Rikkinäisen auton katsastus hyväksytysti

Anonyymi-ap

Meni sattuneesta syystä väärin päin eli katsastin autoni ensin ja vein sitten huoltoon.
Olin kuullut kolinaa kuopissa ja ajattelin että nyt ei mene läpi. Ylistävin sanoin kuitenkin läpi. Viikon päästä huoltoon ja molemmat kallistuksenvakaajat aivan loppu.
Sitten eräs asia mikä tuli itsellenikin jopa järkytyksenä koska en ollut kuullut sitä. Molemmat pyöränlaakerit edestä romuna. Auto oli vaarallinen ja katsastuksessa olisi pitänyt huomata. Nyt kuulee että auto on hiljaisempi. Huoltomies sanoi että äänet hukkuu helposti rengasmeluun huonoilla teillä.

Kuinka monta pommia liikkuukaan teillä kun katsastus on tuossa jamassa?
Tiedän monia kyläisäntiä joiden huolto on sitä että öljyt vaihdetaan pihassa eikä autoa tarkista ammattilainen vaan ajetaan katsastuksesta katsastukseen ja viat korjataan vasta kun katsastuksessa huomataan jos huomataan.
Minä haluan että katsastuksessa autosta huomataan kaikkia viat kun ei minua hylkäys haittaa.

24

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sä siis kuulet ja huomaat että auto on rikki ja et vie sitä korjaamolle kun pakosta? Kai nyt omistajalla on joku vastuu pitää autonsa kunnossa. Aina löytyy joku muu syyttää paitsi oma peilikuva.

      Ps kallistuksen vakaajat ei ole kauhean vakava asia. Pyöränlaakerit saattaneet olla siinä ja siinä viellä katsastuksessa, ja viikonpäästä ne on sitten valmiit.

    • Anonyymi

      Taisi avaus olla aika provokatiivinen. Katsastuksessa tutkitaan alustan rakenteet ja välykset ja voin sanoa, että joko puhut paskaa tai korjaamon kusetti sinua oikein kunnolla.

      • Anonyymi

        Ei ne välykset aina paljastu.

        Minä kävin katsastamassa autoni joka ei mennyt suoraan, melkein 10 vuotta hyväksytysti, kunnes keksin missä ongelma oli, taka-akselin aurauksensäätötangot olivat väljät puslistaan.

        Ongelma ei tullut ilmi katsastuksessa kun auto nostettiin ylös. Tukivarret hakeutui sellaiseen asentoon, missä ne ei normaalisti ollut, ja kas, aurauksensäätötangotkin olivat tiukat tuossa asennossa.


    • Anonyymi

      Samoin teen itsekkin. Ajan enkä panosta kuin dieseliin että pyörä pyörii. Sitten leimalle ja jos menee läpi niin myyntiin juuri katsastettuna ja niin lähti pihasta uudelle omistajalle.
      Sitten hakee kaupasta uuden auton ja jatkaa menoa.

    • Anonyymi

      Laatu maksaa. Ei 80 - 100 €:lla voi saada edes sinnepäin olevaa koko auton kattavaa tarkastusta. Kun alaa ei oikeasti valvota niin olemme päätyneet nykyiseen tilanteeseen.

    • Anonyymi

      Tänäpäivänä meillä on paljon uusia katsastajia jotka ovat saaneen koulutuksen suomen rajojen ulkopuolella. Täällä Helsingissä just ja just pärjää Suomenkielellä. Eikö Suomalaiset katsastajan enää kelpaa ? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset sukunimet TrafiComin henkilökunnalla on. Saa mennä Järvenpäähän katsastamaan tänäpäivänä.

      • Anonyymi

        Yhtään sellaista katsastaja ei tietääkseni ole. Kaikki ovat suorittaneet tutkintonsa suomalaisessa oppilaitoksessa. Vähän ihmetyttää välillä, miten se on ollut mahdollista, mutta on ollut kumminkin. Suomalaiset katsastajat varmasti kelpaavat. Mistäpä sellaisia saisi?


    • Anonyymi

      Juuri katsastettu ei ole tae että auto on teknisesti täysin kunnossa,vaikka hölmöt niin luuleekin.
      Isot autoliikkeet eivät välttämättä edes käytä kuin paperit konttorilla eikä konttori siinä paljo jupise vastaan kun autoliikkeet tuovat leivän pöytään.

      • Anonyymi

        Älä nyt viitsi olla noin idiootti.


      • Anonyymi

        Jep, ei tarvi käydä konttorilla autolla. Tekee jutut omalla korjaamolla ja hakee vaan sit paperit kuntoon.
        Tuliko jollekin yllärinä? Käsi ylös


    • Anonyymi

      Kyllähän katsastuksessa käydään järjestelmällisesti kaikki oleelliset läpi.
      Varmaan on joku tietty koulutettu tapa missä järjestyksessä tutkitaan.
      Tosin viimeeksi kun käytin autoa katsastuksessa ja olin vaihtanut pyöränlaakerin niin katsastaja huomasi alapallonivelen väljyyden, auto oli jo yhden päivän yliajalla joten katsastaja pisti viaksi suojakumin rikkoutumisen kyseisessä nivelessä kun luotti että korjaan ongelman ensi tilassa ja niin korjasinkin.
      Niin ja suojakumin rikkoutuminen aiheuttaa korjauskehotuksen ei hylkäämistä ja meilläpäin uusintakatsastus on ilmainen.

    • Anonyymi

      Millä ketjulla on ilmainen jälkinäytös ? Tosi hyvä bisnes idea. Kaikki Helsingin hylätyt auto tulevat sinne. Aika tyhmät omistajat. Ei ainakaan suomalaisia omistajia.

      • Anonyymi

        En tiedä tyhmää mutta merilapissa on ollut siitä lähtien tapana ilmainen uusintakatsastus kun katsastustoiminta vapautui.
        Niin yksityiset kuin a katsastuskin pelaavat tuolla markkinoiden määrittelemällä tavalla.
        Aina on haettu vikalista ja korjattu listan puutteet.


    • Anonyymi

      Miten niin väärin päin? Tuohan on ihan oikein päin. Jos katsastuksessa jotain löytyy niin saa samalla korjaamoreissulla senkin laitettua. Eivät välttämättä aina hoksaa samoja vikoja, vaikka toki huollossa taitavat olla hanakampia tarttumaan jotaiseen pikku juttuun.

      • Anonyymi

        Ei saa katsastuksessa löytyä vikaa, kun sitten oman merkin sijoitus tilastoissa huononee. Joidenkin merkkien omistajille kyseessä on kunnia-asia ja ainoa mahdollisuus olla autoonsa tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa katsastuksessa löytyä vikaa, kun sitten oman merkin sijoitus tilastoissa huononee. Joidenkin merkkien omistajille kyseessä on kunnia-asia ja ainoa mahdollisuus olla autoonsa tyytyväinen.

        Viittaat siis Toyotaan. No ne autot käyvät katsastushuollossa(korjauksessa) aina ennen katsastusta, sillä vaareille katsastus alkaa olla elämän isoja ja tärkeimpiä asioita mitä enää on jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!

        Aika pitkä lista tarkistuksia kuuluu kyllä huoltoonkin, ja suunnilleen kaikki muu paitsi öljyn ja suodattimen vaihto ovat erikseen laskutettavia korjauksia. Ja kun huollon hinta on jotain 300-400 euroa niin kyllä siinä jää niille tarkistuksillekin laskutusta. Ei se öljy ja suodatin niin paljon maksa.

        No, ehkä ei kaikilla merkeillä ole näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!

        Niin no siis minun ajatushan kyllä olikin se, että kannattaa käydä mieluummin katsastuksessa, niin voi sitten huoltoon mennessä samalla korjauttaa ne katsastuksessa havaitut viat, kun niitä ei välttämättä huollossa huomata.


    • Anonyymi

      Perusongelma tuossa asiassa on se että kukaan ei halua kouluttaa itsensä katsastajaksi. Tällä alalla palkkaus on melko huonoa. Kun uusia katsastajia ei löydy on helppo ottaa ulkomaalaisia katsastajia, niinkuin täällä Uudellamaalla tilanne nyt on. Olen aika varma että nä uudet saa muutama tonni vähemmän palkkaa kuukaudessa. Näin maailma muuttuu.

      • Anonyymi

        Ja ulkomaalainenko ei tee työtään hyvin? Sanoisin, että usein he tekevät työnsä paremmin kuin mitä elämäänsä kyllästynyt suomalinen joka ei kelvannutkaan isopalkkaiseen helppoon työhön.


    • Anonyymi

      Katsastus on siis turha toimenpide, länsimaisessa siviilisaatiossa?

      • Anonyymi

        On. En ole 24v aikaan käynyt kertaakaan. Käykööt ne ketkä haluaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. En ole 24v aikaan käynyt kertaakaan. Käykööt ne ketkä haluaa

        Sinä oletkin "valittu", joku sanoisi varmaan Yksisarvinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe