Meni sattuneesta syystä väärin päin eli katsastin autoni ensin ja vein sitten huoltoon.
Olin kuullut kolinaa kuopissa ja ajattelin että nyt ei mene läpi. Ylistävin sanoin kuitenkin läpi. Viikon päästä huoltoon ja molemmat kallistuksenvakaajat aivan loppu.
Sitten eräs asia mikä tuli itsellenikin jopa järkytyksenä koska en ollut kuullut sitä. Molemmat pyöränlaakerit edestä romuna. Auto oli vaarallinen ja katsastuksessa olisi pitänyt huomata. Nyt kuulee että auto on hiljaisempi. Huoltomies sanoi että äänet hukkuu helposti rengasmeluun huonoilla teillä.
Kuinka monta pommia liikkuukaan teillä kun katsastus on tuossa jamassa?
Tiedän monia kyläisäntiä joiden huolto on sitä että öljyt vaihdetaan pihassa eikä autoa tarkista ammattilainen vaan ajetaan katsastuksesta katsastukseen ja viat korjataan vasta kun katsastuksessa huomataan jos huomataan.
Minä haluan että katsastuksessa autosta huomataan kaikkia viat kun ei minua hylkäys haittaa.
Rikkinäisen auton katsastus hyväksytysti
24
458
Vastaukset
- Anonyymi
Sä siis kuulet ja huomaat että auto on rikki ja et vie sitä korjaamolle kun pakosta? Kai nyt omistajalla on joku vastuu pitää autonsa kunnossa. Aina löytyy joku muu syyttää paitsi oma peilikuva.
Ps kallistuksen vakaajat ei ole kauhean vakava asia. Pyöränlaakerit saattaneet olla siinä ja siinä viellä katsastuksessa, ja viikonpäästä ne on sitten valmiit. - Anonyymi
Taisi avaus olla aika provokatiivinen. Katsastuksessa tutkitaan alustan rakenteet ja välykset ja voin sanoa, että joko puhut paskaa tai korjaamon kusetti sinua oikein kunnolla.
- Anonyymi
Ei ne välykset aina paljastu.
Minä kävin katsastamassa autoni joka ei mennyt suoraan, melkein 10 vuotta hyväksytysti, kunnes keksin missä ongelma oli, taka-akselin aurauksensäätötangot olivat väljät puslistaan.
Ongelma ei tullut ilmi katsastuksessa kun auto nostettiin ylös. Tukivarret hakeutui sellaiseen asentoon, missä ne ei normaalisti ollut, ja kas, aurauksensäätötangotkin olivat tiukat tuossa asennossa.
- Anonyymi
Samoin teen itsekkin. Ajan enkä panosta kuin dieseliin että pyörä pyörii. Sitten leimalle ja jos menee läpi niin myyntiin juuri katsastettuna ja niin lähti pihasta uudelle omistajalle.
Sitten hakee kaupasta uuden auton ja jatkaa menoa. - Anonyymi
Laatu maksaa. Ei 80 - 100 €:lla voi saada edes sinnepäin olevaa koko auton kattavaa tarkastusta. Kun alaa ei oikeasti valvota niin olemme päätyneet nykyiseen tilanteeseen.
- Anonyymi
Tänäpäivänä meillä on paljon uusia katsastajia jotka ovat saaneen koulutuksen suomen rajojen ulkopuolella. Täällä Helsingissä just ja just pärjää Suomenkielellä. Eikö Suomalaiset katsastajan enää kelpaa ? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset sukunimet TrafiComin henkilökunnalla on. Saa mennä Järvenpäähän katsastamaan tänäpäivänä.
- Anonyymi
Yhtään sellaista katsastaja ei tietääkseni ole. Kaikki ovat suorittaneet tutkintonsa suomalaisessa oppilaitoksessa. Vähän ihmetyttää välillä, miten se on ollut mahdollista, mutta on ollut kumminkin. Suomalaiset katsastajat varmasti kelpaavat. Mistäpä sellaisia saisi?
- Anonyymi
Juuri katsastettu ei ole tae että auto on teknisesti täysin kunnossa,vaikka hölmöt niin luuleekin.
Isot autoliikkeet eivät välttämättä edes käytä kuin paperit konttorilla eikä konttori siinä paljo jupise vastaan kun autoliikkeet tuovat leivän pöytään.- Anonyymi
Älä nyt viitsi olla noin idiootti.
- Anonyymi
Jep, ei tarvi käydä konttorilla autolla. Tekee jutut omalla korjaamolla ja hakee vaan sit paperit kuntoon.
Tuliko jollekin yllärinä? Käsi ylös
- Anonyymi
Kyllähän katsastuksessa käydään järjestelmällisesti kaikki oleelliset läpi.
Varmaan on joku tietty koulutettu tapa missä järjestyksessä tutkitaan.
Tosin viimeeksi kun käytin autoa katsastuksessa ja olin vaihtanut pyöränlaakerin niin katsastaja huomasi alapallonivelen väljyyden, auto oli jo yhden päivän yliajalla joten katsastaja pisti viaksi suojakumin rikkoutumisen kyseisessä nivelessä kun luotti että korjaan ongelman ensi tilassa ja niin korjasinkin.
Niin ja suojakumin rikkoutuminen aiheuttaa korjauskehotuksen ei hylkäämistä ja meilläpäin uusintakatsastus on ilmainen. - Anonyymi
Millä ketjulla on ilmainen jälkinäytös ? Tosi hyvä bisnes idea. Kaikki Helsingin hylätyt auto tulevat sinne. Aika tyhmät omistajat. Ei ainakaan suomalaisia omistajia.
- Anonyymi
En tiedä tyhmää mutta merilapissa on ollut siitä lähtien tapana ilmainen uusintakatsastus kun katsastustoiminta vapautui.
Niin yksityiset kuin a katsastuskin pelaavat tuolla markkinoiden määrittelemällä tavalla.
Aina on haettu vikalista ja korjattu listan puutteet.
- Anonyymi
Miten niin väärin päin? Tuohan on ihan oikein päin. Jos katsastuksessa jotain löytyy niin saa samalla korjaamoreissulla senkin laitettua. Eivät välttämättä aina hoksaa samoja vikoja, vaikka toki huollossa taitavat olla hanakampia tarttumaan jotaiseen pikku juttuun.
- Anonyymi
Ei saa katsastuksessa löytyä vikaa, kun sitten oman merkin sijoitus tilastoissa huononee. Joidenkin merkkien omistajille kyseessä on kunnia-asia ja ainoa mahdollisuus olla autoonsa tyytyväinen.
- Anonyymi
Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa katsastuksessa löytyä vikaa, kun sitten oman merkin sijoitus tilastoissa huononee. Joidenkin merkkien omistajille kyseessä on kunnia-asia ja ainoa mahdollisuus olla autoonsa tyytyväinen.
Viittaat siis Toyotaan. No ne autot käyvät katsastushuollossa(korjauksessa) aina ennen katsastusta, sillä vaareille katsastus alkaa olla elämän isoja ja tärkeimpiä asioita mitä enää on jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!
Aika pitkä lista tarkistuksia kuuluu kyllä huoltoonkin, ja suunnilleen kaikki muu paitsi öljyn ja suodattimen vaihto ovat erikseen laskutettavia korjauksia. Ja kun huollon hinta on jotain 300-400 euroa niin kyllä siinä jää niille tarkistuksillekin laskutusta. Ei se öljy ja suodatin niin paljon maksa.
No, ehkä ei kaikilla merkeillä ole näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne huollossa kaikkea mahdollista ala etsimään jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan, sillä siitä ajasta ja työstä ei voi laskuttaa. Hölmö!
Niin no siis minun ajatushan kyllä olikin se, että kannattaa käydä mieluummin katsastuksessa, niin voi sitten huoltoon mennessä samalla korjauttaa ne katsastuksessa havaitut viat, kun niitä ei välttämättä huollossa huomata.
- Anonyymi
Perusongelma tuossa asiassa on se että kukaan ei halua kouluttaa itsensä katsastajaksi. Tällä alalla palkkaus on melko huonoa. Kun uusia katsastajia ei löydy on helppo ottaa ulkomaalaisia katsastajia, niinkuin täällä Uudellamaalla tilanne nyt on. Olen aika varma että nä uudet saa muutama tonni vähemmän palkkaa kuukaudessa. Näin maailma muuttuu.
- Anonyymi
Ja ulkomaalainenko ei tee työtään hyvin? Sanoisin, että usein he tekevät työnsä paremmin kuin mitä elämäänsä kyllästynyt suomalinen joka ei kelvannutkaan isopalkkaiseen helppoon työhön.
- Anonyymi
Katsastus on siis turha toimenpide, länsimaisessa siviilisaatiossa?
- Anonyymi
On. En ole 24v aikaan käynyt kertaakaan. Käykööt ne ketkä haluaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On. En ole 24v aikaan käynyt kertaakaan. Käykööt ne ketkä haluaa
Sinä oletkin "valittu", joku sanoisi varmaan Yksisarvinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722