Mopopörrääjät

Anonyymi-ap

Viime yönä saatiin taas nauttia mopopörrien ajelusta pitkin kylän keskustaa. Voisivatko näiden pörriäisten vanhemmat tehdä asialle jotain ennen kuin teen lasun? Ei ole normaalia lasten elämää tuollainen yhden jälkeen mopolla päristely ihmisten kiusaamiseksi. Meitä asuu tässä keskustassa aika paljon. Nyt saa loppua tämä häirintä. Sairaita pentuja.

104

2442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ne USKALLA KotiNurkilla Häiriköidä Mopoilla !

Ne ajelee Keskustaan jossa on "ihmisiä" ja sitten Alkavat Häiriköidä !
      - ja Kotona näytellään "KilttiäPoikaa"

• Anonyymi

Itse asun keskellä kylää. Eikä minua häiritse. Minä nukun yöllä, enkä kuuntele taajaman meteliä

• Anonyymi

Hyvä sulle, jos oot kuuro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä sulle, jos oot kuuro.

Ei en ole kuuro. Minä vain nukun, enkä vaivaa päätäni turhilla asioilla

• Anonyymi

Soitin poliseille, ovat tulossa. Viritykset saavat maksaa moottoripyörävakuutuksen.

• Anonyymi

Ei mopon äänet laita sitä vielä moottoripyöräverolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mopon äänet laita sitä vielä moottoripyöräverolle.

Ei mopon ääni, mutta kun sillä ajetaan kahdeksaakymppiä Sarvelasta kirkonkylään. Se voi jo maksaa.

• Anonyymi

Ei ne poliisit mitään tule. Karvialla näkee poliiseja ainoastaan kerran vuodessa Karvia-päivillä, jossa käyvät pasteeraamassa.

• Anonyymi

Ei yhtään tulevat Karvia-päivät häiritse taajama-asujaa?
      Olisin kyllä siitä metelöinnistä ja nurkkiin kuseskelusta ja oksennusläjistä enemmän huolissaan kuin mopopojasta
      Ilmeisesti se basson jytke on kivaa korville.

• Anonyymi

Ei basso häiritse. Nämä pikkusittiäiset häiritsevät. Seuraavalla kerralla kerron henkilötiedot viranomaisille, kaverit on tunnistettu.

• Anonyymi

Karvia-päivät kestävät vain kaksi ehtoota. Mopot pörräävät koko kesän.

• Anonyymi

Juuri tämä! Sitä eivät vaan kaikki ymmärrä, kun ei ole kykyä asettua toisen asemaan ja ajatella miltä tuo terrori tuntuu meistä, joiden on pakko siitä kärsiä.

• Anonyymi

Kyllä kunnon karvialainen juhlii viä kolmannen ehtoon. Torilla muikut vattaan ja kylmälle juomalle terassille, siitä on hyvä jatkaa.

• Anonyymi

Kyllä kannattaa nyt keskittyä tärkeämpiinkin asioihin kuin kloppien päristelyihin. Pärinöiden ääntä on mahtunut kylälle kautta aikojen. Rattijuopot haitta on kaikille

• Anonyymi

On se hyvä puolustella, jos ei itseä häiritse, osaatko edes kuvitella, miltä tuo jokailtainen kiusanteko tuntuu meistä, jotka siitä joudumme kärsimään?
        Ja aivan turha käskeä muuttamaan sivukylille tai mettään, ei ole palveluita siellä ja taloaan tai asuntoaan ei pysty järkuhinnalla edes myymään, eikä edes haluta. Lain mukaan pitäisi olla kaikilla oikeus kotirauhaa, mutta kun se ei vaan kaikkien päähän mahdu.
        Mutta rattijuopoista, ihmiskunnan saastasta, olen samaa mieltä ja ne ei lopu ikinä. Noista mopokersoistakin suuri osa ovat suurella todennäköisyydellä tulevia rattijuoppoja, kun kakarasta asti opetetaan, ettei mistään tarvitse välittää mitään, vähiten toisten ihmisten kotirauhasta ja liikenneturvallisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se hyvä puolustella, jos ei itseä häiritse, osaatko edes kuvitella, miltä tuo jokailtainen kiusanteko tuntuu meistä, jotka siitä joudumme kärsimään?
        Ja aivan turha käskeä muuttamaan sivukylille tai mettään, ei ole palveluita siellä ja taloaan tai asuntoaan ei pysty järkuhinnalla edes myymään, eikä edes haluta. Lain mukaan pitäisi olla kaikilla oikeus kotirauhaa, mutta kun se ei vaan kaikkien päähän mahdu.
        Mutta rattijuopoista, ihmiskunnan saastasta, olen samaa mieltä ja ne ei lopu ikinä. Noista mopokersoistakin suuri osa ovat suurella todennäköisyydellä tulevia rattijuoppoja, kun kakarasta asti opetetaan, ettei mistään tarvitse välittää mitään, vähiten toisten ihmisten kotirauhasta ja liikenneturvallisuudesta.

Juuri näin. Rattijuopon alkuja nämä sällit ovat. Ei muiden elämällä ja elämisellä ole niin väliä, kunhan saadaan itse pärrätä. Se on hyvä alku välinpitämättömyydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän sä tiedät mitä heille opetetaan? Anna heidän pitää hauskaa kun heillä se aika nuoruudestaan on. Jos häiritsee yöllä ni laita korvatulpat korviin JUMALAUTA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän sä tiedät mitä heille opetetaan? Anna heidän pitää hauskaa kun heillä se aika nuoruudestaan on. Jos häiritsee yöllä ni laita korvatulpat korviin JUMALAUTA!

Hauskanpitoa on siis toisten tahallinen härnääminen, kiusanteko ja täys piittaamattomuus liikenteessä toisia kohtaan niinkö? Laita itse korvatulpat korviin, jos se on jokin ratkaisu JUMALAUTA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskanpitoa on siis toisten tahallinen härnääminen, kiusanteko ja täys piittaamattomuus liikenteessä toisia kohtaan niinkö? Laita itse korvatulpat korviin, jos se on jokin ratkaisu JUMALAUTA!

Mitä ne niillä mopoilla teille liikenteessä tekee? Ajaa päälle?😂

• Anonyymi

Juuri se...
        Mutta kun niillä ei ole muuta elämää kuin toisten kyylääminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ne niillä mopoilla teille liikenteessä tekee? Ajaa päälle?😂

Vieläkö sua naurattaa, jos jäät keula pystyssä olevan mopon alle? Näin meinasi minulla käydä, JALKAKÄYTÄVÄLLÄ terveyskeskuksen kohdassa, ei siinäkään voida katsoa kunnolla eteensä, eikä taakseen, miten minulle kävi kun jouduin kompuroimaan pois alta. Minua ei naurattanut😡

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri se...
        Mutta kun niillä ei ole muuta elämää kuin toisten kyylääminen.

Kellä "niillä"? Esimerkiksi mulla on paljonkin elämää ja harrastuksia, mutta muutaman räkänokan takia elämänlaatuni kärsii noiden idioottien takia, ei tarvitse erikseen kyylätä. Sulta nähtävästi puuttuu kyky ajatella asiaa "niiden" kannalta, jotka eivät voi nauttia laissakin määrätystä kotirauhasta. Täytyyhän nuorison saada "nauttia elämästä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kellä "niillä"? Esimerkiksi mulla on paljonkin elämää ja harrastuksia, mutta muutaman räkänokan takia elämänlaatuni kärsii noiden idioottien takia, ei tarvitse erikseen kyylätä. Sulta nähtävästi puuttuu kyky ajatella asiaa "niiden" kannalta, jotka eivät voi nauttia laissakin määrätystä kotirauhasta. Täytyyhän nuorison saada "nauttia elämästä"

Miksi et itse pystu antamaan nuorille rauhaa.
        Vuosia sitten urputit traktorirallistaeä. Sen jälkeen tuli esille kovaääniset romuautot ja mönkijät. Nyt sitten mopot.
        Antaisit ihmisten elää ja hankkisit itsellesi elämän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et itse pystu antamaan nuorille rauhaa.
        Vuosia sitten urputit traktorirallistaeä. Sen jälkeen tuli esille kovaääniset romuautot ja mönkijät. Nyt sitten mopot.
        Antaisit ihmisten elää ja hankkisit itsellesi elämän.

Sä et sitten millään ymmärrä!! Kaikessa tuossa mitä mainitsit, on kyse liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, yleisestä piittaamattomuudesta ja tarpeettomasta metelin tuottamisesta. Ja kaikki tuo vie ihmisiltä kotirauhan. Montako kertaa sulle se pitää sanoa? Ja edelleen, mulla on oma elämä. Ja tietääkseni en ole kenenkään elämistä estänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä et sitten millään ymmärrä!! Kaikessa tuossa mitä mainitsit, on kyse liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, yleisestä piittaamattomuudesta ja tarpeettomasta metelin tuottamisesta. Ja kaikki tuo vie ihmisiltä kotirauhan. Montako kertaa sulle se pitää sanoa? Ja edelleen, mulla on oma elämä. Ja tietääkseni en ole kenenkään elämistä estänyt.

Ei se kyllä siltä tunnu...
        Eikä se mitään auta vaikka tänne s24:lle kirjoittaisit vuodesta toiseen.

• Anonyymi

möyvöy sakkia 🤣 huutavat koulussakin täyttä kurkkua , mutta tunnilla ei saa sanaa suustaan

• Anonyymi

Ne on nuoriso, niissä on tulevaisuus. Keula vaan ilmaan ja hanaa. Nuorena kyllä ajeltiin satoja litroja pensaa savuksi, eikä siitä ollu kyllä mitää hyötyä. Kasa rattaita ja tehoputkia vaan jäi nurkkiin.

• Anonyymi

Hauskaahan se silti on ollut kun nuori oli. :)

• Anonyymi

On se kyllä kumma kun kaikesta pitää aina valittaa. Antakaa mopopoikien pitää hauskaa kun heillä se aika elämästä on. Pitäkää huoli omista asioistanne herranjestas!

• Anonyymi

Se on meidän oma asia, jos haluamme, että meillä olisi kotirauha! Ymmärrätkö että niiden räkänokkien hauskanpito on kaikella tavalla laitonta? Sun mielestä kakarasta asti pitää kannusta rikkomaan lakia ja hyväksyä se? Jos mopo, tai mikä tahansa kulkuväline on varustettu normi äänenvaimentimella ja ajetaan liikennesääntöjen mukaan, ei taatusti häiritse ketään, eikä tarttisi valittaa. Mutta kun on tarkoitus tehdä kiusaa ja härnätä ihmisiä. Että hoe sä vaan sitä herranjestaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on meidän oma asia, jos haluamme, että meillä olisi kotirauha! Ymmärrätkö että niiden räkänokkien hauskanpito on kaikella tavalla laitonta? Sun mielestä kakarasta asti pitää kannusta rikkomaan lakia ja hyväksyä se? Jos mopo, tai mikä tahansa kulkuväline on varustettu normi äänenvaimentimella ja ajetaan liikennesääntöjen mukaan, ei taatusti häiritse ketään, eikä tarttisi valittaa. Mutta kun on tarkoitus tehdä kiusaa ja härnätä ihmisiä. Että hoe sä vaan sitä herranjestaasi.

Jos tehoa halutaan lisää silloin ei välttämättä tarkoituksena ole kiusanteko kun tehoputket vain päästävät kovemman äänen mutta tässähän te kaikki märisevät ihmiset vaan kannustatte heitä kiusaamaan teitä kun ette tee muutakuin valita🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tehoa halutaan lisää silloin ei välttämättä tarkoituksena ole kiusanteko kun tehoputket vain päästävät kovemman äänen mutta tässähän te kaikki märisevät ihmiset vaan kannustatte heitä kiusaamaan teitä kun ette tee muutakuin valita🙄

Ja edelleen, onko ok että viritetään? Ymmärrtkö minkälaista jälkeä tulee kun sellaisella ylinopeutta ajavalla taitamattoman kuskin käsissä olevalla mopolla törmää johonkin, tai vaikka jonkun päälle?

• Anonyymi

Aivan selvästi et asu näiden taukkien pörräysreviirillä. Yksi tuossa nytkin tunti sitten nosteli mopon nokkaa. Näytti ihan pöyrööltä sonnivasikalta.

• Anonyymi

Tätä mopojen pärräystä on jatkunut jo kauan ei se tule loppumaan vaikka haluaisitte turha valittaa.

• Anonyymi

Antaa mopojen pärrätä niin paljon kun vielä heitä huvittaa. On vain yksi aika vuodesta kun sitä voi kunnolla tehdä, ei meidän kannata heidän nuoruuttaan pilata!

• Anonyymi

Kyllä huomaa ettei sulla ole omakohtaista kokemusta, miten vittumaista se häirintä voi olla! Mua ei kiinnosta hevonvittujakaan, vaikka menis nuoruus miten pilalle. Mikä se syy on oikeasti, että ne paskat pitää virittää niin että se melu on pääasia ja kovaa kulkeminen? Mitä sitten kun sattuu pahasti? Sitten voikin olla koko loppuelämä pilalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä huomaa ettei sulla ole omakohtaista kokemusta, miten vittumaista se häirintä voi olla! Mua ei kiinnosta hevonvittujakaan, vaikka menis nuoruus miten pilalle. Mikä se syy on oikeasti, että ne paskat pitää virittää niin että se melu on pääasia ja kovaa kulkeminen? Mitä sitten kun sattuu pahasti? Sitten voikin olla koko loppuelämä pilalla.

Yhtäkkiä sua kiinnostaaki niitten elämä? Jos niille käy pahasti niin mitä se sun persettäs kutittaa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule...koko kesän olen kuunnellut kahden mönkiän prääsöötä metsäautotiellä joka on n. 40 - 50 m makuuhuoneen ikkunasta. Tätä jatkuu aamuyöhön saakka. Ei häiritse yhtään. Kaikkiin ääniin tottuu.
        Olen ajatellut asian niin, että koulut alkavat ja nämäkin kesälomalaiset joutuvat olemaan asfalttiviidakossa ensi kesään. Suotakoon se heille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtäkkiä sua kiinnostaaki niitten elämä? Jos niille käy pahasti niin mitä se sun persettäs kutittaa?!

Kuten kerroin, ei kiinnosta, mutta luulis edes vanhempia kiinnostavan. Mutta se meteli on se, mikä häiritsee minua ja muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten surraan haudalla rakasta ihanaa pikkuihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten surraan haudalla rakasta ihanaa pikkuihmistä.

Joo sitä kaikkein ihaninta kaveria, joka oli kaikille ystävällinen, avulias ja kohtelias. Niitähän ne aina on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo sitä kaikkein ihaninta kaveria, joka oli kaikille ystävällinen, avulias ja kohtelias. Niitähän ne aina on.

Kerron yhden tositarinan teille.
        Olipa kerran keski-ikäinen mies joka oli kaatunut pyörällä saadessaan jonkun kohtauksen. "Paremmat"ihmiset ajoivat ylväästi ojanpenkalla makaavan miehen ohi. Eivät pysähtyneet katsomaan mikä hätänä. "Juoppo siihen vain on kaatunut" moralisoijat tiesivät.
        Mutta tuli kloppi joka prääsäsi mopolla sekä autolla. Se hunsvotti, vähä-älyinen ym. haukkuma nimillä tunnettu. Tämä nuori pysähtyi, soitti hätäkeskukseen ja oli loukkaantuneen vierellä, peitteli hänet rotsillaan ja huolehti kunnes apu tuli.
        Mitä tästä opimme. Huonossakin repussa voi olla hyvät eväät.

• Anonyymi

Se on alkanu varmaan jo vuosikymmeniä sitte. Silloin vanhat äijät ajeli aiva pönttönä pitkin ojia ja lepikkoja, eikä ketään haitannu. Kehitys on kulkenu vaan eteenpäin. On ääntä ja tehoo enemmän. Tokihan se jatkuva pininä on vähä harmillista.

• Anonyymi

Pitäisi olla vielä wanha kunnon kyläkyttä järjestelmä.
      Joku roti kylälle. Ajellaan viritetyillä pakoputkilla ja aiheutetaan vaaratilanteita.
      Käytät sais hieman ratsasta mopoja.

• Anonyymi

Ovat tulossa ratsaamaan, sällien tiedot on ilmoitettu poliisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs sitten kun mopo ja vakuutus on ok ?
        Voisivat ne poliisit kitkeä rattijuopot ja tankojuopot pois liikenteestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs sitten kun mopo ja vakuutus on ok ?
        Voisivat ne poliisit kitkeä rattijuopot ja tankojuopot pois liikenteestä.

Ei tietenkään mitään, mutta kun kaikkien mopot ei ole laillisessa kunnossa, ei ole kilpeä, ei äänenvaimentimia ja kulkevat hirveää ylinopeutta. Rattijuopoista edelleen samaa mieltä ja mopo ja mönkijäjuopoista myös.

• Anonyymi

ei saanu viimekskää kiinni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei saanu viimekskää kiinni

eihän ne ny pahemmi meitä kiinni saa koskaa, hyvät iltanaurut täältä anonyymien keskeltä saa🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

milloin tulee ku ei oo viäkää näkyny

• Anonyymi

Paree että ääni kuuluu. Sähkömopo tai sähköpolkupyörä on hiljainen ja vaarallinen. Klopit on terveitä kun rassaavat mopoja. Näin on asiat

• Anonyymi

Aika hyvin ne sai satimeen pöhnä kuskia. Muutama selvis viä ihmeen kaupalla. Kyllä neki viä erehtyy tai ajaa mettään.

• Anonyymi

voisko sitä hauskaa pitää muutenkin kuin häiriöäänillä !?

vanhemmuus on plusmiinusnolla tänä aikana, ei sellaist aole.

• Anonyymi

Taitavimmat ajaa sivukatuja ja mettä oikoja. Eivät käryä.

• Anonyymi

sitäpä me viisaat tehdäänki ku poliisit sattuu olemaan lähistöllä😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sairas asennoituminen, mitä tahansa saa tehdä kunhan ei jää kiinni. Tuollaisista repaleista ei ole koskaan tullut, eikä tule mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkee jo nyt, ettei esimerkiksi kielioppi ole lainkaan hallussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisko koulun opettajissa silloin jotain vikaa jos oppi ei mene perille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sairas asennoituminen, mitä tahansa saa tehdä kunhan ei jää kiinni. Tuollaisista repaleista ei ole koskaan tullut, eikä tule mitään.

Tuliko sinusta?
        Jos olisi tullut, niin ei varmaan valitettaisi s 24:lla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuliko sinusta?
        Jos olisi tullut, niin ei varmaan valitettaisi s 24:lla.

Niin no eihän mulla oo kuin vasta vajaan 40 vuoden työura takana, perheasiat kunnossa jne. Kloppina ajelin mopolla kyllä, mutta en häirinnyt sillä tahallisesti muita, oli meinaan mopo vakiokunnossa. Ei myöskään ollut tapana ajella aamuyöhön saakka. Kato kun sitä ajelua vastaan ei olisi kellään mitään, mutta kun se tehdään sillä järjettömällä melulla ja nopeuksilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no eihän mulla oo kuin vasta vajaan 40 vuoden työura takana, perheasiat kunnossa jne. Kloppina ajelin mopolla kyllä, mutta en häirinnyt sillä tahallisesti muita, oli meinaan mopo vakiokunnossa. Ei myöskään ollut tapana ajella aamuyöhön saakka. Kato kun sitä ajelua vastaan ei olisi kellään mitään, mutta kun se tehdään sillä järjettömällä melulla ja nopeuksilla.

Maailma on muuttunut 50:ssä vuodessa.

• Anonyymi

Keskellä kylää pärisevät nämä mopoidiootit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se poliisirinki on p*eestä. Rikollisten suojelua, jos sen omistat. Katso peiliin ja mieti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se poliisirinki on p*eestä. Rikollisten suojelua, jos sen omistat. Katso peiliin ja mieti.

pikkukylä etuja vaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

iha hiessäkö täälä pitäs kirjottaa? vittu mee itte äikän tunnille jos sun pitää jossai s24 kirjottaa täysin oikein ja kieliopillisesti, mitää väliä oo miten täälä kirjottaa ku vaa muut ymmärtää mitä sanot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

iha hiessäkö täälä pitäs kirjottaa? vittu mee itte äikän tunnille jos sun pitää jossai s24 kirjottaa täysin oikein ja kieliopillisesti, mitää väliä oo miten täälä kirjottaa ku vaa muut ymmärtää mitä sanot

Ihan samaa mieltä kanssasi.
        Ootko huomannut, että osalla pilkunnussioista on vielä luetun ymmärtämisessä vikaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa mieltä kanssasi.
        Ootko huomannut, että osalla pilkunnussioista on vielä luetun ymmärtämisessä vikaa?

Olen, ihme kyrvänsyyliä tuollaaset

• Anonyymi

Kyllökaikki ostaan lukea kirjottaa.

• Anonyymi

Perisynti kumuloituu lapsissa, esi-isät oli jehovantodistajien ruaskijoita, lapsen lapset on huumehäiriköitä.

• Anonyymi

En usko huumeisiin. Kalja lonzero ja siireri on käytös.

• Anonyymi

Hyvähän se on kun nuoret ajelee mopoilla. Mutta laittakaa mopojen valot kuntoon.

• Anonyymi

Karvaista mopo vapaa kunta...

• Anonyymi

Täällä koko ajan valitetaan nuorison liikennekäyttäytymisestä.
      Mutta ne vanhat vaarit ja muorit vasta vaarallisia tuolla tienpäällä ovat.
      Osan liikuntakyky niin hidasta ilman autoa niin saa kyllä miettiä mikä on refleksien nopeus jos vaikka pyöräilijä kääntyy eteen.

• Anonyymi

Ja ylileveet koneet hirvittää välillä.

• Anonyymi

Suksen mittainen lista, mopo ongelmia. Kuvastaa että ongelma on todellinen ja erittäin paha. Jotain täytyisi tehdä. Esim. taajama alueella moperilla ajo kielletty klo 18-07.

• Anonyymi

Jos oot yöjuoksulla ja läheret kotio niin mopo käyntiin vaan

• Anonyymi

Mitenkäs sitten ne jotka kulkee mopolla töissä klo 18.00 jälkee ja ennen kun kirkonkyläset herää.
        Pitääkö mopedia taluttaa kanikoppisi ikkunan ohi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs sitten ne jotka kulkee mopolla töissä klo 18.00 jälkee ja ennen kun kirkonkyläset herää.
        Pitääkö mopedia taluttaa kanikoppisi ikkunan ohi?

Mä en tiedä kenenkään kanikopeista mitään. Mutta siinä taas kirjoittaa joku joka ei vaan ymmärrä, että laillisessa kunnossa olevalla mopolla ajaminen, mihin tahansa kellonaikaan, ei häiritse ketään. Eli voisitko edes yrittää ymmärtää, että se melu on se suurin syy, miksi noita kersoja vihataan, sekä se tolkuton koheltaminen. Liikenteen vaarantaminenkin ilmeisesti on sulle ihan ok?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en tiedä kenenkään kanikopeista mitään. Mutta siinä taas kirjoittaa joku joka ei vaan ymmärrä, että laillisessa kunnossa olevalla mopolla ajaminen, mihin tahansa kellonaikaan, ei häiritse ketään. Eli voisitko edes yrittää ymmärtää, että se melu on se suurin syy, miksi noita kersoja vihataan, sekä se tolkuton koheltaminen. Liikenteen vaarantaminenkin ilmeisesti on sulle ihan ok?

Kyllä sitä liikennettä vaarantaa myös ne iäkkäät ja pyöräilijät, ettei yksin mopopoikia tarvi syyttää.
        Siellä on niutä letkanvetäjiä ajamassa 40 -50 km tunnissa "isolla tiellä".
        Vilkun käyttö on karvialaisilla ihan hakusessa.
        Perjantainakin tankojuoppo kaatuili jalkakäytävällä keskellä päivää. Mitenkäs kun jalkakäytävä loppuu ja joutuu ajokaistalle ajamaan?

• Anonyymi

Lapset on terveitä kun leikkivät. Eikä se mopoikä loputtomiin kestä ja muutenkin nuorien määrä on vähenemään päin. Vuosikymmeniä sitten meno ja meteli oli aivan toista. Turhan valittamisen sijaan kaikkien kannattaisi miettiä miten väkiluku saataisiin kasvuun. Siihenkin on helppo laskukaava 1+1=3!

Alkoholin, huumeiden ja muiden mömmöjen käyttöön sen sijaan tulisi suhtautua kriittisemmin. Neljän seinän sisällä puhelinta selaamalla, pelaamalla ja päihteitä käyttäen ei toteudu tuo yksinkertainen laskukaava.

• Anonyymi

Samaa mieltä kanssasi. Antaa nuorien olla nuoria.
        Todellakin huolestuttavaa karvian väestön ikärakenne sekä vauvojen vähäisyys.

Kannattaisiko jo kunnantätien harkita jotain starttirahaa nuorille pareille jotka ostavat talon karviasta? Veroeuroina tulidi varmasti takaisin sekin raha ajan kanssa. Ja "peitonheiluttamis"-raha kuten Merikarvialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi. Antaa nuorien olla nuoria.
        Todellakin huolestuttavaa karvian väestön ikärakenne sekä vauvojen vähäisyys.

Kannattaisiko jo kunnantätien harkita jotain starttirahaa nuorille pareille jotka ostavat talon karviasta? Veroeuroina tulidi varmasti takaisin sekin raha ajan kanssa. Ja "peitonheiluttamis"-raha kuten Merikarvialla.

Pojat ajaa mopeteilla " pillurallia".

• Anonyymi

Mutta ne valot niihin mopedeihin !!!

• Anonyymi

Pakoputket paikoilleen.

• Anonyymi

Mistä nuorille töitä ja rahaa sen talon ostoon. Palkat ei riitä mihkää jos johki pääsee. Kaupas käy ja tankkaa niin tili hupenee rajusti. Ei tää pärjää millään. Työpaikkoja pitäis kehittää lisää että alamäki saatais loppuun. Toki helpommin sanottu ku tehty.

• Anonyymi

Eikö se teatteri ja matkailu elätäkään paikkakuntalaisia?

• Anonyymi

Kyllä näinkin sitten aina joskus käy ja autan poliisia mielelläni tässä: Poliisi on määrännyt yhteensä kuusi mopoilijaa väliaikaiseen ajokieltoon esitutkinnan aikana. Kolmea kuljettajaa epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kolmea kuljettajaa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Yhtä kuljettajaa epäillään myös kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja ajoneuvorikkomuksesta.

Poliisi muistuttaa mopoikäisten nuorten vanhempia siitä, että viime kädessä huoltajat ovat vastuussa alaikäisen lapsen tekemisistä. Mopon yleiskunto ja nuoren kuljettajan liikennekäyttäytyminen ovat sellaisia asioita, joihin jokaisen vanhemman tulisi kiinnittää säännöllisesti huomiota.
      Autotoday 14.8.2024

• Anonyymi

Nuo kaks räkänokkaa pikkumopoillaan terrorisoi tätä keskustaa ja läheisiä asuntoalueita nyt aivan järjestelmällisesti, jokaikinen ilta. Käytännössä koko ilta härnätään, missä helvetissä on vanhempien vastuu😡😡

• Anonyymi

Miksi et soita vanhemmulle tai mene käymään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et soita vanhemmulle tai mene käymään?

No mistä ihmeestä voi tietää ketä ne on ja missä asuvat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mistä ihmeestä voi tietää ketä ne on ja missä asuvat?

Karvia onkin New York.

Yleensähän karvialaiset tuntee toinen toisensa. Jopa ulkopaikkakuntalaisten vieraitten taustat tutkitaan ja kysellään. Sinä et löydä kahta mopopoikaa🤭

Mene kyyläämään missä pihassa kyseiset mopot on. Tai pirauta kaverille.
        Vai valitatko vain valittamisen riemusta?

• Anonyymi

Ei vanhemmat välitä.
      Pää asia ettei räkänokat ruovi omassa pihassa.

• Anonyymi

Ei nää keskirysleiri vartioiden jälkipolvi mistään välitä. Niille on pääasia kun on omaa tuetettua älämölöötä kunta räynnä.

• Anonyymi

2-tahti savu saastuttaa ilman.

• Anonyymi

Oliski edes 2-tahtisia. Niin kuulostais oikeilta mopoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliski edes 2-tahtisia. Niin kuulostais oikeilta mopoilta.

2t kuulostaa aivan paskalta niiku hyttynien inisis kirvan juures kyllä sen nelari pitöö olla

• Anonyymi

Poliiseille ilmoitettu nämä häiriköt.

• Anonyymi

no kerroppa kqikkien nimet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no kerroppa kqikkien nimet

Tuolla ylempänähän se väittää ettei tiedä ketä ovat.

• Anonyymi

Ei se mihkään muutu aina ollu tällästä nii turha valittaa ja sen lisäks ei se huutamine täällä auta mitään.

• Anonyymi

aivan samaa mieltä ja kerran sitä vaan nuoria ollaan

• Anonyymi

Karvias ei oo varaa ostaa mopoautoja kakaroille, joutuu jäätyyn ja kastuun mopo satulassa.

• Anonyymi

no mulla on mopoauto mut siihen oon itte tehny rahat
        ja kyllä mielummin mopolla ajelen jos ei sada

• Anonyymi

Virkavallan aika menee mopopoikien kyyläämisessä kurkonkylässä eikä aika riitä pimeän turvin toisen kartanolla "yötöissä" olevien hätyyttämiseen.
      Elämä on suhteellista.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe