Kumman olisi tehtävä aloite?

Petra

Olen tässä seuraillut kesän kuluessa tuttavieni juttuja siitä, että miehet eivät osaa luontevasti tehdä aloitetta hakiessaan seuraa. Naiset valittavat töykeydestä. Toisaalta taas miehet arvostelevat naisten kylmyyttä ja ylenkatsetta - sekä liiallista päällekarkaamista!

Jotenkin odotan itse, että mies tekisi aloitteen, enkä osaa käydä naistentansseissakaan. Tiedän kyllä, että aika on ajanut mielipiteeni ohi, mutta
minusta selkeä " Lähdetkö tanssimaan?" riittää. Tarvitaanko muka muuta?

Kummallista on, että MONET toisensa tanssipaikoista löytäneet vakiintuneet parit kertovat tapaamisestaan, etteivät ehtineet ajatella mitään, vaan jalat vain veivät Sen Oikean luo. Näin jutustelevat etenkin naistuttavani, eikä siinä mietitty onko jokin sopivaa vai ei.

Mitä te naiset odotatte miehiltä? Ja miten naisten tulisi vastata, ettei olisi luotaantyöntävä? Äitini opetti, että kaikkien kanssa on tanssittava, ellei hakija ole niin tuiskeessa, että vietävä jotuuu kannattelemaan viejää. Mitä mieltä olette?

19

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisenä odotan aina,että mies tekee aloitteen.
      Iskemisen jaloa taitoa ei ole tullut opeteltua.

Kun tapasimme ex-mieheni kanssa metsässä, hän sanoi tienneensä heti, että tuossa on hänen tuleva vaimonsa.Minä en huomannut mitään erikoista koko touhussa.Läksin tapani mukaan karkuun....
      Kummallinen tämä maailma......

• nykyaikainen

vanhanaikaista ajattelumallisi on kyllä. Toivon vain ettei tässä ole käynyt perinteisiä: Nainen odottaa mieheltä perinteistä miehen mallia kuten tanssiin hakua, ovien avaamista, kauppakassien kantoa jne -ja samalla puhuu tasa-arvosta ja siitä miten sukupuolirooleja ei saisi enää nykypäivänä korostaa.

Itse olen sitä mieltä että niin kauan kuin ylipäänsä jaotellaan asioita miesten ja naisten asioihin ei todellista tasa-arvoa voida saavuttaa. niin kauan kun on kiintiöitä naisille tai miehille mihin tahansa, ei todellista tasa-arvoa voida saavuttaa. Kukapa nyt haluaisi päästä työpaikkaan vain sen takia että on nainen, ei omilla ansioillaan (tai mies, aivan sama).

Noniin, anteeksi asiasta harhautuminen :D Palataan takaisin ruotuun.

Itse uskon siihen että nainen saa kieltäytyä tanssimasta jos haluaa. ei se tarkoita että pitää tanssia jos on tullut tanssipaikkaan. Kieltäytymisen voi kuitenkin tehdä nätisti. Ja jos mies ei tajua sanaa ei, niin sittenhän se vain vahvisti sen tosiasian ettei sen kanssa olisi kannattanut tanssimaan lähteäkään ;)

• nykyaikainen kirjoitti:

vanhanaikaista ajattelumallisi on kyllä. Toivon vain ettei tässä ole käynyt perinteisiä: Nainen odottaa mieheltä perinteistä miehen mallia kuten tanssiin hakua, ovien avaamista, kauppakassien kantoa jne -ja samalla puhuu tasa-arvosta ja siitä miten sukupuolirooleja ei saisi enää nykypäivänä korostaa.

Itse olen sitä mieltä että niin kauan kuin ylipäänsä jaotellaan asioita miesten ja naisten asioihin ei todellista tasa-arvoa voida saavuttaa. niin kauan kun on kiintiöitä naisille tai miehille mihin tahansa, ei todellista tasa-arvoa voida saavuttaa. Kukapa nyt haluaisi päästä työpaikkaan vain sen takia että on nainen, ei omilla ansioillaan (tai mies, aivan sama).

Noniin, anteeksi asiasta harhautuminen :D Palataan takaisin ruotuun.

Itse uskon siihen että nainen saa kieltäytyä tanssimasta jos haluaa. ei se tarkoita että pitää tanssia jos on tullut tanssipaikkaan. Kieltäytymisen voi kuitenkin tehdä nätisti. Ja jos mies ei tajua sanaa ei, niin sittenhän se vain vahvisti sen tosiasian ettei sen kanssa olisi kannattanut tanssimaan lähteäkään ;)

voi soveltaa jokapaikkaan.
        En ole feministi ja odotan tiettyjä, siis vanhanaikaisia roolimalleja ihmisiltä.
        Tasa-arvo kuuluu minun mielestäni työn ja palkkauksen arvostamiseen, ei suhteiden luomiseen.

Kun mies kohtaa naisen ,tai toisinpäin, on kyseessä yleensä ihastumisen osoitus.Kyllä mielestäni nainenkin voi sen osoittaa, mutta itse en lähde katsekontaktia pitemmälle yrittämään.Kyseessähän voi olla pelkkä ujous...

Tanssista voi aina kieltäytyä olipa kyseessä mies tai nainen....

• ggnojoP

Luontevuuden määritelmä tuntuu kulkevan samaa
      taajuutta naisen mutun kanssa. Myös yleinen on
      käsitys siitä, että miehet ovat "liian juovuksis-
      sa", jotta aloite ehtisi edes huulilta ulos.

Missä mättää? 'Naisen vaisto' kertoo jo ensi kat-
      seessaan, ettei lähelle kannata mennä, ennen kuin
      päällä on vähintäinkin Armanit tai kunnon valepuku
      Luhdalta. Näin taataan "huoleton" ilta ja vähin-
      täinkin taksikuljetus kotiin.

Kuulostaa raadolliselta, mutta tällaista näkee
      useinkin. Tanssipaikoilla eivät kaikki kollit
      viihdy. Normaalit musiikkibaarit elävällä musii-
      killa keräävät nekin osansa. Samoin karaokebaarit.

Miksi pitää olla ruunebäri, jotta nainen tulisi
      uteliaaksi? Valtaosa naisista odottaa aloitetta,
      mutta milloin naiset nousevat ja tekevät luonte-
      van aloitteen?

Naistenhaku on vain keino välttää kommunikaatiota
      ja kenties siksi nenä osoittaa sellaiseen paik-
      kaan illanviettoa suunniteltaessa.

Naisten ei tarvitse tehdä kummoisempaa. Teennäi-
      syys pois ja rehellinen ja mukava hymy tekee 90%
      ehdokkaista seuralaisia. Ainakin, kunnes "sävel-
      laji" on tunnistettu.

• sun Armanin pukusi ja taksikuljetuksesi.

Vaikka tuosta tasa-arvosta en paasaakaan sen verran itsenäinen olen, että kyllä kotio osaan omin avuinkin.
        Ja puku jatkuvasti päällä edustaa minun mielestäni huonoa mielikuvitusta.
        Naistentansseissa on kyllä monta rohkeaa naista joukossa, ainakin tuttavapiiriini kuulu sellaisia, jotka hakevat miestä kuin miestä tanssimaa jos ovat nähneet hänen käyvän lattialla.
        Itse en naistentansseihin menisi kirveelläkään.

Ja jopa juopuneiden miesten kanssa juttelen ja juttelevat kaverinikin.Eritoten juttu saattaa jäädä lyhyeksi miehen puolelta, juopumuksesn syystä.
        Liian vaativiakin naisia tunnen, mutta olkaa miehet tyytyväisiä jos niiden pauloihin, ette lankea.....

• Petra

No sinä ainaskin olet Rrruneberi, niin että ei varmaan kannattaisi niitä kylmiä katseita kaihtaa lainkaan...
        Mitä tarkoitat "naisen luontevalla tavalla nousta ja tehdä aloite"? Nousta seisomaan ja "Tuletko tanssimaan?" Vai ihan barrikadeille asti?

Siis olemmeko me nykynaiset tosiaan noin julmia? Kuka tunnustaa? Tai ehkä ne julmat eivät jutustelekaan täällä iltaisin, vaan ovat nousseet, ottaneet vuoteensa ja käyneet?

• ggnojoP
        Petra kirjoitti:

No sinä ainaskin olet Rrruneberi, niin että ei varmaan kannattaisi niitä kylmiä katseita kaihtaa lainkaan...
        Mitä tarkoitat "naisen luontevalla tavalla nousta ja tehdä aloite"? Nousta seisomaan ja "Tuletko tanssimaan?" Vai ihan barrikadeille asti?

Siis olemmeko me nykynaiset tosiaan noin julmia? Kuka tunnustaa? Tai ehkä ne julmat eivät jutustelekaan täällä iltaisin, vaan ovat nousseet, ottaneet vuoteensa ja käyneet?

minäkin joskus erehtynyt menemään paikkoihin,
        joissa on ollut naistenhaku. :)

Mieleeni tulee eräs tapaus, jossa eräs ehkä minua
        hieman vanhempi, mutta nätti olemukseltaan ja
        reippain hymyin ja mielin ja yhdellä sanalla:
        "...mennäänkö?..." (muistaakseni).

Aseet kolahti lattialle sen siliän tien vaikka
        kurkkuun vaimeni sanani, "etten minä juurikaan..."
        ja miesparkaa vietiin. Nainen oli vesiselvä.

• ggnojoP
        guassiN kirjoitti:

sun Armanin pukusi ja taksikuljetuksesi.

Vaikka tuosta tasa-arvosta en paasaakaan sen verran itsenäinen olen, että kyllä kotio osaan omin avuinkin.
        Ja puku jatkuvasti päällä edustaa minun mielestäni huonoa mielikuvitusta.
        Naistentansseissa on kyllä monta rohkeaa naista joukossa, ainakin tuttavapiiriini kuulu sellaisia, jotka hakevat miestä kuin miestä tanssimaa jos ovat nähneet hänen käyvän lattialla.
        Itse en naistentansseihin menisi kirveelläkään.

Ja jopa juopuneiden miesten kanssa juttelen ja juttelevat kaverinikin.Eritoten juttu saattaa jäädä lyhyeksi miehen puolelta, juopumuksesn syystä.
        Liian vaativiakin naisia tunnen, mutta olkaa miehet tyytyväisiä jos niiden pauloihin, ette lankea.....

"Nuo miehet mainiossa vetimissään..." oli kyllä
        harkittu ylilyönti, mutta itse asia pitää aika
        paljon paikkansa, ainakin täällä pääkaupunkiseu-
        dulla.

Olen usein itsekin saanut huomata kiinnostuksen
        kääntyvän itsekkäisiin tarkoitusperiin ja yhtei-
        nen "matka" jatkuu "hyvässä" Bacchus-avitteisessa
        seurassa. Mutta sellaista se pirun yleistä muuten-
        kin, ainakin täällä ruuhka-Suomessa.

Pari kertaa on minuakin "vedetty höplästä". Taksin
        saavuttua "ilma viileni" ja lapset nukkuvat-se-
        litykset alkoivat.

• ggnojoP
        ggnojoP kirjoitti:

"Nuo miehet mainiossa vetimissään..." oli kyllä
        harkittu ylilyönti, mutta itse asia pitää aika
        paljon paikkansa, ainakin täällä pääkaupunkiseu-
        dulla.

