onko ketään opiskellut sairaanhoitajaksi saksassa? millainen koulutus on ja onko kouluihin pääsyvaatimukset? ertokaa enemmänkin te jotka olette opiskelleet saksassa ja opiskelette tällä hetkellä. kiitos!
saksa/sairaanhoitajaksi
3
1082
Vastaukset
- Elena
Sairaanhoitajaopinnot eivät Saksassa ole korkeakouluopintoja, vaan ne suoritetaan oppisopimuskoulutuksena, vaatimuksena on Realschulabschluss. Luulisin, että opiskelupaikan saaminen on kiven takana, etenkin jos ei osaa saksaa kunnolla.
En opiskele alaa, mutta olen asunut Saksassa ja tiedän asiasta jotain. Asiastahan löytää hurjasti tietoa Googlella saksaksi. Kannattaisi muutenkin ottaa hieman selvää saksalaisesta koulujärjestelmästä.
Kannattanee opiskella Suomessa, mutta mennä vaihtoon ja työharjoitteluihin Saksaan. Luulisin, että siellä arvostettaisiin suomalaista tutkintoa.- koto
asun tällä hetkellä sveitsissä ja saksa sujuu kyllä erittäin hyvin. minulla on myös paikka suomen ammattikorkeakoulussa ensihoito/sairaanhoito puolella mutta elämäntilanteeni takia olisi helpompaa opiskella saksassa ja asua samalla sveitsissä.
- Anonyymi
onko tuoreempia kokemuksia? osaako joku vertailla maiden opintojen sisältöä? Saksassa on 2500 tuntia työharjoittelua, 2100 tuntia teoriaa. Opinnot kestää kolme vuotta.
Miten monta tuntia Suomessa on näitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725