Päästä irti!
Vaikeat elämän tilanteet. Teinit.
Hei! Olen yksinhuoltaja ja tämä kirjoitus on osoitettu kaikille vanemmille mutta yh miehen näkökulmasta katsottuna koska ei voi jakaa sitä vastuuta ja hermoja niinkuin kahden aikuisen perheissä. Älä käytä tätä jos lapsi on oikeassa hädässä ja tarvitsee ammattiapua!!! Voit kuitenkin lukea tämän ja rauhoittua. Rauhassa aina eteenpäin. Tämä ei ole totuus mutta jos tämä helpottaa yhdenkään ihmisen elämää niin nauti elämästäsi. Kaikki tässä kerrottu on laillista ja sovellettavissa kaikkiin elämän tilanteisiin. Mutta tämä koskee lapsia.
Mitä tehdä kun teini on kuin uhmaikäinen pikkulapsi. Porkkanat on käytetty ja loppu. Tuntuuko että mikään ei auta ja kaikki keinot käytetty. Kokeile vielä tätä ja voit nauttia elämästä niinkuin kuuluukin ja lapsesi nauttii myös vaikka ei ehkä heti. Hyvä johtaa aina hyvään mutta huono käytös huonoon. Kaikki rankut käyttöön järjestyksessä ja pykältäen eli ei kaikkia kerralla ja takaisin päin jos köytös parempaa. Riippuu paljon tilanteesta mikä järjestys järkevin varmasti keksitte muitakin keinoja. Netti pois. Puhelin pois. Tietokone pois. Tv pois. Ei kylään kavereita/kaverille. Rajummat? Niistä en sano mutta laillisia ja inhimillisiä laillisia kenoja löytyy aina...
Ja tässä se tärkein miksi rajat kusee aina. Eli ei jaksa kuunnella sitä vitun tulkutusta ja on vaan helpompaa antaa periksi. Ja onhan se oma lapsi kuitenkin niin rakas ettei sen halua kärsivän. (Se muuten on raastavaa katsottavaa) Jotenkin vaan haluais sen oymmärtävän. Se.varmasti haluaa että sinä ymmärrät sitä. Ja kyllähän se ymmärtää mutta vastustaa koska sinä olet sille tärkeä. Ja nyt se tärkein pointti miksi tämän kirjoituksen edes tein eli mitä minä teen kun hermot menee ja mikään ei auta??? miten minä vanhempana ja vastuullisena voin enää tehdä yhtään mitään? Olen jo tehnyt kaiken mutta aina kaikki kusee. Saat nauttia elämästä joka sekunti vaikka sinulla on vastuuta. Laita musiikki täysille ja anna mennä! Niin se toimii! Kuulokkeet jos naapureita! Napit saa yllättävän isolle. Kiukuttelua ei pidä kuunnella sekuntiakaan. Kun kaikki rankut käytössä niin jokainen tajuaa että elämä käy hyvin vaikeaksi ja hyvä niin mutta sinä saat olla rauhassa. Lapsi käyttää hyväksi hermojasi saadakseen sen kaiken takaisin mutta et kuuntele muuta kuin musiikkia.🫠 Lapsi kyllä osaa ottaa ruokaa ja käydä tarpeilla ja mennä nukkumaan.
Oma rauhaa lisää kun musiikki kuulokkeista täysille ja ei välitä. Kaikista paras omille hermoille ja siten myös lapsen parhaaksi. Kiukkuista lasta turha kuunnella. Tämä opiksi kaikille vanhemmille. Olkaa hyvä. Kyllä se oppii lopulta.. hymyile kun löydät sielusi ja löydät sen pysähymällä. jos tämä on viestini maailmalle niin olen tehtäväni tehnyt kiitos ja heipähei. 👋
Kaikki on saman arvoisia.
valinnainenzen@gmail.com
Vaiket lapset. Apu!!!
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007