Melontakärpänen puraisi minua. Nyt haluaisin löytää uusia mielenkiintoisia paikkoja, jossa voisin käydä "seikkailemassa".
Netistä löytyy paljon seuroja yms., mutta osaisitko sinä auttaa minua valitsemaan niistä parhaat vaihtoehdot.
Loman aikana olisi kiva vuokrata kajakki ja lähteä muutamaksi tunniksi kauniiseen maisemaan. Seuraavana päivänä voisi mennä sitten jonnekin toiseen paikkaan, tai pysähtyä vaikka viikoksi jonnekin.
Mitä sinä suosittelisit?
Missä käyt melomassa?
19
1081
Vastaukset
- Angiina
Siis en lakkaa ihmettelemästä sitä, kuinka sinä tunnut (ainakin palstalla) aina jaksavan suhtautua elämään ja sen eri ilmiöihin niin reippaan mutkattomasti ja käytännönläheisesti. Miten sinä sen teet?!
- Pirre*
sanoa tähän väliin, että minulle on välittynyt tunne kuin O-orvokki olisi aina kuin tyyni vesi.. eikös vain?
- Angiina
Pirre* kirjoitti:
sanoa tähän väliin, että minulle on välittynyt tunne kuin O-orvokki olisi aina kuin tyyni vesi.. eikös vain?
Herranenaika - siihen se Pirre on taas itseään tunkemassa... Totta turajat. Adoptoisin Orvokin itselleni vaikka tältä istumalta varaäidikseni ja ryntäisin syliin itkemään. Tarvitsisin pikaista huostaanottoa, sillä olen oikeasti tulossa hulluksi tämän duunini kanssa! Tosin ei taitaisi Orvokki huolia tämmöistä "suloista" tyttölasta, joka muutaman kuukauden päästä täyttää 50-vuotta. En kyllä minäkään huolisi.
- Pirre*
Angiina kirjoitti:
Herranenaika - siihen se Pirre on taas itseään tunkemassa... Totta turajat. Adoptoisin Orvokin itselleni vaikka tältä istumalta varaäidikseni ja ryntäisin syliin itkemään. Tarvitsisin pikaista huostaanottoa, sillä olen oikeasti tulossa hulluksi tämän duunini kanssa! Tosin ei taitaisi Orvokki huolia tämmöistä "suloista" tyttölasta, joka muutaman kuukauden päästä täyttää 50-vuotta. En kyllä minäkään huolisi.
olla tungosta tuohon orvokin sylliin..., mieki änkeytysin nyt mielellän johonnii itkee tursastammaan....miun pittää olla niin vahva.. aina vain..
No...onneksi meistä ei ole klooneja..ja heitä se hulluks tuleminen vielä tuonnemmaksi..ja koetahan jaksaa, uskon mie ettei sinullakaan ole helppoa siellä huidsinnevadassa asti.. Angiina kirjoitti:
voisimme varmaan lähteä yhdessä sitä uuden adoptioäidin lämmintä syliä etsimään. ;))
Sitäpaitsi angiinaan en liian läheistä suhdetta haluaisi, vaikka kuinka ystävällinen olisi. Anteeksi vaan. ;)))
Angiinasta pääsin pari vuosikymmentä sitten eroon, kun tuli risaleikkauksen uhka lääkäriltä. Leikkausaika oli määrätty ja kun angiina keksi hankkia flunssan avukseen, se pelastui. Sen jälkeen se ei ole uskaltanut itsestään ainakaan toistaiseksi merkkejä näyttää.
Sitten joskus, jos muutat nikkisi, voisin mielelläni ottaa sinut syliin. Halaisimme oikein kunnolla ja itkun jälkeen lähtisimme yhdessä etsimään uusia ilonaiheita. - Vaikka luonnosta.- Angiina
optimisti-orvokki kirjoitti:
voisimme varmaan lähteä yhdessä sitä uuden adoptioäidin lämmintä syliä etsimään. ;))
Sitäpaitsi angiinaan en liian läheistä suhdetta haluaisi, vaikka kuinka ystävällinen olisi. Anteeksi vaan. ;)))
Angiinasta pääsin pari vuosikymmentä sitten eroon, kun tuli risaleikkauksen uhka lääkäriltä. Leikkausaika oli määrätty ja kun angiina keksi hankkia flunssan avukseen, se pelastui. Sen jälkeen se ei ole uskaltanut itsestään ainakaan toistaiseksi merkkejä näyttää.
Sitten joskus, jos muutat nikkisi, voisin mielelläni ottaa sinut syliin. Halaisimme oikein kunnolla ja itkun jälkeen lähtisimme yhdessä etsimään uusia ilonaiheita. - Vaikka luonnosta.No, johan nyt. Etkös sinä Orvokki ole kuullut siitä suomalaisesta sananlaskusta, jossa vakuutetaan, ettei nimimerkki naista pahenna, ellei nainen nimimerkkiä. En minä tästä Angiinasta enää eroon pääse, sillä se istuu minussa lujasti, kuten kunnon taudin kuuluukin. Anteeksi saat tietenkin, kun olet niin rauhoittava ja kokonainen ilmestys kaiken tämän palstakakofonian keskellä.
Angiina kirjoitti:
No, johan nyt. Etkös sinä Orvokki ole kuullut siitä suomalaisesta sananlaskusta, jossa vakuutetaan, ettei nimimerkki naista pahenna, ellei nainen nimimerkkiä. En minä tästä Angiinasta enää eroon pääse, sillä se istuu minussa lujasti, kuten kunnon taudin kuuluukin. Anteeksi saat tietenkin, kun olet niin rauhoittava ja kokonainen ilmestys kaiken tämän palstakakofonian keskellä.
Ja minä kun luulin jo jotain oppineeni, vaan taas sain pettymyksekseni huomata ennakkoluulojen turhaan vaivaavan.
Eli ei angiina angiinaa pahenna, vai miten se menee.
Aurinkoista viikonloppua.
PS: omissa työkuvioissani näyttävät juuri tällä hetkellä pilvet hieman raottuvan ja pari auringonsädettäkin pilkistää. Odottelen sateenkaarta, mutta en aio (enää) lähteä aarretta etsimään sen kummastakaan päästä.
Ihan oikeasti uskon positiivisen ajattelun voimaan. Kukaan ei voi kieltää meitä uskomasta, että pian kaikki muuttuu - edes vähän - paremmaksi.
Nauruterapiankin ovat keksineet. Minulle se ei ole uusi asia. Kun oppii nauramaan itselleen, ei naurunaiheista tule loppua. Ainakaan minä en kykene sellaisiin suorituksiin, etteikö tulisi välillä tehtyä ihan naurettaviakin temppuja. On vaikeata kovin pitkään vakavasti manailla, jos oikein alkaa naurattaa. ;))
- Pirre*
melotko sinä, se on varmasti mukava luonnossa liikkumis muoto, kiireetöntä ja siinä kerkkee tarkkailla ympäröivää luontoakin...
Lieksassa on Jongunjoki jossa on melontareitti, mutta sinne on tieysti pääkaupunkiseudulta pitkä matka....
Mieki halluisin kokeilla sitä lajia, joko osaat tehä sen sukelluksen ympäri..:), vai etkö ole kajakilla liikenteessäkään...:)?mutta kaatua osaan komeasti, ylös vaan pitäisi vielä opetella kiipeämään. - Lupasivat antaa yksityisopetusta myöhemmin, kun nyt jouduin kipeän olkapääni vuoksi kieltäytymään edes yrittämästä vedestä kajakkiin kaverin avustamana.
Nuorille se ei tuottanut mitään ongelmaa, ihan piti ihailla - rannalta kiikarien kanssa.:)
Eli toistaiseksi en voi lähteä avomerelle - ylös en pääse, enkä jaksaisi uida rantaan, jos kaatuisin.
Eskimokäännöstä käyn ehkä kokeilemassa kun opettavat uima-altaassa talvella. En vielä tiedä tohdinko, kun se kuului nuorilta miehiltäkin vaatineen keskimäärin puolen tunnin harjoittelun ennen onnistumista. Siinä ajassa minulta jo olisi varmaan voimat ja henki lopussa.
Kajakissa istuin viime viikolla ensimmäisen kerran ja se oli rakkautta ensi kokemalta. - Ainakin tyynellä säällä ja suht sileässä vedessä.
Nyt on kurssi suoritettu ja opiskelua voin jatkaa omatoimisesti ihan virallisella luvalla.
Eilen teimme taukoineen kolmen tunnin ja reilun 10 kilometrin retken, saimme nauttia luonnosta sitä häiritsemättä. Edes sorsaemo poikasineen ei hätääntynyt.
Arvaa onko paikat kipeinä.
;))) väärin, ei ole yhtään.
Olkapääkin tuntuu paremmalta kuin kortisonipiikin jälkeen muutama viikko sitten, ja käsi nousee jo lähes normaalisti.
Hämmästyin, että melominen oli paljon helpompaa ja kevyempää kuin olin etukäteen kuvitellut.
Nyt etsiskelen myös uusia paikkoja, joissa voisin käydä tämän yllättäen eteen tulleen uuden harrastuksen tarjoamista iloista nauttimaan. - Suosittelen sinullekin, käy kokeilemassa.
Jokireitit koskineen saavat vielä minun osaltani jäädä odottelemaan.- Pirre*
mutta kaatua osaan komeasti, ylös vaan pitäisi vielä opetella kiipeämään. - Lupasivat antaa yksityisopetusta myöhemmin, kun nyt jouduin kipeän olkapääni vuoksi kieltäytymään edes yrittämästä vedestä kajakkiin kaverin avustamana.
Nuorille se ei tuottanut mitään ongelmaa, ihan piti ihailla - rannalta kiikarien kanssa.:)
Eli toistaiseksi en voi lähteä avomerelle - ylös en pääse, enkä jaksaisi uida rantaan, jos kaatuisin.
Eskimokäännöstä käyn ehkä kokeilemassa kun opettavat uima-altaassa talvella. En vielä tiedä tohdinko, kun se kuului nuorilta miehiltäkin vaatineen keskimäärin puolen tunnin harjoittelun ennen onnistumista. Siinä ajassa minulta jo olisi varmaan voimat ja henki lopussa.
Kajakissa istuin viime viikolla ensimmäisen kerran ja se oli rakkautta ensi kokemalta. - Ainakin tyynellä säällä ja suht sileässä vedessä.
Nyt on kurssi suoritettu ja opiskelua voin jatkaa omatoimisesti ihan virallisella luvalla.
Eilen teimme taukoineen kolmen tunnin ja reilun 10 kilometrin retken, saimme nauttia luonnosta sitä häiritsemättä. Edes sorsaemo poikasineen ei hätääntynyt.
Arvaa onko paikat kipeinä.
;))) väärin, ei ole yhtään.
Olkapääkin tuntuu paremmalta kuin kortisonipiikin jälkeen muutama viikko sitten, ja käsi nousee jo lähes normaalisti.
Hämmästyin, että melominen oli paljon helpompaa ja kevyempää kuin olin etukäteen kuvitellut.
Nyt etsiskelen myös uusia paikkoja, joissa voisin käydä tämän yllättäen eteen tulleen uuden harrastuksen tarjoamista iloista nauttimaan. - Suosittelen sinullekin, käy kokeilemassa.
Jokireitit koskineen saavat vielä minun osaltani jäädä odottelemaan.tässä yhtenä kesänä, kun Ruunaalla pojat harjoittelivat (oliko se nyt sitten kajakki, kun siinä oli vain se aukko melojalle) koskenlaskua ja voi ihme kuinka taitavasti he tekivät sen pyörähdyksen kajakin kanssa alakautta ympäri...minusta tuntui aina, etteivät he pääse enää millään ylös, mutta kas vain sieltähän he pullahtivat aina esille kuin ongenkohot, ja sitten vaan koski alas ja uudestaan ylös meloen ja sama uusiksi, voi ihme miten taitavia he olivatkaan..
Terkkuja vaan, jos palstalla on joku siellä ollut meloja..:)
Niin, voi se olla orvokki, että ehkä pikkuisen sinun pitäisi harjoitella niitä eskimopyörähdyksiä ..:) enenkuin melot noita koskisia jokireittejä.
Tässä meidän järvelläkin näkee melojia aika paljon, ainakin elokuun aikana, mielestäni ovat olleet kanootteja, koska monessa on kaksi melojaa.
Mukavan hiljaisia ja jopa aavemaisen hiljaisia kulkijoita ovat, häipyvät horisonttiin yhtä äänettömästi, kuin ovat ilmaantuneetkin sieltä.
Voi miten monta uutta harrastusta tässä vielä onkaan mahdollisuus kokeilla, rullaluistelu on jo kokeiltu ja mukavaksi liikuntamuodoksi havaittu, pari kertaa olen jo/vasta luikutellut tänä suvena ja kaatumatta..:) - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
tässä yhtenä kesänä, kun Ruunaalla pojat harjoittelivat (oliko se nyt sitten kajakki, kun siinä oli vain se aukko melojalle) koskenlaskua ja voi ihme kuinka taitavasti he tekivät sen pyörähdyksen kajakin kanssa alakautta ympäri...minusta tuntui aina, etteivät he pääse enää millään ylös, mutta kas vain sieltähän he pullahtivat aina esille kuin ongenkohot, ja sitten vaan koski alas ja uudestaan ylös meloen ja sama uusiksi, voi ihme miten taitavia he olivatkaan..
Terkkuja vaan, jos palstalla on joku siellä ollut meloja..:)
Niin, voi se olla orvokki, että ehkä pikkuisen sinun pitäisi harjoitella niitä eskimopyörähdyksiä ..:) enenkuin melot noita koskisia jokireittejä.
Tässä meidän järvelläkin näkee melojia aika paljon, ainakin elokuun aikana, mielestäni ovat olleet kanootteja, koska monessa on kaksi melojaa.
Mukavan hiljaisia ja jopa aavemaisen hiljaisia kulkijoita ovat, häipyvät horisonttiin yhtä äänettömästi, kuin ovat ilmaantuneetkin sieltä.
Voi miten monta uutta harrastusta tässä vielä onkaan mahdollisuus kokeilla, rullaluistelu on jo kokeiltu ja mukavaksi liikuntamuodoksi havaittu, pari kertaa olen jo/vasta luikutellut tänä suvena ja kaatumatta..:)oppisi kirjoittamaan, niin ettei tulisi ilmaisuja "mielestäni ovat" ja "onkaan", hävettää ihan jälestäpäin lukkee tätä änkyräkieltä, pitäs pyssyy vuan tässä kolomannessa kotimaisessa..:)
- Marion.T
saaristossa retkikanootilla. Lähdimme Kakskerran kirkolle muutaman kilometrin päästä ja retki oli aivan upea.
retkellä söimme eväitä Kakskerran upeita maisemia ihaillen. Meitä ole 14 henkeä ja upea aurinkoinen tyyni ilma.
Merellä melominen on tietenkin aina tuulesta kiinni - jos tuulee mahdottomasti niin ei ole kiva hiki päässä puskea aaltojen läpi, ja se on jo vaarallistakin.
Jokimelontaa on paljon ainakin itä-suomessa ja varmaan muuallakin.
Itse olen melonut lähinnä pikku järvissä täällä sisä-maassa - upea harrastus
pitäis taas tänä kesänä mennä jonnekin melomaan - viime kesä jäi huonojen ilmojen takia vallan väliin.
Niin se eskimokäännöshän onnistuu vain kapealla ja kevyellä kilpa-kanootilla, ja se vaatii jo hiukan enemmän taitoa, olen yrittänyt, mutta jäänyt aina kanootin alle :))
Muutenkin kilpa-kanootti on niin kiikkerä ettei sillä ihan helposti pystyssä pysy:DDVoisitko kertoa, missäpäin olet löytänyt kanoottivuokraamoita järven rannalla, vai oletko jo hankkinut oman? Minä en ainakaan vielä suunnittele hankkivani, ja etsinkin vuokrausmahdollisuuksia. Asia on niin uusi, etten en ole tullut katselleeksi paikkoja "sillä simällä" Suomessa reissatessa.
Kertomasi kuulosti tosi upealta. Ottaisivatkohan ne Turussa vierailijoitakin mukaan retkelle viikonloppuna? Turussa käyn aina kesäisin ainakin kerran ja ajatus kanoottiretken yhdistämisestä kesän kulttuurimatkaan tuntuisi houkuttavalta.- Marion.T
Voisitko kertoa, missäpäin olet löytänyt kanoottivuokraamoita järven rannalla, vai oletko jo hankkinut oman? Minä en ainakaan vielä suunnittele hankkivani, ja etsinkin vuokrausmahdollisuuksia. Asia on niin uusi, etten en ole tullut katselleeksi paikkoja "sillä simällä" Suomessa reissatessa.
Kertomasi kuulosti tosi upealta. Ottaisivatkohan ne Turussa vierailijoitakin mukaan retkelle viikonloppuna? Turussa käyn aina kesäisin ainakin kerran ja ajatus kanoottiretken yhdistämisestä kesän kulttuurimatkaan tuntuisi houkuttavalta.mielestäni kanootit oli vuokrattu jostakin Turusta ja lähdimme matkaan rannalta joka oli Kakskerran tien varrella pienellä kauniilla uimarannalla. En tunne Turkua kovin hyvin,joten en muista paikan nimeä josta lähdimme.
Siitä meloimme retkikanooteilla muutamia kilometrejä aivan upeden saarien lomassa, ja tulimme Kakskerran vanhan kirkon edessä olevaan laituriin.
Vanha kirkko oli kaunis ja ilma oli kaunis ja meillä oli upea porukka ja todella hauskaa.
Uskoisin että Turussa järjestetään kanoottimelontaa myös kaikille halukkaille.
Kannattaa ottaa yhteytttä vaikka Turun kaupungin liikuntatoimeen - he ainakin tietävät kuka voisi asiasta enemmän kertoa.
Toivotan hauskoja melontahetkiä - se on kiva harrastus :)) - sirkku:)
Marion.T kirjoitti:
mielestäni kanootit oli vuokrattu jostakin Turusta ja lähdimme matkaan rannalta joka oli Kakskerran tien varrella pienellä kauniilla uimarannalla. En tunne Turkua kovin hyvin,joten en muista paikan nimeä josta lähdimme.
Siitä meloimme retkikanooteilla muutamia kilometrejä aivan upeden saarien lomassa, ja tulimme Kakskerran vanhan kirkon edessä olevaan laituriin.
Vanha kirkko oli kaunis ja ilma oli kaunis ja meillä oli upea porukka ja todella hauskaa.
Uskoisin että Turussa järjestetään kanoottimelontaa myös kaikille halukkaille.
Kannattaa ottaa yhteytttä vaikka Turun kaupungin liikuntatoimeen - he ainakin tietävät kuka voisi asiasta enemmän kertoa.
Toivotan hauskoja melontahetkiä - se on kiva harrastus :)):)))
Valvon vieläkin koneen ääressä...
Tiedän, että posteja on odottamassa vastauksiaan...
Teille molemmille tiedoksi, että täällähän olen - edelleenkin...;)
Hauskaa...;)
Palaanko huomenna (tänään) asiaan...?;)
Voisi löytyä kerrottavaa... sirkku:) kirjoitti:
:)))
Valvon vieläkin koneen ääressä...
Tiedän, että posteja on odottamassa vastauksiaan...
Teille molemmille tiedoksi, että täällähän olen - edelleenkin...;)
Hauskaa...;)
Palaanko huomenna (tänään) asiaan...?;)
Voisi löytyä kerrottavaa...jännittyneenä.
Kerro pian. ;))
- Ruislintu
Lieksan-Kuhmon rajalla oleva Jongunjoki on tosi hyvä melontajoki. Mutta ennenkuin menet sinne, kannattaa koskien laskemiseen perehtyä rauhallisemmilla vesillä. Toukokuu on parasta aikaa, vettä riittää tuolloin kivikkoisimpiinkin koskiin.
Aloita vaikka Aittokoskelta, siitä jatkat Pälvekoskelle, Kaksinkantajalle ja lopetat Viitakoskella. Varaa aikaa vähintään pari päivää. Yöpymispaikoilla voit kohdata karhun tai ainakin kurkia ja saukkoja.
Siis harjoittele tänä kesänä ja suunnista ensi keväänä kielojen kukinta-aikaan. Et tule koskaan unohtamaan kokemustasi! Kypärä päähän ja kelluntaliivit päälle. - Savulainen
Vaikkojoki Pohjois-Savossa, Kaavilla
- Pirre*
mukavvii immeissii..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124