Nyt kun EU lateli säännöt niin tuumasta toimeen. Järvi on siten ennallistettava 1950- ja 60-lukujen malliin , on löydyttävä rapuja ja muikkua, vedenpinta ylös ja ruoppaukset käyntiin.
Evijärvi ennallistettava
17
1409
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt alkavat asiat rullaamaan. Ovat noteeranneet Brysselissä että Evijärvi on aikoinaan ollut Euroopan kalarikkain järvi.
- Anonyymi
Missä on evijärvi? Kainuussa? Järvisuomessa? Kalarikkainko, niin niin niin,,,,,,,,, samaa puhutaan myös oman kuntani järvestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on evijärvi? Kainuussa? Järvisuomessa? Kalarikkainko, niin niin niin,,,,,,,,, samaa puhutaan myös oman kuntani järvestä.
Puhe on eri asia kuin fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhe on eri asia kuin fakta.
Niin niin niin pelkästään ruotsissa on 92409 järveä. Suomessa järviä on 56012. +muun euroopan järvet(tuhansia). Tuollainen fakta ei perustu kyllä mihinkään. Itsekö olette keksineet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin niin pelkästään ruotsissa on 92409 järveä. Suomessa järviä on 56012. muun euroopan järvet(tuhansia). Tuollainen fakta ei perustu kyllä mihinkään. Itsekö olette keksineet?
En ole itse keksinyt tieto on Pikkujättiläisestä jos tiedät mikä se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole itse keksinyt tieto on Pikkujättiläisestä jos tiedät mikä se on.
Kheh kjeh🤣🤣 osui ja uppos🤣🤣🤣!!
- Anonyymi
Täällä joku ei tiennyt että Evijärvi on Evijärvellä. Buahahahaha hahah haa ! Mikä on Jaakobin poikien isän nimi hahahahah haa .......
- Anonyymi
olisikohan jaakobin poikien isännimi ongenkoukku
- Anonyymi
Evijärvelle on kuulemma muuttanut paljon näitä Linde-, Ny- ynnä muita manneja eikun pojat niittämään kaislaa järvestä ja "kartoittamaan" mökit samalla tilastoja varten.
- Anonyymi
1 kpl järvikaisla = 1€.
- Anonyymi
Sinilevää Evijärvessä, ei voi uida, ei voi käyttää saunavesinä, kalat kuolee. Sammaloituneen järven taru alkaa olla lopussa.
- Anonyymi
Kyllä me on ainaskin uitu evijärvessä koko kesän. Kalaakin on saatu syötäväksi. Meillä ranta kunnossa.
- Anonyymi
Pohjanmaan uutisissa väläyteltiin keinoja järven kunnostamiseksi. Kaksi nevaa ennallistetaan ja suunnitteilla on kaislanniiton lisäksi imuruoppauksia jotka mökkiläiset itse voisivat tehdä oman rantansa osalta. Tässähän olisi tuhannen taalan vinkki yrittäjälle !
- Anonyymi
Tässä vielä toinen vinkki jollekin yrittäjälle. Koska ihmiset eivät voi enään käyttää järvivettä, niin kohta jokainen tarvitsee kaivon.
- Anonyymi
Lohilammikko myös josta vois kalastaa itse kalat maksua vastaan tai ostaa valmiit loimulohet.
- Anonyymi
muutama vuosi niin evijärvi on ruohottunut umpeen, koska ravinnekuorma rehevöittää järven.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muutama vuosi niin evijärvi on ruohottunut umpeen, koska ravinnekuorma rehevöittää järven.
Nyt syksyllä on taas se aika kun puut tiputtavat tuhansia tonneja lehtiä ja neulasia vesistöömme mätänemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533462
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253434No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141406Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751015Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007