En ymmärrä..

elina-r

Luin tänään tältä palstalta että oli levitetty rotanmyrkkyä lähellä koiria ja lapsia jonnekin pöin suomena(nyt en muista mihin päin). Ihme, kun en yllättänyt enemmän... Täällä meillä on yksi koirapuisto johon en uskalla koiraani viedä. Olen kuullut että sinne on raksujen sekaan laitettu nastoja, ja myrkytetty juomavesiä. Jonkun tutun koiran oli kuollut tällä tavalla. Mitä ihmisiä oikein vaivaa? Onko tämä jonkun mielestä jokin hyvä pila??

Miten voin varmistaa ettei omalle koirallani käy samanlain?Muuta kuin olla viimättä koirapuistoihin. Näkyykö paljaalla silmällä että vesi on myrkytetty? Olen kuullut että rotanmyrkky ei aiheuta koiralle mitään, kun ei ole tarpeeksi vahvaa, onko totta?

Rico on minun ensimmäinen koirani ja haluan suojella häntä kaikelta pahalta =) (Rico on mun oma lapsi)

Mutta hyviä päivänjatkoa kaikille!!

7

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallu ***

Täytyy olla melkoisen seonnut kun levittelee myrkkyä. Koska kukaan ei voi (viranomaiset eivät edes halua) mitenkään puuttua levittelyyn niin on oltava äärimmäisen varovainen. En missään tapauksessa veisi koiraani sellaiseen paikkaan missä tiedän että on aiemmin myrkkyä ollut. Muutenkin olisin erittäin varovainen.

Ai teillä on koirapuistossa oikein vesikin? Se on mukavaa. Se on kuitenkin myös riski. Vesi on helppo myrkyttää ja sitä ei voi mitenkään varmistaa. Levitelty ruokahan on heti vaaranmerkki, mutta vesi on vain vettä.

Sitä myrkkyä ei todellakaan voi nähdä eikä haistaa. Se myrkky voi olla mitä vain. Se todellakin voi olla terveydelle erittäin haitallista vaikka ei tappaisikaan, oli se sitten mitä vain myrkkyä!

• varovainen. sairaita ihmisiä on joka puolella. Sitten on vielä ne taloyhtiöiden oma käden oikeuden ottaneet myrkyttäjät yhteisen hyvän nimeksi, eivätkä ilmoita missään. Viime kesänä siis vuosi sitten, katselimme mieheni kanssa parvekkeeltamme ja ihmettelimme, mitä valkeaa jauhetta on kylvetty koko lasten leikkipaikan ympärille, että muuhunkin osaan pihaa jopa asfaltin päälle. Huoltomies tai paremminkin sijainen oli kuunnellut yhtä ihmistä ja kylvänneet muurahaismyrkkyä ympäristön täyteen. Nostimme asiasta metelin koska sitä olimyös paljon lasten leikkipaikalla, hiekkalaatikon reunallakin, eikä yhtään ilmoitusta tai varoirusta missään. Ja kuitenkin pihalla leikkii niin pieniä jotka pistävät kaiken suuhunsa ellei äiti huomaa.
      Asiasta nousi todellinen meteli ja meillä puhdistettiin pihaa vielä kauan. Lastenhiekkalaatikkoonkin jouduttiin hiekka vaihtamaan.

• minävaaan

Kuopiossa päin ainakin tällästä sattunut(näin olen kuullut), että jotain myrkkyä koiratarhaan laitettu ja huonosti käynyt. =(

Kannattaa seurata tarkasti koiransa tekemisiä jos tarhaan viepi.Koskaan ei voi tietää...

• realist56

näitä sairaita koiranvihaajia elää keskuudessamme.

Viisasta on lenkilläkin seurata maastoa, ettei koira pääse mitään epämääräistä syömään. Olen itsekkin muutaman kerran nähnyt yleisille koirien merkkauspaikoille levitettyjä leivän- tai pullan paloja.

Aika vähissähän ne keinot myrkyn levitysten estämiseksi ovat. Vähin mitä koiranomistajat itse voivat tehdä on huolehtia siisteydestä ja minimoida koiran aiheuttamat muut häiriötekijät kuten haukkuminen, jotta mahdollisimman vähän lietsoo sitä koiravihaa.

• PoliceGirl82

Joskus kun asuin Hervannassa, oli siellä myrkkysyöttejä. Kahden koiran tiedän varmasti kuolleen, usean saaneen oireita. Myös eläinlääkäri myönsi asian, mutta koska koiranomistajat eivät tehneet tapauksista rikosilmoitusta, niin poliisi ei asiaan puuttunut. =/

Kaikenlaisia kahjoja on maailma täynnä, siksi pyrinkin opettamaan koirani niin, etteivät ne koske mihinkään maassa olevaan "herkkuun" tai ota mitään vierailta. Mutta kuinkas pienen pennun kanssa?!?

Pieksämäellä erittäin hyvän tuttavani pihaan oli aidan yli heitetty leivänpaloja, joissa oli myrkkyä ja injektioneulan teriä. Hänellä oli kaksi noutajaa, onneksi eivät ehtineet koskea syötteihin.

Rotanmyrkky VOI TAPPAA koiran, mutta määrien on oltava kohtalaisen suuria. Koska rotanmyrkky yleensä alkaa vaikuttaa vasta muutaman päivän päästä,ei omistaja aina osaa yhdistää oireita johonkin koiran syömään juttuun. Rotanmyrkky aiheuttaa myös sisäistä verenvuotoa, joka saattaa olla kohtalokas jo pienempinäkin määrinä.
      Eli varovainen on syytä olla vaan ei paranoidi.
      Kaikkea hyvää sulle ja Ricollesi!

• hatamm

ollessasi Hervannassa, vai? Mä olen saanut sellaisen kuvan että olet tuolla ulkomaillakin aina silloin tällöin. No, eipä taida taas kerran kuulua asiaan.
        Mutta myrkyistä puheenollen; täällä Tampereella harrastetaan sitä puuhaa aivan hirveesti. Joka kuukausi kuulee jossainpäin jonkun niitä levitelleen. Me olemme tuolla lenkillä niistä myrkyistä koiraihmisten kanssa puhuneetkin ja kyllä sitä toimintaa ei kukaan voi käsittää. Ei edes koirattomat.
        Täysin käsittämätöntä ja sairasta puuhaa.

• ...Jyväskylässä. Monesti olen kuullut että koirien yleisille lenkkipoluille on levitelty myrkkyherkkuja. Ja joku puhui että joskus oltaisiin kerrostaloasuntojen postiluukuista pudoteltu myrkkyä, ja omistajien tullessa kotiin on koira ollut jo kuollut. Siksi pidänkin aina välioven kämpällä kiinni kun olemme poissa.
      Kyllä se rotanmyrkky voi tappaa, muutama kuukausi sitten kotonani maalla meidän kissa kuoli rotanmyrkkyyn =( Naapurin poika oli vaan pikkuveljelleni vähän ennen tätä ilmoittanut, että "Meidän varastohalliin on laitettu rotanmyrkkyä, varokaa ettei teidän kissat mene sinne". No, harvoinpa maaseudulla kissojen jokaista liikettä pystyy valvomaan, vapaana kun yleensä ovat. Ja liian myöhään taisi poju ilmoitella, oli jo Diego- ressukka ehtinyt sitä myrkkyä syömään =(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      106
      3014
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1874
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1631
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1287
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe