"ihmeellinen luonto"

tukkusutija

eli safari omalla pihalla.

tuohijärvenvaaralle, touhulan dadsan pihalle on noussut vanha leiriteltta. 2 X 3 x 1,8 harjakainen.

vanhaan muuripataan on löydetty tervaksinen, petätäjäisen neljään ruhjottu kanto. tulikynnet on kylkiin vesurilla lyöty.

pappa on kertonut tarinaa vanhan kansan elämästä ilman sähköä seurana sutten, otson ja ilveksen.

mummo on siunannut papan valheita, kuten tavalisesti.

"aikuisten eväitä" (ei viinaa) on varattu. hiiligrilli (lämmitetty ikuisuuden) ja lapset syövät samaat eväät:(paitsi pikkuveli) pakkasesta löydetyt hirvimullin sisäfileet, tomaattia kurkkua sipulia nature, ajoissa grilliin piitotetut potut, kanttarellisoossi, rukiin leipää, voita.

ruokajuomana, vettä, maitoo, piimää, paitsi mulla. (tyydyn mustaviinimarjamehuun)

teltassa käytettynä ostetut naton pakkaspussit, ja uniikista poiketen katon rajassa öljylampun näköinen patterilamppu. ja met odotamme pimiän tuloa.

tosin nälkä ajaa särpimen kimppuun nyt.

ps, jatkoa seuraa, jos seuraa

21

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotta minäkin pääsen virittäytymään tunnelmaan, haluan tarkistaa onkos teillä sellaiset sudenpentujen lakit päässä?. Mallia Davy Crocett?

• tukkusutija

on takkunen tukka ja

nyt rasvaiset huulet, kylläinen vatsa ja odotus illasta, yöstä

• tukkusutija

tämä muka tärkeä vatsailu, muda mugavaapi on olut.

kaksi pilkullista siperiantiikeriä vahtii linnoitusta, tulkoon öinen musta, syttyy vainovalgee pimeyden tullen

• Ellenix

*jällleeeeen*
        *hymy*

• tukkusutija
        Ellenix kirjoitti:

*jällleeeeen*
        *hymy*

neeeellenj
        yhmy äjättäpö

• Ellenix
        tukkusutija kirjoitti:

neeeellenj
        yhmy äjättäpö

joten naurakaamme hetkinen :D

• tukkusutija

tsekkaamassa takamaiden höröt.

hiivittiin (tosin toriseisoja paavo ei komentoja totellut), takamaalle kontattiin.

pensaat heilui, kuka siel? no tuuli viel. ja vattupuskan viidakon ihmekuvan loi.

havis lehti, kuin runos ennen ja ehti jo isosisko kotilinnaan.

ja ilta jatkuu.

• tukkusutija

kaikkien kateudesta??? hulimatta:

aikuisten ulkoilmamenu: sijalle kannettu savumuikkupeti pienellä perunalla, lämmin ruisleipäla. juomia pöydästä.

päätruokanen: hirvisonnin sisäfile, grillissä poltettu, melkein kyppsä. pinnassa pensselillä sotkulitku; öljy, piper, valkosiper, suolaa hym.

tomaatit öljytetyt kurkut sipuli aah.

ja matkaan mukaan prinsesalle muussia, toisillen se pottu toinen moinen hiilten takaa

vot vot mä takaan ol hyvä paras parempi

jo joukko makaa kahvin kera, kera orrientin sallaadin
      kuin alladin.

koht ilta pimenee

• Mä halkeen just kateudesta.

• tukkusutija
        Mariet kirjoitti:

Mä halkeen just kateudesta.

mä kävin huuhaalla.

ny istumma odottelemaas pimeeteä.

isosisko kijoittaa sylissäni:
        jnnotussahggf

yritan selventää: rnfklrlipoofäjjh

eli kohta kirjoitamme.

• tukkusutija kirjoitti:

mä kävin huuhaalla.

ny istumma odottelemaas pimeeteä.

isosisko kijoittaa sylissäni:
        jnnotussahggf

yritan selventää: rnfklrlipoofäjjh

eli kohta kirjoitamme.

Isosisko kirjoittaa että oli niin hurjan jännittävä ilta ettei meinaa uni tulla simmuun. Iskän pitää tulla laulamaan monta, monta tuutulaulua.

• tukkusutija

nousee nuotiosta sauhu, valaisee sen pieni huiku, vaan kun tuuli pöllähtää, liekki suuren lennähtää.

ps. met istumme notskilla rinnan. isosisko ja mä. keskustelemme susista intessiivisesti
      keinussa koko jenngi. iskä äititi mummo pappa, isosisko pikkuveli, kaikki koirat.

• taikis

isosiskolle terkkuja :)

• taikis
        taikis kirjoitti:

isosiskolle terkkuja :)

koko retkiväelle :)

• tukkusutija

sammutettiin pirtin lamput. sisään hiipi ajoin sammut mummot, papat, pikkuveljet, papat, iskät, äiskät.

notski hehkuu tarinoitaan, sopuisasti sovimme, käsi kädes kävimme "ulkokaksireikäises"

ja kutsu leirikatoksen on komee. patjat pussit patkoksen on sagee, magee.

met maaten, kuullan kuuset, kutsut muut, ja sulkee suukot meidän vetskut teltan.

mä ny goisin kainalossain pikkulikka. paavo-koiruus vahtii maaten sisäl telttakankaan.

aamuja

• tukkusutija

on kainalossain pieni prinsessain. ei tuu uni. huhuu telttakankaan takaa äänet.

äänet haltikuusen takaa saunan. haltijoita vai tonttuja? vai pelkkää tuulta läpi oksien.

met kuuntelemme kuiskien.

toivotamme terveeks tontut, haltit kaikki sadun sankarit. uneen vaipuu seikkailijat.

ja paavo mustavalkopilkkuinen hoitaa vahdin aamuun.

• mumma

Kun nyt se mummo edes olisi järjissään, lapsiraukat

• tukkusutija

padas palaa pieni tuli.

salaa teltas keinuun palaa suti.

katsoo lasten äitiin, ei tuu huti.

pikkuveli, mummo , pappa pirtin sisäl nukkuu.

kukkuu sylis sylis onnee, keinu notkuu hetken onnee.

• tukkusutija

noin seitsemältä. isosko tönii, vaatii: "mennään sisään, nälkä, jano, pissattaa."

• Luin koko tarinasi. Muutamin sanoin olit maalannut suuren luontotaulun sisätäen ihmiset ja eläimet, peikot, menninkäiset ...kaikki kummajaiset...
        ---noin on ihmeellistä elämä ja pienessäkin kaunista---*HYMY*

• tukkusutija
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

Luin koko tarinasi. Muutamin sanoin olit maalannut suuren luontotaulun sisätäen ihmiset ja eläimet, peikot, menninkäiset ...kaikki kummajaiset...
        ---noin on ihmeellistä elämä ja pienessäkin kaunista---*HYMY*

jutskat voivat olla suuria asioita, ihan mistä perspektiivistä niitä katsoo. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2016
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1391
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe