Olettehan kaikki tähtihöhlät bonganneet ISS:n lentelevän avaruudessa..?

Sehän näkyy "paljain" silmin kun Aurinko valaisee sitä?!
Näin toteaa ja vahvistaa myös arvostettu Wikipedia.

Onhan se aikamoista että liikennekoneen kokoinen kohde näkyy selvästi melkein 400 km:n päästä, eikö totta?

Saanen linkata hirmuhauskan keskustelun joka käytiin FlatEarthDaven ja tekoäly GPT:n välillä..?
Keskustelu alkoi puhelinmastoista satelliitteihin ja eteni ISS:sään ja sen näkyvyyteen maahan.
Tekoäly puhui itsensä "pussiin" ja vaikeni totaalisti.

Katsokaa ihmeessä tämä huumoripläjäys:
https://www.youtube.com/watch?v=EYU5-NjKb9c

21

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi olla että joskus tulee aika että huomaat tuhlanneesi aikaa flat-earth juttuihin.

• Anonyymi

Olen ollut seuraamassa ystäväni laskuvarjohyppyjä.
      Kun kone on neljän kilometrin korkeudella niin sitä on erittäin vaikea havaita. Jos sen kadottaa näkyvistään niin sitä ei enää löydä.

Nyt meille kerrotaan totena että n. saman suuruisen kohteen voi havaita 100 kertaa kauempana!

Joku syy tuollaisille väitteille täytyy olla.
      Uskon tietäväni syyn.

• Anonyymi

"Joku syy tuollaisille väitteille täytyy olla.
        Uskon tietäväni syyn."

Niin uskon minäkin.
        Tähdet ovat niin kaukana, että ne ovat käytännössä pistemäisiä kohteita, eli paljon silmän erottelukulmaa pienempiä. Et näe tähden pintaa, näet siitä lähtevän valon. Sama koskee satelliitteja.

• Anonyymi

ISS on jalkapallokentän kokoinen. Näkyy meidän alueella muistaakseni reippaasti alle tunnin verran kun kiertää radallaan 400 km:n etäisyydellä.

• Anonyymi

Muutaman minuutin näkyy jos selkeää etelän suunnassa, tuossa näkyminen etelä-suomessa lähipäivinä.

https://ibb.co/4n2F0ptq

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutaman minuutin näkyy jos selkeää etelän suunnassa, tuossa näkyminen etelä-suomessa lähipäivinä.

https://ibb.co/4n2F0ptq

Joo, noin. Eihän lentokoneen etenemistä muistuttava ISS pitkään ole näkyvissä kun kiertää maapallon noin puolessatoista tunnissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, noin. Eihän lentokoneen etenemistä muistuttava ISS pitkään ole näkyvissä kun kiertää maapallon noin puolessatoista tunnissa.

Noin. Ja tuosta seuraa että sen voi joskus nähdä kahdesti samana iltana! Eli kun katoaa näkyvistä niin tulee uudelleen näkyviin noin 90 minuutin päästä karkeasti matalalla luonaan suunnalla.

• Anonyymi

Jos sinulla olisi rahaa ostaa kaukoputki niin voisit itsekin sitä ihastella paljon paremmin.

• Anonyymi

Seuranta olisi hieman haasteellista. Parhaiten näkyy paljaalla silmällä.

• Anonyymi

Ainakin iltaisin pimeällä on näkynyt kirkas välkkyvä valo joka etenee aika nopeasti taivaalla lentokoneen tapaan mutta jotenkin etäällä ja korkealla ja valo selvästi eroaa lentokoneen pehmeämmistä valoista.

• Anonyymi

Jos se on yksivärinen niin todennäköisesti satelliitti, jos siitä erottaa vihreää ja punaista välkyntää niin noin 10 km korkeudessa menevä matkustajakone.

• Anonyymi

Se, mikä Maahan näkyy, on pääosin ISS:n aurinkopaneeleista heijastuva valo.
      Saatko rahaa siitä että teet idioottimaisia avauksia, vai onko niin että kavereita ei ole?

• Anonyymi

En ajattelis noin. Tästähän moni saa itselleen vaivatta kokemuspohjaista mielenkiintoista tietoa.

• Anonyymi

ISS on valtaisa kusetus jolla on haalittu miljardeja taaloja eliitin taskuihin ja aivan "laillisesti".

• Anonyymi

Kerro meille, mikä sitten taivaalla näkyy.
        Kommenttisi on kovin väsynyt versio siitä, mitä tieteestä mitään ymmärtämättömät täällä suoltavat.

• Anonyymi

Miksi et itse tutki asiaa? Osta kaukoputki ja kuvaa kuuta vasten kun sen lentorata menee sinun ja kuun välissä. Vai pelkäätkö todistavasi itsesi olevan väärässä?

Jeranism juuri huomautti tästä ISS asiasta, kuinka littarit eivät tee itse kokeita.

Missä kohtaa sanotaan sen näkyvän selvästi? Et kai valehtele? Tietysti valehtelet.

Mistä keksit sen olevan liikennelentokoneen kokoinen?

Ai niin. Tuon Daven appi vuotaa vieläkin ihmisten tietoja. Kannattaa välttää sitä.

• Anonyymi

Silloin ennen muinoin kun Neuvostoliitto lähetti ensimmäisen sateliittinsa taivaalle 4. lokakuuta 1957 niin sitä töllisteltiin paljain silmin. Siihen aikaan ei ollut maaseudulla tälläistä valosaastetta ollenkaan, esim. tähtitaivas oli uskomattoman kirkas alati näkyvine meteorilentoineen. Kyseinen Sputnik painoi n. 84 kg, mutta sen lentoa pystyi seuraamaan paljain silmin pimeän tultua.
      Olin n. viisivuotias, kun isä vei meidät lapset pihalle määrätyllä kellonlyömällä töllistelemään taivaalle, muistan kun se pieni sininen valopiste lensi taivaalla vasemmalta oikealle talomme ja pihakoivumme yli ja painui horisonttiin. Joten ihmekö tuo jos avaruusasema näkyy paljain silmin.
      Saattaa nykyihmisestä tuntua mahdottomalta, että sellainen pallo näkyisi pelkillä silmillä, mutta näin on. esim. meteorilennoista ei nykyään kaupunkien valosaasteen takia näe kuin ne suurimmat ja kirkkaimmat.

• Anonyymi

näin kerran kirkkaan valon liikkuvan taivaalla. Katsoin sitten tarkemmin ja sillä oli siivet. Oli varmasti avaruusasema tai sitten ufo. Mutta miksi ufolla olisi siivet... Olen miettinyt sitä vuosia.

• Anonyymi
        UUSI

Samanlainen havainto. Tosiaan yllättävä ilmiö ja siivet vain erottuu. Valkoiset linnut, lokit siistissä höyhenpuvussa liidellessään, pystyvät heijastamaan voimakkaasti Auringon valoa aurinkoisena kesäpäivänä. Itse olen kirkasta välkehdintää aikani seurattua huomannut sen linnuksi. Lintu kun on yllättäen laskeutunut alemmas ja ottanut rauhallisempia liitoja jolloin arvoituskin on ratkennut.

• Anonyymi
      UUSI

Eihän siitä värkistä itsessään erota mitään mutta heijastuva auringonvalo on sen verran voimakas että se erottuu selvästi.
      Esimerkiksi tulitikkulaatikon kokoisella taskupeilillä voit heijastaa auringon valon kaverisi silmiin kilometrin päästä vaikka hän ei peiliä erotakaan.
      Jokainen joka ollut partiossa lapsena osaa senkin tempun.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä siitä rakenne hahmottuu kun suurennosta tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      766
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      97
      690
    Aihe