Oulussa Karjasillan lukiossa rehtorin henkilökohtaisella päätöksellä,joten täytyy sanoa
että näin pitkälle sitä mennään nykypäivän opiskeluelämässä ja nykypäivän Suomessa.
Kondoomiautomatti
70
39798
Vastaukset
- raksu
Onko niillä paljonki hyppytunteja? ;)
Oulun lukioiden hyppytunneista mitään,koska en asu Oulussa mutta mitä luultavammin tämä REXI tietää varmasti enemmän.
Ja tämä juttu on tämän päivän KALEVAN juttuja.- m29
j.jussiW-T kirjoitti:
Oulun lukioiden hyppytunneista mitään,koska en asu Oulussa mutta mitä luultavammin tämä REXI tietää varmasti enemmän.
Ja tämä juttu on tämän päivän KALEVAN juttuja.Hyvä idea. Pitäisi toteuttaa ihan koko maassa.
Nuorten seksitaudithan ovat ilmeisesti taas nousussa kortsun käytön vähäisyyden vuoksi. - totuuden torvi
m29 kirjoitti:
Hyvä idea. Pitäisi toteuttaa ihan koko maassa.
Nuorten seksitaudithan ovat ilmeisesti taas nousussa kortsun käytön vähäisyyden vuoksi.Syy nuorten seksitauteihin on se, että seksiä ylipäänsä harrastetaan.
- syy
totuuden torvi kirjoitti:
Syy nuorten seksitauteihin on se, että seksiä ylipäänsä harrastetaan.
ei todellakaan ole syy seksitauteihin se että nuoret harrastaa seksiä vaan se että heille ei puhuta edes kotona tarpeeksi seksistä ja siihen liittyvistä riskeistä. seksistä saa nauttia kaikki mutta itseään pitää suojella taudeilta kondomeilla ja raskautta taas kaikilla muilla pillereillä ja renkailla. järkeä nuoret, mutta seksitauti ei ole kenenkään syy. vaikka olisi kuinka huolellinen ja tarkka kondoomin käytöstä niin ei ne suojaa kaikelta. ei tarvitse yleistää että kaikki kenellä on jokin sukupuolitauti ollut tai on niin että he kaikki olisivat tyhmiä ja lapsellisia. vaikka tekstini on täynnä kirjoitus virheitä se ei johdu kypsymättömyydestäni vaan lukihäiriöstä. Käyttäkää kondoomeja. aikuiset puhukaa siinä lihapullapatojen ääressä seksistä ja sen ihanista puolista myös ei pelkästään syntisitä pimeistä puolista millä pelotellaan nuoria. seksi on kivaa.
- esko-matinjorma
totuuden torvi kirjoitti:
Syy nuorten seksitauteihin on se, että seksiä ylipäänsä harrastetaan.
Torvi ei varmaan ole seksiä vähään aikaan harrastanut ;D
- ininää...
älä tästäkin aiheesta ja urputtaa!! jotkut niitä tarvii, mut sä tuskin tarvit joten älä inise vaikka kade ootkin niille jotkat niitä käyttää!!
- eipä vissiii
Lapset lapset laulavaiset :D Älkääs ny, jokaiselle löytyy jotai varmasti.
Takaisi topiccii. Joo tuo on todella hieno idea, itse en aikoinaan varmasti ois uskaltanu ees terkkarilta kysyä. - Masa
j.jussiW-T kirjoitti:
turhasta vaikerra,sillä nuoret tytöt suorastaan ryntäävät syliini ja haluavat sitä.
Nuoret tytöt haluavat sun karkkejasi vai ja sen jälkeen väkipakolla pakettiautoon?
Masa kirjoitti:
Nuoret tytöt haluavat sun karkkejasi vai ja sen jälkeen väkipakolla pakettiautoon?
namusetä ei sinnepäinkään ja en omista edes pakettiautoa johon voisin niitä kuskata,joten kaikenlaasia kuvitelmia sinunkin päässä liikkuu.
- dewot
..automaatin kyljessä on teksti.."älä osta,saatanan sitkeetä purkkaa"
- nari
j.jussiW-T kirjoitti:
kysymässä siltä lukion reksiltä miten on asian laita,joten älä kysy sitä minulta.
ja ini ini...
- dewot
j.jussiW-T kirjoitti:
kysymässä siltä lukion reksiltä miten on asian laita,joten älä kysy sitä minulta.
..siellä päin,kävisin tarkistamassa.Tuo vastauksesi on niin loistavasti jäsennelty,että voisin samalla ilmoittaa sinut kouluun.
- minä vaan
Onhan se hyvä, että kortsuja saa helposti. Ei sitten sukupuolitaudit leviä ja ei tule turhaan niitä ei toivottuja raskauksia.
- Tyttö
Mun mielestä on aina naurettavaa myydä kortsuja koulussa, kun niitä saa kuitenkin joka kaupasta ja kioskista, jos tarvetta on.
Tyttö kirjoitti:
Mun mielestä on aina naurettavaa myydä kortsuja koulussa, kun niitä saa kuitenkin joka kaupasta ja kioskista, jos tarvetta on.
tämä idea on Oulun Karjasillan lukion aikaansaannoksia.
- Sultan
Tyttö kirjoitti:
Mulla ainakin oli hieman kova paikka ostaa 1. kerran lukio-aikana. Missähän tuo automaatti muuten sijaitsee koulussa? Vessassa vai jossain keskeisellä paikalla, josta kaikki tietävät, kuka osti ja milloin...
- kannatettava
juttu, hienoa, että jossakinpäin ollaan edistyksellisiä. Yläasteille ja lukioihin voisi asentaa kaikkiin vastaavat. Vai olinko lukevinani juttusi rivien välistä niin, että vastustat automaatteja kouluissa? Toivottavasti et luule, että kumiautomaatti saa porukat ryntäämään lähimpään vessaan pikapanoille? Ja mitäs siitä jos saakin, onhan suojaus kunnossa :)
- myötäilijä
Ihan samaa mieltä! Kondomien pitäisi olla anonyymisti hankittavissa ettei joudu siwasta hakemaan niitä aina kun myyjä ilveilee sillä 5min. sitä ennen on käyny hakemassa jotain keittokinkkuja sieltä! eli automaatteja vaan amiksiin ja lukioihin ja yläasteelle ja vaikka ihan julkisiin wc koppeihinkin! Kiitos!
- minä
suojaus on ehkä kunnossa, mutta entäs se että kaikki ei ole valmiita henkisesti siihen..vaikka ehkä luulevatkin olevansa.
- minä
...miksi...??? jos se automaatti on koulun käytävällä kukaan ei uskalla hankkia niitä ja mitä luultavimmin pojat ottavat siitä itselleen välkkä hupia. eli mitä järkeä...??? kyllä siinä on ideaa mutta ei järkeä kun miettii pitemmäle...!!!
- Menee käyttöönkin
Voihan sitä mennä vessaan kesken tunnin ja hakea se kondomi sieltä. Osa toki kokee kohtalonsa koulun pihalla ilmapallon muodossa. Mutta helpompi se sieltä on hakea kuin ruokavarastosta samalta tädiltä joka juuri myi karkkipussin ja colaa.
- Toope
Menee käyttöönkin kirjoitti:
Voihan sitä mennä vessaan kesken tunnin ja hakea se kondomi sieltä. Osa toki kokee kohtalonsa koulun pihalla ilmapallon muodossa. Mutta helpompi se sieltä on hakea kuin ruokavarastosta samalta tädiltä joka juuri myi karkkipussin ja colaa.
Eikös nykyajan kouluissa ole ns. lepo- eli sohvahuoneita, jotta voidaan levätä ja rentoutua
kovan opiskelun välillä.
Nissä vaan pitäs olla samanlaiset säpit kuin WC:n ovissa , jotta voisi hyppytunneilla tai muuten turhien tuntien aikana käydä aktissa. - Kannatan
Toope kirjoitti:
Eikös nykyajan kouluissa ole ns. lepo- eli sohvahuoneita, jotta voidaan levätä ja rentoutua
kovan opiskelun välillä.
Nissä vaan pitäs olla samanlaiset säpit kuin WC:n ovissa , jotta voisi hyppytunneilla tai muuten turhien tuntien aikana käydä aktissa.Mahtava idea! Ja jokaisella voisi olla oma panovihko, johon täytettäisiin jokaisen panon tiedot (kumppani, asennot ym.), pisteet laskettaisiin ja kevätjuhlassa julkistettaisiin vuoden panomies ja panonainen.
Tässä olisi myös hyvä idea varainhankintaan: jokaiselta luokalta valittaisiin parhaimman näköiset uroot ja naaraat, jotka sitten päivystäisivät säännöllisesti näiden koppien luona ja hankkisivat luokalle hieman tienestiä myymällä itseään.
Takuuvarmaa rentoutusta kaikille, ja näin myös syrjäytyneillä/rumilla olisi mahdollisuus olla sukupuoliyhdynnässä. - Faith
Kannatan kirjoitti:
Mahtava idea! Ja jokaisella voisi olla oma panovihko, johon täytettäisiin jokaisen panon tiedot (kumppani, asennot ym.), pisteet laskettaisiin ja kevätjuhlassa julkistettaisiin vuoden panomies ja panonainen.
Tässä olisi myös hyvä idea varainhankintaan: jokaiselta luokalta valittaisiin parhaimman näköiset uroot ja naaraat, jotka sitten päivystäisivät säännöllisesti näiden koppien luona ja hankkisivat luokalle hieman tienestiä myymällä itseään.
Takuuvarmaa rentoutusta kaikille, ja näin myös syrjäytyneillä/rumilla olisi mahdollisuus olla sukupuoliyhdynnässä.Ja mitäköhän tällä oli aiheen kanssa tekemistä?
- Nimetön
Toope kirjoitti:
kovan opiskelun välillä.
Nissä vaan pitäs olla samanlaiset säpit kuin WC:n ovissa , jotta voisi hyppytunneilla tai muuten turhien tuntien aikana käydä aktissa.Eikö ihmisillä pyöri oikeasti mikään muu kuin seksi mielessä? Eletäänkö täällä pelkän seksin toivossa? Jos ihmiselle se seksi on tärkeintä maailmassa, niin sen ois syytä saada kuollettava AID:s. Maailmassa on paljon muutakin kuin se seksi! En nyt tarkoita etteikö seksiä sais harrastaa...kaikkihan sitä nyt harrastaa, mut että ei pysty muuta ajattelemaan tai tekemään, niin huh huh...!
- ...miksi..???
Menee käyttöönkin kirjoitti:
se on kyllä totta...
- muuta
Kannatan kirjoitti:
Mahtava idea! Ja jokaisella voisi olla oma panovihko, johon täytettäisiin jokaisen panon tiedot (kumppani, asennot ym.), pisteet laskettaisiin ja kevätjuhlassa julkistettaisiin vuoden panomies ja panonainen.
Takuuvarmaa rentoutusta kaikille, ja näin myös syrjäytyneillä/rumilla olisi mahdollisuus olla sukupuoliyhdynnässä.sanoa ku voi jumalauta mitä tekstejä!! Siis ootkohan suunnittelemassa kouluista jotain ilotaloja??! siis päivystäjät vois myydä itteään.. voi piip, sanonko mikä??!!
- lestatiolaiset
Nimetön kirjoitti:
Eikö ihmisillä pyöri oikeasti mikään muu kuin seksi mielessä? Eletäänkö täällä pelkän seksin toivossa? Jos ihmiselle se seksi on tärkeintä maailmassa, niin sen ois syytä saada kuollettava AID:s. Maailmassa on paljon muutakin kuin se seksi! En nyt tarkoita etteikö seksiä sais harrastaa...kaikkihan sitä nyt harrastaa, mut että ei pysty muuta ajattelemaan tai tekemään, niin huh huh...!
voi nussia kortonkin kanssa , kaleva lehti varmaan jo varoitteli siittä.
Se kaleva on lestaatiolaisten pää äänen kannattaja koko sillä väestön haaralle.
Tätäkö nimimerkki nimetön tarkoitit?
Nussia saa mutta puhuminen on kai teiltä kielettyä kun se on syntiä, vai se ehkäisykö sitä on? - Nimetön
lestatiolaiset kirjoitti:
voi nussia kortonkin kanssa , kaleva lehti varmaan jo varoitteli siittä.
Se kaleva on lestaatiolaisten pää äänen kannattaja koko sillä väestön haaralle.
Tätäkö nimimerkki nimetön tarkoitit?
Nussia saa mutta puhuminen on kai teiltä kielettyä kun se on syntiä, vai se ehkäisykö sitä on?luullaanko mua nyt jokskuks saatanan hihhuliks?
Voi ny *itt*! Mähän en ole mitään panemista vastaa, ja mun puolesta sitä saa tehä missä vaan ja kenen kanssa vaan, ja millon vaan...! Mutta se että nykyään jos menet esim jonnekin paariin, niin heti on ihmiset ehdottelemassa pika panoi vessas tai yhden yön juttuja... Että onx se paneminen nyt sit niin saatanan hienoo, että sitä pitäis pyrkiä tekemään kaikkien kanssa... Ja jo koulussa muistutetaan siitä että mitä sillon kuuluu käyttää.... Tai siis tottakai sillon pitää suojautua kortsulla jos tykkää harrastaa monien ihmisten kanssa peräkanaa... Mutta mun mielestä tommonen että kouluun tuodaan kortsu automaatti on jo rohkaisua siihen että: "harrasta seksiä kaiken kanssa mikä vaan liikkuu"...! Paarin vessas kortsu automaatit on hyvä juttu...mutta että peruskoulussa...! Hoh hoh! Ja mähän en siis ole mikään saatanan hihhuli! - faust toiseen
Kannatan kirjoitti:
Takuuvarmaa rentoutusta kaikille, ja näin myös syrjäytyneillä/rumilla olisi mahdollisuus olla sukupuoliyhdynnässä.Heh, tää oli aika hyvä juttu.
Tossa oli kyllä sellasta abstraktia realiteettia joka voisi kyllä olla täysin mahdollista tämän päivän yli seksuaalisessa yhteiskunnassa. - faust toiseen
Nimetön kirjoitti:
Eikö ihmisillä pyöri oikeasti mikään muu kuin seksi mielessä? Eletäänkö täällä pelkän seksin toivossa? Jos ihmiselle se seksi on tärkeintä maailmassa, niin sen ois syytä saada kuollettava AID:s. Maailmassa on paljon muutakin kuin se seksi! En nyt tarkoita etteikö seksiä sais harrastaa...kaikkihan sitä nyt harrastaa, mut että ei pysty muuta ajattelemaan tai tekemään, niin huh huh...!
Sitähän se on. Huomaa oikeastaan jo ihmisten keskusteluista, tv ohjelma tarjonnasta, kotimaisista elokuvista...vähän oikeastaan kaikeasta.
Enää ei oikeastaan nuorella muu pyöri päässä kuin seksi ja viina. - Sultan
Nimetön kirjoitti:
luullaanko mua nyt jokskuks saatanan hihhuliks?
Voi ny *itt*! Mähän en ole mitään panemista vastaa, ja mun puolesta sitä saa tehä missä vaan ja kenen kanssa vaan, ja millon vaan...! Mutta se että nykyään jos menet esim jonnekin paariin, niin heti on ihmiset ehdottelemassa pika panoi vessas tai yhden yön juttuja... Että onx se paneminen nyt sit niin saatanan hienoo, että sitä pitäis pyrkiä tekemään kaikkien kanssa... Ja jo koulussa muistutetaan siitä että mitä sillon kuuluu käyttää.... Tai siis tottakai sillon pitää suojautua kortsulla jos tykkää harrastaa monien ihmisten kanssa peräkanaa... Mutta mun mielestä tommonen että kouluun tuodaan kortsu automaatti on jo rohkaisua siihen että: "harrasta seksiä kaiken kanssa mikä vaan liikkuu"...! Paarin vessas kortsu automaatit on hyvä juttu...mutta että peruskoulussa...! Hoh hoh! Ja mähän en siis ole mikään saatanan hihhuli!Et joo hihhuli, mutta näköjään asenteilta paljon paljon lestadiolaisia suvaitsemattomampi. Et sitäpaitsi lukenut tuota juttua edes: ei kysymys ole peruskoulusta vaan lukiosta (miksei peruskouluihinkin, ei siinä mitään) Tuossa iässä harrastetaan seksiä jokatapauksessa, niin miksei sitten tehdä suojavälineiden hankintaa mahd. helpoksi. Vai haluatko paaviksi paavin paikalle...
- Nimetön
Sultan kirjoitti:
Et joo hihhuli, mutta näköjään asenteilta paljon paljon lestadiolaisia suvaitsemattomampi. Et sitäpaitsi lukenut tuota juttua edes: ei kysymys ole peruskoulusta vaan lukiosta (miksei peruskouluihinkin, ei siinä mitään) Tuossa iässä harrastetaan seksiä jokatapauksessa, niin miksei sitten tehdä suojavälineiden hankintaa mahd. helpoksi. Vai haluatko paaviksi paavin paikalle...
joopa joo....niin varmaan! Luin sen jutun kyl, mut koulu kun koulu... mun mielestä sellaset automaatit ei kuulu kouluun! Jos kaupasta ei voi ostaa tai jostain muusta vastaavasta paikasta.. niin saakoon tartuntoi... Saatana sentään... sää täs se paavi olet...! Ja sitä paitsi mä olen erittäin suvaitsevainen... Mun puolesta kuka vaan saa panna ketä vaan ja missä vaan ja millon vaan...et sillatti... Niin mäkin olen aikoinani tehny... mut enää en... seurustelen...!!!!!
- PPP
Nimetön kirjoitti:
joopa joo....niin varmaan! Luin sen jutun kyl, mut koulu kun koulu... mun mielestä sellaset automaatit ei kuulu kouluun! Jos kaupasta ei voi ostaa tai jostain muusta vastaavasta paikasta.. niin saakoon tartuntoi... Saatana sentään... sää täs se paavi olet...! Ja sitä paitsi mä olen erittäin suvaitsevainen... Mun puolesta kuka vaan saa panna ketä vaan ja missä vaan ja millon vaan...et sillatti... Niin mäkin olen aikoinani tehny... mut enää en... seurustelen...!!!!!
joopa joo....niin varmaan! Luin sen jutun kyl, mut koulu kun koulu... mun mielestä sellaset automaatit ei kuulu kouluun! Jos kaupasta ei voi ostaa tai jostain muusta vastaavasta paikasta.. niin saakoon tartuntoi...
Koulu kuin koulu? Eli ei ammattikouluihin, lukioihin, korkeakouluihin yliopistoihin. Seuraavaksi nämä pois myös kaupoista ja K-18 -alueille vaan. Sulle siis on tärkeämpää kuin tautien leviämisen raskauksien estäminen se, että "automaatit eivät kuulu kouluun" Mikähän perustelu sinulle tuolle lausahduksellesi on.
-Peksi - Nimetön
PPP kirjoitti:
joopa joo....niin varmaan! Luin sen jutun kyl, mut koulu kun koulu... mun mielestä sellaset automaatit ei kuulu kouluun! Jos kaupasta ei voi ostaa tai jostain muusta vastaavasta paikasta.. niin saakoon tartuntoi...
Koulu kuin koulu? Eli ei ammattikouluihin, lukioihin, korkeakouluihin yliopistoihin. Seuraavaksi nämä pois myös kaupoista ja K-18 -alueille vaan. Sulle siis on tärkeämpää kuin tautien leviämisen raskauksien estäminen se, että "automaatit eivät kuulu kouluun" Mikähän perustelu sinulle tuolle lausahduksellesi on.
-PeksiMun mielestä yläasteikäiset ei ole viel valmiita mihinkään seksiin... Muistan oman yläasteiän...
Ja toi sun "pois kaupoista" oli kyl jo aika huono heitto... Kauppoihin ne nimen omaan kuuluu ja kioskeille ja huolttiksille ja baareihin ja hotelleihin...mut se että niitä aletaan viljelemään jo koulun käytävillekin, niin on miun mielestä jo aika törkeetä! En mää van menis mistään koulun automaatilta ostamaan! Olen tähänkin päivään asti ostanut kaupasta tai kioskista ja näin on jatkossakin! Vaikka en mistään koulusta voiskaan ostaa kun on jo noi koulut tullu käytyä! Toivon vaan että mun lapsien tulevassa koulussa ei olis automaatteja, koska se rohkaisis niitä aloittamaan seksi elämän aivan liia nuorena. Mutta myönnettäköön että sellanen automaatti sopii jonnekin amikseen tai muihin kouluihin mis on jo varttuneempaa väkeä...siellähän se seksi elämä vasta alkaakin monilla ja ne tietää jo mitä haluavat ja kenen kans! Mut auta armias jos niitä alkaa tulemaan jo peruskouluihinkin! Ja eikös suomi muuten ole mielipide vapaa maa....! - PPP
Nimetön kirjoitti:
Mun mielestä yläasteikäiset ei ole viel valmiita mihinkään seksiin... Muistan oman yläasteiän...
Ja toi sun "pois kaupoista" oli kyl jo aika huono heitto... Kauppoihin ne nimen omaan kuuluu ja kioskeille ja huolttiksille ja baareihin ja hotelleihin...mut se että niitä aletaan viljelemään jo koulun käytävillekin, niin on miun mielestä jo aika törkeetä! En mää van menis mistään koulun automaatilta ostamaan! Olen tähänkin päivään asti ostanut kaupasta tai kioskista ja näin on jatkossakin! Vaikka en mistään koulusta voiskaan ostaa kun on jo noi koulut tullu käytyä! Toivon vaan että mun lapsien tulevassa koulussa ei olis automaatteja, koska se rohkaisis niitä aloittamaan seksi elämän aivan liia nuorena. Mutta myönnettäköön että sellanen automaatti sopii jonnekin amikseen tai muihin kouluihin mis on jo varttuneempaa väkeä...siellähän se seksi elämä vasta alkaakin monilla ja ne tietää jo mitä haluavat ja kenen kans! Mut auta armias jos niitä alkaa tulemaan jo peruskouluihinkin! Ja eikös suomi muuten ole mielipide vapaa maa....!Voi olla ymmärrettävä, tosin en edelleenkään ole samaa mieltä muutamasta asiasata.
1) tässä puhuttiin lukiosta - lukiossa on samanikäisiä kuin ammattikoulussa.
2) näissä paikoissa on myös kioskeja, näihinkin sitten rajoitukset?
3) Ei kondomien puuttuminen ennenkään ole kenenkään seksiä estänyt.
Perustelusi tai siis mielipiteesi lienee tämä jos oikein ymmärsin: "Tuon ikäiset eivät saisi harrastaa seksiä, siksi ei automaattejakaan saisi olla saatavilla"
No, onneksi tuskin olet asiasta päättämässä tuollaisella mutu-tuntumalla. Ei sen puoleen, en minäkään tuohon asiaan vaikuta, mutta kyllä jos minulla on lapsia joskus, niin pitänen kyllä vaikka lääkekaapissa tai jossain kondomeja saatavilla heille.
Kukin taplaa tyylillään, hyvää päivänjatkoa.
-Peksi - Seksi ja viina
faust toiseen kirjoitti:
Sitähän se on. Huomaa oikeastaan jo ihmisten keskusteluista, tv ohjelma tarjonnasta, kotimaisista elokuvista...vähän oikeastaan kaikeasta.
Enää ei oikeastaan nuorella muu pyöri päässä kuin seksi ja viina.Kyllä mulla ainakin murrosikäisenä(kin) pyöri seksi jatkuvasti päässä, vaikkei ollut automaatteja :)
-Peksi
- Karjasillan koululainen
euron kappale....
- nuoripoika
vaikka ite oon 18v niin silti hävettää syystä tai toisesta hakea kaupasta kortsuja, asiaan varmaan vaikuttaa että asun pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa, mutta automaatista voit ostaa niitä salaa, eli ei pöllömpi idea, eipähän tartte paljaalla vedellä!
Saahan noita kondoomeja hakea myös terkkarilta... Miks ei sitte automaatista jos ei halua niitä terveydenhoitajalta hakea. Sitäpaitsi oman muistin mukaan paria enempää ei saannu ku rukoilemalla.
- tiedoksi
että kyseessä on välipala-automaatti josta
saa myös kondomeja. Mikä on sinänsä erinomainen asia, mene sinä jussi takaisin sinne keskiajalle mihin kuulutkin lahkoines.- ihmeen
j.jussiW-T kirjoitti:
nämä kondoomitkin välipaloja,kun ne ovat välipala-automaatissa?
väliä sillä on, minkälaisesta automaatista niitä saa? Onko joku laki joka määrää, että välipala-automaatissa saa olla vain pelkkää syötävää?
ihmeen kirjoitti:
väliä sillä on, minkälaisesta automaatista niitä saa? Onko joku laki joka määrää, että välipala-automaatissa saa olla vain pelkkää syötävää?
se on tuokin muiden joukossa,joten kyllä siinä on
reksillä välähtänyt aivan oikein.
- J. K. Almanen
Hienoa että on. Nuoret saavat kortsut mukavasti koulusta, voivat ujommatkin hankkia, kun ei tarvii tutulta kaupan tädiltä niitä hankkia!
Hieno homma! - mää
sehän on hyvä et teillä on
kondoomiautomaatti !
saattaa ehkä suututtaa ja tuottaa häpeää
mutta teidän ikäisethän jo harrastaa sukupuoli yhteyttä ja useinmiten kännissä tai muutenvaan
turha kiistää kokemusta on
seksivalistusta teille pitääantaa ja hyviä neuvoja lisää
mielellään jopa vinkkejä et ettetulisi vielä paksuiksi ja jäisi koulu kesken- naurattaja
Ei kannata käyttää kortsua. Sehän on kuin kävisi suihkussa sadeasu päällä, kuten hyvin tiedetään.
Paljaalla vaan, nousevatpahan synnytystilatot. Ja jos pöpö sattuu kohdalle, ni eikun vahinko kiertoon =) - geisha
naurattaja kirjoitti:
Ei kannata käyttää kortsua. Sehän on kuin kävisi suihkussa sadeasu päällä, kuten hyvin tiedetään.
Paljaalla vaan, nousevatpahan synnytystilatot. Ja jos pöpö sattuu kohdalle, ni eikun vahinko kiertoon =)Sä oot sairas! Pahemman kerran!
Et ole ajatellu mennä mihinkään mielenterveys tutkimuksiin tai muuten vaan hoitoon?
Kantsis mennä! - naurattaja
geisha kirjoitti:
Sä oot sairas! Pahemman kerran!
Et ole ajatellu mennä mihinkään mielenterveys tutkimuksiin tai muuten vaan hoitoon?
Kantsis mennä!En oo aatellu. Ei ole tarvetta. Mutta voin mä tulla sua panemaan, jos oot nainen, Ilamn kumia tietty =)
- minätys
äh. eikö se ole sellainen automaatti jossa on muutakin kun kortsuja?! pientä evästä ja sillai. niin minä ja kuulin ja ennemmin siihen uskon.
- kortsu
Parempi kumi hepissä ku sikiö abiturientin kohdussa.
- täysautomaatti
automaatti, eli osaako se pukea kortsun myös päälle? Eihän tuon ikäiset lapset osaa sitä itse vielä tehdä.
Niin no, mä olin kakara 80-luvulla ja ostin kortsut R-kioskilta...
Ois voinut tulla useemmin käytettyä, jos ois ollu helpommin saatavilla.
16-vuotiaalle ei oo niin hirveen helppoa mennä ostamaan kortsuja, tuskin vieläkään?
Tyylikäs reksi!!!- gfdg
oon 14 ja ostan viikoittain kortsuja
- paitsi
..kortsuun on kiva runkata vaikapa välkkärillä. Kattelee vaan enne vessaan menoo hyviä abiperseitä , naama muistiin ja menoksi.
- ylioppilas
Pitää kokeilla yliopistollakin. Uudet herkkuperäiset ykköset ovat saapuneet.
- agency
Stadissa päin (Helsingissä), kun sitä joskus pikkunaperoina käytiin 60 luvun kansakoulua - jo silloisilla miesopettajilla (tosijärkäleillä), oli kanttia puhua suoraan kupasta tipasta ja muista lastentaudeista.
- Teppo
Mielestäni tämä ajatus on loistava ja
kunnioitusta herättävä.
Lapsia pitää innostaa suojattuun
sukupuoliyhdyntään jo mahdollisimman varhain,
mielellään jo ala-asteelta alkaen.
Näin vältettäisiin ikävät taudit joita usein
tarttuu suojaamatonta seksiä harrastaneilta
tytöiltä.
Toivottavasti kondomit ovat ilmaisia, helposti ja
huomaamatta saatavilla.
Loistavaa! - Kiki87
Raisiossa on ollut koulussa automaatista saatavina kondomeja jo kolmen vuoden ajan automaatista, no ei ole silti pojat keskenään jyystäneet...
Oisko mun pitänyt ilmiantaa tää juttu lehdelle niin ois Raisio saanut vähän julkisuutta?olekkaan mikään uusi juttu,mutta kun tämä Oulun
Karjasillan lukion reksi aloite pääsi kaikkien päivälehtien palstoille liian suurella kohulla,
koska se oli reksin omavaltainen päätös.
- sari43
On se ikävää että tämän maan moraali rapistuu. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Kun mies yhtyy naiseen tulevat he yhdeksi lihaksi. Ei ole tarkoitus että yhdytään kaikkien kanssa vaan vain sen oman puolison kanssa. Mikä tätä Suomen kansaa vaivaa että se luopuu Jumalasta ja keskityy vaan omien himojensa tyydyttämiseen ja annetaan vielä nuorisollekin sellainen käsitys että kaikki on sallittua. Tästä ei hyvää seuraa..
- hölynpölyä
kyllähän sitä on aina hyvä vedota raamatun lurituksiin kun seksistä ja tässä tapauksessa kondomiautomaatista puhutaan. hyvä asia että jostain niitä saa ostettua, oli se sitten lukion vessan seinästä tai kioskilta. niitäkin ihmisiä on jotka eivät kioskilta tai kaupasta niitä kehtaa ostaa, tätä varten nämä automaatit ovat hyvä juttu. kummallista nyt tälläisen ok idean takia alkaa raamatusta vertauksia latelemaan, kaikki tietävät kuitenki mitä mieltä tämä satukirja on mistäkin asiasta.
- lukija35
hölynpölyä kirjoitti:
kyllähän sitä on aina hyvä vedota raamatun lurituksiin kun seksistä ja tässä tapauksessa kondomiautomaatista puhutaan. hyvä asia että jostain niitä saa ostettua, oli se sitten lukion vessan seinästä tai kioskilta. niitäkin ihmisiä on jotka eivät kioskilta tai kaupasta niitä kehtaa ostaa, tätä varten nämä automaatit ovat hyvä juttu. kummallista nyt tälläisen ok idean takia alkaa raamatusta vertauksia latelemaan, kaikki tietävät kuitenki mitä mieltä tämä satukirja on mistäkin asiasta.
Ymmärrän, että voi olla montaa mieltä Raamatun seksikäsityksistä, mutta "satukirjaksi" en menisi kutsumaan teosta, jossa kielletään loukkaamasta toisia varastamalla, pettämällä, valehtelemalla, tappamalla jne.
Onko ajatus "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi" satua?
- vaaka
Toi on tosi hyvä juttu,että niitä automaatteja tulee kouluihin.Mun mielestä esim.baarien vessoihinkin vois tulla tollasia automaatteja.Ei ois sekään hullumpi idea minusta...Eipä ainakaan tarvis baari-illan jälkeen miettiä että onko vaiko ei kortsuja kotona kun ostais sieltä varalle yhden siis jos sille tuleekin sitte tarvetta.Ja totta on että kiakki ei kehtaa hakee kortsuja kioskista tai kaupasta..Lisää kortsuautomaatteja.
- minäjairenekin
siis oikeesti ihan KONDOMIAUTOMAATTI! ja vielä lukiossa??
että ihan oikeesti ne nyt saa kortsuja eikä paljaalla vetele!
en ymmärrä...ei-toivotut raskaudet, abortit ja kunnon seksi tauti epidemiat olis paljon paljon parempi!
NOT! - '86
Kyllä, kortsuautomaatti. Me nuoretkin harrastamme seksiä. Paljonkin. Ei se ole mitään uutta.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339