Olen ollut ankara isä. Lapseni muistuttavat siitä kymmenienkin vuosien jälkeen. En ole osannut luoda luottamusta joihinkin lapsiini. En tiennyt, miten osoittaa rakkautta ja olla turvallisesti läsnä. Jokin sisäinen muuri ja kyvyttömyys oli esteenä. Tärkeää minulle oli vain, että asiat toimivat sovitusti; jos ei vapaaehtoisesti, niin pakosta. Itse en ollut lapsena kokenut vanhempieni läheisyyttä. Koskaan en muista olleeni äidin sylissä tai että kukaan olisi minua halannut. Yhden kerran muistan, että äiti silitti päätäni ja siinä tuli kyyneleen silmiin, kun hän osoitti minulle välittävänsä. Monissa tilanteissa lapsena muistan vältelleeni kättelyä; se kun tuntui liian intiimiltä enkä ollut tottunut läheisyyteen. Elämä oli jokapäiväistä selviytymistä, joten ymmärrän tilanteet nyt myöhemmin. Vuosien päästä, aikuisena, kun joku on halannut minua, se on jäänyt pitkään mieleen hyvänä kokemuksena. Nyt olen yrittänyt opetella osoittamaan rakkautta ja jopa halaamista. Miksi tällaiset asiat alkavat selvitä vasta kymmieniä vuosia liian myöhään? Yksi asia kuitenkin lohduttaa: lapseni ovat ottaneet virheistäni opikseen ja heidän perheissään osoitetaan avoimesti rakkautta. Jospa tämän kirjoittaminen vähän keventäisi omaa taakkaani. Jospa joku isä tunnistaisi oman kyvyttömyytensä ajoissa ja haluaisi muuttua.
Epäonnistunut isä
Anonyymi-ap
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764