Jotta saan kertoa Orimattilasta

Anonyymi-ap

Oli joku kokaiinikuljetus 13.tammikuuta.

Taustaa: Alkuperäinen 21.01.2025 tekemäni ketju poistuin heti, sen otsikon vika sana oli "itsestäni". Tänne Suomi24:n Orimattila-osioon on ilmestynyt outo ongelma että juttuni Orimattilasta ja juttuni minun elämästäni poistuvat, vaikka minun elämäni on siis täällä Orimattilassa, joten en ihan ymmärrä miksi ne eivät täällä saisi olla.

Tein pientä taustatyötä ja vanhoihin ketjuihin jutut jää paremmin, mutta nämä aktiiviset nonstop ketjut raivoaa, jos joku muu sinne kirjoittaa (vaikka pysyisi ihan aiheessa). Hassu sattuma että tuossa toissapäivä (kirjoitin siitä jo aiemmin tänne, mutta viesti poistui) oli uutinen kertoen että Orimattilasta Lahteen päin mennyt iso kokaiinikuljetus olisi saatu kiinni.

Siitä jäin miettimään näitä erikoisia nonstop-ketjuja täällä, joihin kukaan muu ei heidän mielestään saa tulla kirjoittamaan. Tämä on oikeasti iso harmi minulle, koska tämä on täysin KUOLLUT koko osasto. Täällä ei tosissaan ole kuin minä, niin kovasti haluaisin myös osallistua keskusteluun. Kukaan ei myöskään näihin (alle 10kpl) tekemiini ketjuihin kirjoita mitään, jos jotain niin v*ttuilee vain minulle. Mitään keskustelua täällä ei ole ollut vuosiin.

Olen sitten kirjoittanut sinne missä muutkin on. Muutoin olen vain todellakin kirjoitellut täysin yksin ja sitten siinä 21.01.2025 mulle kävi ilmi että ne oli sen mun Abiristeilyketjun käyneet poistamassa. Just sen mihin sitten pystyin kirjoittaa. Se oli mun itse tekemäni ja käsitteli vain minun elämääni liittyviä juttuja. Nyt se sitten piti poistaa??? Miksi?

Jep. Mulla oli jo "oma ketju elämästäni" ja tein sitten uuden täysin neutraalin, mutta sekin poistettiin. En voi todellakaan keksiä mikä vika siinä oli mutta ehkä otsikko oli väärin "Jotta saan kertoa itsestäni", niin muutin muotoon "Jotta saan kertoa Orimattilasta" ja koska tänne on tehty monia minua pilkkaavia ketjuja, joissa valitetaan siitä että kirjoitan täällä eli tällaista teemaa siis SAA käyttää niin...

Tein tällaisen Suomi24-Orimattila-osiota kritisoivan ketjun, jonka JUORU on se että 13.01.2025 joku iso kokaiinilasti saatiin kiinni. Se on siis hyvä homma!!! Siitä voimme nyt sitten keskustella tai sitten vaihtoehtoisesti siitä että 15.01.2025 oli täällä ihan hirveää draamaa ja tuntui että koko paikka pistettiin tomuksi. Työkkäri-ketjuun ei saanut kukaan muu kuin he kirjoittaa, mutta näkyy että sama sääntö on noissa kaikissa vastaavissa. Kukaan muu ei saa sinne kirjoittaa, kun heillä on tärkeää yrittää kommunikoda tän Suomi24:n kautta. Mielestäni toi on epäilyttävää, mutta heidän toimintaan ei puututa.

Tämä ketju on siis vapaa ihmisten KESKUSTELLA (esim. siitä kokaiinilastista) eikä tartte välittää noista koodiviestittelijöistä, jotka hyökkää päälle.

16

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liian pìtkä horina, jaksoin lukea kolme lausetta.

• Anonyymi

Kokaiinin katukauppa-arvo 600 000 - 700 000 euroa. Jonkun niskoille tuokin kaatuu, eikä yhtään huvittaisi olla se henkilö.

• Anonyymi

Ei osta, niin ei voi menettää.

• Anonyymi

Politiikka oli aiheena ja muiden viestit sinne jäi, mutta minun kommentti poistettiin. Miksi? No...

"Sulla on tuossa toi Ninni-koski ja olen itsestäni kertonut että olisin kuin Näkymätön Lapsi. Tää ei siis ole mun oma keksimä juttu, vaan mun traumaterapeutti tän sanoi, kun olin siellä jossain noin 20-vuotias. Mä muista suuttuneeni jopa, kun mä JOUDUIN lukemaan jotain muumeja! Olin jo aikuinen ja terapeutin kehotuksesta jouduin marssia kirjastoon lainaamaan Muumeja :( *noloa* ja lukea sitten se Ninni-kertomus sieltä.

Kiukutti, mutta luettuani ymmärsin kyllä :) Se oli silloin se ja hassua miten se realisoitui vasta siinä noin 35-vuotiaana. TAAS hävetti. Olihan mulle jo toi siis sanottu, mutta vasta 35-vuoden paikkeilla mä olin se Ninni, joka sai päänsä takaisin. Aika kauan meni ja se aika hävetti minua. Olihan mulle jo kerrottu.

No, Saksikäsi Edwardista en tiedä että mihin liittyy ja en itseasiassa tykkää siitä leffasta. Taisin ostaa sen kyllä täällä Orimattilassa ja katsottuani annoin sen pois. Juu ja olen Niinikoskelta ja tiedän tuon parturin. Kommentoin nyt tässä vain, kun siellä-sun-täällä on vähän "vihjeitä". Ei sen suurempaa, kunhan siis listasin pieniä minuunKIN liittyviä asioita tänne.

Nyt voisin silti tähän yhteyteen kertoa oman juttuni Riitasta. Se on pieni, mutta se on jäänyt minua vaivaamaan. Olin muistaakseni just siinä tasan täysi-ikäinen, kun kävin sen luona leikkauttamassa hiukseni. Olin siihen aikaan Erkko-lukiossa ja Riitta alkoi kysellä juoruja pojistaan. Nytkään en ihan muista että ketkä ne pojat edes on enkä muistaisi heitä ilman tätä parturitapausta. Istuin siinä ja se sinnikkäästi vain jatkoi ja jatkoi SUOSTUTTELUA että kertoisin jotain hänen pojistaan, jotka kävivät samaa lukiota kanssani. Jouduin parikin kertaa sanomaan etten todellakaan siis tunne heitä. En tiedä heistä MITÄÄN eikä tämä ollut mitään etten olisi vain kehdannut kertoa heidän äidilleen. Ihme inttämistä. Kun en tunne heitä, niin en tunne. Outoa kaikinpuolin muutoinkin hiillostaa minusta jotain tietoja ulos."

"...Hetken jo epäilin että olisin sittenkin ostanut kirjan, mutta kaivoin äsken oman kirjani esiin ja siinä lukee että olisi ostettu vasta vuonna 2009 eli vuosia sen jälkeen. Liittyy tämäkin silti aiheeseen että aikuisena (yhä) mä sitten olen nöyrtynyt ja ostanut itselleni Muumi-kirjan ton tarinan takia. Sehän on siis tosi lyhyt siellä kirjassa, pari sivua.

En mä vääriä sivuja lukenut, kun tästä aiheesta tuli juteltuakin terapeutin kanssa. Se vain myhäili tyytyväisenä mun reaktioilleni. :D Naurattaa nyt, mutten ihan 100% tiedä miksi se oli niin tyytyväinen. Ilmeisesti olin jotenkin just täydellisesti oivaltanut tarinan idean, kun tuskaisin kiukkuisena että "Se tarinahan päättyi kesken!"."

Viestit oli kahdessa osassa. Aiheena vielä politiikka ja se friikki alkuperäinen toisen viesti jäi?? Häh??

• Anonyymi

...Olen siis Niinikoskelta ja niin on ilmeisesti tämä Riittakin.... joka on siis politiikassa ja hänestä laitettiin ihan outoja viestejä sinne, pilkkaaviakin. Silti toi MINUN viestini poistettiin? Ei mene nyt moderaattoireilla ihan oikein tää homma!!

• Anonyymi

No, huh huh!

Viime yönä ei viestini mennyt läpi toisessa ketjussa. Tuli aina punainen palkki "Jokin meni pieleen - yritä hetken kuluttua uudestaan." ja minähän sitten yritin uudestaan, päivitin sivua ja tännekin kokeilin vielä erikseen testiviestin. Sama oli täälläkin eli tuli testattua että vika ei ollut viestissäni. Mietin siis jos siinä viestissäni, kommentoimassani viestissä tai ketjussa olisi joku vika. Tein ihan uuden, neutraalin viestin ja yritin eri ketjuun ja silti tuli palkki "Jokin meni pieleen - yritä hetken kuluttua uudestaan."

Tänään sitten jatkoin yrittämistä ja kävikin ilmi että jopa se se mun eka viestini onkin mennyt läpi ja päädyin nyt vahingossa postaamaan saman kaksi kertaa. Tulin sitten ihan mielenkiinnosta katsomaan että mitenkäs täällä on ja täältä se viestini taas on poistettu. Miksi? Siinä lukee että testaan että toimiiko tämä sivusto ja moinen sitten hävitettiin? Miksi? Olisi ollut kiva nähdä se täällä että menikö SE läpi sitten lopulta.

No... eilen oli vielä 0 poistoa tänään täällä lukee että 1 viesti poistettu eli tulkitsen sen testiviestini menneen läpi, mutta se on nyt sitten "sääntöjenvastainen viesti". Ok? Ihmeelliset säännöt on teillä, ei voi muuta sanoa.

Muutkin vastaavat viestini ovat nyt tänä vuonna kadonneet. Miten ei saisi muka tätä itse sivustoa ja sen toimintoja kommentoida? Kumma juttu. Kuka noita poistoja oikein päättää? Onko TODELLA niin ettei testiviestejä SAA lähettää?? Ihan oikeasti, onhan toi nyt ihan esteettinen ongelma vain jos tässäkin ketjussa on joku testiyritys. En näe mitään syytä moisen poistolle.

Tässä tulee ihan mieleen kun humalainen - mutta harmiton - kaveri poistetaan torin penkiltä istumasta. Ei yhtään mitään syytä poistoon ja toihan on ihan ilmisoikeusrikkomus. Käsittääkseni täällä saa olla siellä missä haluaa. Oliko se nyt liikkumisen vapaus mikälie. Sitä hoetaan aina silloin, kun puhutaan romaneista ja "välttämisestä" tai joku. Oikeus olla missä haluaa.

No... syrjintäkin on laitonta. Se ei silti estä sitä että poliisi itsekin poistaa teinejä kaupoista ja julkisilta rannoilta. Minutkin poistettiin.. no siis aivan kaikkialta!! Minun ei vain anneta olla missään. En siis ole humalainen enkä ikinä käyttänyt edes huumeita, joten minun poiston syyt on aika erikoiset. Olen post-traumaattinen pedofilian uhri ja tiedän kyllä oireeni. Tiedän myös että on laitonta poistaa minua sen takia että olen hyväksikäytönuhri ja onhan se nyt moraalisestikin epäilyttävää. Poistaahan ne silti niitä teinejäkin eli ei ihan hirveästi sitä syytä siis tarvita.

Sanonpa vain silti että nämä teidän poistonne on järjettömiä ja AIHEUTTAVAT e kaikki ongelmat mitä täällä on.... ja tuolla kaduilla. Te aiheutatte sen. Ei ketään saa POISTAA! Ei ihmisiä POISTETA. Ei ainakaan jonkun ihme ismin ja oletusten takia. Siellä on oikeuspsykiatritkin joutuneet jo kiukutella mediassa puolustellen potilaitaan että psykoottiset ihmiset aiheuttavat vähemmän rikoksia kuin normi kansalainen. Ei lääkäreiden tarvitse ruveta moista toitottamaan mediassa, jos sille ei olisi tarvetta.

Uutisissa liikaa korostettu hankalia mielenterveyspotilaita (onpa niitä muitakin, joo). Eli heidän osuus väkivaltaisissa asiakkaissa on lisääntynyt ja SE on ollut se uutinen. Jutussa sanottii joo että SILTI ne väkivalta tilanteet on ihan muiden ihmisten tekemiä suurimmaksi osaksi. Uutisissa on silti ihan oudosti painotettu ihan kuin mielenterveyspotilaat silti olisi se ongelma. Uutinen itsekin siis sanoo että ne rikostilanteet on ne väkivaltaiset ja henkilökuntaa työllistävät. Ei mielisairaus ole rikos.

• Anonyymi

...Ei saa poistaa ihmisiä.

Minä en ole ikinä ihmetellyt teinien käytöstä, kun heidät poistetaan joka paikasta. On vaikea kuvitella missä mielentilassa sitä sitten "oikean" ikäisenä tulee kaupassa asioimaan, kun sinut on vuosien ajan vartijan toimesta sieltä poistettu. Minä halveksisin kauppaa.

Eihän noi nyt ymmärrä sitä syvällisesti, mutta mä sanon syvällä rintaäänellä että te olette aiheuttaneet kaiken tämän kaaoksen valtiossamme. Te olette se syy. Ei ihmisiä voi POISTAA. Se on tappamista. Ei me täällä poistella luule yhtään ketään. EI KETÄÄN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole ikinä ihmetellyt teinien käytöstä, kun heidät poistetaan joka paikasta. On vaikea kuvitella missä mielentilassa sitä sitten "oikean" ikäisenä tulee kaupassa asioimaan, kun sinut on vuosien ajan vartijan toimesta sieltä poistettu. Minä halveksisin kauppaa.

Eihän noi nyt ymmärrä sitä syvällisesti, mutta mä sanon syvällä rintaäänellä että te olette aiheuttaneet kaiken tämän kaaoksen valtiossamme. Te olette se syy. Ei ihmisiä voi POISTAA. Se on tappamista. Ei me täällä poistella luule yhtään ketään. EI KETÄÄN.

...Asiakaspalvelussa on erinäisenkin kerran käynyt se että firma tekee ilmeisen väärin.

Sitä asiaa yritän ja yritän selvittään. On vaikeaa saada asiakaspalvelijaa ja sitten kun sen vaivoin saa, niin sitten ollaan heti kiellot päällä että heillä ei kuulemma ole pakko palvella asiakkaita, jotka ei käyttäyty toivotulla tavalla. Tällä muka "suojellaan" henkilökuntaa. Mä rehellisesti nauroin, kun luin ton tekstin. SUOJELLAAN??? Varmaan firman kannattaisi lopettaa rikkomasta ihan niitä ITSE kirjoittamiaan sääntöjä, päästää asiakkaat selvittämään asiaa ettei ne hermostuisi ja laittaa niitä järkeviä ihmisiä sinne asiakaspalveluun, jotka ei saisi elinikäisiä traumoja vain nähdessään RIKOSANOJA!! Haloo!!
        Ehkei niitä eskari-ikäisiä todellakaan kannattaisi laittaa sinne. Ei kai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Asiakaspalvelussa on erinäisenkin kerran käynyt se että firma tekee ilmeisen väärin.

Sitä asiaa yritän ja yritän selvittään. On vaikeaa saada asiakaspalvelijaa ja sitten kun sen vaivoin saa, niin sitten ollaan heti kiellot päällä että heillä ei kuulemma ole pakko palvella asiakkaita, jotka ei käyttäyty toivotulla tavalla. Tällä muka "suojellaan" henkilökuntaa. Mä rehellisesti nauroin, kun luin ton tekstin. SUOJELLAAN??? Varmaan firman kannattaisi lopettaa rikkomasta ihan niitä ITSE kirjoittamiaan sääntöjä, päästää asiakkaat selvittämään asiaa ettei ne hermostuisi ja laittaa niitä järkeviä ihmisiä sinne asiakaspalveluun, jotka ei saisi elinikäisiä traumoja vain nähdessään RIKOSANOJA!! Haloo!!
        Ehkei niitä eskari-ikäisiä todellakaan kannattaisi laittaa sinne. Ei kai?

...Se on kiva kun asiakkaiden täytyy noudattaa sääntöjä, muttei firmalla itsellään ole minkäänlaisia velvotteita pysyä niissä!! :DDD

Just noissa tilausjutuissani siis olin sietänyt jo kauan firman jatkuvaa valehtelua ja virheitä tiedotuksessa. VIRHEITÄ!! Se sotki ja rikkoi kaiken ja mulla meni siihen enemmän ja enemmän hermo. Se oli mulle tuttu firma, jolta olin tilannut jo yli 10 vuotta. Ei ne ennen tuollaisia olleet, joten osasin kyllä sanoa missä on ongelma. Yli 10 vuotta meni hyvin, mutta sitten ne rupesi lähettämään minulle vääriä tuotteita. Ne myös oli sellaisia kuin algoritmin valitsemia ja kun homma toistui aloin epäillä että ne TARKOITUKSELLA lähettää sieltä vääriä tuotteita. Ehkä näin olikin, oli miten oli, mutta näissä teemoissa lopetin kokonaan tilaamasta sieltä. Pitäkööt tunkkinsa.

En tiedä sitäkään firmaa, onko se enää olemassa. Heille sen selkeästi myös ilmaisin että tuli sitten 20 vuotta teiltä tilattua, mutta se jäi sitten tähän. Ei minua kiinnosta onko sitä enää olemassa. Mä en usko. Ei se voi hyvin voida tai sitten se olikin jo mennyt käytännössä konkkaan ja myynyt itsensä jollekin. Ei tuollaisella toiminnalla tee muuta kuin menettää asiakkaansa. Rahaa rahaa rahaa.

Sitten ne kaupat kinuaa ja kiukuttelee tuolla. Ihan ihme ininää. Itsekin tietävät että myyvät huonoa ja tai jotain mitä asiakas ei halua. Jossain oli selityksenä kaupan toiminnalle se että jos asiakkaat saisi valita, niin NE VAIN OSTAISI AINA SITÄ SAMAA. Häh?? Toi laitettiin siihen kuin se olisi muka ongelma. Mä en huomaa siinä mitään ongelmaa. Kaupat siis rikkoo ympäristösääntöjä ja moraalia, jotta... he voisivat jatkuvasti myydä ihmisille sellaista mitä he eivät halua? Olen ton eri muodoissaan ennenkin huomannut, mutta onhan toi nyt pöyristyttävää, jos se "ONGELMA" on siinä että pitäisi asiakkaille tarjotain jotain mitä ne oikeasti haluavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Se on kiva kun asiakkaiden täytyy noudattaa sääntöjä, muttei firmalla itsellään ole minkäänlaisia velvotteita pysyä niissä!! :DDD

Just noissa tilausjutuissani siis olin sietänyt jo kauan firman jatkuvaa valehtelua ja virheitä tiedotuksessa. VIRHEITÄ!! Se sotki ja rikkoi kaiken ja mulla meni siihen enemmän ja enemmän hermo. Se oli mulle tuttu firma, jolta olin tilannut jo yli 10 vuotta. Ei ne ennen tuollaisia olleet, joten osasin kyllä sanoa missä on ongelma. Yli 10 vuotta meni hyvin, mutta sitten ne rupesi lähettämään minulle vääriä tuotteita. Ne myös oli sellaisia kuin algoritmin valitsemia ja kun homma toistui aloin epäillä että ne TARKOITUKSELLA lähettää sieltä vääriä tuotteita. Ehkä näin olikin, oli miten oli, mutta näissä teemoissa lopetin kokonaan tilaamasta sieltä. Pitäkööt tunkkinsa.

En tiedä sitäkään firmaa, onko se enää olemassa. Heille sen selkeästi myös ilmaisin että tuli sitten 20 vuotta teiltä tilattua, mutta se jäi sitten tähän. Ei minua kiinnosta onko sitä enää olemassa. Mä en usko. Ei se voi hyvin voida tai sitten se olikin jo mennyt käytännössä konkkaan ja myynyt itsensä jollekin. Ei tuollaisella toiminnalla tee muuta kuin menettää asiakkaansa. Rahaa rahaa rahaa.

Sitten ne kaupat kinuaa ja kiukuttelee tuolla. Ihan ihme ininää. Itsekin tietävät että myyvät huonoa ja tai jotain mitä asiakas ei halua. Jossain oli selityksenä kaupan toiminnalle se että jos asiakkaat saisi valita, niin NE VAIN OSTAISI AINA SITÄ SAMAA. Häh?? Toi laitettiin siihen kuin se olisi muka ongelma. Mä en huomaa siinä mitään ongelmaa. Kaupat siis rikkoo ympäristösääntöjä ja moraalia, jotta... he voisivat jatkuvasti myydä ihmisille sellaista mitä he eivät halua? Olen ton eri muodoissaan ennenkin huomannut, mutta onhan toi nyt pöyristyttävää, jos se "ONGELMA" on siinä että pitäisi asiakkaille tarjotain jotain mitä ne oikeasti haluavat.

...Ja näinhän ne sitten tekevät. Kohtelevat asiakasta kuin *** ja myyvät ***. Asiakas tämän huomaa ja kohtelee teitä juuri ihan sillä samalla asenteella kuule. Sitten ne on muka pulassa kun asiakkaat "ei osaa" käyttäytyä. Minullekin täällä Orimattilassa on jäänyt mysteerissä että MITEN minun nyt sitten pitäisi suhtautua siihen teidän sadistiseen vainoonne, kun MINUN tapani on kerran väärä. Eräs mummeli komensi että minun pitäisi "Käyttäytyä". En tänäkään päivänä tiedä yhtään mitä tämä "käyttäytyminen" on.

Minua vain sadistisesti vainotaan vuosia. Alan tehdä siitä valituksia ja minua aletaan vainota pahemmin, kunnes häädetään kokonaan pois kaupasta. Mitään selitystä en koskaan saanut että mitä minä ikinä edes alunperin tein väärin. Olen 100% varma etten ole koskaan voinut aiheuttaa mitään ongelmaa tai hankaluuksia. Olen äärimmäisen harmiton. En siihen vainoonkaa puuttunu kunnes sitä oli jatkunut jo vuosia.

Mikä on siis asiakkaan oikea tapa reagoida siihen että sinua vainotaan? Ei, en tiedä. En pysty edes keksimään että mikä ihme tämä nyt sitten pitäisi olla.

No... lakkasin käymästä siellä eli TÄMÄ tässä sitten oli kai se haettu. Olen nykyään kiinnittänyt enemmän huomiota noihin uutisiin missä esim. humalainen ihminen siis poistetaan puistonpenkiltä.... vaikkei siitä ole mitään haittaa. Ihan ihmeellisiä selityksiäkin näihin kuulee. Yhtään järkevää selitystä en ole koskaan kuullut. Teinitkin siis poistetaan, niin tässä hiljalleen alan ymmärtää että nämä kaupat - KAIKKI ORIMATTILAN KAUPAT - siis poistavat/tappavat ihmiset. Ei syytä, ei järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ja näinhän ne sitten tekevät. Kohtelevat asiakasta kuin *** ja myyvät ***. Asiakas tämän huomaa ja kohtelee teitä juuri ihan sillä samalla asenteella kuule. Sitten ne on muka pulassa kun asiakkaat "ei osaa" käyttäytyä. Minullekin täällä Orimattilassa on jäänyt mysteerissä että MITEN minun nyt sitten pitäisi suhtautua siihen teidän sadistiseen vainoonne, kun MINUN tapani on kerran väärä. Eräs mummeli komensi että minun pitäisi "Käyttäytyä". En tänäkään päivänä tiedä yhtään mitä tämä "käyttäytyminen" on.

Minua vain sadistisesti vainotaan vuosia. Alan tehdä siitä valituksia ja minua aletaan vainota pahemmin, kunnes häädetään kokonaan pois kaupasta. Mitään selitystä en koskaan saanut että mitä minä ikinä edes alunperin tein väärin. Olen 100% varma etten ole koskaan voinut aiheuttaa mitään ongelmaa tai hankaluuksia. Olen äärimmäisen harmiton. En siihen vainoonkaa puuttunu kunnes sitä oli jatkunut jo vuosia.

Mikä on siis asiakkaan oikea tapa reagoida siihen että sinua vainotaan? Ei, en tiedä. En pysty edes keksimään että mikä ihme tämä nyt sitten pitäisi olla.

No... lakkasin käymästä siellä eli TÄMÄ tässä sitten oli kai se haettu. Olen nykyään kiinnittänyt enemmän huomiota noihin uutisiin missä esim. humalainen ihminen siis poistetaan puistonpenkiltä.... vaikkei siitä ole mitään haittaa. Ihan ihmeellisiä selityksiäkin näihin kuulee. Yhtään järkevää selitystä en ole koskaan kuullut. Teinitkin siis poistetaan, niin tässä hiljalleen alan ymmärtää että nämä kaupat - KAIKKI ORIMATTILAN KAUPAT - siis poistavat/tappavat ihmiset. Ei syytä, ei järkeä.

...Minun järjen mukaan se on vain vahingollista kaupalle, jos häädetään asiakkaat pois. No, ostanhan minä ruokani yhä Orimattilasta (kotiinkuljetus), mutten penniäkään tänne tule ikinä jättämään, jos se vain on minusta kiinni. Kaikki rahani pyrin tarkoituksella kuluttamaan muualla. Moni autoileva ostaa myös ruokansa Lahdesta. Hyvä niin! <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mä en ihmettele yhtään tätä maailman menoa, kun teinit kokevat jo noin mielivaltaista ja LAITONTA syrjintää heti ja monta vuotta elämästään. Miten tuollaisesta voisi tulla yhteiskunnasta välittävä yksilö?

Olen erittäin huolella ja mielenkiinnolla lukenut noita uutisia aiheesta ja kaikki sanoo että ongelmia oli ennenkin eikä mikään näistä nykytoimista ole poistanut niitä. Kaupoilla palaa VALTAVASTI rahaa näpistysten ehkäisyyn ja vartijoihin, muttei mikään näistä toimista ole silti poistanut ongelmaa. Olen käsittänyt että näpistyksiin menettää rahaa samanverran kuin niiden "torjunta" maksaa. Ne vain sysää lisää rahaa siihen (vaikka rahaa ne yrittävät tässä säästää) ja väkivalta vain lisääntyy... tai ainakin siirtyy. Se pahenee juuri siellä, missä MUKA yritetään puuttua ongelmaa.

Miten joku tuollainenkin ongelma helpottuu sillä että sinne tuodaan natsi pahoinpitelemään asiakkaita? Mitähän varten ne on todellakin sinne tuotu ja millä aatteilla? Ei tässä nimittäin raha tunne olevan arvo.

Mä voin omakohtaisesti sanoa että minua/mielisairaita on aina kohdeltu kuin *** ja meitä on aina pahoinpidelty. On hölmöä että täällä nyt huonokäytöksiset työntekijät rupeavat nillittämään siitä että heitä MUKA kohdellaan jotenkin huonosti. Me muut "***" on täällä jo vuosiKYMMENIÄ surutta pahoinpidelty ja nimenomaan teidän toimesta. Mikähän voi olla syynä? Jos te voitte surutta rikkoa lakia ja vainoa asiakkaita, niin miksi nillitätte? Miksi te valitatte siitä, kun teitä kohdellaan samoin kuin te itse kohtelette muita?

Pikkulinnut laulaa että miespuoliset kassatyöntekijät on sit
        mieltä että syytä olisi näissä naispuolisissakin. Eli vähän voisi sitä OMAAKIN käytöstään miettiä. Olisi parempi että *** ja nämä nulikat "oppisivat olemaan" kuten sitä sanotaan. Karsiutuisi ainakin vähän siitä täysin tarpeettomasta asiakkaiden pilkkaamisesta. Se vartijanappi on ihan liian lähellä siinä. Ei ne edes yritä käyttäytyä, niin saahan sitä silloin ongelmia :DDD Kun kerran niitä HALUAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mä en ihmettele yhtään tätä maailman menoa, kun teinit kokevat jo noin mielivaltaista ja LAITONTA syrjintää heti ja monta vuotta elämästään. Miten tuollaisesta voisi tulla yhteiskunnasta välittävä yksilö?

Olen erittäin huolella ja mielenkiinnolla lukenut noita uutisia aiheesta ja kaikki sanoo että ongelmia oli ennenkin eikä mikään näistä nykytoimista ole poistanut niitä. Kaupoilla palaa VALTAVASTI rahaa näpistysten ehkäisyyn ja vartijoihin, muttei mikään näistä toimista ole silti poistanut ongelmaa. Olen käsittänyt että näpistyksiin menettää rahaa samanverran kuin niiden "torjunta" maksaa. Ne vain sysää lisää rahaa siihen (vaikka rahaa ne yrittävät tässä säästää) ja väkivalta vain lisääntyy... tai ainakin siirtyy. Se pahenee juuri siellä, missä MUKA yritetään puuttua ongelmaa.

Miten joku tuollainenkin ongelma helpottuu sillä että sinne tuodaan natsi pahoinpitelemään asiakkaita? Mitähän varten ne on todellakin sinne tuotu ja millä aatteilla? Ei tässä nimittäin raha tunne olevan arvo.

Mä voin omakohtaisesti sanoa että minua/mielisairaita on aina kohdeltu kuin *** ja meitä on aina pahoinpidelty. On hölmöä että täällä nyt huonokäytöksiset työntekijät rupeavat nillittämään siitä että heitä MUKA kohdellaan jotenkin huonosti. Me muut "***" on täällä jo vuosiKYMMENIÄ surutta pahoinpidelty ja nimenomaan teidän toimesta. Mikähän voi olla syynä? Jos te voitte surutta rikkoa lakia ja vainoa asiakkaita, niin miksi nillitätte? Miksi te valitatte siitä, kun teitä kohdellaan samoin kuin te itse kohtelette muita?

Pikkulinnut laulaa että miespuoliset kassatyöntekijät on sit
        mieltä että syytä olisi näissä naispuolisissakin. Eli vähän voisi sitä OMAAKIN käytöstään miettiä. Olisi parempi että *** ja nämä nulikat "oppisivat olemaan" kuten sitä sanotaan. Karsiutuisi ainakin vähän siitä täysin tarpeettomasta asiakkaiden pilkkaamisesta. Se vartijanappi on ihan liian lähellä siinä. Ei ne edes yritä käyttäytyä, niin saahan sitä silloin ongelmia :DDD Kun kerran niitä HALUAA.

...Olen huomannut korrelaation että mitä suurempi suojaus, sitä surkeampaa käytöstä on henkilökunnalla. Onko tämä syy vai seuraus. Orimattilan Vuokrataloilla ainakin kohtelu oli aivan hirveää enkä ihmetellyt, kun niiden piti hommata parempaa suojausta. Siirtyivät "turvallisempiin" tiloihin, missä ei asiakas pääse käsiksi. Nauroin :DDD

Toisaalta jossain voi olla niin päin että kun suojaus on liian hyvä, niin väki ei edes yritä käyttäytyä. Se on ainakin näissä asiakkaita kiusaavissa naikkosissa. Mietipä kuule... kun ne nainen on YKSIN jossain kassalla, niin sehän vähän pelkää siellä. Ok, se HARKITSEE paremmin mitä tekee ja ENNAKOI. Tätä pidetään ongelmana, mutta minä pidän sitä itsestään selvyytenä!

Et sä ole kotonasi. Ihan kuka vaan kansalainen tai jopa ulkomaalainen voi siitä kaupan ovesta tulla sisään. KAIKKI. Ihan minkätahansalainen kaveri voi sieltä tulla. Et ole kotonasi, ne ei tule sun kotiisi. Sä et heitä kiinnosta. Suurinosa (ellei ole sun stalgeri) haluaa ja TARVITSEE ruokaa. Ne tulee ostamaan ruokaa. Oli naama minkätahansa näköinen tai jalat ei toimi eli käyttää pyörätuolia, niin kaikki tulee ostamaan ruokaa. Sinä et sitä päätä millaisia ihmisiä täällä on maailmassa.

Ei tuolla kaduillakaan hyökätä ohitulijoiden kimppuu (tai ei pitäisi ainakaan!) ja alkaa komentelmaan miten kenenkään pitäisi pukeutua ja onko katse liian varpaissa. Eihän se kenellekään kuulu. Ihmiset tulee ja menee ja niin se tässä maailmassa kuuluukin olla.

Todellakin... se on se IDEA että kun on kassalla - eikä todellakaan ole sinun hommasi päättää millaisia ihmisiä täällä on maailmassa - niin sitä ennakoi eikä turhia ärsytä asiakkaita. Se on myös ihan normaalia ihmisen sosiaalisuutta ettei hyökätä kenenkään kimppuun ja loukata toista. Se on jopa NORMAALIA. Se että harkitsee omaa käyttäytymistään on se tavoite ja niin kassan pitääkin toimia. Pakko 100% se on se sun ammatti. Ei niin että SINÄ-SINÄ-SINÄ ja sulla on PERSOONA ja sulla on AATTEET ja MIELIPITEET. Päätät sitten syrjiä epämieluisia, vaikka se on laitonta ja ihan vain mututuntumalla häätää ja pahoinpidellyttää asiakkaita, joista ei koskaan ollut haittaa eikä koskaan olisi ollutkaan.

Se on sitä järkevää toimintaa että kun menee vaikka jonnekin erämaahan, niin pohtii ne vaarat jo etukäteen eikä tee mitään turhia riskinottoja. Kyllä se on TÄYSIN 100% kassojen omaa vikaa kaikki miten siellä asiakkaat toimii. Minäkin olen tätä täsä vuosikymmeniä katsellut ja kun teinit häädetään pois jne kuten jo sanoin, niin ei kaupantyöntekijöillä vain yksinkertaisesti ole enää mitään oikeutta vaatia ihmisoikeuksia. Teidät SAAAA pahoinpidellä, jos nyt on sillä tuulella ja teidän naama ei miellytä. Näin kauppa itsekin on toiminut jo kauan. Sitä saa mitä tilaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Olen huomannut korrelaation että mitä suurempi suojaus, sitä surkeampaa käytöstä on henkilökunnalla. Onko tämä syy vai seuraus. Orimattilan Vuokrataloilla ainakin kohtelu oli aivan hirveää enkä ihmetellyt, kun niiden piti hommata parempaa suojausta. Siirtyivät "turvallisempiin" tiloihin, missä ei asiakas pääse käsiksi. Nauroin :DDD

Toisaalta jossain voi olla niin päin että kun suojaus on liian hyvä, niin väki ei edes yritä käyttäytyä. Se on ainakin näissä asiakkaita kiusaavissa naikkosissa. Mietipä kuule... kun ne nainen on YKSIN jossain kassalla, niin sehän vähän pelkää siellä. Ok, se HARKITSEE paremmin mitä tekee ja ENNAKOI. Tätä pidetään ongelmana, mutta minä pidän sitä itsestään selvyytenä!

Et sä ole kotonasi. Ihan kuka vaan kansalainen tai jopa ulkomaalainen voi siitä kaupan ovesta tulla sisään. KAIKKI. Ihan minkätahansalainen kaveri voi sieltä tulla. Et ole kotonasi, ne ei tule sun kotiisi. Sä et heitä kiinnosta. Suurinosa (ellei ole sun stalgeri) haluaa ja TARVITSEE ruokaa. Ne tulee ostamaan ruokaa. Oli naama minkätahansa näköinen tai jalat ei toimi eli käyttää pyörätuolia, niin kaikki tulee ostamaan ruokaa. Sinä et sitä päätä millaisia ihmisiä täällä on maailmassa.

Ei tuolla kaduillakaan hyökätä ohitulijoiden kimppuu (tai ei pitäisi ainakaan!) ja alkaa komentelmaan miten kenenkään pitäisi pukeutua ja onko katse liian varpaissa. Eihän se kenellekään kuulu. Ihmiset tulee ja menee ja niin se tässä maailmassa kuuluukin olla.

Todellakin... se on se IDEA että kun on kassalla - eikä todellakaan ole sinun hommasi päättää millaisia ihmisiä täällä on maailmassa - niin sitä ennakoi eikä turhia ärsytä asiakkaita. Se on myös ihan normaalia ihmisen sosiaalisuutta ettei hyökätä kenenkään kimppuun ja loukata toista. Se on jopa NORMAALIA. Se että harkitsee omaa käyttäytymistään on se tavoite ja niin kassan pitääkin toimia. Pakko 100% se on se sun ammatti. Ei niin että SINÄ-SINÄ-SINÄ ja sulla on PERSOONA ja sulla on AATTEET ja MIELIPITEET. Päätät sitten syrjiä epämieluisia, vaikka se on laitonta ja ihan vain mututuntumalla häätää ja pahoinpidellyttää asiakkaita, joista ei koskaan ollut haittaa eikä koskaan olisi ollutkaan.

Se on sitä järkevää toimintaa että kun menee vaikka jonnekin erämaahan, niin pohtii ne vaarat jo etukäteen eikä tee mitään turhia riskinottoja. Kyllä se on TÄYSIN 100% kassojen omaa vikaa kaikki miten siellä asiakkaat toimii. Minäkin olen tätä täsä vuosikymmeniä katsellut ja kun teinit häädetään pois jne kuten jo sanoin, niin ei kaupantyöntekijöillä vain yksinkertaisesti ole enää mitään oikeutta vaatia ihmisoikeuksia. Teidät SAAAA pahoinpidellä, jos nyt on sillä tuulella ja teidän naama ei miellytä. Näin kauppa itsekin on toiminut jo kauan. Sitä saa mitä tilaa.

...Teidät kaikki saa pahoinpidellä ja heittää *** kuten se humalainen mies heitetään siitä puiston penkiltä. Se on ihan mieltymyskysymys että mikä täällä ihmisiä häiritsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Teidät kaikki saa pahoinpidellä ja heittää *** kuten se humalainen mies heitetään siitä puiston penkiltä. Se on ihan mieltymyskysymys että mikä täällä ihmisiä häiritsee.

...MIKÄÄN laki ei ketään rajoita, kun ei kaupat itse noudata lakia. En minä ainakaan enää välitä. Kaupat itse harjoittelevat sitä lain noudattamista ja tekevät sitä ne seuraavat vuosikymmenet, niin ehkä joskus tulee vielä uusi sukupolvi, joka välittää miten teille käy.

Se on kuin hirttoköysi, kun te vainoatte harmittomia. Se siirtyy. Te jo aloititte se ANARGIAN. Teidän ei muka tarvitse noudattaa lakia ja ihan mielivaltaisesti vain keksitte että mikä muka on väärää käyttäytymistä. Te kun ETTE PÄÄTÄ näistä asioista, niin samalla asenteella siellä muutkin elää ja sen todennäköisyys kasvaa päivä-päivältä että te ITSE olette se tällä kertaa epätoivottu yksilö ja olette itsekin sitä mieltä että epämiellyttäviä ei vain tarvitse sietää. Olette ITSE antaneet ihan kaikille luvan rikkoa lakia teitä vastaan.

Ei ole enää olemassa mitään mikä rajoittaisi ketään. Se on teidän oma luomuksenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...MIKÄÄN laki ei ketään rajoita, kun ei kaupat itse noudata lakia. En minä ainakaan enää välitä. Kaupat itse harjoittelevat sitä lain noudattamista ja tekevät sitä ne seuraavat vuosikymmenet, niin ehkä joskus tulee vielä uusi sukupolvi, joka välittää miten teille käy.

Se on kuin hirttoköysi, kun te vainoatte harmittomia. Se siirtyy. Te jo aloititte se ANARGIAN. Teidän ei muka tarvitse noudattaa lakia ja ihan mielivaltaisesti vain keksitte että mikä muka on väärää käyttäytymistä. Te kun ETTE PÄÄTÄ näistä asioista, niin samalla asenteella siellä muutkin elää ja sen todennäköisyys kasvaa päivä-päivältä että te ITSE olette se tällä kertaa epätoivottu yksilö ja olette itsekin sitä mieltä että epämiellyttäviä ei vain tarvitse sietää. Olette ITSE antaneet ihan kaikille luvan rikkoa lakia teitä vastaan.

Ei ole enää olemassa mitään mikä rajoittaisi ketään. Se on teidän oma luomuksenne.

...Ps. Se vainon olisi PITÄNYT loppua siinä vuosien saatossa, kun minusta ei IKINÄ ollut mitään haittaa tai harmia kaupassa. Se että vielä yli KUUDEN VUODEN jälkeen te kohtelette minua kuin *** on aika paljon puhuvaa. Eikö?

Vaikken siinä kuuden vuoden aikana ole KERTAAKAAN ollut haitaksi tai harmiksi, niin se ei teidän käytöstänne muuttanut. Minäpä minä itse voisin muuttaa?? No, voinhan mä haukkua teidät ***:ksi, kun ei mun valituksilla ollut vaikutusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe