Minne matkustaisit, jos lähtisit vain kerran elämässäsi pitkälle matkalle ja sinulla olisi 1-2 kuukautta aikaa?
Onko sinulla unelmakohde tai oletko ehkä jo käynyt siellä?
Unelmamatkalle?
38
1884
Vastaukset
- Pirre*
..sinne tahdon mennä....siis tahtoisin...:)
Sveitsin alpeilla olen joskus kävellyt ja sinnekin voisin vielä joskus lähteä pitemmäksi aikaa...- Loistava.polku
Sinne minäkin olen aina halunnut, vaan en koskaan päässyt.
Lähdetään kimpassa! - Pirre*
Loistava.polku kirjoitti:
Sinne minäkin olen aina halunnut, vaan en koskaan päässyt.
Lähdetään kimpassa!lähettäs...? :))
- fair dinkum
asuin siellä 20 vuotta ja jos olisi tosiaan 2 kk luppoaikaa ja rahaa, niin sinne...ja myös Tyynenmeren trooppisille saarille...
Kertoisitko reitin, johon sisältyisi kaikki sinusta näkemisen ja kokemisen arvoiset kohteet.
Entä, jos tekisist jo matkalla muutaman pysähdyksen, missä viipyisit?- fair dinkum
optimisti-orvokki kirjoitti:
Kertoisitko reitin, johon sisältyisi kaikki sinusta näkemisen ja kokemisen arvoiset kohteet.
Entä, jos tekisist jo matkalla muutaman pysähdyksen, missä viipyisit?muutamien välilaskujen jälkeen pysähdys Bangkokissa tai Singaporessa tai Kuala Lumpurissa tai Hongongissa, koneen vaihto, lento Sydneyhyn, siellä muutamat päivät odotellessa risteilyä Samoan saarille viikoksi. Paluu Sydneyhyn, vuokratulla autolla reitti rannikkoa pitkin pohjoiseen. Matkalla useita pysähdyksiä, yöpymisiä rannikkokaupungeissa ja kalastusta. Queenslandiin Gold Coastille muutamaksi päiväksi, edelleen Great Barrier Reefille, missä pidempi aika purjehtien (reef on suojeltu paikka, että omin päin ei niinkään siellä seikkailla). Edelleen pohjoiseen kohti trooppista Cairns:sia. Ei kiirettä, voi kaikessa rauhassa katsella luontoa, kaupunkeja jne. Paluu..? Tai jospa jäisi sinne ;o)
- tämä tyttö
fair dinkum kirjoitti:
muutamien välilaskujen jälkeen pysähdys Bangkokissa tai Singaporessa tai Kuala Lumpurissa tai Hongongissa, koneen vaihto, lento Sydneyhyn, siellä muutamat päivät odotellessa risteilyä Samoan saarille viikoksi. Paluu Sydneyhyn, vuokratulla autolla reitti rannikkoa pitkin pohjoiseen. Matkalla useita pysähdyksiä, yöpymisiä rannikkokaupungeissa ja kalastusta. Queenslandiin Gold Coastille muutamaksi päiväksi, edelleen Great Barrier Reefille, missä pidempi aika purjehtien (reef on suojeltu paikka, että omin päin ei niinkään siellä seikkailla). Edelleen pohjoiseen kohti trooppista Cairns:sia. Ei kiirettä, voi kaikessa rauhassa katsella luontoa, kaupunkeja jne. Paluu..? Tai jospa jäisi sinne ;o)
.. jos mukaasi ottaisit. Niin ihastuttava on suunnitelmasi.
Pesisin pyykkisi ja aukaisisin säilykepurkkisi...
Jos en mukaasi pääsisi, niin sitten koti-Suomea oikein kunnolla kiertäisin Hangosta Lappiin asti.
- Jermu
ja sitten vaikka tuonne Jaappaniaan. Kyllä se uus Seelantikin kiinnostaapi !
- Hellevi Hellström
maailman ympäri, siinä ajassa jo ehtisi tutustua joihinkin paikkoihin.
- Taatto
Vancouveriin.
- koltis
Pikku trippi naisen sielunelämään.
- puskis
koltis kirjoitti:
Pikku trippi naisen sielunelämään.
Tuosta matkasuunnitelmasta olen luopunut mahdottomana toteuttaa jo vuosia sitten!
- koltis
puskis kirjoitti:
Tuosta matkasuunnitelmasta olen luopunut mahdottomana toteuttaa jo vuosia sitten!
Tiedä sitten olisko edes kliffa paikka. No, olishan ainakin bongattu.
- Ansku
Uusi-Seelanti, muutama siellä filmattu elokuva on tämän unelman herättänyt.
- Marion.T
se on aina ollut unelmani - nähdä tämä kaunis planeettamme avaruudesta.....UPEAA....
- Pirre*
aattele jos siihen hökötykseen tulisi joku vika ja et pääsiskään pois sieltä...ja jäisit kieppumaan sinne....ai niin hmm...... vilkuttaisitko sinä meille sieltääää..? :))
- Marion.T
Pirre* kirjoitti:
aattele jos siihen hökötykseen tulisi joku vika ja et pääsiskään pois sieltä...ja jäisit kieppumaan sinne....ai niin hmm...... vilkuttaisitko sinä meille sieltääää..? :))
tähdenlentona alas joskus kymmenien vuosien kuluttua :))
Sitten joku katselis ja sanois että ompas kaunis tähdenlento - siinähän olis mun tähtihetkeni :))) - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
tähdenlentona alas joskus kymmenien vuosien kuluttua :))
Sitten joku katselis ja sanois että ompas kaunis tähdenlento - siinähän olis mun tähtihetkeni :)))ajattelin...oisitko sie mikä tähti...pyrstökö... vai joku muu....:) ?
- Marion.T
Pirre* kirjoitti:
ajattelin...oisitko sie mikä tähti...pyrstökö... vai joku muu....:) ?
ja kun vielä kanaksi haukkuvat meitä ihania naisia, niin kai sitten se pyrstötähti olisin :))
Jokainenhan haluaa olla hetken tähti...kun en tuonne idols kisaankaan enää pääse, niin olisin sitten se pyrstötähdenlento :DDD
- puskis
Olen matkustellut aika paljonkin mutten koskaan käynyt Norjassa!
- isodora
haluaisin tutustua, matkustamalla sisimpään,mutta koska aina kun luulen perille pääseväni tulee uusi "portti""vastaan.
- Loistava.polku
isodora kirjoitti:
haluaisin tutustua, matkustamalla sisimpään,mutta koska aina kun luulen perille pääseväni tulee uusi "portti""vastaan.
Hanki pätevämpi terapeutti!
nimim. "Passi täynnä leimoja" - vaille 54.
isodora kirjoitti:
olen availemassa porttejani ja arvaa vaan paras paikka on availuille S u o m e n -lappi. Kesällä yli kolme viikkoa tunturissa. Portteja avautui ja lopullisesti sulkeutui, jäi vain sanomattoman hyvä olo. Jatkan seuraavalla lomalla.
- Pirre*
upeita, olen kiipeillyt Norjassa ja saanut ihailla niillä matkoilla....
- Pirre*
vaille 54. kirjoitti:
olen availemassa porttejani ja arvaa vaan paras paikka on availuille S u o m e n -lappi. Kesällä yli kolme viikkoa tunturissa. Portteja avautui ja lopullisesti sulkeutui, jäi vain sanomattoman hyvä olo. Jatkan seuraavalla lomalla.
vain viikon...porteista en tiiä....
- suvi
Ehdottomasti Norjan vuonot, maisemat on uskomattoman kauniit niihin ei kyllästy koskaan
kannattaa käydä mm. ikaalisten matkatoimisto järjestää edullisia reissuja sinne Geirangeri
on todella kaunis. - Risuparta
suvi kirjoitti:
Ehdottomasti Norjan vuonot, maisemat on uskomattoman kauniit niihin ei kyllästy koskaan
kannattaa käydä mm. ikaalisten matkatoimisto järjestää edullisia reissuja sinne Geirangeri
on todella kaunis.Maapalloa olen jo kiertänyt paripäivää ja aika monta paikkaa katsellut,avaruudesta käsin ohjelman nimi on www.google.earth.com. Näette kohteita ympäri maapalloa .Kone vaatimus 500Mh z 128mt muistia näyttö1200*768 pikseliä. Muuten matkailu maana Suomi on ehdoton , Norja ja Ruotsi myös ovat kauniita, Norja hirveän kallis?
- maikki.tietoa
Risuparta kirjoitti:
Maapalloa olen jo kiertänyt paripäivää ja aika monta paikkaa katsellut,avaruudesta käsin ohjelman nimi on www.google.earth.com. Näette kohteita ympäri maapalloa .Kone vaatimus 500Mh z 128mt muistia näyttö1200*768 pikseliä. Muuten matkailu maana Suomi on ehdoton , Norja ja Ruotsi myös ovat kauniita, Norja hirveän kallis?
olen koettanut päästä suomea kiertämään,ohjeitakin on , mutta ei sellaisia että osaisin netin kautta päästä suomen maisemiin, enkä muuallekaan ,kun tuo enlanninkieli on huono, niin tarvitsen suomen kielisiä ohjeita, ja neuvon miten sit,ja sit ,ja sit, seuraavaan logoon että osaan aina jatkaa, olen vielä aloittelija ,kiitti terveisin maikki
Se on ainoa kohde,jonne "haluaisin" joskus päästä.
- puskis
Sambakarnevaalitko siellä kiinnostaa?
puskis kirjoitti:
Sambakarnevaalitko siellä kiinnostaa?
tuomaa lisää,mutta jotenkin 'elämisen osaaminen'on heillä niin antaumuksellista,että uskoisin sen olevan tärkein syy,sekä tietysti suuren maan eri osien olosuhteiden kirjo/maisemat.
- Pikku-Kallen isoveli
vaikka sinne pikkupöksyjen sisälle vielä joskus pääsisi...
- Hannamari.O
maailman, voi olla että kaksikaan kuukautta ei riittäis siihen mihin mä haluaisian mennä.
Sademetsiin, viidakkoon, seilaamaan Amazonin päästä päähän ja kaikkee missä olis ihan erilaista kun täällä Somessa.
Vaikka Suomesta tykkäänkin niin olis kiva nähdä ihan muutakin. - taikis
laivalla, en ole käynyt milloinkaan, mutta kuvat jotka televisio ja lehdet ovat maasta luoneet, ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen. Karu maasto, hiljaisuus, kuumat lähteet... se autiuuden ja pienuuden tunne mikä tulee noita maisemia katsellessa. Sen tahtoisin kokea elävästi.
- Loistava.polku
Kannattaa kaiken varalta opetella ulkoa.
http://users.tkk.fi/~morsmaa/air/index.html - sinkku55
Siellä on niin paljon mun sukulaisia,jos ehtisin niin vielä Kanadaan,koska siellä myös on sukulaisia.
En ole käynyt kumpasessakaan maassa:(( - Remmari
Minä haluaisin taas kerran mennä Egyptiin, ja viettää siellä pitemmän ajan kuin on ollut tähän asti mahdollista.
Olen katsellut kielikursseja internetistä ja ajatellut, että ne voisivat oikeasti olla mahdollisia. 1-2 kk:n kurssit Kairossa mahtuisivat minun budjettiini, kunhan valitsen egyptiläisen kurssinjärjestäjän. Länsimaisten firmojen kurssien hinnat ovat minulle liian korkeita. Mietin sitä ihan vakavasti.
Irlanti on minunkin mielestäni paikka, jossa voisi olla pitempään. Irlantilaiset muistuttavat aika paljon suomalaisia, mutta ovat mutkattomampaa väkeä. - Annigetyourgun
Lähtisin jonkinlaiselle pitkälle kiertomatkalle. Haluaisin nähdä Japanin ja Kiinan ja sieltä lähtisin Australiaan ja Uuteen Seelantiin, josta jatkaisin Peru'n Machu Piccu'un muinaiskaupunkiin korkealla vuoristossa. Sitten lento yli upeiden Andien vuoriston ja välilasku Rio de Janeirossa. Sieltä Kaliforniaan. Ja New York pitäisi nähdä kerran elämässä. Sitten kotimatkalla Fäärsaaret ja Islanti.
Sitten olisinkin aika tyytyväinen! Ei puutu kuin raha. Pikkujuttu, heh.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864