Olen usein itsekin saanut huomata kiinnostuksen
        kääntyvän itsekkäisiin tarkoitusperiin ja yhtei-
        nen "matka" jatkuu "hyvässä" Bacchus-avitteisessa
        seurassa. Mutta sellaista se pirun yleistä muuten-
        kin, ainakin täällä ruuhka-Suomessa.

Pari kertaa on minuakin "vedetty höplästä". Taksin
        saavuttua "ilma viileni" ja lapset nukkuvat-se-
        litykset alkoivat.

...taksin saavuttua aiottuun osoitteeseen...

• Petra
        ggnojoP kirjoitti:

minäkin joskus erehtynyt menemään paikkoihin,
        joissa on ollut naistenhaku. :)

Mieleeni tulee eräs tapaus, jossa eräs ehkä minua
        hieman vanhempi, mutta nätti olemukseltaan ja
        reippain hymyin ja mielin ja yhdellä sanalla:
        "...mennäänkö?..." (muistaakseni).

Aseet kolahti lattialle sen siliän tien vaikka
        kurkkuun vaimeni sanani, "etten minä juurikaan..."
        ja miesparkaa vietiin. Nainen oli vesiselvä.

Mitä sitten tapahtui? Tämä käy mielenkiintoiseksi!

• ggnojoP
        Petra kirjoitti:

Mitä sitten tapahtui? Tämä käy mielenkiintoiseksi!

parka ihan särkyi. "Iloisessa" seurassa seurustelu
        oli sinä iltana kielletty... :(

• Petra
        ggnojoP kirjoitti:

parka ihan särkyi. "Iloisessa" seurassa seurustelu
        oli sinä iltana kielletty... :(

Toivottavasti sitä iloista seuraa löytyi sitten taas myöhemmin... Ja sydänkin "ehjeni"...

• nannukkaN

on tärkeintä:) Uskalla hakea sitä jota haluat hakea, kyllä se askel siinä synkkaa ja jos ei niin se siitä...

• nannukkaN

tärkeintä on miehen halu tanssia tietyn kiinnostavan naisen kanssa. Se luo fiiliksen sille tanssille, joten miehet rohkeutta hakemiseen, kyllä se sieltä lähtee, tunteella ystäväni...:)

• Itse kyllä odottaisin mieheltä aloitetta.
      Käyn joskus naistentansseissa ja vaikka ei olis naistentanssitkaan ja kovasti tekisi mieli tanssimaan, saatan kysäistä lähistöllä olevalta mieheltä lähtiskö hän tanssimaan. Joskus tulee kieltävä vastaus, on pahoillaan ettei hän tanssi. Rukkaset ei haittaa. Antaahan naisetkin pakkeja miehille. Itse en koskaan kieltäydy tanssiinkutsusta. No joskus kyllä, kun huomaan että mies on niin humalassa ettei varmasti pysty tanssimaan.

• Lilja64

Yleensä ikä ja koko ei vaikuta jos osaa tanssia ja on selvinpäin.

• bluepoem

hienoa jos tää ikuisuus ongelma ratkaistaisiin suomi24.fi palvelun keskustelupalstalla.

;))))

• Mariella-13

... ja ylpeä siitä ;-) Olkoon vaan vanhanaikaista mutta kyllä se on mies joka tekee aloitteen ja jollei tee, niin juttu sitten jää siihen.

Ne tanssittajat jää väliin jotka alunperin hakevat vieruskaveria ja kun tämä ei lähde niin kysyvät "lähdeksää sitten"... No en muuten taatusti lähde kun en ole mikään kakkosvaihtoehto ;-)

• ..ei oikein ole aloitteen tekijäksi.
      Enkä myöskään naistentanssi -tyyppiä, ja että on epäkohteliasta kieltäytyä 'fiksun' tyypin tanssiin pyynnöstä.
      Voihan vaikka pienen 'valkoisen valheen' livauttaa. Että on kaveri, jossain lähellä. Tai ainakin olemassa, mun mielestä silloin ei ole epäkohteliaan luotaantyöntävä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe