kankaanpääläissuvuissa on Makkarageenistöä mennyt ristiin ja rastiin.

Anonyymi-ap

Pidin aluksi tarinoita "Makkaran veljeksistä" huuhaana aikaisemmin. Nyt on parempaa perimätietoa omasta suvustani. Noormarkussa asui pitkään kankaanpääläinen kaukainen sukulaiseni, joka syntyi 1929 ja kuoli 2020 Noormarkussa. Oli siis noin teini-ikäinen sodan jälkeen.
Hän oli kertonut pojalleen, joka on lähempää sukua minulle miesten tarinoita Makkaroista. Nykyisen Kelankaaren ja Kärjenkadun välissä oli ollut silloin muutama mökki, torpparien ja renkien asuttamia kartanon väestä. Siinä kalliokivikossa oli Makkaratkin asuneet. Tie meni silloin siis vanhaa kohtaa kirkolle Lavialta. Osa, siis kulkevat naiset, poikkesivat Makkaroiden luokse "juomaan janoonsa tai saamaan hierontaa". Ei siis ole ihme, että sukukypsissä alkoi raskaudet itää. Tieto myös lensi suusta suuhun ja naiskävijää alkoi salassa kuljeksia mökin liepeillä. Ei ole mikään väärä tieto että paljon 1940 ja 1950-luvulla syntyneistä oli hedelmöitetty Makkaroiden mökissä. Siksi vanhemmissa kankaanpääläissuvuissa on Makkarageenistöä mennyt ristiin ja rastiin.

13

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siinä siskon poika on mennyt tekemään serkkutytön kanssa lisää Makkaraa

• Anonyymi

Tämä aloitus sisältää historiaa ja totta ja sitten luuloa ja juorua. Totta on, että paikalla on ollut kartanon renkitupia. Totta on myös se, että niillä oli sodan jälkeen huono maine viinan myynnin ja tappelujen vuoksi.
      Juorua on se, että vanhurskaat ja uskovat kankaanpääläisnaiset olisivat niissä juosseet "saamassa hierontaa"! Se ei kerrassaan ole mahdollista! Siitä ei ole sanaakaan kirkonkirjoissa.

• Anonyymi

Kuulostaa ihan joka kylän ja aikakauden perusmeiningiltä juoruilla ja liioittelulla höystettynä, EVVK.

• Anonyymi

Onpa väsynyttä juttua taas.

• Anonyymi

Liippaako makkarat läheltä?

• Anonyymi

Eikös 1970- luvulla ollut puhetta siitä opettajajien avioliitosta, jossa Makkara-nainen meni naimisiin Makkara-miehen kanssa ja lapsista tuli erikoisia. Muuttivat Tampereelle.

• Anonyymi

Täällä on yhä paljon niitä makkaroita joiden pitäisi muuttaa Helsinkiin.

• Anonyymi

Makkarat ovat rasismia!!!

• Anonyymi

Ei! Makkarat ovat viharikosta, antisemitismiä ja ei-setaa!

• Anonyymi

Onko se Soihtulan talovahti makkaroita?

• Anonyymi

Sekö sossu joka yrittää ajaa moottoripyörällä?

• Anonyymi

On sulla erikoinen fiksaatio tähän aiheeseen, kosketteletko itseäsi kun näitä kirjoittelet??

• Anonyymi

Koskeehan sen minua ja saatat olla serkkunikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31