Tuli tuossa vaan mieleeni, että jos juutalaiset ovat 'valittu kansa', niin miksi heille aina käy huonosti ja miksi he aina itkevät kohtaloaan. Eikö Herran pitäisi jo palkita heitä ja päästää kansa piinasta?
Miksi valittu kansa itkee?
6
462
Vastaukset
- Israel is real
Valittu kansa Israel "itkee" siihen asti kunnes se tunnistaa hänet, joka on Israelin Messias. Nämä "kivut" ovat synnytys kipuja, joita Israelin kansa kokee siihen asti, kunnes he toivottavat: "Baruch haba be shem adonai=Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen" ja ottavat vastaan Jeesus Messiaan. Matt.23:39 Tämän jälkeen perustetaan rauhanvaltakunta, jossa kukaan ei sodi toistansa vastaan. Tämä rauhan valtakunnan hallitsija on Jeesus Messias.
Eikös siinä yhdessä joululaulussa lauleta, että "siunattu Daavidin poika, joka tulee herran nimeen"?
Hoosianna taitaa olla biisi.
Siis lähi-idän suurin ongelma on se, että kukaan ei ole kääntänyt tuon laulun sanoja hepreaksi ja opettanut sitä israelilaisille!
Sinne tarvitaan nyt kuulkaa kääntäjä ja laulujuhlat!- heijastais
tuo tekstisi pyrkimys sinun politiikkaas itkijöiden suhteen...
taivaallinen selitys mikä taivaallinen selitys tietystippä kun kysymyskin oli taivaita kuroittava..
eipä mitiä
- Toora
Näin se juutalaisuus vahvistuu.
- Korpisoturi
Heillä on itkumuurinsa. Heidän kuuluu itkeä ja surra surkeuttaan, murehtia jos ei saa myötätuntoa ja "Herra" ei palkitse kun piinaa toisia.
- tuntematon
"Baruch haba be shem adonai=Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen"
Ei siis mitään, mistä raamattu kertoo?
Siis lähi-idän suurin ongelma on se, että kukaan ei ole kääntänyt tuon laulun sanoja hepreaksi ja opettanut sitä israelilaisille!
Kansakunta kuin siat pellossa!
Päin tuulimyllyjä! Näin se juutalaisuus vahvistuu.
Ainoa kansakunta, joka väittää olevansa gegeettisesti jotain muuta, kuin ovat.
Uskonto teettää!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532129En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3631478Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969