Palvelimella on jaettu NFS:lla /work osio. (Palvelimena toimii Linux, ja client on Mac OS X)
/work kansion luku ja kirjoitus oikeudet voivat olla vain omistajalla ja ryhmällä, näin: "drwxrwx--- root verkko"
Ongelma: Että kun yritän kytkeytyä client koneelta, niin se sanoo, ettei ole oikeuksia, (jos annan kansiolle 777 oikeudet, niin kaikki tietenkin toimii, mutta tämä ei tule kysymyksenkään)
Miten saisin clientit "verkko" ryhmään? Tai mitä pitäisi tehdä?
NFS käyttöoikeudet
Kiire !!!
3
207
Vastaukset
- verkko-ryhmään?
auttaisko?
- ksym_
pastee tähän /etc/exports
Clientin gid (ryhmän tunnus, group id) pitää olla sama kuin palvelimenkin hakemiston gid. /etc/exportisissa ko. hakemistolla pitää olla rw-oikeudet. Tarkista lokitiedostoista, mitä tapahtuu, kun client yrittää päästä hakemistoon käsiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049