Nuori koirasitteri kotiin?

timmjammi

Haluaisin vastauksia/mielipiteitä erityisesti nuorilta dogsittereiltä.

Olen ottamassa nuorta (15 v) tyttöä hoitamaan koiraani kotiini (matkustan töiden takia paljon ja tarvitsen siksi kotiin hoitajaa).

Mietin vain, että kuinka vastuullisia nuoret ovat? Luotan kyllä, että koirista kiinnostunut nuori on luotettava ja vastuullinen, mutta kuulisin mielelläni nuorten mielipiteitä asiasta - osaatteko olla toisen kodissa siten, että teidän huostaanne voi jättää kodin ja koiran ongelmitta päiviksi?

Ja ei, kyseessä ei ole 4h-sitteri, koska sellaista ei ole löytynyt, tämä hoitaja löytyi ihan kauppaan laittamani ilmoituksen kautta

12

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

Nykyajan nuoret vastuullisia??? joo-o niin varmaan..
      Älä ylläty jos koti on putsattu kun tulet kotiin.
      Aina voi toivoa parasta...

• 16v. tytsky

Itse ainakin olen vastuuntuntoinen. Tai jos mulle annettais tuollainen tehtävä niin kyllä mä sen kunnolla huolehtisin:) kyllä minun mielestäni jos tyttö tai poika jonka tehtävääsi olet valinnut niin jos vaikuttaa ihan luotettavalta niin kyl mä siihen luottaisin ainakin.. itsekkin olen ollut monesti hoitamassa koiria, lapsia ja jopa talonvahtinakin:)

kannattaa kysellä kyseiseltä nuorelta että jos hän on koiraihmisiä tai hänellä on oma koira niin luulenpa vaan että koirasi on paremmissa käsissä kuin koirahoitolassa:) mutta vain minun mielipiteeni!

Sanoisin että tutustu dogsitteriisi niin tiedät varmasti!:)

• geisha

mä en kyllä ottais hoitajaa, jos se ei ole "koulutettu" siihen. Mielummin ihan oikean sitterin ottaisin, en kaupan seinältä repäistyä. Ne jotka ovat käyneet sen sitteri homman niin niihin luottaisin, en muihin.Jos jotain sattuu, paremmin asiaa hoitaa 4h-liiton kanssa.Mutta, onnea nyt vaan. Toivottavasti koiraasi hoidetaan hyvin! Omia koiriani ei kyllä pystyisi laittaa toisen hoiviin, ovat mahdottomia välillä. Mutta maailman kultaisimpia otuksia!

• mutta tuntemani nuoret ovat aika vastuuntuntoisia. Mutta tuo hakutapasi vähän mietitytti. Saitko mistään edes suositusten tapaistakaan. Et tunne nuorta etkä hänen tapojaan, et kavereitaan.
      Mutta jos sinulla on hyvä vaisto ja olet ollut nuoren kotiin yhteydessä, niin uskon kaiken menevän hyvin.
      Tiedustelitko muuten kennelliiton neuvonnasta tai kennelpiirisi sihteeriltä. Yleensä nuoret jotka toimivat piirin nuoriso jaoston järjestämissä tilaisuuksissa, tai näillä leireillä ovat koiriin tottuneita luotettavia hoitajia huolimatta etteivät ole käyneet dog sitter kurssia.

• timmjammi

tapaan tytön myöhemmin tällä viikolla ja sehän kertoo jo paljon. puhelimessa oli reippaan kuuloinen.
        tämä henkilö tuli kaupan ilmoitustaululta siksi, että olen kaikki muuta kanavat käyttänyt loppuun: 4h (ei onnistu - ei löydy), netin ilmoitustaulut (yhtä tyhjän kanssa), tuttavan kummin kaiman veljenpojan siskon tyttäret (ei onnistunut)..
        Mutta aion soittaa tytön äidille ainakin ja muutenkin kuulustella tiukasti..;-) Mutta oletan, että "haastattelussa" saa jo aika lailla irti - jos välttelee katsetta ja mutisee jotain, ei herätä luottamusta, mutta pitää nyt toivoa parasta!!

• äiti.
        timmjammi kirjoitti:

tapaan tytön myöhemmin tällä viikolla ja sehän kertoo jo paljon. puhelimessa oli reippaan kuuloinen.
        tämä henkilö tuli kaupan ilmoitustaululta siksi, että olen kaikki muuta kanavat käyttänyt loppuun: 4h (ei onnistu - ei löydy), netin ilmoitustaulut (yhtä tyhjän kanssa), tuttavan kummin kaiman veljenpojan siskon tyttäret (ei onnistunut)..
        Mutta aion soittaa tytön äidille ainakin ja muutenkin kuulustella tiukasti..;-) Mutta oletan, että "haastattelussa" saa jo aika lailla irti - jos välttelee katsetta ja mutisee jotain, ei herätä luottamusta, mutta pitää nyt toivoa parasta!!

..luulen , että kunnollinen nuori, jos vastannut ilmoitukseen. Ei tyhjänpäiväiset nuoret laita tai vastaa koirasitteri-ilmoituksiin.
        Kun tapaat tytön, näet varmasti, miten hän suhtautuu koiraan ja sinuun.

Jos sinua huolestuttaa, älä ota vierasta nuorta kotiisi, jos et voi luottaa häneen. Ota koira mukaasi tai vie koirahoitolaan.

• TyttöKohta14

Moi! Mä oon hoitanut tuttujeni neljää tiibetinspanielia aina sillon tällön, kun he ovat lähdössä reissuun tms. Itse olen luotettavaa sorttia, olen aina käynyt sillon kun piti käydä hoitamassa koiria, eli aamulla päivällä ja illalla ja joskus siinä välissä jos ei ollut muuta tekemistä. Kyllä ovart kehuneet ja jatkossakin hoitooni koirat/kotinsa antavat. Mutta kyllähän tuo hoitotaso vaihtelee nuorilla, riippuu ihan ihmisestä. Itse olen koira fani mutta omaa koiraa ei ole. Joskus on tutuilta koira "lainassa" meillä, koiran omasta tahdosta :D On aina lähdössä mukaani ja on niin ilonen kun vihdoin pääsee :D No , toivottavasti sait hyvän hoitajan! :)

• Aika outoa että kyselet yleistäen ovatko nykypäivän nuoret luotettavia. Varmasti jotkut ovat, jotkut taas eivät. Pystyisitkö sinä itse kertomaan yleisesti, ovatko tämän päivän "aikuiset" luotettavia? En nyt haasta riitaa, ihmettelen vain.

• solan

itse olen nyt 18-vuotias entinen dogsitteri. aloitin työt 12-13 vuotiaana ja olen lopetellut tässä pikku hiljaa. kaikki aloittaa nuorena, joten mielestäni niille pitäisi antaa mahdollisuus. jos harkitsemasi tyttö ei ole 4h-liiton kouluttama, en välttämättä itse ottaisi. mutta koulutettuun kyllä luotan.

• rotsu

en ottaisi vierasta nuorta neitiä kotiini hoitamaan kahta koiraani.Veisin koirat hoitolaan.Mutta tietty kaikilla ei mahista viedä.Jos joutuisin ottamaan vieraan,niin ehdottomasti 4H-dogsitterin.He ovat koulutettuja hommaan ja on vakuutukset kunnos.Missäpäin on näin vaikiaa saada koulutettu hoitaja kotiin,meinaan,tyttäreni 13vee on 4H-dogsitter.Ja tyttäreni on ottanut kaikki hoitohommat mitä on tarjottu ja hoitanut hommat nätysti.

• nimetön

Siis missä voisi kouluttautua 4h-dogsitteriksi? Mitä kaikkea koulutukseen sisältyy, maksaako mitenkä paljon? Missä päin noita ns. kursseja on? Onko ikä rajaa? Olisin kiinnostunut kyseisestä hommasta, mutta kun en ole paljoa tietoa löytänyt..

• ex-dogsitter
        nimetön kirjoitti:

Siis missä voisi kouluttautua 4h-dogsitteriksi? Mitä kaikkea koulutukseen sisältyy, maksaako mitenkä paljon? Missä päin noita ns. kursseja on? Onko ikä rajaa? Olisin kiinnostunut kyseisestä hommasta, mutta kun en ole paljoa tietoa löytänyt..

Itse kävin kurssin kahdeksan vuotta sitten, voi olla että homma on muuttunut radikaalistikin...

4H-yhdistykseltä saat tiedon kursseista, pääkaupunkiseudulla niitä järjestetään vuosittain, mutta myös muuallakin niitä on kysynnän mukaan. Koulutus jakaantuu kahteen osaan, luultavasti kestää edelleen vuoden (kerran viikossa parin tunnin luento). Ja kaksi tenttiä, joista saatava vähintään 50% oikein.

Ikäraja dogsitterille on 13v, mutta vuoden mittaisen kurssin voi aloittaa jo 12-vuotiaana, kuten itse tein.

Hintä kurssista varmaankin edelleen n.100-200€.

Tietojeni mukaan laskutus on muuttunut monimutkaiseksi (verotussyistä). Omistaja maksaa palkkasi yhdistykselle, ja yhdistys tilittää osuutesi sinulle. Aiheuttaa varmasti hallinnointikustannuksia ja paljon. Ennen vanhaan omistaja maksoi sitterille yleensä käteisellä rahat suoraan, ilman välikäsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      106
      3014
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1874
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1631
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1287
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe