Olen entinen saarnamies ja erosin seurakunnasta jo ennen kuin minusta tuli ateisti. Aloin vähitellen tajuta vääriä opetuksia, jotka saivat minut eroamaan. Lopulta huomasin Raamatun kertomusten olevan epätosia myyttejä ja sen ilmoittama Jumala on narsistinen ja sadistinen psykopaatti. Lakkasin uskomasta siihen ja kun mistään korkeammasta voimastakaan ei mitään todisteita ole, niin minusta tuli ateisti. Kreationismia pidän pahemman luokan harhana: lajien luominen valmiiksi on kestämätön ajatuksenakin.
Minulla on edelleen tuttuja uskovia, joille en ole kertonut olevani ateisti? Miksi? Siksi, että heidän koko elämänsä perustuu uskoon ja he jäisivät tyhjän päälle, jos lakkaisivat uskomasta. Elämä menettäisi tarkoituksensa ja toivo kuoleman jälkeisestä elämästä ei enää auttaisi jatkamaan elämää kärsimysten keskellä. Pidän parempana salata ateismini ja keskustelen leppeästi uskon asioista heidän kanssaan. Kaipa se joskus eteen tulee, että on pakko kertoa, etten enää usko, mutta toivottavasti se tulee tilanteessa, jossa he itsekin ajautuvat pohtimaan sitä mahdollisuutta, että kristinusko ei ole totuuteen perustuvaa.
Miksi en kerro uskoville ettei Jumalaa ole olemassa?
6
118
Vastaukset
- Anonyymi
Niin elämän vaikeudet johtuvat yleensä siitä, että ei ole ymmärryskykyä asioiden toimivuudesta ja miten valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen .
- Anonyymi
Eksytys toimii maailmanlaajuisesti
- Anonyymi
Ateistit ovat keksineet oivan keinon jonka avulla voi olla eksymättä maapallon kaikissa kolkissa! Tämä ihmeellinen apuri on nimeltään GPS!
Kannatta kokeilla jos on vaarassa eksyä!
- Anonyymi
Tähän liittyen olen pitänyt itseäni onnekkaana etten ole koskaan ollut uskossa, joten minulla ei koskaan ollut mitään mitä odottaa ja menettää siihen liittyen.
- Anonyymi
Helvettiin on monia teitä.
- Anonyymi
En minäkään tyrkytä ateismia uskovaisille tai edes kerro heille, että Jumalaa ei ole.
Mutta jos uskovainen tulee asiakseen narisemaan asiasta ateismi-palstalle, kerron kyllä mielipiteeni. Ja vaadin myös uskovaisilta oikeasti uskottavia todisteita Jumalan olemassaolosta. Eikä koskaan tule mitään, huonosti menee uskovaisilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih304569Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4681374Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358991- 77903
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228794
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.45720Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707