikaiseksi päiväohjelmasi tällä palstalla kyseisestä aiheesta?

        "Hei minua ajatellaan, mutta he eivät tiedä ketä ajattelevat, koska olen salaperäinen multimiljonääri joka ei arvosta rahaa koska minulla on hurskas arvomaailma"

        Missäs se on se säästöporsas Ving Huista?


    • Anonyymi

      Hallisetko vastaohjauksen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe