ratkaisu riitaan

olisiko teillä tarjota

Haluan lisätä suihkuhuoneeseemme toisen suihkun, ettei minun tarvitse aina kylmissäni odottaa vuoroani,kun mies peseytyy.

Mies sanoo, että minun ideani on ihan älytön, sillä hänen mielestään kaksi suihkua veisi enemmän vettä kuin yksi.

Minä en pysty pienessä päässäni käsittämään miten se olisi mahdollista.
Minun mielestäni asia on pikemminkin päin vastoin. Ajattelen, että jos kaksi suihkua on yhtäaikaa päällä, niin paine alenee ja vettä tulee vähemmän.

Olenko minä teidän mielestänne ihan väärässä?

(En tiedä onko tämä edes oikea paikka kysyä asiaa mutta parempaakaan en löytänyt).

7

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä niin

Miten tuplasuihkun tapauksessa käy, riippuu siitä, miten suihkut kytketään. Jos ne ketjutetaan eli molemmille tulevat yhteiset putket, jotka pelkästään haaroitetaan kahdeksi, käy kuten kuvasit.

Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene.

• aölsdkfj

"Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene."

Miksi sitä vettä siltikään kuluisi enempää kuin ennen? Jos kerran paine pysyy vakiona, niin eikös se ole ihan sama, onko yksi suihku päällä 4 minuuttia, vai kaksi suihkua yhtäaikaa päällä 2 minuuttia.

• niinpä niin
        aölsdkfj kirjoitti:

"Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene."

Miksi sitä vettä siltikään kuluisi enempää kuin ennen? Jos kerran paine pysyy vakiona, niin eikös se ole ihan sama, onko yksi suihku päällä 4 minuuttia, vai kaksi suihkua yhtäaikaa päällä 2 minuuttia.

Jäi tuossa äsken sanomatta, että tässä kahden suihkun tapauksessa ei tilanne muutu lainkaan alkuperäisestä; ei lisäystä, mutta ei vähennystäkään.

Jos nyt aivan lillukoidaan, niin samassa suihkussa kaksi ihmistä käy aivan peräkkäin vähemmällä vesimäärällä kuin kahdessa erillisessä suihkussa, sillä silloin toisen ei enää tarvise laskea vettä ja odottaa sen lämpenemistä. Tämän säästön suuruus riippuu tietysti suihkujen putkipituuksista jakotukilta.

• naisen

ottaa huusholliin, niin vedenkulutus suunnilleen
      kymmenkertaistuu.

• alkup.

Nyt sä sorruit liiotteluun.. mä luulin, et tääl on vain tositeoriatietomiehiä, sellasia, jotka ei ees huomaa muuta maailmaa ympärillään puhumattakaan naisista,, hehheh!

Mut totta toinen puoli sun sanois.
        Siitä lähtien ku nainen tulee taloon, kaikki tiskaamiseen ja pyykkäämiseen yms. käytetty vesi mielletään naisen tuhlaamaksi vedeksi.

Varmaan naiset oikeestikin siivoovat ja pyykkäävät useemmin ja vettä näin ollen kuluu jonkin verran enemmän. Luultavasti me viivytään myös suihkun alla pitempään.

No, mut kiitti noist vastauksist.

Mä luulen, et se paikka mihin meinasin toista suihkua, on samas johdos.. mikä se oli se sana jota käytettiin..sen toisen suihkun kans. Siin on ennen ollu pesukone. Nyt se on käyttämättä ja haluun siihen suihkun itselleni.

Enkä siis oo ollu yhtään vääräs vaik blondi oonkin.

Joo, terveisii kaikille teille teoriatietomiehille! On se sit niin kivaa lukee tota teidän tekniikkajutustelua.

• alkup. kirjoitti:

Nyt sä sorruit liiotteluun.. mä luulin, et tääl on vain tositeoriatietomiehiä, sellasia, jotka ei ees huomaa muuta maailmaa ympärillään puhumattakaan naisista,, hehheh!

Mut totta toinen puoli sun sanois.
        Siitä lähtien ku nainen tulee taloon, kaikki tiskaamiseen ja pyykkäämiseen yms. käytetty vesi mielletään naisen tuhlaamaksi vedeksi.

Varmaan naiset oikeestikin siivoovat ja pyykkäävät useemmin ja vettä näin ollen kuluu jonkin verran enemmän. Luultavasti me viivytään myös suihkun alla pitempään.

No, mut kiitti noist vastauksist.

Mä luulen, et se paikka mihin meinasin toista suihkua, on samas johdos.. mikä se oli se sana jota käytettiin..sen toisen suihkun kans. Siin on ennen ollu pesukone. Nyt se on käyttämättä ja haluun siihen suihkun itselleni.

Enkä siis oo ollu yhtään vääräs vaik blondi oonkin.

Joo, terveisii kaikille teille teoriatietomiehille! On se sit niin kivaa lukee tota teidän tekniikkajutustelua.

Jos ajatellun lisäsuihkun paikalla on nykyisin normaali pesukonehana, niin takaan, että suihkuvettä säästyy.

Pesukonehanasta tulee nimittäin vain kylmää vettä.

Vaikka mistäpä minä tiedän eri ihmisten masokistiset piirteet...

• hhh

tehdä moista juttua, ellei vedä uutta putkistolinjaa uudelle suihkulle.On kokemusta siitä, että kun saa toiseen suihkuun sopivan lämmön ja sitten toinen suihku avataan niin edellisenkin säätö menee metsään ja aikaa kuluu, että molemmat saa kohdalleen.Sama ilmiö toistuu kun toinen pistetään kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe