Viime keväänä tv-uutiset vieraili moottoripyöränäyttelyssä raporttia tekemässä. Juttu laadittiin siltä pohjalta, että naiset ovat innostuneet prätkäharrastuksesta ja moottoripyöräilijöistä yhä suurempi osa on naisia.
Pari päivää sitten Helsingin Sanomat esitteli erään tutkijan ajatuksia, joiden mukaan naiset ensinnäkin ovat yhä kiinnostuneempia politiikasta ja toiseksi äänestävät nimenomaan naisia. Siis esim. kunnanvaltuustot ovat väistämättä naisistumassa.
Muutama minuutti sitten radion ajankohtaislähetyksessä kerrottiin metsästysharrastuksesta naisen kannalta. Metsästyskin on kuulemma alkanut kiinnostaa naisia eikä se ole enää miesten linnake.
Tulipas pitkä johdanto, MUTTA:
Onko medialle jotenkin kunnia-asia esitellä kaikki asiat naisten kautta? Onko sorsajahtiin moottoripyöräilevä naispoliitikko jonkinlainen idoli?
Kamalata.
3
254
Vastaukset
Minusta tämänkaltainen uutisointi on reportaasia sukupuolten sulautumisesta. Miehet naisistuu ja naiset miehistyy.
Naisten aluevaltaukset ovat media-ihmisten mielestä varmaankin mielenkiintoisempia uutisia, siksi niistä kuulemme enemmän. Naisten moottoripyöräinto sopii hyvin kymppiuutisten loppukevennykseksi, mutta poikien maskarankäyttö ei kiinnosta ketään.
Varmaan kuulemme vastaavia uutisia miehistä siinävaiheessa kun miehet alkavat tekemään mielenkiintoisempia "aluevaltauksia". Kyllä riittäisi kommenttia jos vaikka pääministeri Vanhanen ilmoittautuisi virkkauskerhoon.
- Dekas- Mies vain
nuo uutiset eivät kerro sukupuolten sulautumisesta vaan naisten ylivallan etenemisestä!
Jos vaikka uutisoitaisiin jonkun miehen ruenneen lastenhoitajaksi niin sitä ei pidettäisi aluevaltauksena vaan pelkästään arveluttavana ja miestä epäiltäisiin pedoksi. Mikä tahansa muukin naisten töihin hakeutuva mies tuomittaisiin yksinkertaisesti saamattomaksi vässykäksi, ei aluevaltaajaksi.
Tämmöstä tämä ns. tasa-arvo suomessa...
- Macho'
"Onko medialle jotenkin kunnia-asia esitellä kaikki asiat naisten kautta? Onko sorsajahtiin moottoripyöräilevä naispoliitikko jonkinlainen idoli?"
Feministejä voisi sanoa fundamentalisteiksi. Tuo heidän luomansa ajatus, että naisen tulee olla miehen kaltainen on toisinto Raamatun kertomuksesta, jossa Jumala luo naisen miehen kylkiluusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116